Onze Opdrachtgevers met elkaar tegen corona

Onze Opdrachtgevers met elkaar tegen corona

Het coronavirus houdt Nederland in haar greep. We verkeren in een onzekere en onrustige periode waarin we niet goed weten wat ons te wachten staat. Tegelijkertijd voeren in deze crisis solidariteit en saamhorigheid de boventoon. Mensen staan voor elkaar klaar, we luisteren naar elkaar en men is bereid een stapje extra te doen. Ook onze Opdrachtgevers dragen hun steen bij om het virus te verslaan of de gevolgen te verzachten. Omdat we ontzettend trots zijn op deze Opdrachtgevers, zetten wij er een aantal in het zonnetje in deze blog.

UMC Utrecht en Gelre Ziekenhuizen: onze zorghelden
Zorgmedewerkers staan in de frontlinie in het gevecht tegen het coronavirus. Het personeel van ziekenhuizen en andere zorginstellingen werkt zich dag in dag uit een slag in de rondte om besmette patiënten zo goed mogelijk te behandelen. Daarbij dragen zij het risico zelf besmet te raken en zo ook hun dierbaren te besmetten. Ook het UMC Utrecht en Gelre Ziekenhuizen, Opdrachtgevers van Staffing Management Services (part of HeadFirst Group), werken met man en macht om Nederland gezond te maken. Daar willen we graag bij stil staan.

RIVM: onmisbare hoeksteen tijdens coronacrisis
Het RIVM fungeert momenteel als hoeksteen van de samenleving en voorziet het kabinet dagelijks van wetenschappelijk en objectief advies. Het personeel maakt overuren om alle vragen en antwoorden van miljoenen burgers snel, adequaat en helder te beantwoorden. Communicatie is cruciaal in dit soort tijden en het RIVM speelt hier een onmisbare rol in.

UWV en de Belastingdienst: ondernemershulp in bange dagen
Ook de ambtenaren bij het UWV en de Belastingdienst maken lange dagen. Om de pijn voor onze economie te verzachten heeft het kabinet een ongekend steunpakket voor ondernemers in het leven geroepen. Om al deze maatregelen en regelingen in goede banen te leiden, zijn ze bij het UWV en de Belastingdienst keihard aan het werk.

VodafoneZiggo: helpdesk voor ouderen
Samen met het Ouderenfonds is VodafoneZiggo een prachtig initiatief gestart; Helpdesk Welkom Online. Juist oudere mensen zijn nu kwetsbaar, wat vaak leidt tot minder sociaal contact. ‘Online zijn’ is vaak al een uitdaging voor deze groep. Om de ouderen tegemoet te komen is een helpdesk opgezet waar antwoord gegeven wordt op alle vragen over ‘digitaal en online’. VodafoneZiggo geeft daarmee gehoor aan de oproep van Koning Willem Alexander om gezamenlijk het eenzaamheidsvirus te stoppen.

Shell & DSM: bijdrage met desinfecterende middelen
Ook Shell en DSM leveren een bijdrage aan de strijd tegen het virus. Shell heeft laten weten de productie van grondstoffen voor desinfecterende middelen te verhogen. Daarbij stelt het ook nog eens 2.5 miljoen liter (!) kosteloos beschikbaar voor de productie van desinfecterende handgels voor de Nederlandse zorgsector. Hierdoor is een solide basis gelegd voor de komende paar maanden.

DSM heeft op verzoek van de Nederlandse overheid 130.000 liter desinfecterende middelen geproduceerd. Dit doet het speciaalchemiebedrijf om te voorkomen dat er tekorten ontstaan voor zorgmedewerkers. In totaal zijn dit 260.000 halve literflessen die de komende weken verspreid worden onder ziekenhuizen en zorginstellingen. De kosten die hierbij gemaakt worden, neemt DSM voor eigen rekening.

Achmea: medewerkers tijdelijk terug de zorg in
Met de dag neemt de druk op de zorg toe. Extra personeel is hard nodig. Achmea stelt voormalig zorgverleners, die nu bij de verzekeraar in dienst zijn, in staat om de zorg te gaan ondersteunen. De geïnteresseerde medewerkers van Achmea worden vrijgesteld van hun normale werkzaamheden. Dat gebeurt op vrijwillige basis en met behoud van salaris. Met dit gebaar wil Achmea bijdragen aan een verlichting van de werkdruk van de zorgprofessionals die druk zijn met de behandeling van patiënten met het coronavirus.

Met elkaar de strijd aan
Het coronavirus maakt duidelijk dat we elkaar nodig hebben. Alleen samen kunnen we dit virus indammen en de strijd winnen. Onze Opdrachtgevers beseffen dit maar al te goed. Wij bij HeadFirst Group zijn ongelofelijk trots dat onze Opdrachtgevers vooropgaan in de strijd.

Bart van der Geest, manager marketing & communicatie

Bart van der Geest (1988) is sinds 2010 actief voor HeadFirst. In dat jaar rondde hij zijn HBO-opleiding Management, Economie & Recht, met specialisatie in Marketing, af. Na diverse functies vervuld te hebben binnen onze organisatie, werd hij in 2015 manager marketing & communicatie. Van hieruit is Van der Geest verantwoordelijk voor alle intern- en externe communicatie, PR en marketing-activiteiten van HeadFirst.