medewerker service support

OpenNieuw
Locatie: Arnhem
Startdatum: 01 May 2024
Einddatum: 30 September 2024
Referentie nr: SMSALL000367
Uren per week: 32

GEEN ZZP

Start: zsm
Duur: 6 maanden
Screening: Kandidaat moet gescreend worden voordat deze kan starten. Deze screening duurt minimaal 3 weken. 
Standplaats: Haarlem en/of Arnhem

Energieke OKM service support medewerker
Als OKM service support medewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor bedrijfsvoerders, monteurs, engineers, beheerders en leveranciers.
Je ondersteunt onze bedrijfsvoerders bijvoorbeeld bij problemen met het SCADA systeem, dat stuurt in het hart van onze operatie. Ook geef je telefonische ondersteuning aan de monteurs en beantwoordt vragen van leveranciers met betrekking tot storingen met slimme meters. Je draagt de zorg voor de beschikbaarheid van onze systemen door adequaat te reageren op problemen en de juiste oplosgroepen te betrekken. Je ondersteunt onze monteurs zodat zij hun werk zo goed en snel mogelijk kunnen uitvoeren. Je zorgt er voor dat incidenten of wijzigingen in de OT omgeving en in de slimme meters omgeving volgens afspraak (SLA) worden behandeld. Jouw kennis draagt bij aan het juist routeren van incidenten die zich in de OT omgeving voordoen.

Op deze manier draag jij een steentje bij aan onze gemeenschappelijke missie: het licht brandt en de huizen zijn warm, daar werken we met 7000 collega's dag en nacht aan.

Jouw energie
Servicegerichtheid en zorgvuldigheid zijn uitgangspunten bij alles wat je doet. Je bent een teamspeler die mensen aanspreekt en zoekt naar de verbinding ook buiten het team. Jij haalt er energie uit als je gezamenlijk met het team onze klant optimaal kan ondersteunen. Je signaleert verbeteringen en draagt deze actief aan.

Met de kennis en kunde van de systemen, die in het veld gebruikt worden, help je de mensen in het veld snel op weg, zodat zij zich kunnen focussen op hun expertise. In een team van ongeveer supportmedewerkers ben jij verantwoordelijk voor een set aan systemen/ diensten. Hiervoor duik je de techniek in om een gesprekspartner te zijn voor bedrijfsvoerders, monteurs en leveranciers. Je vindt het leuk om de kennis te vergaren achter de systemen. Je vraagt door en je zoekt naar een oplossing. Accuraatheid is voor jou een vanzelfsprekendheid.

Je haalt veel voldoening uit het ondersteunen van de monteurs. Je bent servicegericht en begrijpt de prioriteit. Daarbij zoek je actief de samenwerking op en draag je bij aan continue verbetering.

Bedrijfsonderdeel
De OKM Servicedesk is onderdeel van de OT HUB, verantwoordelijk voor Life Cycle Management en integraal verbeteren van de effectiviteit (kwaliteit) en efficiëntie (tijd) van de (digitale) infrastructuur van onze assets (van decentraal component tot centraal systeem). De OKM Servicedesk sluit op verzoek aan bij diverse teams wanneer er nieuwe services/ diensten moeten worden geïmplementeerd om zo een goede eerste lijnfunctie te kunnen vervullen.

Zo werk jij aan de energie van vandaag én morgen: 

- Het aanmaken van incidenten en changes op basis van monitoring alerts alsmede klantvragen;
- Het oplossen van incidenten en klantvragen;
- Het doorgronden van de vraagstelling van de gebruikersgroepen, doorvragen om tot de kern van het probleem, de wens of de wijziging te komen zodat juist gerouteerd kan worden en incidenten snel opgelost kunnen worden;
- Het communiceren met stakeholders (variërend van de tweede of derde lijn tot de product owner) op het moment van een verstoring;
- Het meehelpen aan het implementeren van nieuwe Servicemanagementprocessen (geïnspireerd op bijvoorbeeld ITIL);
- Het telefonisch ondersteunen van monteurs in het veld, testen en het in bedrijf stellen van Alliander apparatuur.

Ben jij die energieke, oplossingsgerichte, nieuwsgierige IT-er waar we naar op zoek zijn?

Jouw opdrachtgever
Wij zijn Alliander, een groep waarin verschillende bedrijven actief zijn waaronder Liander, Qirion en Kenter. Voor miljoenen Nederlanders ontwikkelen én beheren we het energienet. Dat is hard werken, zeker nu de energietransitie in volle gang is. We zijn dan ook blij dat we kunnen rekenen op de kennis en kunde van onze 7.000 vakmensen. Met elkaar bedenken en realiseren we technisch slimme oplossingen die het energienet klaarmaken voor de toekomst.

Jouw achtergrond
Met jouw energie blink je uit als OKM service support medewerker, want je achtergrond is:

- Grote interesse in applicaties en techniek;
- Je denkt in oplossingen;
- Kan goed luisteren;
- Kan de vertaalslag maken naar de gebruikersgroep maar ook naar het ontwikkelteam;
- Je bent nieuwsgierig naar de (IT / Operationele) techniek en zoekt het naadje van de kous.

Ook ben je de persoon met: 

- 2 - 5 jaar relevante werkervaring binnen een zakelijke OT of IT-omgeving/ business omgeving;
- Kennis/ ervaring met ITIL processen;
- MBO niveau door opleiding en/of werkervaring;
- Signaleren van proces- en/ of systeem afwijkingen en zorgdragen voor een oplossing hiervan;
- Werkervaring als gebruikersondersteuning of op een helpdesk;
- Kennis van IT systemen binnen Alliander zoals SCADA, ServiceNow, KLAK etc is een pré;
- Bij voorkeur Kennis / affiniteit met de elektrotechniek;
- Termen als PLC / RTU's / Modems / Routers zijn jou niet onbekend.

Meld je direct aan voor de functie 'medewerker service support'