Digitaal strateeg Profielopbouw en Klantbinding

OpenNieuw
Locatie: Utrecht
Startdatum: 01 June 2024
Einddatum: 30 November 2024
Referentie nr: HFNST000154
Uren per week: 36

Om in aanmerking te komen, puntsgewijs aangeven hoe je aan de eisen voldoet ahv praktijkvoorbeelden

CV in Word



Selectiegesprekken:
06-05-2024

Maximum tarief*:
€94,-
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager FastFlex, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.


Dit ga je doen

- Je levert een belangrijke bijdrage op strategisch en tactisch niveau aan de ontwikkeling van NS als digitale organisatie. 
- Je krijgt volop gelegenheid om mee te denken aan hoe we het verschil kunnen maken voor de reiziger door relevanter te zijn in onze communicatie.
- Je werkt samen met een team van zeer gedreven professionals die met jou echt het verschil willen maken voor de digitale ambities van de NS!


Dit ga je doen als Digitaal Strateeg 
Als Digitaal Strateeg werk je aan de strategie voor het domein Klantbinding. In dit domein werken de teams aan het bouwen van een sterk merk en een sterk relatie met de reizigers door het mogelijk maken van relevante communicatie met reizigers. Relevante communicatie is essentieel om reiziger te binden, zodat we de reiziger kunnen informeren, verleiden en handelsperspectief bieden voordat de reiziger er zelf om vraagt. In dit domein werken teams aan het ontsluiten van data, het door ontwikkelen van digitale marketing mogelijkheden en merkpositionering. 

Vanuit jouw rol als digitaal strateeg ben je onderdeel van het voorbereidend team en zorg je dat de strategie voor het domein Klantbinding verduidelijkt en aangescherpt wordt, zodat de teams binnen en buiten dit specifieke domein ermee aan de slag kunnen. Uitdagingen die er liggen gaan zowel over het creëren van één klantbeeld, welke informatie hebben we nodig voor relevante communicatie als hoe stimuleren we reiziger van het delen van data zodat we relevant kunnen zijn.
Dankzij jouw analytische en communicatieve vaardigheden ben jij van onschatbare waarde om de teams te helpen zodat zij de juiste keuzes kunnen maken. Met de ervaring die je uit eerdere opdrachten meebrengt ben je in staat om hen te helpen bij het vertalen van de strategische ambities naar initiatieven en kortere termijn doelen en te zorgen dat NS onderscheidende digitale ervaringen kan bieden aan onze reizigers.
In meer detail, dit ga je doen: 

- Strategisch vraagstukken verder uitwerken voor het digitale domein Klantbinding, samen met product owners, architecten en andere digitale experts;
- Teams begeleiden in het begrijpen en toepassen van de strategie, het vertalen naar roadmaps, initiatieven en incrementen;
- Aansluiten bij tech en data stroom als daar strategische vraagstukken zijn;
- Op één lijn brengen van stakeholders ten aanzien van het strategisch initiatief relevante communicatie
- Voorbereiding besluitvorming (proces en documentatie);
- Faciliteren van workshops;
- Deze werkzaamheden verricht je vanuit en met het voorbereidingsteam klantbinding waarin strategen, designers, architecten en data-experts samenwerken om de digitale ambities te realiseren.


Hier ga je werken

NS Commercie en IT transformeren naar een meer wendbare organisatie. Daarvoor zijn de commerciële en IT-organisatie samengevoegd in een nieuwe ‘agile’ structuur: ComIT. ComIT draagt zorg voor het ontwikkelen en realiseren van de (commerciële) proposities van NS. 
Door de integratie van Commercie en IT kunnen we sneller innoveren. Denk hierbij aan innovaties van onze digitale dienstverlening. Reizigers kiezen steeds vaker voor E-tickets op hun telefoon, gebruiken de zitplaatszoeker in de app en een chatbot of app voor contact met de NS Klantenservice. Onze ambitie is dat reizigers steeds makkelijker kunnen reizen. Van station naar station, van deur tot deur.  
Dat betekent ook dat we steeds relevanter willen zijn naar onze reizigers. Hiervoor is nodig dat we onze reiziger herkennen en zij hun permissie afgeven, zodat we hun data kunnen verwerken in een profiel en dat uiteindelijk gebruiken om relevanter te zijn in onze commissie
Jouw werkzaamheden vinden plaats in het domein Klantbinding bij Resultaten Cluster Reiziger in het voorbereidingsteam Profielopbouw en Klantbinding. Dit team is een multidisciplinair team dat verantwoordelijk is voor vraagstukken rondom de ontwikkeling van één klantprofiel en klantbinding. Het team bestaat uit twee strategen, een data expert, CRO specialist, solution architect, twee coördinatoren, scrum master en een product owner.  

Continu leren, ontwikkelen en verbeteren staan centraal binnen ComIT. Voor meer informatie over de ComIT organisatie, kijk op: https://werkenbijns.nl/comit/. 
Ons hoofdkantoor in Utrecht is jouw thuisbasis, maar het zeker mogelijk een deel van je werkzaamheden vanuit huis te doen.  
Bij NS vinden we diversiteit en inclusie belangrijk, het maakt samenwerken leuker en het resultaat wordt er vaak beter van. Wat jouw achtergrond of levensovertuiging is, maakt dan ook niet uit: we zijn vooral benieuwd naar jouw visie op de functie van digitaal strateeg Profielopbouw en Klantbinding


Dit zijn de eisen

- Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau en bij voorkeur een opleiding afgerond op HBO of WO niveau in een commerciële of digitale richting
- Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als strateeg
- Je bent in staat om je ervaring en affiniteit met CX/Tech/Digital toe te passen op de context van NS.
- Je hebt ervaring met vraagstukken rondom personalisatie en klantbinding
- Je pakt zelfstandig strategische digitale vraagstukken op en weet daarin op het juiste moment en manier de samenwerking in op te zoeken
- Jij denkt vanuit de klant en dat zie je terug in jouw aanpak
- Doordat je veel verschillende stakeholders hebt met verschillende belangen, is het belangrijk om onze agile organisatie snel te kunnen begrijpen en doormiddel van je uitstekende communicatievaardigheden dit te benutten.
- Je werkt de strategie op gebied van relevante communicatie verder uit, door je kennis van (digitale) klantherkenning en personalisatie te combineren met je onderzoekend en analyserend vermogen



Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Meld je direct aan voor de functie 'Digitaal strateeg Profielopbouw en Klantbinding'