Opdrachten

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV) Informatiespecialist

Informatiespecialist

Info

Functie

Informatiespecialist

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.10.2024 - 31.03.2025

Opdrachtnummer

214432

Sluitingsdatum

date-icon09.10.2024 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Het ministerie ontvangt een grote diversiteit aan informatieverzoeken, o.a. van burgers, journalisten en Kamerleden. Voor bijzondere onderwerpen zijn er commissies
die onderzoek doen. In al deze situaties is het vinden van juiste en betrouwbare informatie van groot belang. Het ministerie is momenteel bezig met leveren van  informatie aan de parlementaire enquêtecommissie corona.
Ons team van informatiespecialisten werkt aan het verzamelen en categoriseren van de informatie, om dit op een goede en zo volledig mogelijke wijze aan te bieden
aan de commissie. Je zorgt voor het (laten) verzamelen van mogelijk relevante documenten, e-mails, berichtenapps, et cetera. Je stelt zoekvragen op en kent labels
toe, je controleert de documenten op relevantie. In samenwerking met de inhoudelijk deskundige beleidsambtenaren begeleid je het selectieproces om tot een
relevante set informatie te komen. Hierbij wordt analyse-software (Zylab) gebruikt, ook voor het ‘lakken’ van de informatie voor publicatie. Nadat de informatie aan de
commissie is aangeleverd, wordt deze gelakt voor het openbaar archief.
Met jouw werk draag je direct bij aan een goede informatievoorziening aan het parlement en de samenleving. Dit geeft in alle gevallen inhoudelijke uitdagingen, om tot een adequate set informatie te komen. Je werkt bovendien in een werkveld waar voortdurend innovatie plaatsvindt met meer effectieve zoek- en analysefunctionaliteit. Ook train en begeleid je collega’s in het werken met de analyse-software en help je collega’s bij het goed gebruik hiervan. We zijn op zoek naar een informatiespecialist die analytisch is en snel de relevantie ziet bij het doorzoeken en lakken van documenten. Je bent nauwkeurig, maar kunt ook snel en efficiënt
werken. Je moet kunnen omgaan met werkdruk en deadlines.
Achtergrond opdracht

Een afwisselend werkpakket dat raakt aan het hart van onze democratie. Je bent aan de slag met de meest innovatieve toepassingen om informatie te analyseren en te selecteren. Je werkt in een betrokken team van informatiespecialisten die hun expertise met je delen. Je volgt opleidingen en trainingen om je kennis en vaardigheden verder uit te bouwen. Jouw ontwikkelmogelijkheden liggen voor het oprapen bij het ministerie van Justitie en Veiligheid! Zeg nu zelf: hoe mooi is het om onderdeel te zijn van een ministerie dat werkt aan een veilig en rechtvaardig Nederland? Ten behoeve van Parlementaire Enquête Corona informatie analyseren, ordenen en labelen aan vorderingen en maken van tijdslijnen.

Beschrijving  directie / dienst / afdeling
Onder verantwoordelijkheid van het programma Enquête Corona worden de werkzaamheden voor de parlementaire enquête corona aangestuurd. De parlementaire enquêtecommissie corona doet onderzoek naar het verloop van de coronacrisis in Nederland. Het onderzoek van de parlementaire enquête richt zich op de periode vanaf de eerste signalen vanuit China over het virus (eind 2019) tot en met het afschalen van de maatregelen in het voorjaar van 2022. Het doel van de enquête is te komen tot waarheidsvinding over het handelen van het kabinet tijdens de coronacrisis, de afwegingen die zijn gemaakt en de inzichten die daaraan ten grondslag lagen, en de rol en het functioneren van de Tweede Kamer. Zo wordt beoogd tot oordeelsvorming te komen en lessen te trekken, om beter voorbereid te zijn op toekomstige, langdurige (gezondheids)crises. Naast het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport dient ook het ministerie van Justitie en Veiligheid de betreffende informatie aan te leveren. Binnen het ministerie is een programma ingericht om deze informatie te verzamelen, te analysen en verzendklaar te maken.

Onder verantwoordelijkheid van het programma Enquête Corona worden de werkzaamheden voor de parlementaire enquête corona aangestuurd. De parlementaire enquêtecommissie corona doet onderzoek naar het verloop van de coronacrisis in Nederland. Het onderzoek van de parlementaire enquête richt zich op de periode vanaf de eerste signalen vanuit China over het virus (eind 2019) tot en met het afschalen van de maatregelen in het voorjaar van 2022. Het doel van de enquête is te komen tot waarheidsvinding over het handelen van het kabinet tijdens de coronacrisis, de afwegingen die zijn gemaakt en de inzichten die daaraan ten grondslag lagen, en de rol en het functioneren van de Tweede Kamer. Zo wordt beoogd tot oordeelsvorming te komen en lessen te trekken, om beter voorbereid te zijn op toekomstige, langdurige (gezondheids)crises. Naast het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport dient ook het ministerie van Justitie en Veiligheid de betreffende informatie aan te leveren. Binnen het ministerie is een programma ingericht om deze informatie te verzamelen, te analysen en verzendklaar te maken.

Eisen (blijkt uit het cv // een persoonlijke motivatie van max 200 woorden is verplicht)

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO- of WO-opleiding bij voorkeur in de richting van informatiebeheer.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met informatiebeheer.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met documentenmanagementsystemen.
  • De kandidaat heeft een persoonlijke motivatie toegevoegd met de toelichting waarom deze functie geschikt is en wat de kandidaat hierin zou kunnen. betekenen. Maximaal 200 woorden.
  • Wensen

  • De kanddidaat heeft ervaring met informatiebeheer.
  • De kandidaat heeft werkervaring met documentenmanagementsystemen.
  • De kandidaat heeft ervaring binnen de Rijksoverheid.
  • Competenties

  • analyseren
  • klantgerichtheid
  • omgevingsbewustzijn
  • plannen en organiseren
  • samenwerken
  • voortgangscontrole
  • zelfontwikkeling

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Het ministerie ontvangt een grote diversiteit aan informatieverzoeken, o.a. van burgers, journalisten en Kamerleden. Voor bijzondere onderwerpen zijn er commissies
die onderzoek doen. In al deze situaties is het vinden van juiste en betrouwbare informatie van groot belang. Het ministerie is momenteel bezig met leveren van  informatie aan de parlementaire enquêtecommissie corona.
Ons team van informatiespecialisten werkt aan het verzamelen en categoriseren van de informatie, om dit op een goede en zo volledig mogelijke wijze aan te bieden
aan de commissie. Je zorgt voor het (laten) verzamelen van mogelijk relevante documenten, e-mails, berichtenapps, et cetera. Je stelt zoekvragen op en kent labels
toe, je controleert de documenten op relevantie. In samenwerking met de inhoudelijk deskundige beleidsambtenaren begeleid je het selectieproces om tot een
relevante set informatie te komen. Hierbij wordt analyse-software (Zylab) gebruikt, ook voor het ‘lakken’ van de informatie voor publicatie. Nadat de informatie aan de
commissie is aangeleverd, wordt deze gelakt voor het openbaar archief.
Met jouw werk draag je direct bij aan een goede informatievoorziening aan het parlement en de samenleving. Dit geeft in alle gevallen inhoudelijke uitdagingen, om tot een adequate set informatie te komen. Je werkt bovendien in een werkveld waar voortdurend innovatie plaatsvindt met meer effectieve zoek- en analysefunctionaliteit. Ook train en begeleid je collega’s in het werken met de analyse-software en help je collega’s bij het goed gebruik hiervan. We zijn op zoek naar een informatiespecialist die analytisch is en snel de relevantie ziet bij het doorzoeken en lakken van documenten. Je bent nauwkeurig, maar kunt ook snel en efficiënt
werken. Je moet kunnen omgaan met werkdruk en deadlines.
Achtergrond opdracht

Een afwisselend werkpakket dat raakt aan het hart van onze democratie. Je bent aan de slag met de meest innovatieve toepassingen om informatie te analyseren en te selecteren. Je werkt in een betrokken team van informatiespecialisten die hun expertise met je delen. Je volgt opleidingen en trainingen om je kennis en vaardigheden verder uit te bouwen. Jouw ontwikkelmogelijkheden liggen voor het oprapen bij het ministerie van Justitie en Veiligheid! Zeg nu zelf: hoe mooi is het om onderdeel te zijn van een ministerie dat werkt aan een veilig en rechtvaardig Nederland? Ten behoeve van Parlementaire Enquête Corona informatie analyseren, ordenen en labelen aan vorderingen en maken van tijdslijnen.

Beschrijving  directie / dienst / afdeling
Onder verantwoordelijkheid van het programma Enquête Corona worden de werkzaamheden voor de parlementaire enquête corona aangestuurd. De parlementaire enquêtecommissie corona doet onderzoek naar het verloop van de coronacrisis in Nederland. Het onderzoek van de parlementaire enquête richt zich op de periode vanaf de eerste signalen vanuit China over het virus (eind 2019) tot en met het afschalen van de maatregelen in het voorjaar van 2022. Het doel van de enquête is te komen tot waarheidsvinding over het handelen van het kabinet tijdens de coronacrisis, de afwegingen die zijn gemaakt en de inzichten die daaraan ten grondslag lagen, en de rol en het functioneren van de Tweede Kamer. Zo wordt beoogd tot oordeelsvorming te komen en lessen te trekken, om beter voorbereid te zijn op toekomstige, langdurige (gezondheids)crises. Naast het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport dient ook het ministerie van Justitie en Veiligheid de betreffende informatie aan te leveren. Binnen het ministerie is een programma ingericht om deze informatie te verzamelen, te analysen en verzendklaar te maken.

Onder verantwoordelijkheid van het programma Enquête Corona worden de werkzaamheden voor de parlementaire enquête corona aangestuurd. De parlementaire enquêtecommissie corona doet onderzoek naar het verloop van de coronacrisis in Nederland. Het onderzoek van de parlementaire enquête richt zich op de periode vanaf de eerste signalen vanuit China over het virus (eind 2019) tot en met het afschalen van de maatregelen in het voorjaar van 2022. Het doel van de enquête is te komen tot waarheidsvinding over het handelen van het kabinet tijdens de coronacrisis, de afwegingen die zijn gemaakt en de inzichten die daaraan ten grondslag lagen, en de rol en het functioneren van de Tweede Kamer. Zo wordt beoogd tot oordeelsvorming te komen en lessen te trekken, om beter voorbereid te zijn op toekomstige, langdurige (gezondheids)crises. Naast het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport dient ook het ministerie van Justitie en Veiligheid de betreffende informatie aan te leveren. Binnen het ministerie is een programma ingericht om deze informatie te verzamelen, te analysen en verzendklaar te maken.

Eisen (blijkt uit het cv // een persoonlijke motivatie van max 200 woorden is verplicht)

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO- of WO-opleiding bij voorkeur in de richting van informatiebeheer.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met informatiebeheer.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met documentenmanagementsystemen.
  • De kandidaat heeft een persoonlijke motivatie toegevoegd met de toelichting waarom deze functie geschikt is en wat de kandidaat hierin zou kunnen. betekenen. Maximaal 200 woorden.
  • Wensen

  • De kanddidaat heeft ervaring met informatiebeheer.
  • De kandidaat heeft werkervaring met documentenmanagementsystemen.
  • De kandidaat heeft ervaring binnen de Rijksoverheid.
  • Competenties

  • analyseren
  • klantgerichtheid
  • omgevingsbewustzijn
  • plannen en organiseren
  • samenwerken
  • voortgangscontrole
  • zelfontwikkeling

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Else Krijgsman

HeadFirst

+316 81 95 58 60

else.krijgsman@between.com

Deel deze opdracht