Opdrachten

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV) Junior agile Functioneel Beheerder

Junior agile Functioneel Beheerder

Info

Functie

Junior agile Functioneel Beheerder

Locatie

Almelo

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.04.2023 - 29.04.2024

Opdrachtnummer

133705

Sluitingsdatum

date-icon24.04.2023 clock-icon13:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken



Let op! Dit is een DETAVAST aanvraag.


Opdrachtbeschrijving

Als junior functioneel beheerder ben je met je agile team samen verantwoordelijk voor het dagelijks beheer, het monitoren en het optimaal functioneren van onze informatiesystemen InformatiePortaal/Mijn SlachtofferZaak (IP/MSz). Dit doen we conform gebruikerseisen/-wensen en afspraken met opdrachtgevers. Jij fungeert als aanspreekpunt voor gebruikers over de werking van de applicatie en helpt ook bij vragen over de inhoud daarvan. Naast genoemde informatiesystemen blijven we continu verbeteren: de dienst kan altijd beter, efficiënter, gebruiksvriendelijker of beter gedocumenteerd. Wij staan dan ook nooit stil, en willen onze gebruikers steeds beter bedienen. Als jij je wilt blijven ontwikkelen, en verder wilt kijken dan je neus lang is, dan ben je bij ons zeer op je plek. Kun je nog niet alles, maar heb je affiniteit met bovenstaande en wil je je graag ontwikkelen op dit gebied? Ook dan komen we graag met je in contact. Waar ga je aan bijdragen? 1) Het (dagelijks) beheer van de systemen: • pro-actief uitvoeren van controle werkzaamheden; • signaleren van systeemverstoringen, zelf initiëren van oplossingen en het realiseren daarvan; • verbetervoorstellen doen, zoals inrichten van actieve monitoring en logging met onze ELK-stack; • analyseren van (complexe) vraagstukken en problemen en het afhandelen/oplossen daarvan, al dan niet in samenspraak met de eindgebruikers; • schrijven en actualiseren van procedures, handleidingen en test- en werkinstructies; • samenstellen en uitvoeren van rapporten, en ook queries ten behoeve van bijvoorbeeld management rapportages, specifieke onderzoeksvragen en kwaliteitszorg; • samenstellen en uitvoeren van rapporten t.b.v. monitoring en logging; 2) Het bijdragen aan doorontwikkelen van onze systemen: • pro-actief participeren in het agile team; • analyseren van (complexe) vraagstukken en het afhandelen daarvan, al dan niet in samenspraak met de klant/opdrachtgever; • uitvoeren van functionele testwerkzaamheden, acceptatietests, en het bedenken en valideren van acceptatiecriteria voor het in beheer nemen; • opstellen van acceptatiecriteria en vroegtijdig doornemen met ontwikkelaars en testers; • vroegtijdig informeren van gebruikers en andere stakeholders over op handen zijnde wijzigingen; • maken, uitvoeren en begeleiden van (gebruikersacceptatie) testen; • deelnemen aan klantoverleg waar van toepassing. Waarbij je vanuit je vakinhoudelijke expertise ketenpartners adviseert over gewenste functionaliteit; • opstellen en onderhouden van procedures, handleidingen. Al deze taken doe je uiteraard niet alleen, maar in een team met professionals met ruime kennis van en ervaring met onze dienstverlening, die jou graag helpen bij de uitvoering van alle werkzaamheden.


Achtergrond opdracht

De inzet vindt plaats binnen de directie Operatie van de Justitiële Informatiedienst. De afdeling waarbinnen de inzet plaatsvindt is Portalen & Samenwerking. De afdeling zorgt voor de ontwikkeling aan, en verbetering van onder meer de dienstverlening in autorisatie en authenticatie in toegang tot onze systemen en het portaal v.w.b. de (gezamenlijke) informatie vanuit bijv. politie, OM of Slachtofferhulp, IP en MSz. Dit doen wij In de vorm van applicatief onderhoud en de levering van expertise aan onze ketenpartners. De afdeling werkt vanuit Almelo en bestaat uit 3 teams voor 5 verschillende toepassingen. Elk team bestaat uit ongeveer 10 fte, en werkt DevOps, met inzet van agile/scrum. Het informatieportaal is een door Justid ontwikkelde voorziening, die het mogelijk maakt om verschillende (Justid) diensten te ontsluiten Met het Informatieportaal ontsluiten wij (nu) diensten zoals Opvragen Justitiële Documentatie, Injus, DIAS, BIBOB en JIP voor onze ketenpartners. Zij loggen in op het Portaal via e-Herkenning en/of de IDP-broker Daarnaast wordt via het informatieportaal het federatief gebruikersbeheer voor deze voorzieningen uitgevoerd. www.MijnSlachtofferzaak.nl is hét portaal MSz v.w.b. de (gezamenlijke) informatie vanuit bijv. politie, OM of Slachtofferhulp. MSz helpt het slachtoffer om overzicht te houden in de zaak Op www.MijnSlachtofferzaak.nl vinden we alle berichten over de voortgang in één overzichtelijke (persoonlijke) tijdlijn. Je vindt hier informatie over rechten van het slachtoffer en contactgegevens van de betrokken organisaties.


Organisatorische context en cultuur

De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een rechtvaardige en veilige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Wij bouwen aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.


Eisen

Praktische kennis van functioneel beheer en analysemethoden.
Kennis van, inzicht in, de combinatie van agile en scrummatig werken in samenhang met Functioneel Beheer.
Het gewenste kennisniveau richt zich op het ontwikkelen van een mindset gedurende het detavast traject: het kunnen vertalen van gebruikerswensen naar functionele specificaties en/of het opstellen van user story’s en acceptatie criteria voor wijzigingen en nieuw te bouwen functionaliteit
HBO Werk- en denkniveau


Wensen

• Kennis van hedendaagse ontwikkelmethodologie, zoals agile en scrum;
• We zoeken iemand die intrinsiek gemotiveerd is om optimale dienstverlening te realiseren;  Jij vangt namelijk als eerste de signalen op en daar zoek je een oplossing voor. Dit doe je proactief en vol enthousiasme.

• Ervaring met het werken in multidisciplinaire teams en met de implementatie en doorontwikkeling van informatiesystemen;
• Eerder gewerkt met testprocedures/protocollen (bijvoorbeeld TMap of ISTQB) is een pré;
• Mocht je (nog) niet aan alle functie-eisen voldoen, voel je dan toch vrij om aan ons je interesse kenbaar te maken.

Competenties

• Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
• Kundig en snel kunnen inspelen op de behoeften van de gebruiker;
• Je beleeft plezier aan het betrokken zijn bij zowel beheer als doorontwikkeling;
• Je doet iedere sprint mee met het testen en vanuit jouw expertise in functioneel beheer bedenk jij ook graag de testen die mee moeten gaan in de automatische regressietesten;
• Je bent vaardig in het vertalen van gebruikerswensen naar concrete voorstellen en acceptatiecriteria;
• SQL-kennis en kennis van relationele databases is een pré.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV)

Rolomschrijving en taakafspraken



Let op! Dit is een DETAVAST aanvraag.


Opdrachtbeschrijving

Als junior functioneel beheerder ben je met je agile team samen verantwoordelijk voor het dagelijks beheer, het monitoren en het optimaal functioneren van onze informatiesystemen InformatiePortaal/Mijn SlachtofferZaak (IP/MSz). Dit doen we conform gebruikerseisen/-wensen en afspraken met opdrachtgevers. Jij fungeert als aanspreekpunt voor gebruikers over de werking van de applicatie en helpt ook bij vragen over de inhoud daarvan. Naast genoemde informatiesystemen blijven we continu verbeteren: de dienst kan altijd beter, efficiënter, gebruiksvriendelijker of beter gedocumenteerd. Wij staan dan ook nooit stil, en willen onze gebruikers steeds beter bedienen. Als jij je wilt blijven ontwikkelen, en verder wilt kijken dan je neus lang is, dan ben je bij ons zeer op je plek. Kun je nog niet alles, maar heb je affiniteit met bovenstaande en wil je je graag ontwikkelen op dit gebied? Ook dan komen we graag met je in contact. Waar ga je aan bijdragen? 1) Het (dagelijks) beheer van de systemen: • pro-actief uitvoeren van controle werkzaamheden; • signaleren van systeemverstoringen, zelf initiëren van oplossingen en het realiseren daarvan; • verbetervoorstellen doen, zoals inrichten van actieve monitoring en logging met onze ELK-stack; • analyseren van (complexe) vraagstukken en problemen en het afhandelen/oplossen daarvan, al dan niet in samenspraak met de eindgebruikers; • schrijven en actualiseren van procedures, handleidingen en test- en werkinstructies; • samenstellen en uitvoeren van rapporten, en ook queries ten behoeve van bijvoorbeeld management rapportages, specifieke onderzoeksvragen en kwaliteitszorg; • samenstellen en uitvoeren van rapporten t.b.v. monitoring en logging; 2) Het bijdragen aan doorontwikkelen van onze systemen: • pro-actief participeren in het agile team; • analyseren van (complexe) vraagstukken en het afhandelen daarvan, al dan niet in samenspraak met de klant/opdrachtgever; • uitvoeren van functionele testwerkzaamheden, acceptatietests, en het bedenken en valideren van acceptatiecriteria voor het in beheer nemen; • opstellen van acceptatiecriteria en vroegtijdig doornemen met ontwikkelaars en testers; • vroegtijdig informeren van gebruikers en andere stakeholders over op handen zijnde wijzigingen; • maken, uitvoeren en begeleiden van (gebruikersacceptatie) testen; • deelnemen aan klantoverleg waar van toepassing. Waarbij je vanuit je vakinhoudelijke expertise ketenpartners adviseert over gewenste functionaliteit; • opstellen en onderhouden van procedures, handleidingen. Al deze taken doe je uiteraard niet alleen, maar in een team met professionals met ruime kennis van en ervaring met onze dienstverlening, die jou graag helpen bij de uitvoering van alle werkzaamheden.


Achtergrond opdracht

De inzet vindt plaats binnen de directie Operatie van de Justitiële Informatiedienst. De afdeling waarbinnen de inzet plaatsvindt is Portalen & Samenwerking. De afdeling zorgt voor de ontwikkeling aan, en verbetering van onder meer de dienstverlening in autorisatie en authenticatie in toegang tot onze systemen en het portaal v.w.b. de (gezamenlijke) informatie vanuit bijv. politie, OM of Slachtofferhulp, IP en MSz. Dit doen wij In de vorm van applicatief onderhoud en de levering van expertise aan onze ketenpartners. De afdeling werkt vanuit Almelo en bestaat uit 3 teams voor 5 verschillende toepassingen. Elk team bestaat uit ongeveer 10 fte, en werkt DevOps, met inzet van agile/scrum. Het informatieportaal is een door Justid ontwikkelde voorziening, die het mogelijk maakt om verschillende (Justid) diensten te ontsluiten Met het Informatieportaal ontsluiten wij (nu) diensten zoals Opvragen Justitiële Documentatie, Injus, DIAS, BIBOB en JIP voor onze ketenpartners. Zij loggen in op het Portaal via e-Herkenning en/of de IDP-broker Daarnaast wordt via het informatieportaal het federatief gebruikersbeheer voor deze voorzieningen uitgevoerd. www.MijnSlachtofferzaak.nl is hét portaal MSz v.w.b. de (gezamenlijke) informatie vanuit bijv. politie, OM of Slachtofferhulp. MSz helpt het slachtoffer om overzicht te houden in de zaak Op www.MijnSlachtofferzaak.nl vinden we alle berichten over de voortgang in één overzichtelijke (persoonlijke) tijdlijn. Je vindt hier informatie over rechten van het slachtoffer en contactgegevens van de betrokken organisaties.


Organisatorische context en cultuur

De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een rechtvaardige en veilige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Wij bouwen aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.


Eisen

Praktische kennis van functioneel beheer en analysemethoden.
Kennis van, inzicht in, de combinatie van agile en scrummatig werken in samenhang met Functioneel Beheer.
Het gewenste kennisniveau richt zich op het ontwikkelen van een mindset gedurende het detavast traject: het kunnen vertalen van gebruikerswensen naar functionele specificaties en/of het opstellen van user story’s en acceptatie criteria voor wijzigingen en nieuw te bouwen functionaliteit
HBO Werk- en denkniveau


Wensen

• Kennis van hedendaagse ontwikkelmethodologie, zoals agile en scrum;
• We zoeken iemand die intrinsiek gemotiveerd is om optimale dienstverlening te realiseren;  Jij vangt namelijk als eerste de signalen op en daar zoek je een oplossing voor. Dit doe je proactief en vol enthousiasme.

• Ervaring met het werken in multidisciplinaire teams en met de implementatie en doorontwikkeling van informatiesystemen;
• Eerder gewerkt met testprocedures/protocollen (bijvoorbeeld TMap of ISTQB) is een pré;
• Mocht je (nog) niet aan alle functie-eisen voldoen, voel je dan toch vrij om aan ons je interesse kenbaar te maken.

Competenties

• Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
• Kundig en snel kunnen inspelen op de behoeften van de gebruiker;
• Je beleeft plezier aan het betrokken zijn bij zowel beheer als doorontwikkeling;
• Je doet iedere sprint mee met het testen en vanuit jouw expertise in functioneel beheer bedenk jij ook graag de testen die mee moeten gaan in de automatische regressietesten;
• Je bent vaardig in het vertalen van gebruikerswensen naar concrete voorstellen en acceptatiecriteria;
• SQL-kennis en kennis van relationele databases is een pré.

De recruiter

Jamielee Gonzales

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.