Opdrachten

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV) Projectleider IT

Projectleider IT

Info

Functie

Projectleider IT

Locatie

Den Haag

Uren per week

20 uren per week

Looptijd

31.10.2022 - 30.03.2023

Opdrachtnummer

121408

Sluitingsdatum

date-icon13.10.2022 clock-icon08:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtbeschrijving
Werken bij de Rijksoverheid betekent een bijdrage leveren aan een beter Nederland. Dus ook aan een veilige en rechtvaardige samenleving voor iedereen. Het Ministerie van Justitie en Veiligheid
verdedigt en beschermt de rechtsorde. Het Ministerie kent vele uitvoeringsorganisaties die zorgen voor veiligheid op straat, internetfraude en jeugdcriminaliteit aanpakken, werken aan de nationale
veiligheid, een rechtvaardig migratiebeleid etc. Het bestuursdepartement maakt beleid, wetten en regels over deze uiteenlopende vraagstukken Internationale ontwikkelingen worden gevolgd en
beïnvloed. Onze medewerkers hebben uiteenlopende opleidingsachtergronden, zijn deskundig en maatschappelijk betrokken. In alle gevallen houden we ons bezig met zaken die direct van invloed zijn
op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor het bestuursdepartement van Justitie en Veiligheid zo bijzonder. Want recht raakt mensen.
De Inspectie Justitie en Veiligheid is opgericht in 2012 en houdt toezicht op de taakuitvoering van de organisaties die binnen het domein van Justitie en Veiligheid vallen, zoals politie, de
veiligheidsregio’s, justitiële inrichtingen, reclassering, jeugd en de vreemdelingenketen. Het toezicht van de inspectie geeft antwoord op de vraag of wet- en regelgeving in de praktijk wordt nageleefd.
Daarmee verschaft de Inspectie de politiek en bestuurlijk verantwoordelijken inzicht of beleid en/of regelgeving in de praktijk de gewenste resultaten oplevert. Onafhankelijk uitgevoerd toezicht draagt
bij aan het vertrouwen van burgers in het functioneren van organisaties en instellingen binnen het domein veiligheid en justitie. Medewerkers van de Inspectie worden aangesteld op het niveau van de
Inspectie.

Opdracht:
- Inregelen technisch en functioneel beheer (van het zaaksysteem) bij de Inspectie. Betreft het regelen van een structuur en verantwoordelijkheid voor het
beheren van lopende zaken én het beheren van de inrichting van E80 autorisaties, alarmen et cetera: Uitschrijven van dit werkproces, de taken van de
functioneel beheerder in samenspraak met opdrachtgervers. Het formeel beleggen van deze verantwoordelijkheid en laten vaststellen door het MT IJenV.
- Uitschrijven en regelen van een gedegen authenticatie proces binnen de Inspectie en dit afstemmen met het dienstencentrum.
- Opstellen van een SLA met leverancier zaaksysteem, waarin in ieder geval afspraken komen over beveiliging van de data aan de hand van de risico’s
gesignaleerd in de quickscan, te weten beperken risico’s toegang database beheerder en consultant (xxllnc);
- Regelen van een bijeenkomst voor het hele handhavingsteam met de CISO om door te spreken over de classificatie van gegevens.
- inrichten super user functie binnen IJenV;
- inrichten key user en beschrijven van takenpakket
- Afhankelijk van uitkomsten van bovenstaande: bepalen noodzaak aanvullende risicoanalyse (samen met xxllnc / SSC-ICT / DII).
- Inplannen van trainingen voor medewerkers
En dan naar aanleiding van de Quickscan specifiek:
- realiseren MFA (IJenV / SSC-ICT / xxllnc);
- realiseren koppeling met ADFS (IJenV / SSC-ICT / xxllnc);
- realiseren koppeling met e-mail server (IJenV / SSC-ICT / xxllnc);
- nagaan Internet-verkeer via Jubit 3 (DII / SSC-ICT);
- nagaan of van actieve monitoring op onrechtmatige toegang nodig is door een SOC
- vaststellen te accepteren risico’s bij ingebruikname (IJenV) en dit duidelijk delen met organisatie en MT;
- koppelingen realiseren(bijvoorbeeld voor R&E met Power BI).
In samenwerking met de Projectleider Jitske:
- Vaststellen werkprocessen EGC en WKI, op te slaan gegevens en autorisaties, inclusief de gegevens die buiten zaaksysteem worden bewaard of vernietigd;
- Opstellen geïntegreerde gebruikershandleiding (technische deel en interne werkwijze)
- afronden en bespreken DPIA met functionaris gegevensbescherming of privacy officer (IJenV);
Intranet (JIP) 2.0:
Verantwoordelijk voor de omzetting van de intranetpagina JIP;
Afstemmen met inkoop, SSC ICT en dienstencentrum;
Afstemmen met leverancier Winkwaves;
Zorgdragen voor koppeling met IJenV werkomgeving.

Eisen
-Afgeronde WO opleiding in de richting van IT.
-Minimaal vijf jaar relevant werkervaring in de rol van IT consultant/adviseur, projectleider of projectmanager.
-Heeft aantoonbare kennis en ervaring met projectmatig werken

Wensen
-De kandidaat is bekend met implementatie trajecten van systemen binnen organisaties.
-De kandidaat heeft ervaring met het inrichten, aanbesteden en implementeren van software applicaties.
-De kandidaat heeft het certificaat Prince2 en Agile SCRUM
-De kandidaat heeft ervaring met soortgelijke opdrachten bij mnimaal drie organisaties toegepast


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtbeschrijving
Werken bij de Rijksoverheid betekent een bijdrage leveren aan een beter Nederland. Dus ook aan een veilige en rechtvaardige samenleving voor iedereen. Het Ministerie van Justitie en Veiligheid
verdedigt en beschermt de rechtsorde. Het Ministerie kent vele uitvoeringsorganisaties die zorgen voor veiligheid op straat, internetfraude en jeugdcriminaliteit aanpakken, werken aan de nationale
veiligheid, een rechtvaardig migratiebeleid etc. Het bestuursdepartement maakt beleid, wetten en regels over deze uiteenlopende vraagstukken Internationale ontwikkelingen worden gevolgd en
beïnvloed. Onze medewerkers hebben uiteenlopende opleidingsachtergronden, zijn deskundig en maatschappelijk betrokken. In alle gevallen houden we ons bezig met zaken die direct van invloed zijn
op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor het bestuursdepartement van Justitie en Veiligheid zo bijzonder. Want recht raakt mensen.
De Inspectie Justitie en Veiligheid is opgericht in 2012 en houdt toezicht op de taakuitvoering van de organisaties die binnen het domein van Justitie en Veiligheid vallen, zoals politie, de
veiligheidsregio’s, justitiële inrichtingen, reclassering, jeugd en de vreemdelingenketen. Het toezicht van de inspectie geeft antwoord op de vraag of wet- en regelgeving in de praktijk wordt nageleefd.
Daarmee verschaft de Inspectie de politiek en bestuurlijk verantwoordelijken inzicht of beleid en/of regelgeving in de praktijk de gewenste resultaten oplevert. Onafhankelijk uitgevoerd toezicht draagt
bij aan het vertrouwen van burgers in het functioneren van organisaties en instellingen binnen het domein veiligheid en justitie. Medewerkers van de Inspectie worden aangesteld op het niveau van de
Inspectie.

Opdracht:
- Inregelen technisch en functioneel beheer (van het zaaksysteem) bij de Inspectie. Betreft het regelen van een structuur en verantwoordelijkheid voor het
beheren van lopende zaken én het beheren van de inrichting van E80 autorisaties, alarmen et cetera: Uitschrijven van dit werkproces, de taken van de
functioneel beheerder in samenspraak met opdrachtgervers. Het formeel beleggen van deze verantwoordelijkheid en laten vaststellen door het MT IJenV.
- Uitschrijven en regelen van een gedegen authenticatie proces binnen de Inspectie en dit afstemmen met het dienstencentrum.
- Opstellen van een SLA met leverancier zaaksysteem, waarin in ieder geval afspraken komen over beveiliging van de data aan de hand van de risico’s
gesignaleerd in de quickscan, te weten beperken risico’s toegang database beheerder en consultant (xxllnc);
- Regelen van een bijeenkomst voor het hele handhavingsteam met de CISO om door te spreken over de classificatie van gegevens.
- inrichten super user functie binnen IJenV;
- inrichten key user en beschrijven van takenpakket
- Afhankelijk van uitkomsten van bovenstaande: bepalen noodzaak aanvullende risicoanalyse (samen met xxllnc / SSC-ICT / DII).
- Inplannen van trainingen voor medewerkers
En dan naar aanleiding van de Quickscan specifiek:
- realiseren MFA (IJenV / SSC-ICT / xxllnc);
- realiseren koppeling met ADFS (IJenV / SSC-ICT / xxllnc);
- realiseren koppeling met e-mail server (IJenV / SSC-ICT / xxllnc);
- nagaan Internet-verkeer via Jubit 3 (DII / SSC-ICT);
- nagaan of van actieve monitoring op onrechtmatige toegang nodig is door een SOC
- vaststellen te accepteren risico’s bij ingebruikname (IJenV) en dit duidelijk delen met organisatie en MT;
- koppelingen realiseren(bijvoorbeeld voor R&E met Power BI).
In samenwerking met de Projectleider Jitske:
- Vaststellen werkprocessen EGC en WKI, op te slaan gegevens en autorisaties, inclusief de gegevens die buiten zaaksysteem worden bewaard of vernietigd;
- Opstellen geïntegreerde gebruikershandleiding (technische deel en interne werkwijze)
- afronden en bespreken DPIA met functionaris gegevensbescherming of privacy officer (IJenV);
Intranet (JIP) 2.0:
Verantwoordelijk voor de omzetting van de intranetpagina JIP;
Afstemmen met inkoop, SSC ICT en dienstencentrum;
Afstemmen met leverancier Winkwaves;
Zorgdragen voor koppeling met IJenV werkomgeving.

Eisen
-Afgeronde WO opleiding in de richting van IT.
-Minimaal vijf jaar relevant werkervaring in de rol van IT consultant/adviseur, projectleider of projectmanager.
-Heeft aantoonbare kennis en ervaring met projectmatig werken

Wensen
-De kandidaat is bekend met implementatie trajecten van systemen binnen organisaties.
-De kandidaat heeft ervaring met het inrichten, aanbesteden en implementeren van software applicaties.
-De kandidaat heeft het certificaat Prince2 en Agile SCRUM
-De kandidaat heeft ervaring met soortgelijke opdrachten bij mnimaal drie organisaties toegepast


De recruiter

Celine Correia

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.