Opdrachten

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (2022) Medior medewerker informatieverwerking tbv Covid-19

Medior medewerker informatieverwerking tbv Covid-19

Info

Functie

Medior medewerker informatieverwerking tbv Covid-19

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

02.04.2023 - 01.10.2023

Opdrachtnummer

133821

Sluitingsdatum

date-icon03.04.2023 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever
Bij VWS zetten we ons in voor een gezond, veerkrachtig en fit Nederland. Met en voor iedereen. Wat we doen, doet ertoe en dat voel je. Je werkt samen met betrokken, bevlogen en deskundige mensen met een groot hart voor hun werk. Die elkaar zowel persoonlijke aandacht als professionele ruimte geven. Binnen een deskundige en daadkrachtige organisatie die voortdurend moet vernieuwen en in oplossingen denkt. Altijd vanuit zoveel mogelijk verschillende perspectieven. En in nauwe samenwerking met partners, collega-ministeries, zorgprofessionals en burgers. Betrouwbare informatievoorziening is essentieel in onze dienstverlening. Daar maken we ons als programmadirectie Nafase COVID-19 sterk voor. De Corona-crisis geeft extra druk en uitdaging op het organiseren van informatievoorziening voor Wob/Woo-vragen en informatieverzoeken ten behoeve van onderzoek en verantwoording. Dit vraagt om sturing op en levering van informatie om (acute) vraagstelling (Wob/ Woo, Parlementaire Enquete, etc) adequaat te beantwoorden. Dit gebeurt met vernieuwing van processen en toepassing van moderne software. 1 De vastgestelde versie wordt binnenkort openbaar gepubliceerd op www.functiegebouwrijk.nl.

Project
Het coronavirus raakt de hele samenleving. Het is de verantwoordelijkheid van de programmadirectie Nafase Covid-19 om informatie over de coronacrisis veilig te stellen en de VWS organisatie te ondersteunen bij de aanstaande parlementaire enquête COVID-19. Door het digitaal werken kent de informatiehuishouding vele verschijningsvormen en is het reconstrueren van dossiers veelal een ict-intensieve taak. Om dit goed te organiseren zoeken we een medior adviseur bijzondere informatieverzoeken met ervaring bij de rijksoverheid, idealiter bij een kerndepartement. Het kerndepartement staat regelmatig in de publieke en politieke schijnwerpers. Dit vraagt goede bestuur sensitiviteit en – uiteraard – goede kwaliteit van werken. Met goede dossiervorming zodat verantwoording kan plaatsvinden aan controlerende instanties (zoals Audit Dienst Rijk en Algemene Rekenkamer).De medior adviseur is HBO-opgeleid in informatiehuishouding en ervaren in de toepassing van analytische software. En ook ervaren met dossiervorming, archief-vereisten en informatieanalyse. Dit gecombineerd met inzicht in vereisten rond informatieveiligheid, integriteit en privacy-bescherming. Je werkt in een team dat in staat is om onder grote druk accuraat te zijn en geen concessies te doen aan kwaliteit en volledigheid.

Opdrachtomschrijving
Onderstaand is illustratief, het werkpakket is dynamisch. • In samenwerking met het team met hoog kwaliteitsniveau zorgen voor veiligstellen en beoordelen van documenten en berichtenverkeer (mail, whatsapp, sms, e.a.). • Werkzaamheden worden in goede afstemming met sleutelfiguren uitgevoerd. Hiervoor zijn klantgerichte, assertieve en sensitieve competenties essentieel. • Met behulp van moderne software de informatie filteren en verrijken. Dit met behoud van volledigheid van relevante informatie. • De informatieverwerking combineren met inzicht in context, volledigheid en betrouwbaarheid. In de informatieverwerking mag geen essentiële informatie verloren gaan. • Met het team snel en wendbaar acteren op diverse vraagstelling. Vaak spoedeisend en gepaard gaand met zeer veel te verwerken informatie. • Checks op compliancy, onder toezicht van CISO en Privacy-Officer.

Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
- Relevante HBO-opleiding in informatievoorziening, informatiehuishouding. - Ervaren in vraagstukken op terrein van informatievoorziening. - Ervaring bij de Rijksoverheid - Je hebt klantgerichte, assertieve en sensitieve competenties. - Praktische hands-on mentaliteit, oplossingsgericht, flexibel. Met behoud van kwaliteit en integriteit. Daarnaast heb je kennis en ervaring op tenminste 3 van de onderstaande 4 zaken 1. Ervaren met toepassing van data-analyse software. 2. Affiniteit met wet- en regelgeving omtrent Wob en Archiefwet. 3. Aantoonbare ervaring in het werken onder kaders voor informatiebeveiliging en de AVG. 4. Kennis van de actuele wetgeving en normen, beleid en uitvoeringspraktijk bij de Rijksoverheid of binnen het ministerie van VWS

Eisen
1 Kandidaat beschikt over minimaal aantoonbaar HBO werk-/denkniveau. 2 Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op het gebied van informatievoorziening

Wensen
1 Mate waarin de kandidaat aantoonbare kennis heeft van informatievoorziening 2 Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met toepassing van data-analyse software. 3 Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het werken onder kaders voor informatiebeveiliging en de AVG. 4 Kandidaat heeft aantoonbare kennis van de actuele wetgeving en normen, beleid en uitvoeringspraktijk bij de Rijksoverheid of bij het ministerie van VWS 5 Mate waarin de kandidaat aantoonbare affiniteit heeft met wet- en regelgeving omtrent Wob- de archiefwet 6 Mate waarin de kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden zoals beschreven in het functieprofiel (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek)

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (2022)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever
Bij VWS zetten we ons in voor een gezond, veerkrachtig en fit Nederland. Met en voor iedereen. Wat we doen, doet ertoe en dat voel je. Je werkt samen met betrokken, bevlogen en deskundige mensen met een groot hart voor hun werk. Die elkaar zowel persoonlijke aandacht als professionele ruimte geven. Binnen een deskundige en daadkrachtige organisatie die voortdurend moet vernieuwen en in oplossingen denkt. Altijd vanuit zoveel mogelijk verschillende perspectieven. En in nauwe samenwerking met partners, collega-ministeries, zorgprofessionals en burgers. Betrouwbare informatievoorziening is essentieel in onze dienstverlening. Daar maken we ons als programmadirectie Nafase COVID-19 sterk voor. De Corona-crisis geeft extra druk en uitdaging op het organiseren van informatievoorziening voor Wob/Woo-vragen en informatieverzoeken ten behoeve van onderzoek en verantwoording. Dit vraagt om sturing op en levering van informatie om (acute) vraagstelling (Wob/ Woo, Parlementaire Enquete, etc) adequaat te beantwoorden. Dit gebeurt met vernieuwing van processen en toepassing van moderne software. 1 De vastgestelde versie wordt binnenkort openbaar gepubliceerd op www.functiegebouwrijk.nl.

Project
Het coronavirus raakt de hele samenleving. Het is de verantwoordelijkheid van de programmadirectie Nafase Covid-19 om informatie over de coronacrisis veilig te stellen en de VWS organisatie te ondersteunen bij de aanstaande parlementaire enquête COVID-19. Door het digitaal werken kent de informatiehuishouding vele verschijningsvormen en is het reconstrueren van dossiers veelal een ict-intensieve taak. Om dit goed te organiseren zoeken we een medior adviseur bijzondere informatieverzoeken met ervaring bij de rijksoverheid, idealiter bij een kerndepartement. Het kerndepartement staat regelmatig in de publieke en politieke schijnwerpers. Dit vraagt goede bestuur sensitiviteit en – uiteraard – goede kwaliteit van werken. Met goede dossiervorming zodat verantwoording kan plaatsvinden aan controlerende instanties (zoals Audit Dienst Rijk en Algemene Rekenkamer).De medior adviseur is HBO-opgeleid in informatiehuishouding en ervaren in de toepassing van analytische software. En ook ervaren met dossiervorming, archief-vereisten en informatieanalyse. Dit gecombineerd met inzicht in vereisten rond informatieveiligheid, integriteit en privacy-bescherming. Je werkt in een team dat in staat is om onder grote druk accuraat te zijn en geen concessies te doen aan kwaliteit en volledigheid.

Opdrachtomschrijving
Onderstaand is illustratief, het werkpakket is dynamisch. • In samenwerking met het team met hoog kwaliteitsniveau zorgen voor veiligstellen en beoordelen van documenten en berichtenverkeer (mail, whatsapp, sms, e.a.). • Werkzaamheden worden in goede afstemming met sleutelfiguren uitgevoerd. Hiervoor zijn klantgerichte, assertieve en sensitieve competenties essentieel. • Met behulp van moderne software de informatie filteren en verrijken. Dit met behoud van volledigheid van relevante informatie. • De informatieverwerking combineren met inzicht in context, volledigheid en betrouwbaarheid. In de informatieverwerking mag geen essentiële informatie verloren gaan. • Met het team snel en wendbaar acteren op diverse vraagstelling. Vaak spoedeisend en gepaard gaand met zeer veel te verwerken informatie. • Checks op compliancy, onder toezicht van CISO en Privacy-Officer.

Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
- Relevante HBO-opleiding in informatievoorziening, informatiehuishouding. - Ervaren in vraagstukken op terrein van informatievoorziening. - Ervaring bij de Rijksoverheid - Je hebt klantgerichte, assertieve en sensitieve competenties. - Praktische hands-on mentaliteit, oplossingsgericht, flexibel. Met behoud van kwaliteit en integriteit. Daarnaast heb je kennis en ervaring op tenminste 3 van de onderstaande 4 zaken 1. Ervaren met toepassing van data-analyse software. 2. Affiniteit met wet- en regelgeving omtrent Wob en Archiefwet. 3. Aantoonbare ervaring in het werken onder kaders voor informatiebeveiliging en de AVG. 4. Kennis van de actuele wetgeving en normen, beleid en uitvoeringspraktijk bij de Rijksoverheid of binnen het ministerie van VWS

Eisen
1 Kandidaat beschikt over minimaal aantoonbaar HBO werk-/denkniveau. 2 Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op het gebied van informatievoorziening

Wensen
1 Mate waarin de kandidaat aantoonbare kennis heeft van informatievoorziening 2 Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met toepassing van data-analyse software. 3 Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het werken onder kaders voor informatiebeveiliging en de AVG. 4 Kandidaat heeft aantoonbare kennis van de actuele wetgeving en normen, beleid en uitvoeringspraktijk bij de Rijksoverheid of bij het ministerie van VWS 5 Mate waarin de kandidaat aantoonbare affiniteit heeft met wet- en regelgeving omtrent Wob- de archiefwet 6 Mate waarin de kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden zoals beschreven in het functieprofiel (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek)

De recruiter

Agbor Eyongakpa

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.