Opdrachten

Rijkswaterstaat (RWS) (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (Min IenW)) Medewerker gebruikersondersteuning Omgevingsloket Online

Medewerker gebruikersondersteuning Omgevingsloket Online

Info

Functie

Medewerker gebruikersondersteuning Omgevingsloket Online

Locatie

Rijswijk

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

22.01.2023 - 30.01.2024

Opdrachtnummer

125791

Sluitingsdatum

date-icon07.12.2022 clock-icon10:12

Rolomschrijving en taakafspraken

Aanbiedingen kunnen alleen gedaan worden via onze portal Select, anders kunnen we deze helaas niet in behandeling nemen. Mocht je hulp hierbij nodig hebben dan kan je contact opnemen met onze afdeling support.

Rijkswaterstaat
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat.

De afdeling Ondersteuning Omgevingswet
Rijkswaterstaat Leefomgeving beheert voor het Ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) het huidige Omgevingsloket online én is één van de ontwikkelpartner van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en het Informatiepunt Leefomgeving. De afdeling Ondersteuning Omgevingswet is verantwoordelijk voor het functioneel beheer van het Omgevingsloket online en de Activiteiten Internet Module. Met een team van een vijftal collega’s wordt invulling gegeven aan gebruikersondersteuning, functioneel beheer en het realiseren van nieuwe releases. Na inwerkingtreding van de nieuwe Omgevingswet medio 2023 zal het Omgevingsloket Online worden uitgefaseerd.

Het Omgevingsloket
Met het Omgevingsloket kunnen particulieren en bedrijven in Nederland snel en digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen. Bijvoorbeeld voor een nieuwe dakkapel, een nieuw bedrijfspand, de plaatsing van een beschoeiing of een activiteit aan een dijk. Dit digitale loket (www.omgevingsloket.nl) ondersteunt daarmee de uitvoering van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) en de Waterwet.

Het Omgevingsloket wordt sinds de start in oktober 2010 veel gebruikt door aanvragers van omgevingsvergunningen, watervergunningen of -meldingen. Momenteel worden wekelijks zo’n zes duizend digitale aanvragen en meldingen ingediend en worden er wekelijks zo’n honderd vragen over het gebruik van het omgevingsloket gesteld. Onze klanten zijn de gebruikers van het omgevingsloket: overheden, bedrijfsleven en burgers, zowel de particuliere aanvragers als de overheden die de aanvragen moet beoordelen. Indien zij vragen hebben worden deze door het team gebruikersondersteuning beantwoord.

Binnen het team dat onze klanten adviseert over het gebruik van het Omgevingsloket online (zgn. gebruikersondersteuning) is ruimte voor een medewerker gebruikersondersteuning Omgevingsloket Online. Tijdens je werkzaamheden heb je steeds het belang van de klant voor ogen. Je werkzaamheden bestaan uit het beantwoorden van vragen, die zowel telefonisch als per mail worden gesteld, over het omgevingsloket in relatie tot de regelgeving (Wabo/Waterwet) en gebruikersprocessen (vergunningsverlening). Daarnaast heb je affiniteit met ICT, zodat je in staat bent technisch advies te geven over het gebruik van web services, berichtenverkeer, standaard uitwisselingsformaat (StuF) en het gebruik van FTP en digitale koppelingen. Vanuit inhoudelijke kennis behandel je gebruikersvragen. De voorgelegde vraagstukken analyseer je om vervolgens een goed onderbouwd inhoudelijk antwoord de formuleren. Om onze klanten goed te bedienen ontwikkel je veel gestelde vragen voor de website (FAQ’s) en stel je rapportages op over het gebruik van het omgevingsloket. Ook test je nieuwe releases vanuit een gebruikersperspectief.

Wij zijn op zoek naar iemand die stressbestendig is, flexibel, beschikt over analytisch vermogen en die een praktische instelling heeft.

Eisen
De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding.

Wensen
De mate waarin de kandidaat een klantgerichte instelling heeft en ervaring heeft met het adviseren van gebruikers (bijvoorbeeld een helpdesk).
De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft met kennisoverdracht via een website.
De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft met samenwerken in een team
De mate waarin de aangeboden kandidaat beschikt over ervaring met het omgevingsloket online, de Wabo, de Waterwet en/of Activiteiten Internet Module.
De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring en/of affiniteit heeft met de organisatie van de opdrachtgever.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Rijkswaterstaat (RWS) (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (Min IenW))

Rolomschrijving en taakafspraken

Aanbiedingen kunnen alleen gedaan worden via onze portal Select, anders kunnen we deze helaas niet in behandeling nemen. Mocht je hulp hierbij nodig hebben dan kan je contact opnemen met onze afdeling support.

Rijkswaterstaat
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat.

De afdeling Ondersteuning Omgevingswet
Rijkswaterstaat Leefomgeving beheert voor het Ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) het huidige Omgevingsloket online én is één van de ontwikkelpartner van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en het Informatiepunt Leefomgeving. De afdeling Ondersteuning Omgevingswet is verantwoordelijk voor het functioneel beheer van het Omgevingsloket online en de Activiteiten Internet Module. Met een team van een vijftal collega’s wordt invulling gegeven aan gebruikersondersteuning, functioneel beheer en het realiseren van nieuwe releases. Na inwerkingtreding van de nieuwe Omgevingswet medio 2023 zal het Omgevingsloket Online worden uitgefaseerd.

Het Omgevingsloket
Met het Omgevingsloket kunnen particulieren en bedrijven in Nederland snel en digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen. Bijvoorbeeld voor een nieuwe dakkapel, een nieuw bedrijfspand, de plaatsing van een beschoeiing of een activiteit aan een dijk. Dit digitale loket (www.omgevingsloket.nl) ondersteunt daarmee de uitvoering van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) en de Waterwet.

Het Omgevingsloket wordt sinds de start in oktober 2010 veel gebruikt door aanvragers van omgevingsvergunningen, watervergunningen of -meldingen. Momenteel worden wekelijks zo’n zes duizend digitale aanvragen en meldingen ingediend en worden er wekelijks zo’n honderd vragen over het gebruik van het omgevingsloket gesteld. Onze klanten zijn de gebruikers van het omgevingsloket: overheden, bedrijfsleven en burgers, zowel de particuliere aanvragers als de overheden die de aanvragen moet beoordelen. Indien zij vragen hebben worden deze door het team gebruikersondersteuning beantwoord.

Binnen het team dat onze klanten adviseert over het gebruik van het Omgevingsloket online (zgn. gebruikersondersteuning) is ruimte voor een medewerker gebruikersondersteuning Omgevingsloket Online. Tijdens je werkzaamheden heb je steeds het belang van de klant voor ogen. Je werkzaamheden bestaan uit het beantwoorden van vragen, die zowel telefonisch als per mail worden gesteld, over het omgevingsloket in relatie tot de regelgeving (Wabo/Waterwet) en gebruikersprocessen (vergunningsverlening). Daarnaast heb je affiniteit met ICT, zodat je in staat bent technisch advies te geven over het gebruik van web services, berichtenverkeer, standaard uitwisselingsformaat (StuF) en het gebruik van FTP en digitale koppelingen. Vanuit inhoudelijke kennis behandel je gebruikersvragen. De voorgelegde vraagstukken analyseer je om vervolgens een goed onderbouwd inhoudelijk antwoord de formuleren. Om onze klanten goed te bedienen ontwikkel je veel gestelde vragen voor de website (FAQ’s) en stel je rapportages op over het gebruik van het omgevingsloket. Ook test je nieuwe releases vanuit een gebruikersperspectief.

Wij zijn op zoek naar iemand die stressbestendig is, flexibel, beschikt over analytisch vermogen en die een praktische instelling heeft.

Eisen
De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding.

Wensen
De mate waarin de kandidaat een klantgerichte instelling heeft en ervaring heeft met het adviseren van gebruikers (bijvoorbeeld een helpdesk).
De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft met kennisoverdracht via een website.
De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft met samenwerken in een team
De mate waarin de aangeboden kandidaat beschikt over ervaring met het omgevingsloket online, de Wabo, de Waterwet en/of Activiteiten Internet Module.
De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring en/of affiniteit heeft met de organisatie van de opdrachtgever.

De recruiter

Emiel Schnell

HeadFirst

Deel deze opdracht