Opdrachten
Info
Functie
Applicatiebeheerder TopdeskLocatie
Den HaagUren per week
36 uren per weekLooptijd
31.03.2023 - 28.12.2023Opdrachtnummer
130039Sluitingsdatum
Opdrachtbeschrijving
Technisch applicatie beheer voor diverse TOPdesken. Daar ligt je hoofdtaak.De komende periode worden onze klantTOPdesken ondergebracht in een virtual appliance omgeving. Jouw taak is om dit geheel te begeleiden en te zorgen dat deze migratie naar tevredenheid verloopt.Daarnaast heb je reguliere werkzaamheden. o.a. uitvoeren van de (ochtend)controles, (persoons)imports, doorvoeren updates, performance metingen, beheren van (API)koppelingen met andere systemen en bronnen. Up to date houden van het LifeCycleManagement, certificaten en adequate acties om de componenten in support te houden. Aanleggen en onderhouden van beheer documentatie. Opstellen van werkinstructies en procedures. Zorgen voor oplossingen van (server/applicatie)kwetsbaarheden. Kunnen meedraaien in projecten of projectmatige aspecten (0.a. Virtual Appliance, Assetmanagement, TOPdesk koppelen aan de ESB, ketenmanagement)
Achtergrond opdracht
SSC-ICT heeft voor haar eigen bedrijfsvoering verschillende applicaties in gebruik waarvan het SSC-ICT de eigenaar is. Voor het team ligt de nadruk op onze eigen TOPdesk SSC-ICT, diverse klant TOPdesken, het Self Service Portal.
SMT is het team dat het technische- en functionele applicatiebeheer van deze applicaties uitvoert. Daarnaast geven we gevraagd en ongevraagd advies en denken mee in RFP's.
De komende periode zal de nadruk komen te liggen op het ketenmanagement en de customer intimacy. Tevens zijn we intensief betrokken bij het borgen en delen van applicatie kennis binnen de afdelingen van het SSC-ICT. Daarnaast ondersteunen
Organisatorische context en cultuur
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.
Eisen
Opleiding, Certificaten, Kennisniveau
Applicatiebeheer
Werk- en denkniveau
- minimaal 6 maanden ervaring met het installeren en configureren van Topdesk Vitual Applicance (0,5 jaar aantoonbare ervaring)
- minimaal 6 maanden ervaring binnen de overheid met applicatiebeheer en Topdesk. (0,5 jaar aantoonbare ervaring)
- minimaal 6 maanden ervaring met certificaatbeheer (0,5 jaar aantoonbare ervaring)
Wensen
Competenties
• Je neemt initiatief, bent pragmatisch en werkt proactief. Daarbij ben je erg service- en klantgericht.
• Je kunt je mondeling uitstekend uitdrukken waarbij je laat zien dat je de materie op een simpele eenvoudige wijze weet te verwoorden.
• Je legt continu afspraken, werkwijzen, kennis vast. Je documentatie is hierdoor altijd op orde en actueel.
• Je reageert snel, enthousiast en adequaat op klantvragen/verzoeken. Je laat zien dat je werkt voor je klanten en hun continu wilt ontzorgen aangaande de TOPdesk producten.
• Je laat zien dat je sterk bent in de samenwerking, maar tegelijkertijd kun je ook zelfstandig goed uit de voeten.
• Je zet je (klant)ideeën om in verbetervoorstellen waarvoor je draagvlak creëert bij het team.
Aanvullende kennis
kennis van (geautomatiseerd) testen;
Kennis van SQL databases
Kennis van Active Directory
Overige functiewensen
HBO werk en denk niveau
Ervaring binnen de rijksoverheid of een andere grote ICT organisatie
Shared Service Center-ICT (SSC-ICT)
Opdrachtbeschrijving
Technisch applicatie beheer voor diverse TOPdesken. Daar ligt je hoofdtaak.De komende periode worden onze klantTOPdesken ondergebracht in een virtual appliance omgeving. Jouw taak is om dit geheel te begeleiden en te zorgen dat deze migratie naar tevredenheid verloopt.Daarnaast heb je reguliere werkzaamheden. o.a. uitvoeren van de (ochtend)controles, (persoons)imports, doorvoeren updates, performance metingen, beheren van (API)koppelingen met andere systemen en bronnen. Up to date houden van het LifeCycleManagement, certificaten en adequate acties om de componenten in support te houden. Aanleggen en onderhouden van beheer documentatie. Opstellen van werkinstructies en procedures. Zorgen voor oplossingen van (server/applicatie)kwetsbaarheden. Kunnen meedraaien in projecten of projectmatige aspecten (0.a. Virtual Appliance, Assetmanagement, TOPdesk koppelen aan de ESB, ketenmanagement)
Achtergrond opdracht
SSC-ICT heeft voor haar eigen bedrijfsvoering verschillende applicaties in gebruik waarvan het SSC-ICT de eigenaar is. Voor het team ligt de nadruk op onze eigen TOPdesk SSC-ICT, diverse klant TOPdesken, het Self Service Portal.
SMT is het team dat het technische- en functionele applicatiebeheer van deze applicaties uitvoert. Daarnaast geven we gevraagd en ongevraagd advies en denken mee in RFP's.
De komende periode zal de nadruk komen te liggen op het ketenmanagement en de customer intimacy. Tevens zijn we intensief betrokken bij het borgen en delen van applicatie kennis binnen de afdelingen van het SSC-ICT. Daarnaast ondersteunen
Organisatorische context en cultuur
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.
Eisen
Opleiding, Certificaten, Kennisniveau
Applicatiebeheer
Werk- en denkniveau
- minimaal 6 maanden ervaring met het installeren en configureren van Topdesk Vitual Applicance (0,5 jaar aantoonbare ervaring)
- minimaal 6 maanden ervaring binnen de overheid met applicatiebeheer en Topdesk. (0,5 jaar aantoonbare ervaring)
- minimaal 6 maanden ervaring met certificaatbeheer (0,5 jaar aantoonbare ervaring)
Wensen
Competenties
• Je neemt initiatief, bent pragmatisch en werkt proactief. Daarbij ben je erg service- en klantgericht.
• Je kunt je mondeling uitstekend uitdrukken waarbij je laat zien dat je de materie op een simpele eenvoudige wijze weet te verwoorden.
• Je legt continu afspraken, werkwijzen, kennis vast. Je documentatie is hierdoor altijd op orde en actueel.
• Je reageert snel, enthousiast en adequaat op klantvragen/verzoeken. Je laat zien dat je werkt voor je klanten en hun continu wilt ontzorgen aangaande de TOPdesk producten.
• Je laat zien dat je sterk bent in de samenwerking, maar tegelijkertijd kun je ook zelfstandig goed uit de voeten.
• Je zet je (klant)ideeën om in verbetervoorstellen waarvoor je draagvlak creëert bij het team.
Aanvullende kennis
kennis van (geautomatiseerd) testen;
Kennis van SQL databases
Kennis van Active Directory
Overige functiewensen
HBO werk en denk niveau
Ervaring binnen de rijksoverheid of een andere grote ICT organisatie