Opdrachten
Info
Functie
IncidentmanagerLocatie
Den HaagUren per week
36 uren per weekLooptijd
30.06.2022 - 30.11.2022Opdrachtnummer
113368Sluitingsdatum
04.07.2022 15:00Organisatie
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en services de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.
Achtergrond opdracht
Het doel van incidentmanagement is het zo snel mogelijk herstellen van onderbrekingen in de dienstverlening naar het afgesproken niveau. Dit betekent het identificeren van incidenten, categoriseren en prioriteren, analyseren, oplossen en evalueren. Dit wordt uitgevoerd door diverse teams met diverse disciplines. Het is de taak van incidentmanagement om hier bovenop te zitten, te controleren en sturen op het navolgen van de procesafspraken en richtlijnen om verstoringen zo snel mogelijk te herstellen. Bij grote verstoringen ben je de spin in het web om samen met de oplossende teams te zorgen dat de dienstverlening zo snel mogelijk wordt hersteld. Hiernaast wordt voortdurend het proces geanalyseerd op mogelijke verbeteringen en wordt gerapporteerd naar belanghebbenden.
Werkzaamheden
- Identificeren van incidenten;
- Zorgdragen voor navolging van proces en procedure;
- Analyseren van incidenten op structurele en terugkerende verstoringen;
- Coördineren van grote verstoringen;- rapporteren over incidenten.
Gewenste kennisgebieden
ITSM Foundation;
ITIL Foundation, IT Foundation;
A+ Essentials;
Informatiesystemen Foundation;
Applicatiemanagement Foundation;
Information Security Foundation.
Kwaliteitsprofiel
ITIL V3 en ITIL Professional ITSM Support of IT Services.
Werk- en denkniveau (algemeen en specifiek)
- Diepgaande kennis van TOP desk ITIL V4 (2 jaar ervaring)
- Ervaring als incidentmanager in een overheidsorganisatie of een vergelijkbare grote complexe IT-organisatie
- HBO diploma (3 jaar ervaring)
Competenties
- Uitstekende (non) verbale communicatieve vaardigheden;
- Kennis van de SSC-ICT organisatie;
- Zelfstandig kunnen werken;
- Sterk analytisch vermogen;
- Projectmatig kunnen werken.
Shared Service Center-ICT (SSC-ICT)
Organisatie
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en services de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.
Achtergrond opdracht
Het doel van incidentmanagement is het zo snel mogelijk herstellen van onderbrekingen in de dienstverlening naar het afgesproken niveau. Dit betekent het identificeren van incidenten, categoriseren en prioriteren, analyseren, oplossen en evalueren. Dit wordt uitgevoerd door diverse teams met diverse disciplines. Het is de taak van incidentmanagement om hier bovenop te zitten, te controleren en sturen op het navolgen van de procesafspraken en richtlijnen om verstoringen zo snel mogelijk te herstellen. Bij grote verstoringen ben je de spin in het web om samen met de oplossende teams te zorgen dat de dienstverlening zo snel mogelijk wordt hersteld. Hiernaast wordt voortdurend het proces geanalyseerd op mogelijke verbeteringen en wordt gerapporteerd naar belanghebbenden.
Werkzaamheden
- Identificeren van incidenten;
- Zorgdragen voor navolging van proces en procedure;
- Analyseren van incidenten op structurele en terugkerende verstoringen;
- Coördineren van grote verstoringen;- rapporteren over incidenten.
Gewenste kennisgebieden
ITSM Foundation;
ITIL Foundation, IT Foundation;
A+ Essentials;
Informatiesystemen Foundation;
Applicatiemanagement Foundation;
Information Security Foundation.
Kwaliteitsprofiel
ITIL V3 en ITIL Professional ITSM Support of IT Services.
Werk- en denkniveau (algemeen en specifiek)
- Diepgaande kennis van TOP desk ITIL V4 (2 jaar ervaring)
- Ervaring als incidentmanager in een overheidsorganisatie of een vergelijkbare grote complexe IT-organisatie
- HBO diploma (3 jaar ervaring)
Competenties
- Uitstekende (non) verbale communicatieve vaardigheden;
- Kennis van de SSC-ICT organisatie;
- Zelfstandig kunnen werken;
- Sterk analytisch vermogen;
- Projectmatig kunnen werken.
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.