HeadFirst presenteert wederom prima jaarcijfers

HeadFirst heeft haar bedrijfsresultaten van het boekjaar 2013 bekendgemaakt. De sterke groei die in 2012 is ingezet, heeft een goed vervolg gekregen in 2013. Met een omzetstijging van 21,6% en een gestegen brutowinstmarge van 28,4%, heeft HeadFirst 2013 afgesloten met een EBITDA van €1,2 miljoen.

Gert-Jan Schellingerhout, financieel directeur HeadFirst: “We zijn zeer tevreden met dit resultaat. De omzetstijging komt met name voort uit het grote aantal nieuwe klanten dat in 2013 voor HeadFirst gekozen heeft. Samen met de uitbreiding bij onze huidige klanten heeft dit ervoor gezorgd dat we een groter aantal, uitsluitend kwalitatief hoogwaardige, professionals succesvol bij onze klanten ingezet hebben (+17% t.o.v. 2012). Dat we naast het succesvol bedienen van onze huidige klanten, er goed in slagen nieuwe klanten te overtuigen van onze toegevoegde waarde, geeft veel vertrouwen.”

Schellingerhout vervolgt: “De sterk gestegen brutowinstmarge is terug te leiden naar ons bedrijfsmodel, wat we jaren geleden gewijzigd hebben. HeadFirst levert zowel diensten aan Opdrachtgevers als de bij haar aangesloten Zelfstandig Professionals en Leveranciers. Met het debacle van Corso nog vers in het geheugen is het goed te zien dat dit model inmiddels begrepen en geaccepteerd is. Onze Opdrachtgevers en de bij ons aangesloten Zelfstandig Professionals en Leveranciers zullen blij zijn te zien dat ze zaken doen met een betrouwbare en financieel gezonde organisatie.”

Het boekjaar 2014 is eveneens goed van start gegaan. Schellingerhout: “Het eerste half jaar van 2014 heeft wederom prima resultaten opgeleverd. Gezien de gunstige vooruitzichten van een aantrekkende economie, zijn we er dan ook van overtuigd dat we dit jaar eveneens met een zeer positief resultaat afsluiten.”

Wilt u meer weten over onze gepresenteerde jaarcijfers over 2013? Neem dan contact op met Gert-Jan Schellingerhout op (023) 56 856 30.