Met de oprichting van het Center of Excellence zet HeadFirst een nieuwe stap in de verdere professionalisering en schaalbaarheid van haar dienstverlening. Arco Elsman (COO) en Thomas Waldman (Director Center of Excellence) delen hun visie op de ambities, de aanpak en de kracht van samenwerking.
Internationale ervaring als fundament
Met de komst van Thomas Waldman als Director Center of Excellence haalt HeadFirst een schat aan internationale ervaring op het gebied van implementatie, change management en procesoptimalisatie in huis. Waldman heeft 20 jaar ervaring in Talent Acquisition en HR-dienstverlening, deels vanuit de kant van leveranciers, maar vooral vanuit het perspectief van de klant. Hij heeft een belangrijke rol gespeeld in het opzetten dan wel verbeteren van TA-strategieën bij organisaties als Shell, Thuisbezorgd.nl en Action. “Ik heb inmiddels in meer dan 25 landen gewerkt aan de implementatie van bijna 40 MSP-, RPO- en andere intermediaire oplossingen. Van systeemselectie en -inrichting tot de daadwerkelijke operationele uitvoering,” vertelt Waldman.
Volgens Elsman is juist die brede ervaring, vanuit zowel leveranciers- als klantzijde, essentieel voor het succesvol implementeren van HR-techoplossingen bij (nieuwe) klanten. “Doordat hij jarenlang verantwoordelijk is geweest voor talent acquisition, zowel inhuur van vast als tijdelijk personeel, weet hij goed welke thema’s er bij klanten spelen. Het gaat niet alleen om grip op kosten of compliance, maar ook om change management en buy-in bij de hiring managers van de klant, want dat zijn uiteindelijk de gebruikers van onze diensten.”

Alles onder één dak, zonder interne barrières
De opdracht is helder: ervoor zorgen dat nieuwe én bestaande klanten het maximale halen uit de HR-techoplossingen van HeadFirst. Dat vereist excellente implementaties en een continu streven naar verbetering. “We willen als organisatie future ready zijn,” legt Elsman uit. “Dat betekent dat we onze services en producten voortdurend doorontwikkelen, dat we inzetten op het automatisering en robotisering van administratieve taken om meer tijd beschikbaar te krijgen voor hoogwaardige persoonlijke interactie.”
Wat het Center of Excellence verder onderscheidt, is de geïntegreerde manier van werken. In plaats van verzuiling is er sprake van nauwe samenwerking tussen commercie, operatie, implementatie en klantontwikkeling. “We hebben geen interne competitie, maar een gezamenlijke focus op het beste resultaat voor de klant,” vult Waldman aan. “Alle benodigde expertise is binnen één organisatie beschikbaar, wat ons zowel wendbaar als krachtig maakt.”
Een consistente aanpak, wereldwijd toepasbaar
De internationale ambities van HeadFirst sluiten naadloos aan bij Waldmans achtergrond. “Ik weet wat er komt kijken bij wereldwijde implementaties. “Ik weet wat er komt kijken bij wereldwijde implementaties. Elke markt heeft zijn eigen dynamiek, maar klanten verwachten een consistente aanpak. Dat is precies wat we hier bouwen: een raamwerk dat internationaal schaalbaar is, zonder de lokale context uit het oog te verliezen.”
HeadFirst werkt voor honderden toonaangevende (internationale) opdrachtgevers, verspreid over diverse sectoren. “Het is indrukwekkend om te zien hoeveel impactvolle organisaties HeadFirst al tot haar klantenkring mag rekenen. Dat zegt veel over het vertrouwen in de kwaliteit van de dienstverlening en schept tegelijkertijd de verantwoordelijkheid om voorop te blijven lopen”, vertelt Waldman.
Vooruitkijken met een toekomstgerichte mindset
Wat Waldman vooral aanspreekt in zijn nieuwe rol, is de energie en expertise binnen HeadFirst. “Mijn eerste indruk was er een van hoge kwaliteit. Hier werken mensen met kennis van zaken en een sterke drive om echt alles eruit te halen. Dat sluit perfect aan bij mijn ambitie om niet alleen te optimaliseren, maar echt te innoveren. Ik heb er zin in om met dit team verder te bouwen aan de dienstverlening van morgen.”
Elsman vult aan: ”Ik ben blij dat Thomas bij ons team is gekomen. Zijn brede ervaring in talent acquisition, implementatie en change management is uniek in de markt. Ik heb alle vertrouwen in de waarde die we samen gaan toevoegen voor onze klanten.”

De verborgen kosten van geen recruitment marketing
Recruitment ís duur. Punt. Maar weet je wat pas echt pijnlijk is? Duur én geen resultaat. Vacatures die maandenlang openstaan. Kandidaten die totaal niet passen. Of – het dieptepunt – die ene vacaturepost waar alleen je collega op reageert. Met één like. Uit medelijden.

Recruitment uitbesteden duur? Zo bespaar je kosten en tijd
Een eerlijke kijk op de kosten en baten van Recruitment Process Outsourcing

Tech waar het telt: hoe AI, automation en data de toekomst van werk vormgeven
In een wereld waar iedereen over AI praat, gebruiken wij het. Elke dag. Op schaal. Precies daar waar het het verschil maakt.