Talent centraal in tweede Headlines

Talent centraal in tweede Headlines

Headlines is een uitgave voor aanbieders en inhuurders van specialistische kennis; zelfstandige professionals, leveranciers en opdrachtgevers. Het bevat een mix van nieuws en ontwikkelingen over de wereld van flexibele arbeid, achtergronden, interviews, visies en human interest-verhalen. HeadFirst brengt Headlines geprint in controlled circulation uit. Daarnaast is Headlines online te vinden op www.headlinesjournal.nl.

In de nieuwste Headlines staat ‘talent’ centraal. Niet de minsten laten hun licht schijnen op dit onderwerp, ieder vanuit zijn eigen vakgebied: Prof. dr. Annemieke Roobeek (Nyenrode Business Universiteit), Roos Litjens (Spirit Origin), Simon Sinek (Why-guru en TED-spreker), Geke Rosier (RightBrains), Menno Lanting (Business Developer en auteur), Pieter Hoogstraten (Harver) en Robert Jan van der Weijden (Tracks Executive Search).

 

Simon Sinek

Simon Sinek is één van de ‘big shots’ in deze Headlines. Met een YouTube-filmpje werd Simon Sinek wereldberoemd. In een vloeiend betoog introduceerde hij zijn Gouden Cirkel-visie tijdens een TED-event. De zaal luisterde ademloos naar Why, How and What. Als je als ondernemer namelijk geen antwoord op de Why-vraag hebt, kun je maar beter stoppen. In een gesprek met Headlines legt Sinek uit dat juist zelfstandigen een antwoord moeten hebben op het waarom.

 

 

Annemieke Roobeek

Prof. dr. Annemieke Roobeek geeft als hoogleraar Strategie en Transformatiemanagement onder meer college op de Nyenrode Business Universiteit en neemt als lid van de Raad van Commissarissen van onder meer ABN AMRO, Abbott Healthcare Products en KLM vaak een kijkje in de keuken van het Nederlandse bedrijfsleven. In Headlines stelt Roobeek, dat we het bedrijfsleven naar een hoger plan kunnen brengen door niet louter op het individu te focussen maar op collective intelligence. In onderstaande video geeft Roobeek haar visie op het bedrijf van de toekomst. Ze voorziet een snelle ontwikkeling naar grote netwerkorganisaties en teams van flexibele professionals. Laat je inspireren.

 

 

 

 

Bart van der Geest, manager marketing & communicatie

Bart van der Geest (1988) is sinds 2010 actief voor HeadFirst. In dat jaar rondde hij zijn HBO-opleiding Management, Economie & Recht, met specialisatie in Marketing, af. Na diverse functies vervuld te hebben binnen onze organisatie, werd hij in 2015 manager marketing & communicatie. Van hieruit is Van der Geest verantwoordelijk voor alle intern- en externe communicatie, PR en marketing-activiteiten van HeadFirst.