Kennisontwikkeling: kostenpost of omzetdriver? 

Kennisontwikkeling: kostenpost of omzetdriver? 

Veel professionals zien kennisontwikkeling als kostenpost. Het is gedoe, het kost geld en als klap op de vuurpijl ben je er ook nog tijd aan ‘kwijt’. Maar kennisontwikkeling is een investering. Je leest hier waarom dit helemaal geen last hoeft te zijn.  

Strategische waarde 

Kennisontwikkeling is van strategische waarde. Het zorgt voor concurrentievoordeel, uitdagendere opdrachten, en – jawel – het levert harde euro’s op. Tastbaar maken wat kennisontwikkeling concreet oplevert, is moeilijk maar zeker goed mogelijk. Zo blijkt uit onderzoek dat continue kennisontwikkeling zorgt voor een stijging van de productiviteit van 37% en voor een stijging van de omzet van gemiddeld 10%.  

Select Academy maakt van leren geen last maar lust
Talloze zzp’ers lijken hier al de vruchten van te plukken. Maar liefst 74% van de hoogopgeleide zzp’ers is bereid zich te ontwikkelen binnen eigen vakgebied en nog eens 45% buiten eigen vakgebied. Dat blijkt uit de ‘Omgevingsanalyse: beleving van SZW-thema’s door Nederlands publiek’

Te hoge kosten, te grote tijdsinvestering en opzien tegen een formeel leertraject zijn in dit onderzoek redenen die genoemd worden om niet aan de kennisontwikkeling te willen werken. Met onze opleidingsomgeving Select Academy kunnen deze argumenten zo van tafel worden geveegd.   

  • Met Select Academy zorg je dat kennisontwikkeling een continu proces is. Als professional ‘verkoop’ jij jouw kennis, en als die kennis onder de maat is, gooi jij je eigen glazen in. Je moet dan je kennis razendsnel naar een hoger niveau brengen, wat veel tijdsintensiever is dan wanneer die kennisontwikkeling een continu proces is.  
  • In Select Academy bieden we diverse leervormen aan op het gebied van e-learning. Neem bijvoorbeeld een bootcamp: een virtuele classroom met veel onderlinge interactie. Maar je kunt ook denken aan livelabs waar je praktijkervaring opdoet of het maken van proefexamens. Dit gaat veel verder dan de ouderwetse PowerPoint waar je doorheen klikt of traditionele klassikale opleidingen.  
  • Werk jij momenteel via HeadFirst aan een opdracht? Dan kun je – als onderdeel van de Select Professionals services – geheel kosteloos en onbeperkt gebruikmaken van het ‘online leren abonnement’ in Select Academy.  

Wil je ook toegang tot de opleidingsomgeving? Maak dan gebruik van onze Premium of Excellent service. Kijk hier voor meer informatie of neem contact op met één van onze service advisors via 023 – 56 856 30. Zij vertellen je er graag meer over. 

Natasja Spooren, medewerker marketing & communicatie

Natasja Spooren (1990) is sinds 2018 werkzaam bij HeadFirst. In 2011 nam zij haar hbo-diploma in ontvangst, waarna zij bij diverse organisaties een marketing & communicatie functie bekleedde. Als medewerker marketing en communicatie houdt zij zich bezig met alle facetten van externe communicatie en PR.