‘Knelpunten en behoeften van werkend Nederland inzichtelijk maken’

‘Knelpunten en behoeften van werkend Nederland inzichtelijk maken’

Donderdag 16 november was Roos Wouters te horen in ons radioprogramma HoofdZaken op ZP Radio. Tijdens de uitzending spreekt zij over Werkvereniging, de organisatie die ze in maart 2017 oprichtte. Werkvereniging is een onafhankelijk initiatief dat de opinie van – zoals ze het zelf noemen – ‘Modern Werkenden’ in kaart brengt.

De koepel
Waar op dit moment veel belangenorganisaties de focus leggen op de deelbelangen van bijvoorbeeld werknemers, zelfstandig ondernemers of hybride werkenden, wil Werkvereniging graag de koepel over deze organisaties worden. Door middel van een online vragenlijst op de website van Werkvereniging, die ‘Jouw Stem’ genoemd wordt, kunnen alle werkenden hun stem laten horen. Wouters wil op deze manier de belangrijkste knelpunten en behoeften van werkend Nederland inzichtelijk maken. Door op basis van de eerste resultaten verder in te gaan op relevante onderwerpen in een nieuwe vragenlijst wil Wouters zo dicht mogelijk bij de pijnpunten komen.

Problemen oplossen
De informatie die deze vragenlijsten opleveren, wordt gepubliceerd op de website van Werkvereniging. Daarnaast wil Wouters deze doorspelen naar organisaties die zich richten op deelbelangen. Volgens haar is het voor deze organisatie van groot belang dat zij concrete informatie over de needs van hun doelgroepen ontvangen, zodat ze dit vervolgens voor hun eigen belang in kunnen zetten.

ZP’ers
Paul van Leeuwen en Sebas Krijgsman, presentatoren van HoofdZaken, vragen Roos Wouters naar de relevantie van het platform voor Zelfstandig Professionals, de hoogopgeleide zzp’er die zijn kennis projectmatig aanbiedt aan veelal grote organisaties. Wouters geeft aan dat er in de vragenlijst ruimschoots aandacht wordt besteed aan allerlei voor ZP’ers relevante onderwerpen als de Wet DBA, andere wettelijke veranderingen, keuzevrijheid en een vangnet bij ziekte. Wil je meer weten over Werkvereniging, jouw mening delen en bekijken hoe jouw ‘collega’-Modern Werkenden’ over onderwerpen denken? Je vindt Werkvereniging op www.werkvereniging.nl.

Benieuwd naar het complete verhaal van Roos Wouters? Luister de uitzending terug op ZP Radio.

Natasja Spooren, medewerker marketing & communicatie

Natasja Spooren (1990) is sinds 2018 werkzaam bij HeadFirst. In 2011 nam zij haar hbo-diploma in ontvangst, waarna zij bij diverse organisaties een marketing & communicatie functie bekleedde. Als medewerker marketing en communicatie houdt zij zich bezig met alle facetten van externe communicatie en PR.