Q&A coronacrisis – voor zp’ers en leveranciers

Q&A coronacrisis – voor zp’ers en leveranciers

We bevinden ons in een bijzondere tijd. Dit zorgt voor onzekerheid en roept vragen op. Juist in deze tijd is HeadFirst er voor de ondernemers waar we mee samenwerken. Onze Corona Servicedesk, te bereiken via support@headfirst.nl en 023-5685630, staat klaar voor het beantwoorden van alle vragen. De meest gestelde vragen kun je vinden op deze pagina vinden.

Huren opdrachtgevers nog nieuwe professionals in?
Ja. Alle opdrachten die we van opdrachtgevers ontvangen, verschijnen direct in HeadFirst Select. We signaleren vanzelfsprekend dat we minder opdrachten ontvangen dan eerder dit jaar, maar er staan er dag in dag uit nog altijd tientallen open.

Vinden er nog intakegesprekken plaats?
Ja. Veel intakegesprekken gaan door, weliswaar telefonisch of via een videocall.

Ik mag starten bij een opdrachtgever. Hoe verloopt de onboarding nu?
Dit verschilt per opdrachtgever. Veel opdrachtgevers doen de onboarding op afstand, dus online. Neem contact op met jouw inhurend manager voor meer informatie of zoek contact met onze Corona ZP Servicedesk via support@headfirst.nl of 023-5685630.

Ik mag starten bij een opdrachtgever, maar de startdatum is verplaatst naar een latere datum dan origineel aangekondigd. Wat nu?
Allereerst gefeliciteerd. We vragen jouw begrip voor deze bijzondere situatie. Als je in de situatie komt dat je ook een opdracht bij een andere opdrachtgever kunt aanvaarden waarbij de startdatum eerder is, informeer ons hier direct over. Dan overleggen we de casus met onze opdrachtgever.

Heeft HeadFirst Group een standaard coronabeleid voor inzetten bij haar opdrachtgevers?
HeadFirst Group gaat uit van het beleid dat door de opdrachtgever wordt gehanteerd, gebaseerd op richtlijnen van het RIVM. In voorkomende gevallen informeert de opdrachtgever HeadFirst Group over het beleid, maar voor de laatste updates verwijzen wij jou naar interne communicatiemiddelen van de opdrachtgever (intranet, mail, etc.), zodat je altijd up-to-date bent.

Kan ik blijven werken voor mijn opdrachtgever?
Dat hangt af van de opdrachtgever. In veel gevallen zal dit vanuit huis zijn, in lijn met de richtlijnen van het RIVM, met uitzondering van bedrijfskritische functies waarbij thuiswerken niet mogelijk is. Als er iets verandert in de situatie, hoor je dit van de opdrachtgever of van ons. Heb je vragen? Neem contact op met jouw inhurend manager of contact onze Corona ZP Servicedesk via support@headfirst.nl of 023-5685630.

Wordt mijn opdracht verlengd?
Als we hier informatie over ontvangen, hoor je dit direct. Als we de verlenging van jouw overeenkomst ontvangen, zetten we deze direct klaar in HeadFirst Select. Wij informeren bij de opdrachtgever naar jouw verlenging, maar we adviseren dit ook zelf te doen bij jouw inhurend manager.

Wordt mijn (verlengings)overeenkomst op tijd verwerkt?
HeadFirst is digitaal ingericht. Onze contractmedewerkers werken thuis en kunnen zonder problemen jouw overeenkomst klaarzetten in HeadFirst Select, zodra we deze van de opdrachtgever ontvangen hebben.

Door het coronavirus staat mijn opdracht onder druk, waardoor mijn opdracht mogelijk tussentijds beëindigd wordt. Mag dat?
Dat is mogelijk, maar de voorwaarden waaronder dit kan, verschillen per opdrachtgever. Neem contact op met onze Corona ZP Servicedesk via support@headfirst.nl of 023-5685630. Dan zoeken we het voor je uit.

Bart van der Geest, manager marketing & communicatie

Bart van der Geest (1988) is sinds 2010 actief voor HeadFirst. In dat jaar rondde hij zijn HBO-opleiding Management, Economie & Recht, met specialisatie in Marketing, af. Na diverse functies vervuld te hebben binnen onze organisatie, werd hij in 2015 manager marketing & communicatie. Van hieruit is Van der Geest verantwoordelijk voor alle intern- en externe communicatie, PR en marketing-activiteiten van HeadFirst.