Wie is… Maurits Kooiman

Wie is… Maurits Kooiman

Wie ben jij?

Ik ben Maurits Kooiman, 34 jaar en woon in Bussum met mijn vrouw en dochtertje van bijna 1 jaar. Mijn vrouw heb ik leren kennen op de Hoge Hotelschool in Maastricht. Deze basis delen we, maar zoals veel “Hotello’s” zullen ervaren brengt de Hotelschool een breed scala aan mogelijkheden. Na 1,5 jaar in de Verenigde Staten gewerkt te hebben als Front Office Manager, ben ik terug naar Nederland gegaan. Via mijn netwerk leerde ik Talent&Pro (financiële dienstverlening) kennen. Daar heb ik 7 jaar gewerkt; 3 jaar detachering en 4 jaar als coach/leidinggevende. Gedurende de laatste jaren ontstond de passie voor de functie accountmanager. Door goed en frequent contact met opdrachtgevers kon ik meedenken in oplossingen en dat smaakte naar meer!

Wat zijn jouw werkzaamheden binnen HeadFirst Group?

“Het werkt pas écht lekker als je weet dat alles goed geregeld is”, een slogan die HeadFirst gebruikt en waar ik mij in herken. In mijn loopbaan stel ik doelen en ontdek ik gaandeweg uitdagingen die mij op een nieuwe plek brengen. Sinds september 2018 is dat bij HeadFirst als accountmanager. In deze functie ben ik het gezicht voor ‘mijn’ opdrachtgevers en de schakel met HeadFirst. In samenwerking met het accountteam is het uitgangspunt dat de matching, contracten, rapportages en de financiële afwikkeling goed verzorgd zijn. Met mijn opdrachtgevers bespreek ik naast de daily business, relevante ontwikkelingen in de sector en wetsontwikkelingen die invloed hebben op het externe inhuurbeleid. Als accountmanager signaleer ik en denk ik mee. Daarnaast heeft HeadFirst een breed en professioneel pakket aan oplossingen op het gebied externe inhuur, waar relevant en gepast breng ik onze (nieuwe) labels Myler en Staffing MS onder de aandacht.

Waarom is het leuk om voor deze organisatie te werken?

Het verbinden van expertise aan organisaties leidt tot het efficiënt bereiken van doelen. Ik geloof in het maken van die verbinding en dat is wat wij doen. Het geeft mij energie om gezamenlijk voor dat doel te werken. Het hebben en delen van kennis staat ook intern in de organisatie centraal. Er is maandelijks een kennisdeling en ruimte voor het volgen van opleidingen en het bijwonen masterclasses. Het spreekt mij aan dat ondernemerschap en vertrouwen centraal staat, hierdoor kom ik goed tot mijn recht.

Natasja Spooren, medewerker marketing & communicatie

Natasja Spooren (1990) is sinds 2018 werkzaam bij HeadFirst. In 2011 nam zij haar hbo-diploma in ontvangst, waarna zij bij diverse organisaties een marketing & communicatie functie bekleedde. Als medewerker marketing en communicatie houdt zij zich bezig met alle facetten van externe communicatie en PR.