Koninklijke Bibliotheek belegt externe inhuur bij HeadFirst

De Koninklijke Bibliotheek (KB), de nationale bibliotheek van Nederland, heeft na aanbesteding HeadFirst verkozen tot intermediair voor haar externe inhuur. HeadFirst bemiddelt en contracteert professionals voor diverse functies op het gebied van IT, marketing, bibliotheek en informatiedienstverlening, HR, finance en inkoop ten behoeve van alle organisatieonderdelen van de KB.

De overeenkomsten zijn ingegaan op 1 februari 2021 en hebben een initiële looptijd van vier jaar, met de mogelijkheid jaarlijks te verlengen voor een duur van één jaar.

Omvangrijk en relevant netwerk
HeadFirst krijgt de rol om kwalitatief goede professionals te werven, selecteren en contracteren. Het kosten- en tijdsefficiënt organiseren van de inhuurprocessen en het ontzorgen van de opdrachtgever en onderaannemers – leveranciers van professionals en zelfstandig professionals – staat hierbij centraal. Ook compliancy is een belangrijk speerpunt, waarbij HeadFirst de KB met raad en daad bijstaat.

Geo van der Wilk, CCO bij HeadFirst Group: “Ons netwerk, dat we de afgelopen 25 jaar duurzaam hebben opgebouwd en onderhouden, is het meest krachtige middel dat ons in staat stelt om aan te bieden op alle opdrachten van de KB. Met ons sterke platform Select, dat zowel de matchmaking als het contractmanagement ondersteunt, vinden wij geschikte kandidaten. Dat hebben wij in de afgelopen vier jaar bewezen voor de huidige inhuurfuncties van de KB en dat doen wij de komende vier jaar weer met veel plezier voor de verwachte inhuurfuncties.”

Over HeadFirst Group
HeadFirst Group is marktleider in de Benelux op het gebied van het professioneel organiseren van externe inhuur. De organisatie biedt een diversiteit aan flexoplossingen, waaronder contracting, matchmaking, managed service providing (msp) en business consultancy. Er werken dagelijks meer dan 15.000 professionals bij ruim vierhonderd opdrachtgevers in Europa, waarmee HeadFirst Group een jaaromzet realiseert van ongeveer 1,5 miljard euro. De bekendste merken van HeadFirst Group zijn de intermediairs HeadFirst en Between en msp-dienstverlener Staffing Management Services.

Noot voor de redactie

Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van dit persbericht? Neem gerust contact op met Bart van der Geest, manager marketing & communicatie bij HeadFirst Group, te bereiken op 023 – 568 56 30 of bart.vandergeest@headfirst.nl.