Het Waterschapshuis sluit raamovereenkomst met HeadFirst

Het Waterschapshuis (HWH), de regie- en uitvoeringsorganisatie voor de 21 waterschappen in Nederland op het gebied van informatie- en communicatietechnologie, heeft kennisbemiddelaar HeadFirst geselecteerd als één van haar opdrachtnemers voor het tijdelijk ter beschikking stellen van IT professionals. HeadFirst, onderdeel van HeadFirst Source Group, draagt daarmee bij aan de efficiënte inhuur van externen. In totaal heeft het contract een geschatte waarde van € 18 miljoen per jaar.

De overeenkomst is aangegaan voor HWH, maar ook voor vier waterschappen die meededen in de aanbesteding: Aa en Maas, Brabantse Delta, Rijnland en Schieland & Krimpenerwaard. HWH werkt met een kleine vaste kern en een aanzienlijk percentage inleenkrachten vanuit de waterschappen en inhuur vanuit de markt. HWH heeft hiervoor, na een uitgebreid selectietraject, vier partijen geselecteerd verdeeld over twee percelen. HeadFirst maakt deel uit van perceel twee, waarin uitsluitend bij derden ingehuurde professionals kunnen worden aangeboden, oftewel op basis van een intermediairs rol. De gekozen partijen zijn voor een periode van vier jaar gecontracteerd met de mogelijkheid deze tweemaal met één jaar te verlengen.

Gert-Jan Schellingerhout, CEO bij HeadFirst, is blij met de gunning van HWH. “Wij ontsluiten voor opdrachtgevers de complete markt van zelfstandig professionals en niche-leveranciers. Daarbij hebben wij maar één belang: de beste professional selecteren voor een marktconform tarief. Wij kijken er naar uit dat de komende jaren ook voor HWH te doen”, aldus Gert-Jan Schellingerhout.

Over HeadFirst Source Group
HeadFirst Source Group is de marktleider op het gebied van inhuur van externe professionals; matchmaking, contracting en payrolling. Dagelijks werken circa 5.000 professionals bij ruim honderd opdrachtgevers in Nederland, België en Luxemburg, waarmee HeadFirst Source Group een jaaromzet realiseert van circa 500 miljoen euro. Onderdeel van HeadFirst Source Group zijn de bedrijven HeadFirst, Source, Proud Company en Designated Professionals.

Voor nadere informatie
HeadFirst Source Group N.V.
Gert-Jan Schellingerhout
Voorzitter directieteam (CEO)