HeadFirst en RDW sluiten raamovereenkomst voor inhuur extern IT-personeel

Hoofddorp, 3 juni 2015 – HeadFirst heeft de aanbesteding van de Dienst Wegverkeer (RDW) als intermediair voor de inhuur van tijdelijk IT-personeel gegund gekregen. De RDW heeft met regelmaat behoefte aan externe deskundigheid op verschillende deelgebieden van IT. Het wordt de verantwoordelijkheid van HeadFirst de juiste zelfstandig professionals en medewerkers van nicheleveranciers uit de markt aan de opdrachten bij RDW te koppelen. De raamovereenkomst is ingegaan per 1 mei 2015 en heeft een looptijd van 2 jaar met twee maal een optie tot verlenging van 1 jaar. Naast HeadFirst is ook Seven Stars geselecteerd als intermediair.

De RDW is de Nederlandse toelatingsautoriteit voor alle voertuigen met een Nederlands kenteken. Het is een uitvoeringsorganisatie en tevens de beheerder van de basisregistratie voertuigen in Nederland en valt onder de verantwoordelijkheid van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (I&M). Met circa 1.500 medewerkers verspreid over totaal 21 locaties in Nederland werkt de RDW aan het realiseren van zijn doelstellingen. Vrijwel alle bedrijfsprocessen van de RDW zijn de afgelopen jaren overgezet naar digitale platformen en deze weten zich ondersteund door state-of-the-art IT-faciliteiten.
Nu HeadFirst de aanbesteding is gegund, treedt het bedrijf op als intermediair voor de functies in de categorie (project)management en IT-consultancy en voor het bouwen en ontwerpen, het testen en het onderhouden van geautomatiseerde informatiesystemen en daaraan verwante producten en infrastructuur.

Uitgebreidere rol
De doelstellingen van de aanbesteding zijn waarborging van de continuïteit van dienstverlening en het transparant en conform afspraak uitvoeren van de activiteiten, tegen marktconforme tarieven. De RDW werkt al sinds 2006 met het intermediairmodel voor de inhuur van IT-professionals die als zelfstandige actief zijn of in loondienst zijn bij nicheleveranciers. In deze periode is naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van dit model, waardoor er bij de nieuwe aanbesteding voor gekozen is de rol van de intermediair uit te breiden naar zowel contractafhandeling als werving en selectie van IT-professionals. De RDW heeft middels de openbare aanbestedingsprocedure alle partijen in de markt de kans gegeven, waarbij HeadFirst de partij bleek met de beste prijs-kwaliteitverhouding.

De onafhankelijk kennisbemiddelaar HeadFirst is vanaf begin jaren negentig een bepalende partij die vraag en aanbod koppelt van tijdelijk werk voor professionals bij grote en middelgrote organisaties. Het zet per werkdag gemiddeld 2.000 professionals rechtstreeks aan het werk bij opdrachtgevers verspreid over alle branches in Nederland. De organisatie verzorgt het complete selectieproces van externe professionals, dekt daarbij alle risico’s af en draagt zorg voor een vlekkeloze administratieve afhandeling. Daarnaast biedt het een breed palet aan opleidingen, motivatieprogramma’s en kortingsregelingen voor aangesloten zelfstandig professionals en leveranciers. De decennia lange ervaring van HeadFirst met het op efficiënte wijze verzorgen van externe inhuur, heeft het gemaakt tot de marktleider die het nu is. HeadFirst Select is de online tool van de kennisbemiddelaar, die vraag en aanbod op de arbeidsmarkt direct met elkaar in contact brengt. Voor meer informatie zie www.HeadFirst.nl, Twitter, LinkedIn en Facebook.