Opdrachten
Info
Functie
(Medior) Contractmanager HRMLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
25.02.2024 - 30.12.2024Opdrachtnummer
153474Sluitingsdatum
Opdrachtomschrijving:
Als Medior Contractmanager HRM bij het CIZ ben je verantwoordelijk voor het beheren, optimaliseren en uitvoeren van contracten met externe leveranciers en de interne klant. Je zorgt voor een effectieve samenwerking met de leveranciers en bewaakt de naleving van contractuele afspraken. Je ondersteunt het CIZ bij het maken van operationele en tactische keuzes op het gebied van inkoop en contractmanagement.
Daarnaast staat het CIZ aan het begin van de introductie en implementatie van een nieuw contractmanagementbeleid -en proces. Op dit moment bestaat het projectteam uit de Contractmanager HRM, Strategisch contractmanager HRM, Adviseur HRM, Inkoop en een Coördinerend Contractmanager. Onderdeel van deze opdracht is de implementatie van dit nieuwe beleid en proces voor de afdeling HRM op operationeel en tactisch Nivea.
Verantwoordelijkheden:
● Beheren en bewaken van contracten met externe leveranciers voor de afdeling HRM.
● Onderhandelen en opstellen van nieuwe contracten en het verlengen of beëindigen van bestaande contracten.
● Monitoren van contractuele prestaties en het nemen van corrigerende maatregelen indien nodig (Prestatiemeters).
● Onderhouden van goede relaties (Overlegstructuur, communicatiematrix) met leveranciers en het identificeren van mogelijkheden voor verbetering en samenwerking (KTO en MTO).
● Samenwerken met interne stakeholders om te zorgen voor een soepele implementatie en naleving van contracten.
● Adviseren en ondersteunen van het management bij operationele en tactische beslissingen op het gebied van inkoop en contractmanagement.
● Rapporteren over de voortgang en resultaten van contractmanagement activiteiten.
● Zorgen voor naleving van wet- en regelgeving en het beleid van het CIZ.
Indicatie van het contractportfolio:
• Arbodienstverlening
• Inhuur Uitzendkrachten
• Inhuur Primair Proces
• Inhuur Bedrijfsvoering
• Employer branding en Arbeidsmarktcommunicatie
• Opleidingsintermediair
Je werkt vooral samen met:
• Inkoop
• Projectleider aanbestedingen/ Strategisch contractmanager
• Inhuurdesk
• HR Business Partners
• MT van de afdeling HRM
Functie-eisen:
● Hbo- of wo werk en denkniveau, bij voorkeur in de richting van bedrijfskunde of een vergelijkbare discipline.
● Een aanvullende cursus in contractmanagement (bijvoorbeeld CATS CM) pré.
● Minimaal 5 jaar ervaring in contractmanagement, bid-management, inkoop of een vergelijkbare functie. Ervaring binnen een (semi-) overheidsorganisatie is een pré.
● Je hebt aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet.
● Aantoonbare ervaring met het onderhandelen, opstellen en beheren van contracten.
● Kennis en ervaring op het gebied van HRM (o.a. uitzenden, detacheren, Arbodienstverlening) en arbeidsrecht (WAB, DBA, WAADI) is een pré.
● Kennis en ervaring van Agile is een pré.
Te behalen resultaat:
• Nieuwe contractmanagementbeleid- en proces geïmplementeerd bij de afdeling HRM op operationeel en tactisch niveau.
Resultaat: werkdocumenten, risicoanalyses, prestatiemeters, interne overdrachtsdocumenten, interne KTO’s en MTO’s)
• Vanuit diverse databronnen rapportages en dashboards ontwerpen, inrichten en opmaken om contractprestaties, inclusief kosten, leveranciersprestaties en contractuele afwijkingen te monitoren. De rapportages en dashboards bieden inzichten om de leveranciers te kunnen aansturen en om de besluitvorming te ondersteunen.
Resultaat: Interne en externe rapportages omtrent contractprestaties, contract dashboards voor management.
• Implementatie en borging van Agile werken voor contractmanagement HRM in samenwerking met de product-owner Agile werken.
Wie ben je?
● Je bent organisatiesensitief en kunt mensen enthousiasmeren om samen goede resultaten te boeken;
● Je bent in staat relaties en netwerken op te bouwen, je beweegt gemakkelijk in een onbekende sociale omgeving, spreekt mensen aan en legt contacten;
● Je bent een echte verbinder: je zult afdeling overstijgend samenwerken met de interne stakeholders, en daarbij met verschillende belangen te maken krijgen;
● Je herkent snel de hoofdlijnen van een probleem/discussie;
● Je hebt een goed gevoel voor humor.
● Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen ten aanzien van het vakgebied;
● Je bent bekend met het werken met operationeel zelfstandige teams.
● Verder heb je flair en pioniersmentaliteit om HR-contractmanagement verder op de kaart te zetten bij de afdeling zelf en in de organisatie.
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ)
Opdrachtomschrijving:
Als Medior Contractmanager HRM bij het CIZ ben je verantwoordelijk voor het beheren, optimaliseren en uitvoeren van contracten met externe leveranciers en de interne klant. Je zorgt voor een effectieve samenwerking met de leveranciers en bewaakt de naleving van contractuele afspraken. Je ondersteunt het CIZ bij het maken van operationele en tactische keuzes op het gebied van inkoop en contractmanagement.
Daarnaast staat het CIZ aan het begin van de introductie en implementatie van een nieuw contractmanagementbeleid -en proces. Op dit moment bestaat het projectteam uit de Contractmanager HRM, Strategisch contractmanager HRM, Adviseur HRM, Inkoop en een Coördinerend Contractmanager. Onderdeel van deze opdracht is de implementatie van dit nieuwe beleid en proces voor de afdeling HRM op operationeel en tactisch Nivea.
Verantwoordelijkheden:
● Beheren en bewaken van contracten met externe leveranciers voor de afdeling HRM.
● Onderhandelen en opstellen van nieuwe contracten en het verlengen of beëindigen van bestaande contracten.
● Monitoren van contractuele prestaties en het nemen van corrigerende maatregelen indien nodig (Prestatiemeters).
● Onderhouden van goede relaties (Overlegstructuur, communicatiematrix) met leveranciers en het identificeren van mogelijkheden voor verbetering en samenwerking (KTO en MTO).
● Samenwerken met interne stakeholders om te zorgen voor een soepele implementatie en naleving van contracten.
● Adviseren en ondersteunen van het management bij operationele en tactische beslissingen op het gebied van inkoop en contractmanagement.
● Rapporteren over de voortgang en resultaten van contractmanagement activiteiten.
● Zorgen voor naleving van wet- en regelgeving en het beleid van het CIZ.
Indicatie van het contractportfolio:
• Arbodienstverlening
• Inhuur Uitzendkrachten
• Inhuur Primair Proces
• Inhuur Bedrijfsvoering
• Employer branding en Arbeidsmarktcommunicatie
• Opleidingsintermediair
Je werkt vooral samen met:
• Inkoop
• Projectleider aanbestedingen/ Strategisch contractmanager
• Inhuurdesk
• HR Business Partners
• MT van de afdeling HRM
Functie-eisen:
● Hbo- of wo werk en denkniveau, bij voorkeur in de richting van bedrijfskunde of een vergelijkbare discipline.
● Een aanvullende cursus in contractmanagement (bijvoorbeeld CATS CM) pré.
● Minimaal 5 jaar ervaring in contractmanagement, bid-management, inkoop of een vergelijkbare functie. Ervaring binnen een (semi-) overheidsorganisatie is een pré.
● Je hebt aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet.
● Aantoonbare ervaring met het onderhandelen, opstellen en beheren van contracten.
● Kennis en ervaring op het gebied van HRM (o.a. uitzenden, detacheren, Arbodienstverlening) en arbeidsrecht (WAB, DBA, WAADI) is een pré.
● Kennis en ervaring van Agile is een pré.
Te behalen resultaat:
• Nieuwe contractmanagementbeleid- en proces geïmplementeerd bij de afdeling HRM op operationeel en tactisch niveau.
Resultaat: werkdocumenten, risicoanalyses, prestatiemeters, interne overdrachtsdocumenten, interne KTO’s en MTO’s)
• Vanuit diverse databronnen rapportages en dashboards ontwerpen, inrichten en opmaken om contractprestaties, inclusief kosten, leveranciersprestaties en contractuele afwijkingen te monitoren. De rapportages en dashboards bieden inzichten om de leveranciers te kunnen aansturen en om de besluitvorming te ondersteunen.
Resultaat: Interne en externe rapportages omtrent contractprestaties, contract dashboards voor management.
• Implementatie en borging van Agile werken voor contractmanagement HRM in samenwerking met de product-owner Agile werken.
Wie ben je?
● Je bent organisatiesensitief en kunt mensen enthousiasmeren om samen goede resultaten te boeken;
● Je bent in staat relaties en netwerken op te bouwen, je beweegt gemakkelijk in een onbekende sociale omgeving, spreekt mensen aan en legt contacten;
● Je bent een echte verbinder: je zult afdeling overstijgend samenwerken met de interne stakeholders, en daarbij met verschillende belangen te maken krijgen;
● Je herkent snel de hoofdlijnen van een probleem/discussie;
● Je hebt een goed gevoel voor humor.
● Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen ten aanzien van het vakgebied;
● Je bent bekend met het werken met operationeel zelfstandige teams.
● Verder heb je flair en pioniersmentaliteit om HR-contractmanagement verder op de kaart te zetten bij de afdeling zelf en in de organisatie.
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.