Opdrachten

Ministerie van Defensie Project Management Ondersteunder (PMO)

Project Management Ondersteunder (PMO)

Info

Functie

Project Management Ondersteunder (PMO)

Locatie

Huis ter Heide

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.03.2024 - 30.03.2025

Opdrachtnummer

151469

Sluitingsdatum

date-icon29.01.2024 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Rol Projectmanagement ondersteuning (PMO)
Werkzaamheden:

  • Ondersteuning van de business owner Basisregistratie KMar (SUMMIT) met name gericht op het wijzigingenproces en de doorontwikkeling van de applicatie;
  • Plannen, voorbereiden en faciliteren van vergaderingen en bijeenkomsten (intern KMar maar ook met ketenpartners);
  • Notuleren van de diverse overleggen;
  • Bewaken, najagen en opvolgen van acties;
  • Voorbereiden verschillende rapportages;
  • Opzetten en beheren van Sharepointpagina's voor SUMMIT;
  • Opzetten en beheren van backlog van wijzigingenproces (features, epics, user stories);
  • (project)administratie: oa opzetten planning, KMar resources aanvragen, financiële administratie (begroting, leveranciers, contracten);
  • Communicatie met de diverse betrokkenen (intern KMar en ketenpartners);
  • Bijhouden Intranet, opstellen nieuwsbrieven, QRC's en andere communicatiemiddelen (in samenspraak met business owner Basisregistratie).

Optioneel/situationeel:


  • Voorbereiding besluitvormingsfora (documentenstroom);
  • Ondersteuning verschillende overleggen.

Achtergrond opdracht
De PMO'er ondersteunt de business owner Basisregistratie KMar (SUMMIT) bij het uitvoeren van de werkzaamheden name gericht op het wijzigingenproces en de doorontwikkeling van de applicatie SUMMIT. De PMO'er neemt initiatief, denkt pro-actief mee, kijkt vooruit en anticipeert. De PMO'er legt verantwoording af aan de business owner, maar kan ook rapporteren aan de (sectie)hoofden binnen de afdeling LTC/OPS.
Vanuit PMO'er wordt de ondersteuning van de verschillende werkzaamheden gecoördineerd, wordt geborgd dat de projectondersteuning tbv de business owner aansluit op de behoefte van de organisatie en wordt een uniforme werkwijze gestimuleerd binnen de afdeling. Je hebt een grote mate van zelfstandigheid, doortastendheid en creativiteit. Je verdiept je in de materie, analyseert, doet implementatie- en verbetervoorstellen en stemt af met collega's, counterparts en stakeholders.
Verder ben je bekend met JIRA en SCRUM/Agile werken, want in eerste instantie zal jouw aandacht en inzet gericht zijn op het opzetten en beheren van de backlog van het wijzigingenproces van de Basisregistraties KMar. Reizen kan onderdeel uitmaken van je functie. De standplaats is Huis ter Heide, maar werkzaamheden (bijvoorbeeld overleggen) kunnen ook op andere locaties plaatsvinden.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare en relevante ervaring in project- en/of programmamanagementondersteuning
  • Kandidaat beschikt over minimaal vijf jaar ervaring met en uitstekende beheersing van MS Office d.w.z.. Word, Excel, PowerPoint en projectplanning tools als MS Project
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding of hoger (Diploma)
  • Wensen

  • Kandidaat heeft bij voorkeur relevante ervaring op het gebied van project- en programmamanagementondersteuning van IV / ICT projecten en onderhavige processen.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur recente aantoonbare kennis en ervaring binnen de organisatie van de informatievoorziening van de OOV Openbare Orde en Veiligheidsketen (Politie, Justitie, Defensie), of andere departementen. Recent d.w.z. ervaring minder dan 10 jaar geleden opgedaan.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur kennis van en ervaring met JIRA, heeft kennis van SCRUM/Agile werken en Sharepoint, d.w.z. opzetten en beheren van nieuwe Sharepointpagina's.
  • Aanvullende Informatie

    hybride werken: Van kandidaat wordt verwacht dat hij/zij tenminste 3 dagen per week beschikbaar is op locatie. Thuiswerken in overleg met sectiehoofd/Sr. PMO.

    Geschatte aantal uren initiële inhuurtermijn: 1680uur


    Vraag en antwoord:

    Als eis stelt u "Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare en relevante ervaring in project- en programmamanagementondersteuning.". Zou u van de eis "Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare en relevante ervaring in project- en/of programmamanagementondersteuning." kunnen maken? Om zo het aantal geschikte kandidaten te vergroten.
    De behoeftesteller gaat akkoord. De eis wordt gewijzigd in "Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare en relevante ervaring in project- en/of programmamanagementondersteuning". Documenten worden aangepast



    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Ministerie van Defensie

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Rol Projectmanagement ondersteuning (PMO)
    Werkzaamheden:

    • Ondersteuning van de business owner Basisregistratie KMar (SUMMIT) met name gericht op het wijzigingenproces en de doorontwikkeling van de applicatie;
    • Plannen, voorbereiden en faciliteren van vergaderingen en bijeenkomsten (intern KMar maar ook met ketenpartners);
    • Notuleren van de diverse overleggen;
    • Bewaken, najagen en opvolgen van acties;
    • Voorbereiden verschillende rapportages;
    • Opzetten en beheren van Sharepointpagina's voor SUMMIT;
    • Opzetten en beheren van backlog van wijzigingenproces (features, epics, user stories);
    • (project)administratie: oa opzetten planning, KMar resources aanvragen, financiële administratie (begroting, leveranciers, contracten);
    • Communicatie met de diverse betrokkenen (intern KMar en ketenpartners);
    • Bijhouden Intranet, opstellen nieuwsbrieven, QRC's en andere communicatiemiddelen (in samenspraak met business owner Basisregistratie).

    Optioneel/situationeel:


    • Voorbereiding besluitvormingsfora (documentenstroom);
    • Ondersteuning verschillende overleggen.

    Achtergrond opdracht
    De PMO'er ondersteunt de business owner Basisregistratie KMar (SUMMIT) bij het uitvoeren van de werkzaamheden name gericht op het wijzigingenproces en de doorontwikkeling van de applicatie SUMMIT. De PMO'er neemt initiatief, denkt pro-actief mee, kijkt vooruit en anticipeert. De PMO'er legt verantwoording af aan de business owner, maar kan ook rapporteren aan de (sectie)hoofden binnen de afdeling LTC/OPS.
    Vanuit PMO'er wordt de ondersteuning van de verschillende werkzaamheden gecoördineerd, wordt geborgd dat de projectondersteuning tbv de business owner aansluit op de behoefte van de organisatie en wordt een uniforme werkwijze gestimuleerd binnen de afdeling. Je hebt een grote mate van zelfstandigheid, doortastendheid en creativiteit. Je verdiept je in de materie, analyseert, doet implementatie- en verbetervoorstellen en stemt af met collega's, counterparts en stakeholders.
    Verder ben je bekend met JIRA en SCRUM/Agile werken, want in eerste instantie zal jouw aandacht en inzet gericht zijn op het opzetten en beheren van de backlog van het wijzigingenproces van de Basisregistraties KMar. Reizen kan onderdeel uitmaken van je functie. De standplaats is Huis ter Heide, maar werkzaamheden (bijvoorbeeld overleggen) kunnen ook op andere locaties plaatsvinden.

    Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare en relevante ervaring in project- en/of programmamanagementondersteuning
  • Kandidaat beschikt over minimaal vijf jaar ervaring met en uitstekende beheersing van MS Office d.w.z.. Word, Excel, PowerPoint en projectplanning tools als MS Project
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding of hoger (Diploma)
  • Wensen

  • Kandidaat heeft bij voorkeur relevante ervaring op het gebied van project- en programmamanagementondersteuning van IV / ICT projecten en onderhavige processen.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur recente aantoonbare kennis en ervaring binnen de organisatie van de informatievoorziening van de OOV Openbare Orde en Veiligheidsketen (Politie, Justitie, Defensie), of andere departementen. Recent d.w.z. ervaring minder dan 10 jaar geleden opgedaan.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur kennis van en ervaring met JIRA, heeft kennis van SCRUM/Agile werken en Sharepoint, d.w.z. opzetten en beheren van nieuwe Sharepointpagina's.
  • Aanvullende Informatie

    hybride werken: Van kandidaat wordt verwacht dat hij/zij tenminste 3 dagen per week beschikbaar is op locatie. Thuiswerken in overleg met sectiehoofd/Sr. PMO.

    Geschatte aantal uren initiële inhuurtermijn: 1680uur


    Vraag en antwoord:

    Als eis stelt u "Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare en relevante ervaring in project- en programmamanagementondersteuning.". Zou u van de eis "Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare en relevante ervaring in project- en/of programmamanagementondersteuning." kunnen maken? Om zo het aantal geschikte kandidaten te vergroten.
    De behoeftesteller gaat akkoord. De eis wordt gewijzigd in "Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare en relevante ervaring in project- en/of programmamanagementondersteuning". Documenten worden aangepast



    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    De recruiter

    Valentina Ji

    HeadFirst

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.