Opdrachten

Kadaster ServiceNow DevOps Engineer

ServiceNow DevOps Engineer

Info

Functie

ServiceNow DevOps Engineer

Locatie

Apeldoorn

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

25.05.2025 - 29.04.2026

Opdrachtnummer

233663

Sluitingsdatum

date-icon12.05.2025 clock-icon09:05
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Deze functie is enkel beschikbaar voor medewerkers in dienst van leveranciers, geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich enkel laten aanbieden d.m.v. op de payroll bij StarApple interim te komen.

De eisen Knock-out criteria, en worden profielen die hier niet aan voldoen direct terzijde gelegd door de klant, en heeft aanbieden zonder deze deze criteria geen zin. Bij twijfel over een eis vernemen we graag waar de twijfel in zit, per e-mail zodat we daarin kunnen adviseren.
__________________________________________________________________________________________________________

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Binnen de directie BOI (Beheer en Ontwikkeling IT) bevindt zich de afdeling Support en Projecten. Een van de teams binnen deze afdeling levert de ESM (Enterprise Service Management) dienst. Voor deze dienst maken we gebruik van het ServiceNow platform. ServiceNow is de bron voor informatie en sturing binnen IT en Facilitaire Services. We maken onder andere gebruik van modules IT Servicemanagement Professional, IRM en WSD. Voor integraties met diverse leveranciers maken we gebruik van gebruik van standaard ServiceNow plugins of REST Api’s. Kadaster werkt met Agile en Scrum en zo is het team van ESM dan ook ingericht. Wij zoeken iemand die samen met ons deze service en dus ook de tool naar een hoger plan kan brengen. Denk hierbij aan doorontwikkeling van onderwerpen als Selfservice, SIAM, CSDM en Cloud.

‘De klant is koning’, stakeholders merken hoe belangrijk het wordt om selfservice meer te benutten en komen naar ons toe met veel wensen. Je verliest de klant hier niet uit oog maar komt juist op voor de belangen. Je overziet de gehele keten waarop de wens van de stakeholder betrekking heeft en weet hier juist en accuraat in te adviseren en op te lossen. Door gebruik van enquêtes controleren we of de klantvriendelijkheid zoals verwacht stijgt of dat we hier aanpassingen in moeten verrichten. Door de toename in gebruik van onze ESM verdiensten neemt ook de urgentie toe om de informatie op een structurele wijze te rapporteren en te verbinden. Je helpt ons dus ook door de vastlegging van diverse componenten binnen ServiceNow op een correcte wijze te doen. Uiteraard maak je gebruik van de door ServiceNow geleverde componenten en weet je deze optimaal te benutten.

Je werkt in teamverband met ongeveer zeven collega DevOps Engineers, een Scrummaster en Productowner. Je bent goed in staat je eigen weg te vinden, durft vragen te stellen en bent kritisch. Staat zelf ook open voor feedback en wil continu het beste uit jezelf en je team halen. Een gezonde dosis humor mag absoluut niet ontbreken!

Belangrijkste technieken, methoden en tools
ITSM
Workplace Service Delivery
IRM / GRC
Performance Analytics
ESC
Rest API’s
Javascript, HTML, CSS, Angular JS
M365;

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Als DevOps engineer verantwoordelijk voor alledaags werk die een medewerker binnen ESM verricht. Daar valt onder:
De voortbrenging van incrementele producten voor de dienst ESM;
Het opleveren en afhandelen van user stories;
Het afhandelen van incident en request verzoeken;
Het op- en uitvoeren van changes van de dienst ESM en bewaking hiervan;
Het adviseren en up-to-date houden van stakeholders;
Bij wensen van stakeholders weet jij de gehele keten te belichten en hier een passende oplossing voor te maken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Ervaring binnen de (semi) overheid
3. Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
4. Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare (DevOps Engineer ServiceNow) functie;
5. ITIL 4 kennis;
6. ServiceNow gecertificeerd (Developer/ Implementation Specialist)- Bekend met modules als ITSM, IRM, WSD;
7. Aantoonbare kennis van: - Rest API’s, Javascript, HTML, CSS, Angular JS;
8. Kennis van- en ervaring met Agile werkwijze, met name Scrum en Kanban;
9. Toont duidelijk aan (max 300 woorden) op welke wijze u in vorige opdrachten hebt bijgedragen aan de implementatie en/of doorontwikkeling van het product ServiceNow. Beschrijf uw rol, uw specifieke bijdrage en het eindresultaat. Beschrijf dit voor zowel de soft skills die u bezit als de inhoudelijke expertise die u mee brengt (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Benoem hierbij de ervaring die u heeft opgedaan met ServiceNow en in het bijzonder met welke modules u al eens eerder heeft gewerkt.
10. Aantoonbare kennis van SIAM implementaties

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij zelf/ de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.
Resultaatgericht.
Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld.
In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief.
Bedrijfsmatig inzicht en in staat tot een ketenbrede manier van werken en denken.
Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk.
Klantgericht.
Proactief en initiatiefrijk.
Teamspeler.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Kadaster

Rolomschrijving en taakafspraken

Deze functie is enkel beschikbaar voor medewerkers in dienst van leveranciers, geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich enkel laten aanbieden d.m.v. op de payroll bij StarApple interim te komen.

De eisen Knock-out criteria, en worden profielen die hier niet aan voldoen direct terzijde gelegd door de klant, en heeft aanbieden zonder deze deze criteria geen zin. Bij twijfel over een eis vernemen we graag waar de twijfel in zit, per e-mail zodat we daarin kunnen adviseren.
__________________________________________________________________________________________________________

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Binnen de directie BOI (Beheer en Ontwikkeling IT) bevindt zich de afdeling Support en Projecten. Een van de teams binnen deze afdeling levert de ESM (Enterprise Service Management) dienst. Voor deze dienst maken we gebruik van het ServiceNow platform. ServiceNow is de bron voor informatie en sturing binnen IT en Facilitaire Services. We maken onder andere gebruik van modules IT Servicemanagement Professional, IRM en WSD. Voor integraties met diverse leveranciers maken we gebruik van gebruik van standaard ServiceNow plugins of REST Api’s. Kadaster werkt met Agile en Scrum en zo is het team van ESM dan ook ingericht. Wij zoeken iemand die samen met ons deze service en dus ook de tool naar een hoger plan kan brengen. Denk hierbij aan doorontwikkeling van onderwerpen als Selfservice, SIAM, CSDM en Cloud.

‘De klant is koning’, stakeholders merken hoe belangrijk het wordt om selfservice meer te benutten en komen naar ons toe met veel wensen. Je verliest de klant hier niet uit oog maar komt juist op voor de belangen. Je overziet de gehele keten waarop de wens van de stakeholder betrekking heeft en weet hier juist en accuraat in te adviseren en op te lossen. Door gebruik van enquêtes controleren we of de klantvriendelijkheid zoals verwacht stijgt of dat we hier aanpassingen in moeten verrichten. Door de toename in gebruik van onze ESM verdiensten neemt ook de urgentie toe om de informatie op een structurele wijze te rapporteren en te verbinden. Je helpt ons dus ook door de vastlegging van diverse componenten binnen ServiceNow op een correcte wijze te doen. Uiteraard maak je gebruik van de door ServiceNow geleverde componenten en weet je deze optimaal te benutten.

Je werkt in teamverband met ongeveer zeven collega DevOps Engineers, een Scrummaster en Productowner. Je bent goed in staat je eigen weg te vinden, durft vragen te stellen en bent kritisch. Staat zelf ook open voor feedback en wil continu het beste uit jezelf en je team halen. Een gezonde dosis humor mag absoluut niet ontbreken!

Belangrijkste technieken, methoden en tools
ITSM
Workplace Service Delivery
IRM / GRC
Performance Analytics
ESC
Rest API’s
Javascript, HTML, CSS, Angular JS
M365;

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Als DevOps engineer verantwoordelijk voor alledaags werk die een medewerker binnen ESM verricht. Daar valt onder:
De voortbrenging van incrementele producten voor de dienst ESM;
Het opleveren en afhandelen van user stories;
Het afhandelen van incident en request verzoeken;
Het op- en uitvoeren van changes van de dienst ESM en bewaking hiervan;
Het adviseren en up-to-date houden van stakeholders;
Bij wensen van stakeholders weet jij de gehele keten te belichten en hier een passende oplossing voor te maken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Ervaring binnen de (semi) overheid
3. Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
4. Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare (DevOps Engineer ServiceNow) functie;
5. ITIL 4 kennis;
6. ServiceNow gecertificeerd (Developer/ Implementation Specialist)- Bekend met modules als ITSM, IRM, WSD;
7. Aantoonbare kennis van: - Rest API’s, Javascript, HTML, CSS, Angular JS;
8. Kennis van- en ervaring met Agile werkwijze, met name Scrum en Kanban;
9. Toont duidelijk aan (max 300 woorden) op welke wijze u in vorige opdrachten hebt bijgedragen aan de implementatie en/of doorontwikkeling van het product ServiceNow. Beschrijf uw rol, uw specifieke bijdrage en het eindresultaat. Beschrijf dit voor zowel de soft skills die u bezit als de inhoudelijke expertise die u mee brengt (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Benoem hierbij de ervaring die u heeft opgedaan met ServiceNow en in het bijzonder met welke modules u al eens eerder heeft gewerkt.
10. Aantoonbare kennis van SIAM implementaties

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij zelf/ de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.
Resultaatgericht.
Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld.
In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief.
Bedrijfsmatig inzicht en in staat tot een ketenbrede manier van werken en denken.
Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk.
Klantgericht.
Proactief en initiatiefrijk.
Teamspeler.

De recruiter

Anne Lekkerkerker

HeadFirst

+31883218123

anne@stackops.nl

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.