Opdrachten

001 Gemeente Hengelo Klantmanager Intake

Klantmanager Intake

Info

Functie

Klantmanager Intake

Locatie

Hengelo

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.05.2024 - 30.05.2024

Opdrachtnummer

158994

Sluitingsdatum

date-icon02.05.2024 clock-icon15:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Onze inwoners doen aanvragen voor levensonderhoud. Het doel van deze tijdelijke functie is het innemen en op juiste wijze spoedig afhandelen van deze aanvragen. De klantmanager intake neemt een deel van de werkzaamheden van onze klantmanagers over en verlicht op die manier hun werklast.

Waar ga je werken?

De gemeente Hengelo is volop in beweging en werkt hard aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een zelfbewuste en wendbare organisatie. De 750 medewerkers werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit vier leidende motieven die richting geven aan hoe we het werk doen: persoonlijk, betrouwbaar, duidelijk en respectvol.

De afdeling Werk en Inkomen is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie, gevestigd in Hengelo en zet zich in voor de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen.

Als klantmanager intake zet je in op het snel en juridisch juist afhandelen van aanvragen voor levensonderhoud. Hiertoe beoordeel je aanvragen op de rechtmatigheid in het kader van de Participatiewet en/of de IOAW/IOAZ. Je gebruikt hiervoor het cliëntvolgsysteem GWS4All. Je verricht dossieronderzoek, legt -als de situatie daar om vraagt- huisbezoeken af, bent fraude-alert en voert indien nodig confronterende gesprekken. Je bevindingen leg je vast in het cliëntvolgsysteem en bijbehorende rapportages. Na de eventuele toekenning van de aanvraag, draag je de klant over aan onze klantmanagers die daarna het aanspreekpunt worden voor recht- en doelmatigheid.


Wie ben jij?

Je hebt recente werkervaring als klantmanager intake en/ of inkomen binnen het gemeentelijk sociaal domein. Je hebt HBO werk- en denkniveau. Je bent goed bekend met de wet- en regelgeving van de sociale verzekeringswetten. Jouw analytisch vermogen stelt je in staat om de juiste vragen te stellen en om vlot tot de kern van de zaak door te dringen. Daarnaast constateer je snel samenhang tussen de verschillende problemen en weet je per situatie de juiste afweging te maken. Je bent zelfstandig in je werk, zorgvuldig, empathisch en duidelijk. Je bent resultaatgericht en denkt vanuit organisatorisch belang.

Wat bieden we?

Een opdracht voor in eerste instantie een half jaar;
een interessante functie in een enthousiast team;
elke dag vers fruit van lokale ondernemers;
hybride werken/thuis werken en flexibele werktijden;

een prachtig stadskantoor in het centrum waar je in een flexibele, moderne en inspirerende omgeving werkt.


Eisen:

De kandidaat heeft een MBO4+ opleiding succesvol afgerond.

De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Klantmanager Inkomen bij een gemeente en/of overheidsinstelling
De kandidaat heeft kennis en ervaring met de Participatiewet en het afhandelen van aanvraag Levensonderhoud.
De kandidaat heeft kennis en ervaring met GWS, SUWINET

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

- productietijger
- zelfstandig
- communicatief sterk in woord en geschrift
- flexibel inzetbaar
- empatisch
- betrouwbaar
- respectvol

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

001 Gemeente Hengelo

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:

Onze inwoners doen aanvragen voor levensonderhoud. Het doel van deze tijdelijke functie is het innemen en op juiste wijze spoedig afhandelen van deze aanvragen. De klantmanager intake neemt een deel van de werkzaamheden van onze klantmanagers over en verlicht op die manier hun werklast.

Waar ga je werken?

De gemeente Hengelo is volop in beweging en werkt hard aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een zelfbewuste en wendbare organisatie. De 750 medewerkers werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit vier leidende motieven die richting geven aan hoe we het werk doen: persoonlijk, betrouwbaar, duidelijk en respectvol.

De afdeling Werk en Inkomen is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie, gevestigd in Hengelo en zet zich in voor de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen.

Als klantmanager intake zet je in op het snel en juridisch juist afhandelen van aanvragen voor levensonderhoud. Hiertoe beoordeel je aanvragen op de rechtmatigheid in het kader van de Participatiewet en/of de IOAW/IOAZ. Je gebruikt hiervoor het cliëntvolgsysteem GWS4All. Je verricht dossieronderzoek, legt -als de situatie daar om vraagt- huisbezoeken af, bent fraude-alert en voert indien nodig confronterende gesprekken. Je bevindingen leg je vast in het cliëntvolgsysteem en bijbehorende rapportages. Na de eventuele toekenning van de aanvraag, draag je de klant over aan onze klantmanagers die daarna het aanspreekpunt worden voor recht- en doelmatigheid.


Wie ben jij?

Je hebt recente werkervaring als klantmanager intake en/ of inkomen binnen het gemeentelijk sociaal domein. Je hebt HBO werk- en denkniveau. Je bent goed bekend met de wet- en regelgeving van de sociale verzekeringswetten. Jouw analytisch vermogen stelt je in staat om de juiste vragen te stellen en om vlot tot de kern van de zaak door te dringen. Daarnaast constateer je snel samenhang tussen de verschillende problemen en weet je per situatie de juiste afweging te maken. Je bent zelfstandig in je werk, zorgvuldig, empathisch en duidelijk. Je bent resultaatgericht en denkt vanuit organisatorisch belang.

Wat bieden we?

Een opdracht voor in eerste instantie een half jaar;
een interessante functie in een enthousiast team;
elke dag vers fruit van lokale ondernemers;
hybride werken/thuis werken en flexibele werktijden;

een prachtig stadskantoor in het centrum waar je in een flexibele, moderne en inspirerende omgeving werkt.


Eisen:

De kandidaat heeft een MBO4+ opleiding succesvol afgerond.

De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Klantmanager Inkomen bij een gemeente en/of overheidsinstelling
De kandidaat heeft kennis en ervaring met de Participatiewet en het afhandelen van aanvraag Levensonderhoud.
De kandidaat heeft kennis en ervaring met GWS, SUWINET

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

- productietijger
- zelfstandig
- communicatief sterk in woord en geschrift
- flexibel inzetbaar
- empatisch
- betrouwbaar
- respectvol

De recruiter

Fouzia Boudri

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.