Opdrachten

Autoriteit Financiele Markten (AFM) Vendormanager Software-inkoop & Software asset management

Vendormanager Software-inkoop & Software asset management

Info

Functie

Vendormanager Software-inkoop & Software asset management

Locatie

Amsterdam

Uren per week

24 uren per week

Looptijd

16.07.2023 - 30.12.2023

Opdrachtnummer

140219

Sluitingsdatum

date-icon11.07.2023 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdracht: 

Vendormanager Software-inkoop & Software asset management

Vanuit de afdeling Informatie Management (IM) is er voor de komende jaren een ambitieuze ITstrategie opgesteld als onderdeel van de AFM-strategie. De strategie heeft als doel om fit for the future te zijn in 2026, waarbij we in staat zijn nieuwe toezichtstaken eenvoudig en tijdig te absorberen, marktconforme dienstverlening aan onder toezicht staande instellingen, ITondersteuning die toezicht actief faciliteert en IT-projecten tijdig en binnen budget oplevert.
De afdeling IM bestaat uit drie teams: Business Solutions, Architecture & Consultancy en Vendors &
Services. IM vervult een brugfunctie tussen de “Business” en IT. Aanvankelijk richtte zij zich vooral op Demand Management, maar mede in lijn met de recent opnieuw bepaalde IT-strategie, heeft ook Supply Management steeds meer aandacht gekregen.

Functiebeschrijving

Als aanjager van ons licentiemanagement weet jij de licentieaanvragen tot op het bot te fileren, streeft van nature naar rationalisatie van ons applicatielandschap, zet aanvragen in relatie tot de context en weet zo te komen tot de aanschaf van de juiste producten. Je bent een goede sparringpartner, hebt overtuigingskracht en laat je niet gemakkelijk uit het veld slaan. 

Sinds 2 jaar is het actief managen van Azure cloud kosten een activiteit binnen de AFM. Je weet grip te houden op de Azure cloud kosten. 

Inkoop software 

•    Het registeren van softwareaanvragen (inclusief IaaS, PaaS en SaaS aanvragen), verlengingen en opzeggingen;
•    Zorgdragen voor het analyseren van de klantvraag m.b.t. software en het adviseren hieromtrent om te komen tot een duidelijke behoeftestelling;
•    (Mede-)opstellen van de uitvraag en uitvoeren van mini-competities waarbij de leveranciers binnen de software raamovereenkomst met elkaar concurrentie gaan;
•    Indien nodig, uitvoeren van functionele en productgerichte offerteaanvragen bij onze vaste softwarebrokers en zonodig bij andere softwareleveranciers ;
•    Ontvangen van bestelde software en het verwerken daarvan in de daarvoor bestemde administratie en het distribueren ervan richting aanvragers;
•    Contacten onderhouden en periodiek overleg voeren met onze softwareleveranciers en diverse contractmaangers van de software raamovereenkomst.
•    Borgen van de juiste (proces)administratie en contractadministratie in de daarvoor bestemde systemen.

Kostenbeheer software
•    Verder opzetten en verbeteren van Software Asset Management in samenwerking met Contract- en Leveranciersmanagement en de afdeling Financiën;
•    Actief managen van de Azure kosten en geven van advies voor financiële optimalisatie;
•    Het up to date brengen van Snow license management inclusief het inrichten van een proces voor gebruik van Snow en analyseren van data uit Snow;

Functie eisen
•    HBO werk- en denkniveau;
•    3 jaar ervaring met licentiemanagement;     
•    3 jaar ervaring in het managen van Azure cloud kosten op conceptueel niveau en met name gebruik en financiën;
•    Je beschikt over contractmanagement kennis en ervaring met Software Asset Management;
•    Je beschikt over kennis inzake licenties, licentiemodellen en de financiële afrekening;
•    Je hebt ervaring met het inkopen van licenties, IAAS, SAAS en PAAS dienstverlening;
•    Ervaring met SAM tool SNOW is een pré;


KO- Criteria;

Opleidingsniveau HBO-bachelor
3 jaar werkervaring met contractmanagement/ software asset management (licentie management)
3 jaar ervaring in het managen van Azure cloud kosten op conceptueel niveau en met name gebruik en financiën
  

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Autoriteit Financiele Markten (AFM)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdracht: 

Vendormanager Software-inkoop & Software asset management

Vanuit de afdeling Informatie Management (IM) is er voor de komende jaren een ambitieuze ITstrategie opgesteld als onderdeel van de AFM-strategie. De strategie heeft als doel om fit for the future te zijn in 2026, waarbij we in staat zijn nieuwe toezichtstaken eenvoudig en tijdig te absorberen, marktconforme dienstverlening aan onder toezicht staande instellingen, ITondersteuning die toezicht actief faciliteert en IT-projecten tijdig en binnen budget oplevert.
De afdeling IM bestaat uit drie teams: Business Solutions, Architecture & Consultancy en Vendors &
Services. IM vervult een brugfunctie tussen de “Business” en IT. Aanvankelijk richtte zij zich vooral op Demand Management, maar mede in lijn met de recent opnieuw bepaalde IT-strategie, heeft ook Supply Management steeds meer aandacht gekregen.

Functiebeschrijving

Als aanjager van ons licentiemanagement weet jij de licentieaanvragen tot op het bot te fileren, streeft van nature naar rationalisatie van ons applicatielandschap, zet aanvragen in relatie tot de context en weet zo te komen tot de aanschaf van de juiste producten. Je bent een goede sparringpartner, hebt overtuigingskracht en laat je niet gemakkelijk uit het veld slaan. 

Sinds 2 jaar is het actief managen van Azure cloud kosten een activiteit binnen de AFM. Je weet grip te houden op de Azure cloud kosten. 

Inkoop software 

•    Het registeren van softwareaanvragen (inclusief IaaS, PaaS en SaaS aanvragen), verlengingen en opzeggingen;
•    Zorgdragen voor het analyseren van de klantvraag m.b.t. software en het adviseren hieromtrent om te komen tot een duidelijke behoeftestelling;
•    (Mede-)opstellen van de uitvraag en uitvoeren van mini-competities waarbij de leveranciers binnen de software raamovereenkomst met elkaar concurrentie gaan;
•    Indien nodig, uitvoeren van functionele en productgerichte offerteaanvragen bij onze vaste softwarebrokers en zonodig bij andere softwareleveranciers ;
•    Ontvangen van bestelde software en het verwerken daarvan in de daarvoor bestemde administratie en het distribueren ervan richting aanvragers;
•    Contacten onderhouden en periodiek overleg voeren met onze softwareleveranciers en diverse contractmaangers van de software raamovereenkomst.
•    Borgen van de juiste (proces)administratie en contractadministratie in de daarvoor bestemde systemen.

Kostenbeheer software
•    Verder opzetten en verbeteren van Software Asset Management in samenwerking met Contract- en Leveranciersmanagement en de afdeling Financiën;
•    Actief managen van de Azure kosten en geven van advies voor financiële optimalisatie;
•    Het up to date brengen van Snow license management inclusief het inrichten van een proces voor gebruik van Snow en analyseren van data uit Snow;

Functie eisen
•    HBO werk- en denkniveau;
•    3 jaar ervaring met licentiemanagement;     
•    3 jaar ervaring in het managen van Azure cloud kosten op conceptueel niveau en met name gebruik en financiën;
•    Je beschikt over contractmanagement kennis en ervaring met Software Asset Management;
•    Je beschikt over kennis inzake licenties, licentiemodellen en de financiële afrekening;
•    Je hebt ervaring met het inkopen van licenties, IAAS, SAAS en PAAS dienstverlening;
•    Ervaring met SAM tool SNOW is een pré;


KO- Criteria;

Opleidingsniveau HBO-bachelor
3 jaar werkervaring met contractmanagement/ software asset management (licentie management)
3 jaar ervaring in het managen van Azure cloud kosten op conceptueel niveau en met name gebruik en financiën
  

De recruiter

Mandy Hoogland

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.