Opdrachten

Centraal Orgaan opvang asielzoekers - Non-ICT (COA) Contract en leveranciersmanager

Contract en leveranciersmanager

Info

Functie

Contract en leveranciersmanager

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.04.2023 - 30.09.2023

Opdrachtnummer

132950

Sluitingsdatum

date-icon23.03.2023 clock-icon10:47
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

De functie

Als contract- –en leveranciersmanager ben je de verantwoordelijke medewerker binnen het COA voor een aantal inkooppakketten met de daarbij behorende contracten. Je taak is om deze contracten op strategisch en tactisch niveau te managen. Je werkt nauw samen met de contracteigenaar en contractbeheerder(s) in de business. Je onderhoudt je netwerk binnen de inkoopfunctie van rijksorganisaties, zoals categoriemanagment Rijk.


Je bent voor het COA oa. verantwoordelijk voor de evalueren van KPI’s en SLA’s met de (mantel)leveranciers. Naast de algemene contractmanagement taken weet je daarnaast het nodige van inkoopprocessen en participeer je in aanbestedingstrajecten. Je treedt in die rol slagvaardig op en hebt kennis van de markt en business van jouw productgroep(en). Je bent in staat om deze inkooppakketten op gebied van contractmanagement door te ontwikkelen.

 
Om de doelstellingen te kunnen bereiken zijn een aantal kerntaken benoemd:
• Contractmanagement en bewaking (onder andere verlenging, beëindiging, uitnutting en conformiteit);
• Opbouwen van kennis van de markt en de ontwikkelingen van jouw inkooppakketten;
• Evaluatie van naleving van afspraken in eigen organisatie (contract compliance);
• Faciliteren en adviseren van de opdrachtgevers/ klanten door enerzijds het opstellen van handleidingen en anderzijds door het begeleiden van budgethouders bij de uitnutting van het contract;
• Geven van feedback, advies en begeleiding aan leveranciers doormiddel van periodiek overleg, dan wel indien noodzakelijk door direct contact (tactisch/strategisch niveau);
• Actief innoveren van contracten op de vastgestelde inkoopdoelstellingen zoals, doelmatigheid, minder administratieve lasten en duurzaamheid;
• Prestatiemeting en beoordeling van contractpartijen (aan de hand van kritische prestatie indicatoren en/of op te stellen SLA’s, inclusief het toezien op afspraken inzake duurzaamheid en social return);
• Optimaliseren van leveranciersbestand en contracten in de toegewezen categorieën;
• Implementeren van lessons learned voor aanbestedingstrajecten;
• Participeren bij aanbestedingen voor de toegewezen contracten.

Het betreft hier voornamelijk pakketten vanuit de portefeuille Opvang en Begeleiding. 
Welk profiel zoeken wij?
• Je hebt minimaal een relevante HBO- opleiding, bij voorkeur facility management en/of bedrijfskundige opleiding aangevuld met vakgerichte opleidingen (zoals InkoopAcademie en/of Nevi);
• Je hebt een aantal jaar aantoonbare relevante werkervaring als contractmanager van contracten, bij voorkeur in de publieke sector;
• Je hebt kennis van en ervaring met organisatorische en politiek-bestuurlijke verhoudingen;
• Je bent een gedegen adviseur op tactische en strategisch niveau;
• Je kunt hoofd- en bijzaken goed scheiden;
• Je bent klantgericht, ondernemend, integer, resultaatgericht en een echte teamplayer.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Centraal Orgaan opvang asielzoekers - Non-ICT (COA)

Rolomschrijving en taakafspraken

De functie

Als contract- –en leveranciersmanager ben je de verantwoordelijke medewerker binnen het COA voor een aantal inkooppakketten met de daarbij behorende contracten. Je taak is om deze contracten op strategisch en tactisch niveau te managen. Je werkt nauw samen met de contracteigenaar en contractbeheerder(s) in de business. Je onderhoudt je netwerk binnen de inkoopfunctie van rijksorganisaties, zoals categoriemanagment Rijk.


Je bent voor het COA oa. verantwoordelijk voor de evalueren van KPI’s en SLA’s met de (mantel)leveranciers. Naast de algemene contractmanagement taken weet je daarnaast het nodige van inkoopprocessen en participeer je in aanbestedingstrajecten. Je treedt in die rol slagvaardig op en hebt kennis van de markt en business van jouw productgroep(en). Je bent in staat om deze inkooppakketten op gebied van contractmanagement door te ontwikkelen.

 
Om de doelstellingen te kunnen bereiken zijn een aantal kerntaken benoemd:
• Contractmanagement en bewaking (onder andere verlenging, beëindiging, uitnutting en conformiteit);
• Opbouwen van kennis van de markt en de ontwikkelingen van jouw inkooppakketten;
• Evaluatie van naleving van afspraken in eigen organisatie (contract compliance);
• Faciliteren en adviseren van de opdrachtgevers/ klanten door enerzijds het opstellen van handleidingen en anderzijds door het begeleiden van budgethouders bij de uitnutting van het contract;
• Geven van feedback, advies en begeleiding aan leveranciers doormiddel van periodiek overleg, dan wel indien noodzakelijk door direct contact (tactisch/strategisch niveau);
• Actief innoveren van contracten op de vastgestelde inkoopdoelstellingen zoals, doelmatigheid, minder administratieve lasten en duurzaamheid;
• Prestatiemeting en beoordeling van contractpartijen (aan de hand van kritische prestatie indicatoren en/of op te stellen SLA’s, inclusief het toezien op afspraken inzake duurzaamheid en social return);
• Optimaliseren van leveranciersbestand en contracten in de toegewezen categorieën;
• Implementeren van lessons learned voor aanbestedingstrajecten;
• Participeren bij aanbestedingen voor de toegewezen contracten.

Het betreft hier voornamelijk pakketten vanuit de portefeuille Opvang en Begeleiding. 
Welk profiel zoeken wij?
• Je hebt minimaal een relevante HBO- opleiding, bij voorkeur facility management en/of bedrijfskundige opleiding aangevuld met vakgerichte opleidingen (zoals InkoopAcademie en/of Nevi);
• Je hebt een aantal jaar aantoonbare relevante werkervaring als contractmanager van contracten, bij voorkeur in de publieke sector;
• Je hebt kennis van en ervaring met organisatorische en politiek-bestuurlijke verhoudingen;
• Je bent een gedegen adviseur op tactische en strategisch niveau;
• Je kunt hoofd- en bijzaken goed scheiden;
• Je bent klantgericht, ondernemend, integer, resultaatgericht en een echte teamplayer.


De recruiter

Arnesen Troenoredjo

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.