Opdrachten

Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) (2024) Functioneel beheerder BDO

Functioneel beheerder BDO

Info

Functie

Functioneel beheerder BDO

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.06.2024 - 29.06.2025

Opdrachtnummer

158102

Sluitingsdatum

date-icon22.04.2024 clock-icon13:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
ILT is op zoek naar een senior Functioneel beheerder die ook wijzigingen projectmatig kan aanvliegen. De Functioneel beheerder is er primair verantwoordelijk voor dat een informatiesysteem voldoet aan de eisen van de gebruikers, daaraan blijft voldoen en dat de functionaliteit consistent blijft aan de gestelde behoefte. De Functioneelbeheerder werkt nauw samen met gebruikers en/of key users voor het evalueren van de werking van het systeem en het verder brengen (starten wijzigingsproces) van functionele en technische specificaties bij gewenste veranderingen. Gerealiseerde wijzigingen worden door de Applicatiebeheerder getest. Daarnaast coördineert de Functioneel beheerder de invoering van wijzigingen in de gebruikersorganisatie. Dit is een brede opdracht waarin de beheerder de wijzigingen projectmatig aanpakt in een leidende rol, oftewel een plan van aanpak en bijbehorende oplossing moet kunnen opstellen/reviewen. De beheertaken pur sang moeten tijdens de opdracht overgedragen worden naar vaste medewerkers bij de ILT. Uit te voeren werkzaamheden komen dus o.a. neer op:

  • Beheren van één of meerdere functionele systemen binnen het ketenproces van de ILT in relatie tot het documentmanagement;
  • Ondersteunen van eindgebruikers bij vragen en problemen;
  • Gericht op pro-actief oplossen van complexere problemen en verbeteren van de efficiency van de applicatie systemen;
  • Opstellen en bewaken van een beheerplan;
  • Beheren van contracten in samenspraak met de contractmanager t.a.v. licenties, strippenkaarten, etc.;
  • Onderhouden van contacten met key-users, (software) leveranciers en ketenpartners op operationeel niveau en houden van toezicht op werkzaamheden;
  • Uitleg geven en overdragen van nieuwe functionaliteiten naar gebruikers en key-users;
  • Bewaken van de continuiteit van de samenhang tussen verschillende systemen;
  • Uitvoeren van acceptatietesten van wijzigingen;
  • Requirements management: ondersteunen van de productowner bij het opstellen en refinen van EPIC's en userstories;
  • Zorgen voor het (laten) doorvoeren van de voorgestelde wijzigingen, het gecontroleerd in beheer nemen van deze wijzigingen, en onderhoud van de gebruikers- en beheerdocumenten van de applicatie(s);
  • Ontwerpen (en mogelijk bouwen) van scripts;
  • Gebruikers- en toegangsmanagement;
  • Beheren van één of meerdere applicaties;
  • Regie op correctief, preventief, perfectief en adaptief onderhoud;
  • Begeleiden van kleine functionele wijzigingen;
  • Technisch en operationeel IT support coördineren i.s.m. de ketenpartners DICTU en SSC-ICT.

Achtergrond opdracht
De te beheren applicaties zijn onderdeel van productdomein Bedrijfsvoering, Dienstverlening en Ondersteuning, concreet Alfresco DMS met aanpalende systemen. Tevens juridisch gerelateerde workflow applicatie Octopus en een maatwerk applicatie voor binnenvaart certificatie WIOB. De mate van change en veranderende configuratie is groot. Businesswaarde van deze applicaties is zeer groot, dat betekent dat de Applicatiebeheerder sterk in zijn/haar schoenen moet staan.

Eisen

  • Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
  • Relevante HBO opleiding op snijvlak van business en ICT
  • Minimaal 3 jaar ervaring als functioneel beheerder
  • Kennis en ervaring met functioneel beheer gericht op het primaire proces
  • Kennis en ervaring met ontwerpen/ontwikken en testen van (nieuwe) systemen
  • Kennis en minimaal 3 jaar ervaring met Alfresco en 5 jaar met DMS in het algemeen
  • Kennis en minimaal 3 jaar ervaring met Juridische workflow systemen
  • Kennis en ervaring met de binnenvaart sector
  • Kennis van (en participeren in) informatieanalyse
  • Ketenbeheer waarin het Document Management Systeem (DMS) centraal staat (5 jaar)
  • Functioneel Beheer binnen de Rijksoverheid (5 jaar)
  • Applicatiebeheer binnen de Rijksoverheid (5 jaar)
  • Coordinerende rol (5 jaar)
  • Wensen

  • DevOps
  • Agile / Scrum
  • Relationele databasesysteemen, zoals Oracle en MS Access
  • SQL
  • Alfresco DMS
  • WIOB
  • Octopus
  • Bij voorkeur iemand met ervaring binnen het werkveld van ILT en serviceorganisaties bij overheden zoals DICTU en SCC-ICT en hier in optreden als operationeel opdrachtgever
  • Competenties

  • Klantgericht
  • Teamspeler
  • Positieve grondhouding
  • Communicatief
  • (Politieke) Organisatie sensitief
  • Onafhankelijk en goed in staat om afwijkende standpunten te verdedigen
  • Pro-actief
  • Zelfstandig
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) (2024)

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    ILT is op zoek naar een senior Functioneel beheerder die ook wijzigingen projectmatig kan aanvliegen. De Functioneel beheerder is er primair verantwoordelijk voor dat een informatiesysteem voldoet aan de eisen van de gebruikers, daaraan blijft voldoen en dat de functionaliteit consistent blijft aan de gestelde behoefte. De Functioneelbeheerder werkt nauw samen met gebruikers en/of key users voor het evalueren van de werking van het systeem en het verder brengen (starten wijzigingsproces) van functionele en technische specificaties bij gewenste veranderingen. Gerealiseerde wijzigingen worden door de Applicatiebeheerder getest. Daarnaast coördineert de Functioneel beheerder de invoering van wijzigingen in de gebruikersorganisatie. Dit is een brede opdracht waarin de beheerder de wijzigingen projectmatig aanpakt in een leidende rol, oftewel een plan van aanpak en bijbehorende oplossing moet kunnen opstellen/reviewen. De beheertaken pur sang moeten tijdens de opdracht overgedragen worden naar vaste medewerkers bij de ILT. Uit te voeren werkzaamheden komen dus o.a. neer op:

    • Beheren van één of meerdere functionele systemen binnen het ketenproces van de ILT in relatie tot het documentmanagement;
    • Ondersteunen van eindgebruikers bij vragen en problemen;
    • Gericht op pro-actief oplossen van complexere problemen en verbeteren van de efficiency van de applicatie systemen;
    • Opstellen en bewaken van een beheerplan;
    • Beheren van contracten in samenspraak met de contractmanager t.a.v. licenties, strippenkaarten, etc.;
    • Onderhouden van contacten met key-users, (software) leveranciers en ketenpartners op operationeel niveau en houden van toezicht op werkzaamheden;
    • Uitleg geven en overdragen van nieuwe functionaliteiten naar gebruikers en key-users;
    • Bewaken van de continuiteit van de samenhang tussen verschillende systemen;
    • Uitvoeren van acceptatietesten van wijzigingen;
    • Requirements management: ondersteunen van de productowner bij het opstellen en refinen van EPIC's en userstories;
    • Zorgen voor het (laten) doorvoeren van de voorgestelde wijzigingen, het gecontroleerd in beheer nemen van deze wijzigingen, en onderhoud van de gebruikers- en beheerdocumenten van de applicatie(s);
    • Ontwerpen (en mogelijk bouwen) van scripts;
    • Gebruikers- en toegangsmanagement;
    • Beheren van één of meerdere applicaties;
    • Regie op correctief, preventief, perfectief en adaptief onderhoud;
    • Begeleiden van kleine functionele wijzigingen;
    • Technisch en operationeel IT support coördineren i.s.m. de ketenpartners DICTU en SSC-ICT.

    Achtergrond opdracht
    De te beheren applicaties zijn onderdeel van productdomein Bedrijfsvoering, Dienstverlening en Ondersteuning, concreet Alfresco DMS met aanpalende systemen. Tevens juridisch gerelateerde workflow applicatie Octopus en een maatwerk applicatie voor binnenvaart certificatie WIOB. De mate van change en veranderende configuratie is groot. Businesswaarde van deze applicaties is zeer groot, dat betekent dat de Applicatiebeheerder sterk in zijn/haar schoenen moet staan.

    Eisen

  • Uitsluitend Nederlandstalige cv’s indienen met een max van 5 pagina’s.
  • Relevante HBO opleiding op snijvlak van business en ICT
  • Minimaal 3 jaar ervaring als functioneel beheerder
  • Kennis en ervaring met functioneel beheer gericht op het primaire proces
  • Kennis en ervaring met ontwerpen/ontwikken en testen van (nieuwe) systemen
  • Kennis en minimaal 3 jaar ervaring met Alfresco en 5 jaar met DMS in het algemeen
  • Kennis en minimaal 3 jaar ervaring met Juridische workflow systemen
  • Kennis en ervaring met de binnenvaart sector
  • Kennis van (en participeren in) informatieanalyse
  • Ketenbeheer waarin het Document Management Systeem (DMS) centraal staat (5 jaar)
  • Functioneel Beheer binnen de Rijksoverheid (5 jaar)
  • Applicatiebeheer binnen de Rijksoverheid (5 jaar)
  • Coordinerende rol (5 jaar)
  • Wensen

  • DevOps
  • Agile / Scrum
  • Relationele databasesysteemen, zoals Oracle en MS Access
  • SQL
  • Alfresco DMS
  • WIOB
  • Octopus
  • Bij voorkeur iemand met ervaring binnen het werkveld van ILT en serviceorganisaties bij overheden zoals DICTU en SCC-ICT en hier in optreden als operationeel opdrachtgever
  • Competenties

  • Klantgericht
  • Teamspeler
  • Positieve grondhouding
  • Communicatief
  • (Politieke) Organisatie sensitief
  • Onafhankelijk en goed in staat om afwijkende standpunten te verdedigen
  • Pro-actief
  • Zelfstandig
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

    De recruiter

    Niels Knapen

    HeadFirst

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.