Opdrachten

CIZ Senior adviseur informatiebeheer en recordmanagement

Senior adviseur informatiebeheer en recordmanagement

Info

Functie

Senior adviseur informatiebeheer en recordmanagement

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

19.05.2024 - 19.05.2025

Opdrachtnummer

158188

Sluitingsdatum

date-icon02.05.2024 clock-icon07:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Geschikt voor ZZP: ja

Functieomschrijving
Het CIO-Office van het CIZ is op zoek naar een senior adviseur informatiebeheer en recordmanagement voor 32-36 uur per week. In deze boeiende rol ben jij de cruciale verbindende schakel tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau binnen onze organisatie, gericht op de beheersbaarheid van informatie.

Ben jij de ervaren professional die wij zoeken om ons te helpen bij het beheer en de optimalisatie van onze informatieprocessen?

Solliciteer dan nu en word onderdeel van ons dynamische team bij het CIZ!

Verantwoordelijkheden:
•    Beschrijven en formaliseren van selectielijsten voor opname in het nationaal archief, in samenwerking met externe beoordelaar.
•    Leiding nemen in het opzetten van effectief Record Management binnen het CIZ en bijdragen aan het ontwikkelen, vastleggen, uitdragen en borgen van de visie, missie en strategie op dit gebied.
•    Ontwikkelen en implementeren van beleid en beheer op het gebied van informatie- en recordmanagement, waarbij relevante wetgeving wordt vertaald naar praktische uitvoeringskaders en beleid voor de organisatie.

Omgeving
Het CIZ zit midden in een transformatie waarbij onder andere is gestart met het programma voor de vernieuwing van een groot deel van haar IT landschap. Zowel het zaaksysteem voor het primaire proces als het Data & Analytics platform als de ICT infrastructuur en kantoorautomatisering zijn/ of worden vernieuwd. Daarnaast is het CIZ bezig om een Agile manier van werken te omarmen, op basis van SAFe.

Gewenste kennis en vaardigheden
•    Ruime ervaring met het optimaliseren van processen en het adviseren en ondersteunen bij het inrichten van een nieuw zaaksysteem en DMS.
•    Beschikbaar zijn als centraal loket voor vragen over Record Management en Informatiehuishouding, zowel vanuit de organisatie als van leveranciers.
•    Ervaring met het inrichten van een beheeromgeving voor duurzaam toegankelijk en geordend bewaren van informatie.
•    Fungeren als contactpersoon voor (keten)partners zoals het kerndepartement VWS, het nationaal archief en inspecties zoals IGJ en Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed.
•    Bijdragen aan het programma "Open op Orde" door te helpen bij de implementatie van het Archiefbeleid en toezicht te houden op de uitvoering ervan.
•    Ervaring met het inrichten en uitvoeren van een kwaliteitssysteem voor informatiebeheer, inclusief het opstellen, optimaliseren en actueel houden van werkwijzen, procedures en procesbeschrijvingen.
•    Actief meewerken aan het beschrijven van processen, procedures en rollen binnen de archiefdienst, inclusief het definiëren en implementeren van rollen zoals metadata-, service-, product- en toepassingsbeheerder.

Gewenste kwalificaties:
•    Minimaal een relevante HBO-opleiding, bij voorkeur in Informatiemanagement of Archivistiek.
•    Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van informatie- en recordmanagement.
•    Uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief samen te werken binnen multidisciplinaire teams.
•    Analytisch vermogen en probleemoplossend vermogen.
•    Ervaring met projectmanagement en veranderingsprocessen is een pre.
•    Communicatieve vaardigheden (Nederlands) in woord en geschrift en organisatiesensitief.



Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

CIZ

Rolomschrijving en taakafspraken

Geschikt voor ZZP: ja

Functieomschrijving
Het CIO-Office van het CIZ is op zoek naar een senior adviseur informatiebeheer en recordmanagement voor 32-36 uur per week. In deze boeiende rol ben jij de cruciale verbindende schakel tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau binnen onze organisatie, gericht op de beheersbaarheid van informatie.

Ben jij de ervaren professional die wij zoeken om ons te helpen bij het beheer en de optimalisatie van onze informatieprocessen?

Solliciteer dan nu en word onderdeel van ons dynamische team bij het CIZ!

Verantwoordelijkheden:
•    Beschrijven en formaliseren van selectielijsten voor opname in het nationaal archief, in samenwerking met externe beoordelaar.
•    Leiding nemen in het opzetten van effectief Record Management binnen het CIZ en bijdragen aan het ontwikkelen, vastleggen, uitdragen en borgen van de visie, missie en strategie op dit gebied.
•    Ontwikkelen en implementeren van beleid en beheer op het gebied van informatie- en recordmanagement, waarbij relevante wetgeving wordt vertaald naar praktische uitvoeringskaders en beleid voor de organisatie.

Omgeving
Het CIZ zit midden in een transformatie waarbij onder andere is gestart met het programma voor de vernieuwing van een groot deel van haar IT landschap. Zowel het zaaksysteem voor het primaire proces als het Data & Analytics platform als de ICT infrastructuur en kantoorautomatisering zijn/ of worden vernieuwd. Daarnaast is het CIZ bezig om een Agile manier van werken te omarmen, op basis van SAFe.

Gewenste kennis en vaardigheden
•    Ruime ervaring met het optimaliseren van processen en het adviseren en ondersteunen bij het inrichten van een nieuw zaaksysteem en DMS.
•    Beschikbaar zijn als centraal loket voor vragen over Record Management en Informatiehuishouding, zowel vanuit de organisatie als van leveranciers.
•    Ervaring met het inrichten van een beheeromgeving voor duurzaam toegankelijk en geordend bewaren van informatie.
•    Fungeren als contactpersoon voor (keten)partners zoals het kerndepartement VWS, het nationaal archief en inspecties zoals IGJ en Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed.
•    Bijdragen aan het programma "Open op Orde" door te helpen bij de implementatie van het Archiefbeleid en toezicht te houden op de uitvoering ervan.
•    Ervaring met het inrichten en uitvoeren van een kwaliteitssysteem voor informatiebeheer, inclusief het opstellen, optimaliseren en actueel houden van werkwijzen, procedures en procesbeschrijvingen.
•    Actief meewerken aan het beschrijven van processen, procedures en rollen binnen de archiefdienst, inclusief het definiëren en implementeren van rollen zoals metadata-, service-, product- en toepassingsbeheerder.

Gewenste kwalificaties:
•    Minimaal een relevante HBO-opleiding, bij voorkeur in Informatiemanagement of Archivistiek.
•    Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van informatie- en recordmanagement.
•    Uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief samen te werken binnen multidisciplinaire teams.
•    Analytisch vermogen en probleemoplossend vermogen.
•    Ervaring met projectmanagement en veranderingsprocessen is een pre.
•    Communicatieve vaardigheden (Nederlands) in woord en geschrift en organisatiesensitief.



Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Daphne Dorrestein

HeadFirst

06-82632538 / 020 584 08 59

daphne.vandorrestein@headfirst.nl

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.