Opdrachten

Ministerie van Binnenlandse Zaken - HR Strategisch organisatie adviseur

Strategisch organisatie adviseur

Info

Functie

Strategisch organisatie adviseur

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

06.04.2023 - 31.12.2023

Opdrachtnummer

134034

Sluitingsdatum

date-icon03.04.2023 clock-icon13:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken




AAN TE LEVEREN INFO OP AANBIEDINGSDOCUMENT (zie tabblad bijlage):
Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.

Algemeen
De Huurcommissie is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie die geschillen tussen huurders en verhuurders beslecht. We zijn vooral actief in de sociale huursector, maar zijn er ook voor huurders en verhuurders in de vrije sector. Wij beantwoorden vragen over huurprijzen, servicekosten en onderhoud. Dat doen wij door informatie te bieden, advies te geven of door een bindende uitspraak te doen. Zie ook www.huurcommissie.nl.

Vanwege verschillende ontwikkelingen en opdrachten werkt de Huurcommissie aan de herinrichting van haar organisatie. Hierbij is gekozen voor een tijdelijke werkorgansitie (TWO) te doen. Dit houdt in dat de organisatie en de daarbij behorende onderdelen al werkende weg worden doorontwikkeld. In juni 2022 is de huurcommissie gestart met de TWO.

Het eindresultaat van de TWO moet voorzien in een nieuw Organisatie & Formatierapport voor de Dienst Huurcommissie. Een nieuw O&F-rapport leidt automatisch tot een reorganisatie. Daarom zal met het nieuwe O&F-rapport ook een plaatsingsplan worden opgeleverd.
De TWO eindigt 31 juli 2023. Na deze periode volgt een evaluatie. De resultaten daarvan vormen de basis voor het op te stellen O&F rapport.

De Ondernemingsraad DHC wordt nauw betrokken bij de TWO. Indien formeel advies of instemming volgens de WOR nodig is, zal de OR de betreffende aanvraag ontvangen. Om dit omvangrijke traject vanuit team HR in goede banen te leiden zijn wij op zoek naar een strategisch HR-adviseur/organisatieadviseur.

Naar wie zijn we op zoek?
Je richt je op het in goede banen leiden van het traject waarin de TWO wordt gevormd, geëvalueerd en omgezet in een nieuw O&F-rapport. Vanuit team HR adviseer je op strategisch niveau over uitgangspunten en inrichting van de organisatie. Daarbij heb je altijd oog voor hoe zaken ‘landen’ in de organisatie en stem je verwachtingen en resultaten goed af met MT-leden en coördinatoren. Hiervoor werk je nauw samen met onze senior communicatieadviseur. Als de opdracht wordt verlengd word je ook betrokken bij de hierna volgende reorganisatie. Daarnaast werk je samen met de (nog te wevren)senior HR-adviseur aan de inrichting en ontwikkeling van team HR.

Je draait je hand niet om voor het schrijven van een opdracht, een projectplan, beleidsstukken, het organiseren van een workshop of een brainstormsessie. Je legt gemakkelijk contact met andere partijen, externe adviseurs, de eigenaar en opdrachtgever van de Huurcommissie, managers, medewerkers en de Ondernemingsraad.
Je gaat daadkrachtig, oplossingsgericht en resultaatgericht te werk. Daarbij denk je vanuit kansen en mogelijkheden voor de Huurcommissie. Ook kun je ingewikkelde casuïstiek omzetten naar adviezen die praktisch uitvoerbaar zijn. Je vindt het leuk om in een veranderende omgeving te werken en vanuit een professioneel oogpunt je steentje bij te dragen.

Werkzaamheden
•    Je treedt op als zelfstandige senior (organisatie)adviseur en bent een volwaardig gesprekspartner voor het management van de Dienst Huurcommissie bij met name vraagstukken op het terrein van HRM/Organisatieontwikkeling.
•    Je bent positief kritisch en denkt mee over belangrijke thema’s op het gebied van HRM/organisatieontwikkeling in het kader van dit verandertraject.
•    Je beoordeelt in- en externe ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn, stelt plannen op en voert acties uit om de effectiviteit van de organisatie op korte en lange termijn te verbeteren.


Eisen:
Het CV dient conform AVG-richtlijnen opgesteld te worden? (Dit houd in: Geen foto. Geen persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Geen leveranciersgegevens)
Het CV moet volledig in het Nederlands zijn en maximaal 6 pagina's.
•    Je hebt een relevante afgeronde opleiding op HBO/WO-niveau.
•    Je hebt brede en meerjarige werkervaring in vergelijkbare functies en/of opdrachten.
•    Je hebt een uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
•    Je bent in staat om complexe zaken tot de kern terug te brengen en daarop te acteren, praktisch ingesteld.
•    Je hebt parate kennis van en ervaring in de toepassing van Rijksbrede kaders en de CAO Rijk of kunt je dit snel eigen maken.
•    Jouw analyserend vermogen stelt je in staat complexe issues te overzien.
•    Je bent een prettige en stevige gesprekspartner met overtuigingskracht.
•    Je bent communicatief sterk, hebt heldere en aansprekende argumenten en zet je actuele kennis van ontwikkelingen op het vakgebied doelgericht in.
•    Je bent ervaren in het werken in projecten en/of als projectleider.
•    Je bent omgevingsbewust en zorgt er zo voor dat je snel zicht krijgt op wat er speelt in de organisatie. Dit legt een stevige basis onder je proactieve werkwijze en relevante adviezen.
•    Vanzelfsprekend ben je leergierig en to-the-point.

Competenties

•    Klantgerichtheid
•    Flexibiliteit
•    Initiatief
•    Analyseren
•    Samenwerken
•    Omgevingsbewustzijn
•    Plannen en organiseren
•    Voortgangscontrole

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Binnenlandse Zaken - HR

Rolomschrijving en taakafspraken




AAN TE LEVEREN INFO OP AANBIEDINGSDOCUMENT (zie tabblad bijlage):
Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.

Algemeen
De Huurcommissie is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie die geschillen tussen huurders en verhuurders beslecht. We zijn vooral actief in de sociale huursector, maar zijn er ook voor huurders en verhuurders in de vrije sector. Wij beantwoorden vragen over huurprijzen, servicekosten en onderhoud. Dat doen wij door informatie te bieden, advies te geven of door een bindende uitspraak te doen. Zie ook www.huurcommissie.nl.

Vanwege verschillende ontwikkelingen en opdrachten werkt de Huurcommissie aan de herinrichting van haar organisatie. Hierbij is gekozen voor een tijdelijke werkorgansitie (TWO) te doen. Dit houdt in dat de organisatie en de daarbij behorende onderdelen al werkende weg worden doorontwikkeld. In juni 2022 is de huurcommissie gestart met de TWO.

Het eindresultaat van de TWO moet voorzien in een nieuw Organisatie & Formatierapport voor de Dienst Huurcommissie. Een nieuw O&F-rapport leidt automatisch tot een reorganisatie. Daarom zal met het nieuwe O&F-rapport ook een plaatsingsplan worden opgeleverd.
De TWO eindigt 31 juli 2023. Na deze periode volgt een evaluatie. De resultaten daarvan vormen de basis voor het op te stellen O&F rapport.

De Ondernemingsraad DHC wordt nauw betrokken bij de TWO. Indien formeel advies of instemming volgens de WOR nodig is, zal de OR de betreffende aanvraag ontvangen. Om dit omvangrijke traject vanuit team HR in goede banen te leiden zijn wij op zoek naar een strategisch HR-adviseur/organisatieadviseur.

Naar wie zijn we op zoek?
Je richt je op het in goede banen leiden van het traject waarin de TWO wordt gevormd, geëvalueerd en omgezet in een nieuw O&F-rapport. Vanuit team HR adviseer je op strategisch niveau over uitgangspunten en inrichting van de organisatie. Daarbij heb je altijd oog voor hoe zaken ‘landen’ in de organisatie en stem je verwachtingen en resultaten goed af met MT-leden en coördinatoren. Hiervoor werk je nauw samen met onze senior communicatieadviseur. Als de opdracht wordt verlengd word je ook betrokken bij de hierna volgende reorganisatie. Daarnaast werk je samen met de (nog te wevren)senior HR-adviseur aan de inrichting en ontwikkeling van team HR.

Je draait je hand niet om voor het schrijven van een opdracht, een projectplan, beleidsstukken, het organiseren van een workshop of een brainstormsessie. Je legt gemakkelijk contact met andere partijen, externe adviseurs, de eigenaar en opdrachtgever van de Huurcommissie, managers, medewerkers en de Ondernemingsraad.
Je gaat daadkrachtig, oplossingsgericht en resultaatgericht te werk. Daarbij denk je vanuit kansen en mogelijkheden voor de Huurcommissie. Ook kun je ingewikkelde casuïstiek omzetten naar adviezen die praktisch uitvoerbaar zijn. Je vindt het leuk om in een veranderende omgeving te werken en vanuit een professioneel oogpunt je steentje bij te dragen.

Werkzaamheden
•    Je treedt op als zelfstandige senior (organisatie)adviseur en bent een volwaardig gesprekspartner voor het management van de Dienst Huurcommissie bij met name vraagstukken op het terrein van HRM/Organisatieontwikkeling.
•    Je bent positief kritisch en denkt mee over belangrijke thema’s op het gebied van HRM/organisatieontwikkeling in het kader van dit verandertraject.
•    Je beoordeelt in- en externe ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn, stelt plannen op en voert acties uit om de effectiviteit van de organisatie op korte en lange termijn te verbeteren.


Eisen:
Het CV dient conform AVG-richtlijnen opgesteld te worden? (Dit houd in: Geen foto. Geen persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Geen leveranciersgegevens)
Het CV moet volledig in het Nederlands zijn en maximaal 6 pagina's.
•    Je hebt een relevante afgeronde opleiding op HBO/WO-niveau.
•    Je hebt brede en meerjarige werkervaring in vergelijkbare functies en/of opdrachten.
•    Je hebt een uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
•    Je bent in staat om complexe zaken tot de kern terug te brengen en daarop te acteren, praktisch ingesteld.
•    Je hebt parate kennis van en ervaring in de toepassing van Rijksbrede kaders en de CAO Rijk of kunt je dit snel eigen maken.
•    Jouw analyserend vermogen stelt je in staat complexe issues te overzien.
•    Je bent een prettige en stevige gesprekspartner met overtuigingskracht.
•    Je bent communicatief sterk, hebt heldere en aansprekende argumenten en zet je actuele kennis van ontwikkelingen op het vakgebied doelgericht in.
•    Je bent ervaren in het werken in projecten en/of als projectleider.
•    Je bent omgevingsbewust en zorgt er zo voor dat je snel zicht krijgt op wat er speelt in de organisatie. Dit legt een stevige basis onder je proactieve werkwijze en relevante adviezen.
•    Vanzelfsprekend ben je leergierig en to-the-point.

Competenties

•    Klantgerichtheid
•    Flexibiliteit
•    Initiatief
•    Analyseren
•    Samenwerken
•    Omgevingsbewustzijn
•    Plannen en organiseren
•    Voortgangscontrole

De recruiter

Jacqueline Graaf

Between

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.