Opdrachten
Info
Functie
Adviseur documentaire informatievoorzieningLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
30.04.2023 - 29.06.2023Opdrachtnummer
134281Sluitingsdatum
Minimumeisen:
(het niet voldoen aan deze eisen leidt tot terzijde legging van de aangeboden externe medewerker)
• HBO werk- en denkniveau op het gebied van informatiekunde of informatiewetenschap.
• Aantoonbare kennis van het inrichten en verrichten van informatie- en archiefbeheer, alsmede de bijbehorende control/beheersings instrumenten.
• Kennis van het opzetten van Document Management en specifiek het opstellen van een ordeningsstructuur.
• Bekend met informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.
• Kennis van (Rijksbrede) ontwikkelingen op het gebied van documentaire informatie voorziening
Gunningcriteria (aanvinken welke gehanteerd worden)
☒ De onderbouwing
☒ Competenties
☒ Werkervaring
☒ Netwerk binnen de overheid en/of relevante
stakeholders
☒ Kennis politiek bestuurlijke domein en
ervaring met relevante juridische of
(onderwerp)technische kennis
☒ Opleiding
☒ Tarief
Functie inhoudelijk
Opdrachtbeschrijving kandidaat: (werkzaamheden/ prestatie-doelstelling)
Als adviseur documentaire informatievoorziening bouw je mee aan een stevig fundament voor de digitale documentaire informatiehuishouding bij de corporate dienst DF&A. Recent is een Verbeterplan om meer grip te krijgen op de digitale documentatie- en archiefbeheer, inclusief een roadmap met verbeteractie's, opgesteld. Als adviseur ben je primair verantwoordelijk voor de realisatie van taken/actie's en voor de aansturing van één of meer activiteiten op het gebied van digitale archivering.
Het gaat om de volgende taken/activiteiten:
* De borging van informatiehuishouding in werkprocessen. Dit is belangrijke input voor het op te stellen informatiebeheerplan.
* Het opstellen van een informatiebeheerplan voor DF&A
* Het opstellen van een ordeningsstructuur, inclusief een classificatie. Oftewel het groeperen van informatie in een bepaalde logische volgorde
* Het implementeren van informatiebeheer by design, op basis van het informatiebeheerplan.
* Het bewaken en organiseren van informatiehuishouding binnen team Kwaliteit.
Je bent inhoudelijk expert en weet je te positioneren in je vakgebied.
Deels thuiswerken is mogelijk.
Kennis – en ervaringsaspecten
• Aantoonbare kennis van het inrichten en verrichten van informatie- en archiefbeheer, alsmede de bijbehorende control/beheersings instrumenten.
• Kennis van het opzetten van Document Management en specifiek het opstellen van een ordeningsstructuur.
• HBO werk- en denkniveau op het gebied van informatiekunde of informatiewetenschap.
• Bekend met informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.
• Kennis van (Rijksbrede) ontwikkelingen op het gebied van documentaire informatie voorziening
• Kennis van- en ervaring met de processen bij de (Rijks)overheid, en met name bij de Belastingdienst is een pré.
• Ervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen is een pré.
Competenties
• Teamplayer met een hand-on mentaliteit
• Overtuigingskracht: kan mensen effectief beïnvloeden zonder formele gezagsverhouding
• Effectief in de samenwerking met hoogopgeleide professionals
• Assertief en zelfsturend: blijft de kar aanjagen
• Nauwkeurig en punctueel
• Streng op het proces, zacht op de mens.
Inkoopuitvoeringscentrum Belastingdienst
Minimumeisen:
(het niet voldoen aan deze eisen leidt tot terzijde legging van de aangeboden externe medewerker)
• HBO werk- en denkniveau op het gebied van informatiekunde of informatiewetenschap.
• Aantoonbare kennis van het inrichten en verrichten van informatie- en archiefbeheer, alsmede de bijbehorende control/beheersings instrumenten.
• Kennis van het opzetten van Document Management en specifiek het opstellen van een ordeningsstructuur.
• Bekend met informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.
• Kennis van (Rijksbrede) ontwikkelingen op het gebied van documentaire informatie voorziening
Gunningcriteria (aanvinken welke gehanteerd worden)
☒ De onderbouwing
☒ Competenties
☒ Werkervaring
☒ Netwerk binnen de overheid en/of relevante
stakeholders
☒ Kennis politiek bestuurlijke domein en
ervaring met relevante juridische of
(onderwerp)technische kennis
☒ Opleiding
☒ Tarief
Functie inhoudelijk
Opdrachtbeschrijving kandidaat: (werkzaamheden/ prestatie-doelstelling)
Als adviseur documentaire informatievoorziening bouw je mee aan een stevig fundament voor de digitale documentaire informatiehuishouding bij de corporate dienst DF&A. Recent is een Verbeterplan om meer grip te krijgen op de digitale documentatie- en archiefbeheer, inclusief een roadmap met verbeteractie's, opgesteld. Als adviseur ben je primair verantwoordelijk voor de realisatie van taken/actie's en voor de aansturing van één of meer activiteiten op het gebied van digitale archivering.
Het gaat om de volgende taken/activiteiten:
* De borging van informatiehuishouding in werkprocessen. Dit is belangrijke input voor het op te stellen informatiebeheerplan.
* Het opstellen van een informatiebeheerplan voor DF&A
* Het opstellen van een ordeningsstructuur, inclusief een classificatie. Oftewel het groeperen van informatie in een bepaalde logische volgorde
* Het implementeren van informatiebeheer by design, op basis van het informatiebeheerplan.
* Het bewaken en organiseren van informatiehuishouding binnen team Kwaliteit.
Je bent inhoudelijk expert en weet je te positioneren in je vakgebied.
Deels thuiswerken is mogelijk.
Kennis – en ervaringsaspecten
• Aantoonbare kennis van het inrichten en verrichten van informatie- en archiefbeheer, alsmede de bijbehorende control/beheersings instrumenten.
• Kennis van het opzetten van Document Management en specifiek het opstellen van een ordeningsstructuur.
• HBO werk- en denkniveau op het gebied van informatiekunde of informatiewetenschap.
• Bekend met informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.
• Kennis van (Rijksbrede) ontwikkelingen op het gebied van documentaire informatie voorziening
• Kennis van- en ervaring met de processen bij de (Rijks)overheid, en met name bij de Belastingdienst is een pré.
• Ervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen is een pré.
Competenties
• Teamplayer met een hand-on mentaliteit
• Overtuigingskracht: kan mensen effectief beïnvloeden zonder formele gezagsverhouding
• Effectief in de samenwerking met hoogopgeleide professionals
• Assertief en zelfsturend: blijft de kar aanjagen
• Nauwkeurig en punctueel
• Streng op het proces, zacht op de mens.
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.