Opdrachten

Inkoopuitvoeringscentrum Belastingdienst Adviseur documentaire informatievoorziening

Adviseur documentaire informatievoorziening

Info

Functie

Adviseur documentaire informatievoorziening

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.04.2023 - 29.06.2023

Opdrachtnummer

134281

Sluitingsdatum

date-icon12.04.2023 clock-icon14:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Minimumeisen:



(het niet voldoen aan deze eisen leidt tot terzijde legging van de aangeboden externe medewerker)



•    HBO werk- en denkniveau op het gebied van informatiekunde of informatiewetenschap.
•    Aantoonbare kennis van het inrichten en verrichten van informatie- en archiefbeheer, alsmede de bijbehorende control/beheersings instrumenten.
•    Kennis van het opzetten van Document Management en specifiek het opstellen van een ordeningsstructuur.
•    Bekend met informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.
•    Kennis van (Rijksbrede) ontwikkelingen op het gebied van documentaire informatie voorziening

Gunningcriteria (aanvinken welke gehanteerd worden)

☒ De onderbouwing
☒ Competenties
☒ Werkervaring
☒ Netwerk binnen de overheid en/of relevante
    stakeholders
☒ Kennis politiek bestuurlijke domein en
    ervaring met relevante juridische of
    (onderwerp)technische kennis
☒ Opleiding
☒ Tarief

Functie inhoudelijk

Opdrachtbeschrijving kandidaat: (werkzaamheden/ prestatie-doelstelling)

Als adviseur documentaire informatievoorziening bouw je mee aan een stevig fundament voor de digitale documentaire informatiehuishouding bij de corporate dienst DF&A. Recent is een Verbeterplan om meer grip te krijgen op de digitale documentatie- en archiefbeheer, inclusief een roadmap met verbeteractie's, opgesteld. Als adviseur ben je primair verantwoordelijk voor de realisatie van taken/actie's en voor de aansturing van één of meer activiteiten op het gebied van digitale archivering.

Het gaat om de volgende taken/activiteiten:
* De borging van informatiehuishouding in werkprocessen. Dit is belangrijke input voor het op te stellen informatiebeheerplan.
* Het opstellen van een informatiebeheerplan voor DF&A
* Het opstellen van een ordeningsstructuur, inclusief een classificatie. Oftewel het groeperen van informatie in een bepaalde logische volgorde
* Het implementeren van informatiebeheer by design, op basis van het informatiebeheerplan.
* Het bewaken en organiseren van informatiehuishouding binnen team Kwaliteit.
Je bent inhoudelijk expert en weet je te positioneren in je vakgebied.
Deels thuiswerken is mogelijk.

Kennis – en ervaringsaspecten

•     Aantoonbare kennis van het inrichten en verrichten van informatie- en archiefbeheer, alsmede de bijbehorende control/beheersings instrumenten.
•    Kennis van het opzetten van Document Management en specifiek het opstellen van een ordeningsstructuur.
•    HBO werk- en denkniveau op het gebied van informatiekunde of informatiewetenschap.
•    Bekend met informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.
•    Kennis van (Rijksbrede) ontwikkelingen op het gebied van documentaire informatie voorziening
•    Kennis van- en ervaring met de processen bij de (Rijks)overheid, en met name bij de Belastingdienst is een pré.
•    Ervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen is een pré.

Competenties

•    Teamplayer met een hand-on mentaliteit
•    Overtuigingskracht: kan mensen effectief beïnvloeden zonder formele gezagsverhouding
•    Effectief in de samenwerking met hoogopgeleide professionals
•    Assertief en zelfsturend: blijft de kar aanjagen
•    Nauwkeurig en punctueel
•    Streng op het proces, zacht op de mens.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Inkoopuitvoeringscentrum Belastingdienst

Rolomschrijving en taakafspraken

Minimumeisen:



(het niet voldoen aan deze eisen leidt tot terzijde legging van de aangeboden externe medewerker)



•    HBO werk- en denkniveau op het gebied van informatiekunde of informatiewetenschap.
•    Aantoonbare kennis van het inrichten en verrichten van informatie- en archiefbeheer, alsmede de bijbehorende control/beheersings instrumenten.
•    Kennis van het opzetten van Document Management en specifiek het opstellen van een ordeningsstructuur.
•    Bekend met informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.
•    Kennis van (Rijksbrede) ontwikkelingen op het gebied van documentaire informatie voorziening

Gunningcriteria (aanvinken welke gehanteerd worden)

☒ De onderbouwing
☒ Competenties
☒ Werkervaring
☒ Netwerk binnen de overheid en/of relevante
    stakeholders
☒ Kennis politiek bestuurlijke domein en
    ervaring met relevante juridische of
    (onderwerp)technische kennis
☒ Opleiding
☒ Tarief

Functie inhoudelijk

Opdrachtbeschrijving kandidaat: (werkzaamheden/ prestatie-doelstelling)

Als adviseur documentaire informatievoorziening bouw je mee aan een stevig fundament voor de digitale documentaire informatiehuishouding bij de corporate dienst DF&A. Recent is een Verbeterplan om meer grip te krijgen op de digitale documentatie- en archiefbeheer, inclusief een roadmap met verbeteractie's, opgesteld. Als adviseur ben je primair verantwoordelijk voor de realisatie van taken/actie's en voor de aansturing van één of meer activiteiten op het gebied van digitale archivering.

Het gaat om de volgende taken/activiteiten:
* De borging van informatiehuishouding in werkprocessen. Dit is belangrijke input voor het op te stellen informatiebeheerplan.
* Het opstellen van een informatiebeheerplan voor DF&A
* Het opstellen van een ordeningsstructuur, inclusief een classificatie. Oftewel het groeperen van informatie in een bepaalde logische volgorde
* Het implementeren van informatiebeheer by design, op basis van het informatiebeheerplan.
* Het bewaken en organiseren van informatiehuishouding binnen team Kwaliteit.
Je bent inhoudelijk expert en weet je te positioneren in je vakgebied.
Deels thuiswerken is mogelijk.

Kennis – en ervaringsaspecten

•     Aantoonbare kennis van het inrichten en verrichten van informatie- en archiefbeheer, alsmede de bijbehorende control/beheersings instrumenten.
•    Kennis van het opzetten van Document Management en specifiek het opstellen van een ordeningsstructuur.
•    HBO werk- en denkniveau op het gebied van informatiekunde of informatiewetenschap.
•    Bekend met informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.
•    Kennis van (Rijksbrede) ontwikkelingen op het gebied van documentaire informatie voorziening
•    Kennis van- en ervaring met de processen bij de (Rijks)overheid, en met name bij de Belastingdienst is een pré.
•    Ervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen is een pré.

Competenties

•    Teamplayer met een hand-on mentaliteit
•    Overtuigingskracht: kan mensen effectief beïnvloeden zonder formele gezagsverhouding
•    Effectief in de samenwerking met hoogopgeleide professionals
•    Assertief en zelfsturend: blijft de kar aanjagen
•    Nauwkeurig en punctueel
•    Streng op het proces, zacht op de mens.

De recruiter

Celine Correia

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.