Opdrachten

Inkoopuitvoeringscentrum Belastingdienst PMO

PMO

PMO

Info

Functie

PMO

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.10.2022 - 31.10.2023

Opdrachtnummer

120921

Sluitingsdatum

date-icon10.10.2022 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever


De programmadirectie Business Ontwikkeling van DG Toeslagen heeft een meervoudige en meerjarige ontwikkelopgave. Verandering zal een continu proces zijn. De directie Business Ontwikkeling verzorgt de integrale regie en ondersteuning voor alle andere directies bij de ontwikkelopgaven van verandering, vernieuwing en verbetering die de organisatie de komende jaren te wachten staat.


Op dit moment vallen onder de paraplu van Business Ontwikkeling de volgende verbeterprojecten; Kinderopvangtoeslag (KOT), Huur- en Zorgtoeslag en Kindgebonden Budget (KGB).


Aanleiding opdracht
Een van de Programma’s binnen Business Ontwikkeling is Kindgebonden Budget en Awir. Voor 2022/2023 realiseert het programma een back log met alle verbeterpunten binnen de keten en het in gang zetten van een gezamenlijke lijst van punten ter verbetering en verbeterinitiatieven op deze onderwerpen.
Omschrijving van de opdracht
De project management officer (PMO'er) zorgt er voor dat de basis op orde is, oftewel de project ‘hygiëne’ geregeld is. Hij/zij is verantwoordelijk voor de inrichting, uitvoering, bewaking, samenhang, documentatie en rapportage van het Programma om zodoende de Programmamanager te ondersteunen bij de uitvoering van het Programma. De PMO’er bewaakt het overzicht over het Programma en fungeert als rechterhand en sparringpartner van de Programmamanager.
Werkzaamheden
- Het opzetten, inrichten en beheren van programmadossiers.
- Programma- en integrale projectplanningen opstellen en beheren.
- Opstellen van periodieke management- en voortgangsrapportages (highlight reports).
- Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders.
- Signaleren en adviseren van de Programmamanager bij projectissues en het doen van voorstellen voor oplossingen.
- Opstellen en beheren van kwaliteitsaspecten. Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures.
- Opstellen en beheren van communicatiemiddelen om de communicatie met programmaleden overige stakeholders te verzorgen en te verbeteren.
- Het organiseren van bijeenkomsten en workshops zoals, risicoanalyses, kick-off team meetings, etc.


Kennis – en ervaringsaspecten
- Kennis van en ervaring met verschillende projectmethodieken
- Ervaring met projectmatig werken binnen de overheid
- Ervaring met Connect People is een pré

Competenties

- Analytisch
- Pro-actief
- Out-of-the-box kunnen denken
- Resultaatgericht en pragmatisch
- Communicatief vaardig in woord en geschrift

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Inkoopuitvoeringscentrum Belastingdienst

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtgever


De programmadirectie Business Ontwikkeling van DG Toeslagen heeft een meervoudige en meerjarige ontwikkelopgave. Verandering zal een continu proces zijn. De directie Business Ontwikkeling verzorgt de integrale regie en ondersteuning voor alle andere directies bij de ontwikkelopgaven van verandering, vernieuwing en verbetering die de organisatie de komende jaren te wachten staat.


Op dit moment vallen onder de paraplu van Business Ontwikkeling de volgende verbeterprojecten; Kinderopvangtoeslag (KOT), Huur- en Zorgtoeslag en Kindgebonden Budget (KGB).


Aanleiding opdracht
Een van de Programma’s binnen Business Ontwikkeling is Kindgebonden Budget en Awir. Voor 2022/2023 realiseert het programma een back log met alle verbeterpunten binnen de keten en het in gang zetten van een gezamenlijke lijst van punten ter verbetering en verbeterinitiatieven op deze onderwerpen.
Omschrijving van de opdracht
De project management officer (PMO'er) zorgt er voor dat de basis op orde is, oftewel de project ‘hygiëne’ geregeld is. Hij/zij is verantwoordelijk voor de inrichting, uitvoering, bewaking, samenhang, documentatie en rapportage van het Programma om zodoende de Programmamanager te ondersteunen bij de uitvoering van het Programma. De PMO’er bewaakt het overzicht over het Programma en fungeert als rechterhand en sparringpartner van de Programmamanager.
Werkzaamheden
- Het opzetten, inrichten en beheren van programmadossiers.
- Programma- en integrale projectplanningen opstellen en beheren.
- Opstellen van periodieke management- en voortgangsrapportages (highlight reports).
- Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders.
- Signaleren en adviseren van de Programmamanager bij projectissues en het doen van voorstellen voor oplossingen.
- Opstellen en beheren van kwaliteitsaspecten. Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures.
- Opstellen en beheren van communicatiemiddelen om de communicatie met programmaleden overige stakeholders te verzorgen en te verbeteren.
- Het organiseren van bijeenkomsten en workshops zoals, risicoanalyses, kick-off team meetings, etc.


Kennis – en ervaringsaspecten
- Kennis van en ervaring met verschillende projectmethodieken
- Ervaring met projectmatig werken binnen de overheid
- Ervaring met Connect People is een pré

Competenties

- Analytisch
- Pro-actief
- Out-of-the-box kunnen denken
- Resultaatgericht en pragmatisch
- Communicatief vaardig in woord en geschrift

De recruiter

Celine Correia

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.