Opdrachten

Ministerie van Defensie Medewerker Functioneel beheer, Autorisatiebeheer & Datakwaliteit

Medewerker Functioneel beheer, Autorisatiebeheer & Datakwaliteit

Info

Functie

Medewerker Functioneel beheer, Autorisatiebeheer & Datakwaliteit

Locatie

Den Haag

Uren per week

24 uren per week

Looptijd

30.11.2024 - 30.12.2024

Opdrachtnummer

145573

Sluitingsdatum

date-icon17.10.2023 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtbeschrijving

1. Ondersteunt de Stafadviseur Informatiemanagement bij het coördineren, afstemmen, inrichten en beheren van activiteiten ten behoeve van het instandhouden van de (ICT-)infrastructuur (.o.a. Sharepoint 2019, PAAS, DefDoc Intranet van de Bestuursstaf) door:

- het indienen van verzoeken in relatie tot het functioneel beheer en het bewaken van de doorlooptijd hiervan;

- het interpreteren van verzoeken van onderdelen van de Bestuursstaf om de infrastructuur te wijzigen, het zorgdragen voor voldoende en toereikende gegevens en het doorsturen aan juiste behandelaar;

- Het aangeven van de consequenties van wijzigingen in de infrastructuur en het voorbereiden van besluitvorming over wijzigingsvoorstellen;- het voorbereiden van wijzigingsvoorstellen op de infrastructuur en bewaken van de opdrachten aan technisch beheerders;

- het voeren van overleg met medewerkers van onderdelen van de Bestuursstaf, technisch beheerders, functioneel beheerders en applicatie beheerders over te implementeren wijzigingen.


2. Realiseert het gebruiks- en functionaliteitenbeheer door:

- Het ondersteunen van gebruikers bij het gebruik van informatiesystemen;

- Het analyseren en oplossen van incidenten al dan niet met ondersteuning van informatiemanagement, technisch beheer en/of applicatiebeheer en het doen van verbetervoorstellen;

- het volgen van de voortgang van uitstaande incidenten en het terugkoppelen van de status richting de aanmelder;

- het rapporteren over incidenten en andere geleverde diensten;

- het verwerken van adhoc informatie verzoeken mbt management- en stuurinformatie;- het beheren en bijstellen van parameters van ICT faciliteiten;

- het zorgdragen voor een correcte opzet en inhoud van de bedrijfsgegevens op het intranet.

- Het opstellen van functionele specificaties voor informatiesystemen en administratieve organisatie;

- Het opstellen van het acceptatietestplan, beoordelen van de applicatie-aanpassingen op gebruikersvriendelijkheid en toepasbaarheid, alsmede het uitvoeren en begeleiden van de acceptatietest en het rapporteren hierover;

- het verzorgen van periodieke kennis- en informatieoverdracht aan de functioneel- en technisch beheerders,

- het ontwerpen en onderhouden van handmatige informatiefuncties en procedures; - het opstellen van gebruikershandleidingen en het onderhouden hiervan

- het leveren van specialistische ondersteuning in projecten;

- het adviseren over kostenconsequenties en tijdlijnen.


3. Het bijhouden en optimaliseren van de datakwaliteit van de diverse (HR) systemen, door;

- het genereren en analyseren van diverse rapportages;- het opstellen van een oplossingsadvies en -planning en aansturen hierop;

- de gemaakte analyses en rapportages delen en afstemmen met o.a. de afdelingen AIP en HR-Advies;

- treedt in dit kader op als vertegenwoordiger van de D HR&BV in het P-beheeroverleg van het Dienstencentrum HR.


4. Het fungeren als contactpersoon voor alle IV- en ICT-aangelegenheden, door:

- het optreden als 2e aanspreekpunt voor de personele informatievoorziening voor BS;- het coördineren van ontwikkelingen voor o.a. MULAN, PeopleSoft, SAP; 

5. Treedt op als webmaster Intranet Bestuursstaf door:

- Het afstemmen van het contentbeheer voor het intranet en de Mulan-omgeving van de Bestuursstaf.

- Het plaatsen en up-to-date houden van content op de diverse informatiepagina’s van de Bestuursstaf

- Het doen van voorstellen voor de infrastructuur van de diverse informatiepagina’s van de Bestuursstaf.


Achtergrond opdracht

In het kader van Sharepoint Paas de invoering van Defdoc komen steeds meer uitvoerende taken zoals functioneel beheer SP en DefDoc te liggen bij het Defensieonderdeel. Vooruitlopend op een reogorganisatie m.b.t. capaciteitsuitbreiding binnen D-HR&BV/AIP is er een urgente behoefte om in te huren om deze uitvoerende taken te kunnen blijven doen.


Organisatorische context en cultuur

JIVC: JIVC is een professionele IV/ICT-organisatie, die de Defensieonderdelen en andere klanten binnen de overheid faciliteert in het effectief en doelmatig kunnen (blijven) uitvoeren van hun taken. Als organisatie staat JIVC voor betrouwbare, beveiligde IV/ICT-diensten die marktconform zijn wat betreft techniek en prijs. Medewerkers binnen JIVC werken samen en delen kennis, vanuit het besef dat alleen op deze wijze de beste kwaliteit kan worden geleverd.


Taken

• Systeemgerelateerde problemen onderzoeken, diagnosticeren en oplossen

• Software installeren en upgraden

• Test upgrades

• Plan installatie werkzaamheden om verstoring te minimaliseren

• Diagnose en oplossing van hardware- of softwareproblemen

• Voldoen aan de organisatieprocedures om de integriteit en veiligheid van het systeem te waarborgen


Eisen

Let op! Tarief is incl. eventuele dienstreizen. 
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het realiseren van de gebruiks- en functionaliteitenbeheer van Sharepoint 2019 en het autorisatiebeheer van een nieuw in te voeren DMS/RMA (DefDoc).

- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het instandhouden van de datakwaliteit van diverse HR-systemen en het leveren van managementinformatie voor het primaire proces


Opleiding, Certificaten, Kennisniveau

Kandidaat heeft een HBO-diploma in Informatica, Informatiemanagement of IT & Business


Werk- en denkniveau

Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van Functioneel Beheer van IT-systemen


Wensen

- Kandidaat heeft bij voorkeur werkervaring bij het Ministerie van Defensie


Overige informatie

- Remote werken: bespreekbaar

- initiële inhuurtermijn: 1152 uur


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Defensie

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtbeschrijving

1. Ondersteunt de Stafadviseur Informatiemanagement bij het coördineren, afstemmen, inrichten en beheren van activiteiten ten behoeve van het instandhouden van de (ICT-)infrastructuur (.o.a. Sharepoint 2019, PAAS, DefDoc Intranet van de Bestuursstaf) door:

- het indienen van verzoeken in relatie tot het functioneel beheer en het bewaken van de doorlooptijd hiervan;

- het interpreteren van verzoeken van onderdelen van de Bestuursstaf om de infrastructuur te wijzigen, het zorgdragen voor voldoende en toereikende gegevens en het doorsturen aan juiste behandelaar;

- Het aangeven van de consequenties van wijzigingen in de infrastructuur en het voorbereiden van besluitvorming over wijzigingsvoorstellen;- het voorbereiden van wijzigingsvoorstellen op de infrastructuur en bewaken van de opdrachten aan technisch beheerders;

- het voeren van overleg met medewerkers van onderdelen van de Bestuursstaf, technisch beheerders, functioneel beheerders en applicatie beheerders over te implementeren wijzigingen.


2. Realiseert het gebruiks- en functionaliteitenbeheer door:

- Het ondersteunen van gebruikers bij het gebruik van informatiesystemen;

- Het analyseren en oplossen van incidenten al dan niet met ondersteuning van informatiemanagement, technisch beheer en/of applicatiebeheer en het doen van verbetervoorstellen;

- het volgen van de voortgang van uitstaande incidenten en het terugkoppelen van de status richting de aanmelder;

- het rapporteren over incidenten en andere geleverde diensten;

- het verwerken van adhoc informatie verzoeken mbt management- en stuurinformatie;- het beheren en bijstellen van parameters van ICT faciliteiten;

- het zorgdragen voor een correcte opzet en inhoud van de bedrijfsgegevens op het intranet.

- Het opstellen van functionele specificaties voor informatiesystemen en administratieve organisatie;

- Het opstellen van het acceptatietestplan, beoordelen van de applicatie-aanpassingen op gebruikersvriendelijkheid en toepasbaarheid, alsmede het uitvoeren en begeleiden van de acceptatietest en het rapporteren hierover;

- het verzorgen van periodieke kennis- en informatieoverdracht aan de functioneel- en technisch beheerders,

- het ontwerpen en onderhouden van handmatige informatiefuncties en procedures; - het opstellen van gebruikershandleidingen en het onderhouden hiervan

- het leveren van specialistische ondersteuning in projecten;

- het adviseren over kostenconsequenties en tijdlijnen.


3. Het bijhouden en optimaliseren van de datakwaliteit van de diverse (HR) systemen, door;

- het genereren en analyseren van diverse rapportages;- het opstellen van een oplossingsadvies en -planning en aansturen hierop;

- de gemaakte analyses en rapportages delen en afstemmen met o.a. de afdelingen AIP en HR-Advies;

- treedt in dit kader op als vertegenwoordiger van de D HR&BV in het P-beheeroverleg van het Dienstencentrum HR.


4. Het fungeren als contactpersoon voor alle IV- en ICT-aangelegenheden, door:

- het optreden als 2e aanspreekpunt voor de personele informatievoorziening voor BS;- het coördineren van ontwikkelingen voor o.a. MULAN, PeopleSoft, SAP; 

5. Treedt op als webmaster Intranet Bestuursstaf door:

- Het afstemmen van het contentbeheer voor het intranet en de Mulan-omgeving van de Bestuursstaf.

- Het plaatsen en up-to-date houden van content op de diverse informatiepagina’s van de Bestuursstaf

- Het doen van voorstellen voor de infrastructuur van de diverse informatiepagina’s van de Bestuursstaf.


Achtergrond opdracht

In het kader van Sharepoint Paas de invoering van Defdoc komen steeds meer uitvoerende taken zoals functioneel beheer SP en DefDoc te liggen bij het Defensieonderdeel. Vooruitlopend op een reogorganisatie m.b.t. capaciteitsuitbreiding binnen D-HR&BV/AIP is er een urgente behoefte om in te huren om deze uitvoerende taken te kunnen blijven doen.


Organisatorische context en cultuur

JIVC: JIVC is een professionele IV/ICT-organisatie, die de Defensieonderdelen en andere klanten binnen de overheid faciliteert in het effectief en doelmatig kunnen (blijven) uitvoeren van hun taken. Als organisatie staat JIVC voor betrouwbare, beveiligde IV/ICT-diensten die marktconform zijn wat betreft techniek en prijs. Medewerkers binnen JIVC werken samen en delen kennis, vanuit het besef dat alleen op deze wijze de beste kwaliteit kan worden geleverd.


Taken

• Systeemgerelateerde problemen onderzoeken, diagnosticeren en oplossen

• Software installeren en upgraden

• Test upgrades

• Plan installatie werkzaamheden om verstoring te minimaliseren

• Diagnose en oplossing van hardware- of softwareproblemen

• Voldoen aan de organisatieprocedures om de integriteit en veiligheid van het systeem te waarborgen


Eisen

Let op! Tarief is incl. eventuele dienstreizen. 
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het realiseren van de gebruiks- en functionaliteitenbeheer van Sharepoint 2019 en het autorisatiebeheer van een nieuw in te voeren DMS/RMA (DefDoc).

- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het instandhouden van de datakwaliteit van diverse HR-systemen en het leveren van managementinformatie voor het primaire proces


Opleiding, Certificaten, Kennisniveau

Kandidaat heeft een HBO-diploma in Informatica, Informatiemanagement of IT & Business


Werk- en denkniveau

Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van Functioneel Beheer van IT-systemen


Wensen

- Kandidaat heeft bij voorkeur werkervaring bij het Ministerie van Defensie


Overige informatie

- Remote werken: bespreekbaar

- initiële inhuurtermijn: 1152 uur


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Else Krijgsman

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.