Opdrachten
Info
Functie
Projectmanager Blended LearningLocatie
HilversumUren per week
40 uren per weekLooptijd
31.08.2023 - 30.08.2024Opdrachtnummer
139415Sluitingsdatum
Opdrachtbeschrijving
De Projectmanager Blended Learning adviseert en ondersteunt het Defensie Gezondheidszorg Opleidings- en Trainingscentrum (DGOTC) van de Defensie Gezondheidszorg Organisatie (DGO) bij het implementeren van Blended Learning onderwijs binnen de Militaire Gezondheidszorg (MGZ).
Affiniteit en aantoonbare projectmanagerservaring met innovatieve ICT technologie voor gepersonaliseerd leren in een opleidings- en/of trainingsomgeving zijn belangrijke voorwaarden voor een succesvolle uitvoering van de opdracht (social, mobile, analytics, cloud).
Verantwoordelijkheden en activiteiten:
- Ontwikkelen en implementeren van een plan voor het ontwerpen en leveren van blended learning componenten / content die aansluiten bij de doelen van het DGOTC.
- Borgen dat er een ontwikkel- en beheer raamwerk komt voor alle geneeskundige kwalificaties binnen de MGZ inclusief de daarvoor vereiste opleidingen, modules en content.
- Borgen dat ontbrekende content geïdentificeerd wordt en opgenomen wordt in een content ontwikkelplan.
- Coördineren van contentprojecten en het samenwerken met teamleden en belanghebbenden om doelstellingen te identificeren en een effectief Blended Learning programma op te leveren.
- Agile aansturen van de planning van de projecten en hierover communiceren met betrokken medewerkers en belanghebbenden.
- Ontwikkelen en implementeren van een effectieve contentbeheerorganisatie voor het ontwikkelen, beheren en onderhouden van content. Hierbij tevens adviseren hoe product ownership en content ownership het meest effectief belegd wordt.
- Het verzorgen van rapportages aan de stuurgroep Blended Learning en interne belanghebbenden.
- Identificeren en beheersen van risico’s en eventuele problemen die zich kunnen voordoen tijdens het project.
Achtergrond opdracht
Het DGOTC is onderdeel van de Defensie Gezondheidszorg Organisatie (DGO) en levert kwalitatief hoogwaardige opleidingen, trainingen en kennisproducten in het domein van de operationele militaire gezondheidszorg teneinde een relevante en onderscheidende bijdrage te leveren aan de inzetgereedheid van onze Nederlandse krijgsmacht. Het DGOTC.
Om de taken van het DGOTC blijvend kwantitatief, kwalitatief en continu te kunnen uitvoeren, dient het opleidingsaanbod aan te sluiten bij de veranderde behoeften van de medewerker en de organisatie. Dit houdt in dat DGOTC moet werken volgens een ‘blended learning’ onderwijsconcept, dat schaalbaarheid en gepersonaliseerd leren mogelijk maakt voor de overal en altijd lerende medewerker. Na het afronden van de opleiding dient een medewerker in staat te zijn om altijd en overal retentie activiteiten te verrichten om op die manier altijd current en inzetgereed te zijn. Hiervoor worden verschillende leer- en trainingsvormen gecombineerd, waarbij inzet van technologie een prominente rol speelt.
Om dit te realiseren is een portfolioplan Blended Learning DGOTC opgesteld waarin meerdere projecten in samenhang worden opgestart binnen vier sporen / actielijnen: 1. vraag-aanbod-management 2. opleiden en individueel trainen 3. retentie 4. IV & ICT. De samenhang tussen deze actielijnen wordt gestuurd en bewaakt vanuit de Stuurgroep Blended Learning.
Organisatorische context en cultuur
De werkzaamheden worden verricht vanuit de afdeling Learning & Development (L&D) van het DGOTC van de Divisie Defensie Gezondheidszorg Organisatie (DGO) van het Defensie Ondersteuningscommando (DOSCO). De afdeling L&D is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en faciliteren van opleidingsprogramma's en content. Belangrijke uitgangspunten bij het ontwikkelen van opleidingen zijn de leerbehoefte van het individu (lerende centraal) en het altijd en overal kunnen leren met behulp van blended learning voorzieningen en technologieën.
Eisen
eCF4 Lead Professional / Senior manager: het managen van complexe project en/of programma’s, inclusief de interactie met andere projecten en/of programma’s, het beïnvloeden van de project / programma strategie op basis van nieuwe of alternatieve oplossingen waarbij de balans blijft tussen effectiviteit en efficiency, het herzien van regels en het kiezen standaarden, het nemen van de volledige verantwoordelijk voor de project / programma resultaten inclusief budget en resource management en het werken voorbij begrenzing van het project
Kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding in onderwijskunde, educatieve technologie, bedrijfskunde of een daaraan gerelateerd ICT vakgebied.
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met vraagstukken op het gebied van digitalisering en business-IT optimalisatie. De ervaring dient te zijn opgedaan in verschillende opdrachten bij 1 of meerdere opdrachtgevers in het onderwijs en/of bij opleidingscentra.
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met agile werken en verandermanagement.
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met het managen van blended learning projecten. De ervaring dient te zijn
opgedaan in verschillende opdrachten bij 1 of meerdere opdrachtgevers in het onderwijs en/of bij opleidingscentra.
Wensen
Kandidaat beschikt over gedegen kennis van de principes van blended learning, LMS, LXP, learning analytics en daaraan gerelateerde tools en technologieën.
Kandidaat heeft zowel aantoonbare ervaring in een ondersteunende rol maar is ook in staat om collega’s te enthousiasmeren en bewegen, m.a.w. te coachen.
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Ministerie van Defensie
Opdrachtbeschrijving
De Projectmanager Blended Learning adviseert en ondersteunt het Defensie Gezondheidszorg Opleidings- en Trainingscentrum (DGOTC) van de Defensie Gezondheidszorg Organisatie (DGO) bij het implementeren van Blended Learning onderwijs binnen de Militaire Gezondheidszorg (MGZ).
Affiniteit en aantoonbare projectmanagerservaring met innovatieve ICT technologie voor gepersonaliseerd leren in een opleidings- en/of trainingsomgeving zijn belangrijke voorwaarden voor een succesvolle uitvoering van de opdracht (social, mobile, analytics, cloud).
Verantwoordelijkheden en activiteiten:
- Ontwikkelen en implementeren van een plan voor het ontwerpen en leveren van blended learning componenten / content die aansluiten bij de doelen van het DGOTC.
- Borgen dat er een ontwikkel- en beheer raamwerk komt voor alle geneeskundige kwalificaties binnen de MGZ inclusief de daarvoor vereiste opleidingen, modules en content.
- Borgen dat ontbrekende content geïdentificeerd wordt en opgenomen wordt in een content ontwikkelplan.
- Coördineren van contentprojecten en het samenwerken met teamleden en belanghebbenden om doelstellingen te identificeren en een effectief Blended Learning programma op te leveren.
- Agile aansturen van de planning van de projecten en hierover communiceren met betrokken medewerkers en belanghebbenden.
- Ontwikkelen en implementeren van een effectieve contentbeheerorganisatie voor het ontwikkelen, beheren en onderhouden van content. Hierbij tevens adviseren hoe product ownership en content ownership het meest effectief belegd wordt.
- Het verzorgen van rapportages aan de stuurgroep Blended Learning en interne belanghebbenden.
- Identificeren en beheersen van risico’s en eventuele problemen die zich kunnen voordoen tijdens het project.
Achtergrond opdracht
Het DGOTC is onderdeel van de Defensie Gezondheidszorg Organisatie (DGO) en levert kwalitatief hoogwaardige opleidingen, trainingen en kennisproducten in het domein van de operationele militaire gezondheidszorg teneinde een relevante en onderscheidende bijdrage te leveren aan de inzetgereedheid van onze Nederlandse krijgsmacht. Het DGOTC.
Om de taken van het DGOTC blijvend kwantitatief, kwalitatief en continu te kunnen uitvoeren, dient het opleidingsaanbod aan te sluiten bij de veranderde behoeften van de medewerker en de organisatie. Dit houdt in dat DGOTC moet werken volgens een ‘blended learning’ onderwijsconcept, dat schaalbaarheid en gepersonaliseerd leren mogelijk maakt voor de overal en altijd lerende medewerker. Na het afronden van de opleiding dient een medewerker in staat te zijn om altijd en overal retentie activiteiten te verrichten om op die manier altijd current en inzetgereed te zijn. Hiervoor worden verschillende leer- en trainingsvormen gecombineerd, waarbij inzet van technologie een prominente rol speelt.
Om dit te realiseren is een portfolioplan Blended Learning DGOTC opgesteld waarin meerdere projecten in samenhang worden opgestart binnen vier sporen / actielijnen: 1. vraag-aanbod-management 2. opleiden en individueel trainen 3. retentie 4. IV & ICT. De samenhang tussen deze actielijnen wordt gestuurd en bewaakt vanuit de Stuurgroep Blended Learning.
Organisatorische context en cultuur
De werkzaamheden worden verricht vanuit de afdeling Learning & Development (L&D) van het DGOTC van de Divisie Defensie Gezondheidszorg Organisatie (DGO) van het Defensie Ondersteuningscommando (DOSCO). De afdeling L&D is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en faciliteren van opleidingsprogramma's en content. Belangrijke uitgangspunten bij het ontwikkelen van opleidingen zijn de leerbehoefte van het individu (lerende centraal) en het altijd en overal kunnen leren met behulp van blended learning voorzieningen en technologieën.
Eisen
eCF4 Lead Professional / Senior manager: het managen van complexe project en/of programma’s, inclusief de interactie met andere projecten en/of programma’s, het beïnvloeden van de project / programma strategie op basis van nieuwe of alternatieve oplossingen waarbij de balans blijft tussen effectiviteit en efficiency, het herzien van regels en het kiezen standaarden, het nemen van de volledige verantwoordelijk voor de project / programma resultaten inclusief budget en resource management en het werken voorbij begrenzing van het project
Kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding in onderwijskunde, educatieve technologie, bedrijfskunde of een daaraan gerelateerd ICT vakgebied.
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met vraagstukken op het gebied van digitalisering en business-IT optimalisatie. De ervaring dient te zijn opgedaan in verschillende opdrachten bij 1 of meerdere opdrachtgevers in het onderwijs en/of bij opleidingscentra.
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met agile werken en verandermanagement.
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met het managen van blended learning projecten. De ervaring dient te zijn
opgedaan in verschillende opdrachten bij 1 of meerdere opdrachtgevers in het onderwijs en/of bij opleidingscentra.
Wensen
Kandidaat beschikt over gedegen kennis van de principes van blended learning, LMS, LXP, learning analytics en daaraan gerelateerde tools en technologieën.
Kandidaat heeft zowel aantoonbare ervaring in een ondersteunende rol maar is ook in staat om collega’s te enthousiasmeren en bewegen, m.a.w. te coachen.
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.