Opdrachten
Info
Functie
Technisch projectleider informatie en ketenmanagementLocatie
BiltUren per week
36 uren per weekLooptijd
06.06.2022 - 16.02.2023Opdrachtnummer
109225Sluitingsdatum
We zoeken een projectleider die in staat is meerder opdrachten parallel uit te voeren. waarbij de projectleider zelfstandig de tijdsbesteding
verdeelt over de verschillende opdrachten. Samenwerking met het Implementatieteam I-strategie, programma Hybride Werken, SSCCampus en verschillende werkgroepen is essentieel.
Taken:
1. Inventariseren interne stakeholders, hun belangen en nodige betrokkenheid (stakeholderanalyse, per proces);
2. Samenwerking aangaan met de relevante stakeholders, zoals het programma Hybride Werken, SSC-Campus en andere leveranciers;
3. Per proces taken afstemmen met KNMI functionarissen, delegeren en coördineren van de uitwerking en in lijn brengen en houden met de
uitgangspunten van de i-Strategie;
4. Draagt bij aan het gevoel voor eigenaarschap bij de verschillende vakgroepen.
Beoogde projecten / werkzaamheden:
- Inkoop (aanbesteding) AV-middelen hybride werken;
- Uitfasering on-premise applicaties in datacenter KNMI door migratie naar cloud (Amazon Web Services) of andere oplossingen;
- Servicemanagement richting dienstverlener SSC-Campus en andere leveranciers.
Achtergrond opdracht:
Het KNMI werkt samen met een shared service organisatie SSC-Campus. De meeste ICT diensten zijn uitbesteed aan deze organisatie. De
samenwerking met de dienstverlener en het KNMI voor de verschillende onderwerpen vindt plaats via de technisch projectmanager.
Het KNMI zit midden in de transitie naar Hybride Werken en flexwerken. Dit vraagt aanpassing van de voorzieningen. Het is tevens een
veranderopgave om de manier van werken hierop aan te passen. Tevens is het on-premise datacenter van het KNMI in De Bilt in de
afgelopen jaren grotendeels gemigreerd naar AWS en een private-cloudomgeving. De technisch projectmanager zal ook een rol hebben in
het uitfaseren van de nog resterende applicaties in het datacenter.
Eisen en wensen:
Eisen:
Opleiding, Certificaten, Kennisniveau*
- Afgeronde HBO/WO opleiding of aantoonbaar werk/denkniveau
- Infrastructuur- en platform diensten
- Aanbestedingstrajecten
Professionele kennisgebieden*
- Projectmanagement
Kwaliteitenprofielen*
- 2.1.3 Netwerkontwikkeling
- 4.2.2 Inkoop I(V)
- 3.3.1 Service Level Management
- 4.2.4 Contract- / Leveranciermanagement
Werk- en denkniveau*
- 1. Heeft aantoonbare ervaring in meerdere ICT projecten van initiatie t/m beheer vanuit zowel een rol als opdrachtgever,
als projectleider en als klant of product owner/businessanalist - 5 jaar
- 2. Heeft aantoonbaar voldoende inhoudelijk begrip van de genoemde processen - 3 jaar
Wensen:
competenties:
1. Lenig: Kan en durft in kleine stappen te denken en te werken, gaat incrementeel te werk, weet brede feedback op te halen;
2. Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Schrijft graag, snel en to-the-point;
3. Organisatiesensitiviteit: Is geduldig en doortastend tegelijk, voelt aan welk moment welk gedrag vraagt; kan zowel op tactisch als
operationeel niveau schakelen;
4. Resultaatgericht: Is in aard een aanjager, krijgt het werk gedaan binnen afgesproken tijd.
5. Samenwerken: kan mensen aan elkaar verbinden en is daarbij gericht op samenwerking; wacht niet af, maar benadert zelf stakeholders
en werkt actief met hen samen.
Aanvullende kennis:
De beoogd projectleider is communicatief sterk;
Durft mensen aan te spreken op hun eigen verantwoordelijkheid;
Kan begrippen als Eigenaarschap, Accountability en Responsibility goed onderscheiden;
Heeft begrip van het Agile gedachtengoed en is bekend met begrippen als Product owner, scrum master en DevOps.
Overige functiewensen:
1. Ervaring binnen (rijks)overheid is een pré
2. Ervaring binnen een organisatie waar Agile werken in ontwikkeling is
3. Projectmanagement én Agile certificering (bijvoorbeeld IPMA én Agile Scrum Foundation/PSM1/PSPO1/Agile projectmanagement)
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
We zoeken een projectleider die in staat is meerder opdrachten parallel uit te voeren. waarbij de projectleider zelfstandig de tijdsbesteding
verdeelt over de verschillende opdrachten. Samenwerking met het Implementatieteam I-strategie, programma Hybride Werken, SSCCampus en verschillende werkgroepen is essentieel.
Taken:
1. Inventariseren interne stakeholders, hun belangen en nodige betrokkenheid (stakeholderanalyse, per proces);
2. Samenwerking aangaan met de relevante stakeholders, zoals het programma Hybride Werken, SSC-Campus en andere leveranciers;
3. Per proces taken afstemmen met KNMI functionarissen, delegeren en coördineren van de uitwerking en in lijn brengen en houden met de
uitgangspunten van de i-Strategie;
4. Draagt bij aan het gevoel voor eigenaarschap bij de verschillende vakgroepen.
Beoogde projecten / werkzaamheden:
- Inkoop (aanbesteding) AV-middelen hybride werken;
- Uitfasering on-premise applicaties in datacenter KNMI door migratie naar cloud (Amazon Web Services) of andere oplossingen;
- Servicemanagement richting dienstverlener SSC-Campus en andere leveranciers.
Achtergrond opdracht:
Het KNMI werkt samen met een shared service organisatie SSC-Campus. De meeste ICT diensten zijn uitbesteed aan deze organisatie. De
samenwerking met de dienstverlener en het KNMI voor de verschillende onderwerpen vindt plaats via de technisch projectmanager.
Het KNMI zit midden in de transitie naar Hybride Werken en flexwerken. Dit vraagt aanpassing van de voorzieningen. Het is tevens een
veranderopgave om de manier van werken hierop aan te passen. Tevens is het on-premise datacenter van het KNMI in De Bilt in de
afgelopen jaren grotendeels gemigreerd naar AWS en een private-cloudomgeving. De technisch projectmanager zal ook een rol hebben in
het uitfaseren van de nog resterende applicaties in het datacenter.
Eisen en wensen:
Eisen:
Opleiding, Certificaten, Kennisniveau*
- Afgeronde HBO/WO opleiding of aantoonbaar werk/denkniveau
- Infrastructuur- en platform diensten
- Aanbestedingstrajecten
Professionele kennisgebieden*
- Projectmanagement
Kwaliteitenprofielen*
- 2.1.3 Netwerkontwikkeling
- 4.2.2 Inkoop I(V)
- 3.3.1 Service Level Management
- 4.2.4 Contract- / Leveranciermanagement
Werk- en denkniveau*
- 1. Heeft aantoonbare ervaring in meerdere ICT projecten van initiatie t/m beheer vanuit zowel een rol als opdrachtgever,
als projectleider en als klant of product owner/businessanalist - 5 jaar
- 2. Heeft aantoonbaar voldoende inhoudelijk begrip van de genoemde processen - 3 jaar
Wensen:
competenties:
1. Lenig: Kan en durft in kleine stappen te denken en te werken, gaat incrementeel te werk, weet brede feedback op te halen;
2. Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Schrijft graag, snel en to-the-point;
3. Organisatiesensitiviteit: Is geduldig en doortastend tegelijk, voelt aan welk moment welk gedrag vraagt; kan zowel op tactisch als
operationeel niveau schakelen;
4. Resultaatgericht: Is in aard een aanjager, krijgt het werk gedaan binnen afgesproken tijd.
5. Samenwerken: kan mensen aan elkaar verbinden en is daarbij gericht op samenwerking; wacht niet af, maar benadert zelf stakeholders
en werkt actief met hen samen.
Aanvullende kennis:
De beoogd projectleider is communicatief sterk;
Durft mensen aan te spreken op hun eigen verantwoordelijkheid;
Kan begrippen als Eigenaarschap, Accountability en Responsibility goed onderscheiden;
Heeft begrip van het Agile gedachtengoed en is bekend met begrippen als Product owner, scrum master en DevOps.
Overige functiewensen:
1. Ervaring binnen (rijks)overheid is een pré
2. Ervaring binnen een organisatie waar Agile werken in ontwikkeling is
3. Projectmanagement én Agile certificering (bijvoorbeeld IPMA én Agile Scrum Foundation/PSM1/PSPO1/Agile projectmanagement)
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.