Opdrachten
Info
Functie
Ontwikkelteam_Expert Mendix ontwikkelaarLocatie
Den HaagUren per week
18 uren per weekLooptijd
02.03.2025 - 30.12.2025Opdrachtnummer
228295Sluitingsdatum
Opdrachtbeschrijving
De kerntaken van het ontwikkelteam omvatten:
Achtergrond opdracht
Het identificatie en registratie proces (I&R-proces) van aangekomen asielzoekers is een essentieel onderdeel van het Nederlandse asielsysteem en de Nederlandse asielprocedure. Informeel ook wel de ‘voordeur van asiel’ genoemd, wordt de asielaanvraag van vreemdelingen in het I&R-proces geregistreerd en worden zij geïdentificeerd. Dat gebeurt met behulp van biometrie, gespreksvoering en andere instrumenten. Een belangrijk onderdeel van het proces is aandacht voor eventuele risico’s voor de (nationale) veiligheid die van een persoon uit kunnen gaan. Aan het einde van het proces is een vreemdeling a) geregistreerd, b) geïdentificeerd en c) gecheckt op eventuele veiligheidsrisico’s.
Na het I&R proces wordt een vreemdeling opgevangen door het COA en start de inhoudelijke asielprocedure bij de IND. Samenwerking tussen de verschillende partners in de asielketen is voor het I&R-proces cruciaal. Informatie wordt veelvuldig – en binnen de wettelijke vereisten en kaders – gedeeld en de operationele processen sluiten nauw op elkaar aan.
Tot en met 31 december 2024 was de politie verantwoordelijk voor de uitvoering van het I&R proces. In het Hoofdlijnenakkoord is aangegeven dat de administratieve taken die de politie in de asielketen doet worden overgeheveld naar een andere ter zake kundige organisatie. Concreet betekent dit dat de I&Rtaak zoals deze door de politie werden uitgevoerd bij asielaanvragers die in Nederland asiel aanvragen, per begin 2025 elders in de asielketen belegd te zijn.
Eveneens Het Europese Migratiepact biedt tot slot eveneens aanleiding, maar ook kans en noodzaak het I&R-proces fundamenteel te herzien en opnieuw te positioneren in de asielketen.
Inmiddels is er een kwartiermaker aangesteld die de opdracht heeft gekregen om een tijdelijke taakorganisatie in te richten waarin het I&R proces operationeel wordt ondergebracht. Deze taakorganisatie krijgt de opdracht om in de eerste helft van 2025 door te ontwikkelen naar een verzelfstandigde dienst binnen het JenV/AenM domein. De nieuwe taakorganisatie is per 1 januari 2025 onder de naam Dienst Identificatie & Screening Asielzoekers (DISA) live gegaan.
LET OP!! Voor de DISA zijn wij op zoek naar een Mendix-ontwikkelteam op basis van drie profielen (2,5 fte), afkomstig uit één organisatie met expertise en
ervaring op gebied van Mendix ontwikkeling. Bij de boordeling van de drie profielen wordt meegenomen dat alle gewenste competenties voldoende aanwezig zijn bij het team als geheel en dat er blijk wordt gegeven van een consistente aanpak en way of working binnen het team, op basis van de Mendix expertise binnen de aanbiedende organisatie.
Organisatorische context en cultuur
Het afgelopen jaar is in opdracht van DG Migratie en onder regie van het programma Herontwerp I&R gewerkt om het proces van Identificatie- en Registratie (I&R) van asielzoekers te vereenvoudigen, te optimaliseren en anders te beleggen in de asielketen. Doel is te komen tot een robuust, flexibel en schaalbaar proces, waarin snel duidelijkheid is over identiteit en eventuele veiligheidsrisico’s van de aanvrager voordat de asielaanvraag geregistreerd wordt. Gelijktijdig is ingezet op het versterken van de operatie door een - door niet-politiepersoneel bemande – extra Identificatie en Registratie locatie te openen. Daarnaast is de afgelopen maanden intensief met de ketenpartners gesproken over het herbeleggen van de I&R-taak in de asielketen. Het I&R-proces neemt een essentiële positie in
het asielsysteem in waarbij een adequate, duurzame en ononderbroken procesgang van groot belang is. Vanuit rust, stabiliteit en duurzaamheid heeft DG Migratie - gehoord hebbende de standpunten van de ketenpartners – besloten de I&R-taken in een nieuwe taakorganisatie onder te brengen, met de mogelijkheid dit op langere termijn alsnog bij een bestaande organisatie in te voegen. Dit besluit is bekrachtigd door de Bestuursraad van JenV en AenM.
Inmiddels is er een kwartiermaker aangesteld die de opdracht heeft gekregen om een tijdelijke taakorganisatie in te richten waarin het I&R proces operationeel wordt ondergebracht. Deze taakorganisatie krijgt de opdracht om in de eerste helft van 2025 door te ontwikkelen naar een verzelfstandigde dienst binnen het JenV/AenM domein. De nieuwe taakorganisatie is per 1 januari 2025 onder de naam Dienst Identificatie & Screening Asielzoekers (DISA) live gegaan.
Eisen
Wensen
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het beheren van Mendix in een on-premise omgeving inclusief installatie, configuratie en monitoring.
Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van Windows Server, Docker en Kubernetes.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het koppelen van Mendix applicaties in een overheidsomgeving, bij voorkeur binnen Justitie en Veiligheid en de vreemdelingenketen.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het opstellen en uitwerken van user stories in samenwerking met eindgebruikers in de context van een scrumteam en Agile development, bij voorkeur binnen de overheid.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het toepassen van security en privacy by design.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met met succesvol toepassen van UX/UI design en frontend ontwikkeling.
Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van de BIO en de AVG en ervaring met het toepassen daarvan.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het testen van applicaties en het organiseren van gebruikerstesten.
Overig
Hybride werken is mogelijk. Over het algemeen is er een 50/50 beleid en in overleg afwijking mogelijk.
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Ministerie van Justitie en Veiligheid
Opdrachtbeschrijving
De kerntaken van het ontwikkelteam omvatten:
Achtergrond opdracht
Het identificatie en registratie proces (I&R-proces) van aangekomen asielzoekers is een essentieel onderdeel van het Nederlandse asielsysteem en de Nederlandse asielprocedure. Informeel ook wel de ‘voordeur van asiel’ genoemd, wordt de asielaanvraag van vreemdelingen in het I&R-proces geregistreerd en worden zij geïdentificeerd. Dat gebeurt met behulp van biometrie, gespreksvoering en andere instrumenten. Een belangrijk onderdeel van het proces is aandacht voor eventuele risico’s voor de (nationale) veiligheid die van een persoon uit kunnen gaan. Aan het einde van het proces is een vreemdeling a) geregistreerd, b) geïdentificeerd en c) gecheckt op eventuele veiligheidsrisico’s.
Na het I&R proces wordt een vreemdeling opgevangen door het COA en start de inhoudelijke asielprocedure bij de IND. Samenwerking tussen de verschillende partners in de asielketen is voor het I&R-proces cruciaal. Informatie wordt veelvuldig – en binnen de wettelijke vereisten en kaders – gedeeld en de operationele processen sluiten nauw op elkaar aan.
Tot en met 31 december 2024 was de politie verantwoordelijk voor de uitvoering van het I&R proces. In het Hoofdlijnenakkoord is aangegeven dat de administratieve taken die de politie in de asielketen doet worden overgeheveld naar een andere ter zake kundige organisatie. Concreet betekent dit dat de I&Rtaak zoals deze door de politie werden uitgevoerd bij asielaanvragers die in Nederland asiel aanvragen, per begin 2025 elders in de asielketen belegd te zijn.
Eveneens Het Europese Migratiepact biedt tot slot eveneens aanleiding, maar ook kans en noodzaak het I&R-proces fundamenteel te herzien en opnieuw te positioneren in de asielketen.
Inmiddels is er een kwartiermaker aangesteld die de opdracht heeft gekregen om een tijdelijke taakorganisatie in te richten waarin het I&R proces operationeel wordt ondergebracht. Deze taakorganisatie krijgt de opdracht om in de eerste helft van 2025 door te ontwikkelen naar een verzelfstandigde dienst binnen het JenV/AenM domein. De nieuwe taakorganisatie is per 1 januari 2025 onder de naam Dienst Identificatie & Screening Asielzoekers (DISA) live gegaan.
LET OP!! Voor de DISA zijn wij op zoek naar een Mendix-ontwikkelteam op basis van drie profielen (2,5 fte), afkomstig uit één organisatie met expertise en
ervaring op gebied van Mendix ontwikkeling. Bij de boordeling van de drie profielen wordt meegenomen dat alle gewenste competenties voldoende aanwezig zijn bij het team als geheel en dat er blijk wordt gegeven van een consistente aanpak en way of working binnen het team, op basis van de Mendix expertise binnen de aanbiedende organisatie.
Organisatorische context en cultuur
Het afgelopen jaar is in opdracht van DG Migratie en onder regie van het programma Herontwerp I&R gewerkt om het proces van Identificatie- en Registratie (I&R) van asielzoekers te vereenvoudigen, te optimaliseren en anders te beleggen in de asielketen. Doel is te komen tot een robuust, flexibel en schaalbaar proces, waarin snel duidelijkheid is over identiteit en eventuele veiligheidsrisico’s van de aanvrager voordat de asielaanvraag geregistreerd wordt. Gelijktijdig is ingezet op het versterken van de operatie door een - door niet-politiepersoneel bemande – extra Identificatie en Registratie locatie te openen. Daarnaast is de afgelopen maanden intensief met de ketenpartners gesproken over het herbeleggen van de I&R-taak in de asielketen. Het I&R-proces neemt een essentiële positie in
het asielsysteem in waarbij een adequate, duurzame en ononderbroken procesgang van groot belang is. Vanuit rust, stabiliteit en duurzaamheid heeft DG Migratie - gehoord hebbende de standpunten van de ketenpartners – besloten de I&R-taken in een nieuwe taakorganisatie onder te brengen, met de mogelijkheid dit op langere termijn alsnog bij een bestaande organisatie in te voegen. Dit besluit is bekrachtigd door de Bestuursraad van JenV en AenM.
Inmiddels is er een kwartiermaker aangesteld die de opdracht heeft gekregen om een tijdelijke taakorganisatie in te richten waarin het I&R proces operationeel wordt ondergebracht. Deze taakorganisatie krijgt de opdracht om in de eerste helft van 2025 door te ontwikkelen naar een verzelfstandigde dienst binnen het JenV/AenM domein. De nieuwe taakorganisatie is per 1 januari 2025 onder de naam Dienst Identificatie & Screening Asielzoekers (DISA) live gegaan.
Eisen
Wensen
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het beheren van Mendix in een on-premise omgeving inclusief installatie, configuratie en monitoring.
Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van Windows Server, Docker en Kubernetes.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het koppelen van Mendix applicaties in een overheidsomgeving, bij voorkeur binnen Justitie en Veiligheid en de vreemdelingenketen.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het opstellen en uitwerken van user stories in samenwerking met eindgebruikers in de context van een scrumteam en Agile development, bij voorkeur binnen de overheid.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het toepassen van security en privacy by design.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met met succesvol toepassen van UX/UI design en frontend ontwikkeling.
Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van de BIO en de AVG en ervaring met het toepassen daarvan.
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het testen van applicaties en het organiseren van gebruikerstesten.
Overig
Hybride werken is mogelijk. Over het algemeen is er een 50/50 beleid en in overleg afwijking mogelijk.
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.