Opdrachten

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) Informatieadviseur/projectsecretaris

Informatieadviseur/projectsecretaris

Info

Functie

Informatieadviseur/projectsecretaris

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

14.01.2025 - 13.07.2025

Opdrachtnummer

221393

Sluitingsdatum

date-icon14.01.2025 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Opdrachtgever De directie Informatiebeleid van het Ministerie van VWS (DI) stelt het informatiebeleid op voor VWS-brede beleidsonderwerpen en zorgt voor inpassing in Rijksbrede onderwerpen op dit gebied. DI coördineert informatie en ICT-onderwerpen binnen het ministerie en richting het veld voor een eenduidige aanpak, sector brede afstemming en prioritering. Daarnaast ontwikkelt DI kaders voor informatie en ICT-activiteiten en toetst deze. Binnen de directie informatiebeleid houden men zich bezig met vraagstukken rond het gebruik van zorgdata, zoals secundair datagebruik, kunstmatige intelligentie (AI) en juridische grondslagen. Ook zorgen we voor digitale toegang tot en de beschikking over eigen zorggegevens in persoonlijke gezondheidsomgevingen.

De opdracht

Jij bent verantwoordelijk voor het adviseren van sleutelfiguren binnen de directie en VWS-breed op het gebied van uitvoering van digitale hulpvragen. Bijvoorbeeld met betrekking tot het programma Landelijk Dekkend Netwerk (LDN). Het landelijk dekkend netwerk is een van de pijlers van het beleid van VWS op het gebied van gegevensuitwisseling. Tot je taken behoort:

  • Het faciliteren & organiseren van programma- en kennisbijeenkomsten om te komen tot de oprichting van een programma;
  • De voorbereiding en organisatie van een programmastart-up;
  • Het opstellen van een programmaplan & contract (samen met programmamanager);
  • Het organiseren van het bestuurlijke afstemmingsproces om een programma op te richten;
  • Je netwerk en ervaring inzetten om kennis over programma's binnen DI te verbreden.
  • Invulling geven aan de programmamanagementtaken binnen het nieuwe programma in oprichting. Daarbij worden de volgende verantwoordelijkheden, taken en bevoegdheden voorzien:
  • Het organiseren en faciliteren van Programma Start Up, Project Start-ups en programma- / kennis bijeenkomsten;
  • Het vormgeven van de P&C structuur van b.v. het programma LDN, zoals het monitoren en rapporteren over de KPI's;
  • Het monitoren van de voortgang van de projecten en beleidstrajecten binnen programma's.

Gewenste profiel en vaardigheden

1) Organisatievaardigheden: het betreft een nieuwe organisatie die vorm gegeven moet worden in reeds bestaande structuren;2) Communicatieve vaardigheden: het programmamanagement vormt de verbinding tussen het bestuur, beleid en de technische uitvoering. Op al deze niveaus moet je meekunnen praten.3) Planningsvaardigheden: als secretaris krijg je een belangrijke rol bij het volgen van de resultaten en plannen van de verschillende projecten en (beleids)activiteiten in het programma.4) Stressbestendigheid: de politieke en bestuurlijke verwachtingen zijn ontzetten hoog, terwijl de organisatie nog moet worden opgetuigd. Je moet de druk van de hoge verwachtingen kunnen weerstaan en de snel veranderende omgeving aankunnen.

Gevraagd

Minimaal Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde Hbo opleiding/diplomaErvaring met politiek-bestuurlijk complexe digitaliseringsprojecten bij voorkeur binnen de Rijksoverheid en/of binnen het zorgdomeinAantoonbare ervaring met adviesopdrachten en implementatietrajecten van digitale oplossingen/applicaties bij voorkeur met AI binnen het zorgdomein

Gewenst

Ervaring met politiek bestuurlijke projecten of programma's.Ervaring met informatiebehoefte op tactisch/strategisch niveau in combinatie met stakeholdermanagementJe bent analytisch sterk en in staat om digitale hulpvragen snel te identificerenErvaring met het werken in dynamische complexe omgevingen met IT-innovatie en digitaliseringstrajectenErvaring met het parlementaire processenErvaring met lokale overheden en/of het zorgdomein is een preUitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel Engels als Nederlands

Eisen

  • Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het ondersteunen van ICT gerelateerde projecten
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met advies- en onderzoeksopdrachten

Wensen

  • Mate waarin de kandidaat kennis beschikt over aantoonbare ervaring met projecten en/of programma's
  • Mate waarin de kandidaat kennis heeft van IT-organisaties en stakeholder-management richting ketenpartners en leveranciers
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring met beheren van IT-administraties

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Opdrachtgever De directie Informatiebeleid van het Ministerie van VWS (DI) stelt het informatiebeleid op voor VWS-brede beleidsonderwerpen en zorgt voor inpassing in Rijksbrede onderwerpen op dit gebied. DI coördineert informatie en ICT-onderwerpen binnen het ministerie en richting het veld voor een eenduidige aanpak, sector brede afstemming en prioritering. Daarnaast ontwikkelt DI kaders voor informatie en ICT-activiteiten en toetst deze. Binnen de directie informatiebeleid houden men zich bezig met vraagstukken rond het gebruik van zorgdata, zoals secundair datagebruik, kunstmatige intelligentie (AI) en juridische grondslagen. Ook zorgen we voor digitale toegang tot en de beschikking over eigen zorggegevens in persoonlijke gezondheidsomgevingen.

De opdracht

Jij bent verantwoordelijk voor het adviseren van sleutelfiguren binnen de directie en VWS-breed op het gebied van uitvoering van digitale hulpvragen. Bijvoorbeeld met betrekking tot het programma Landelijk Dekkend Netwerk (LDN). Het landelijk dekkend netwerk is een van de pijlers van het beleid van VWS op het gebied van gegevensuitwisseling. Tot je taken behoort:

  • Het faciliteren & organiseren van programma- en kennisbijeenkomsten om te komen tot de oprichting van een programma;
  • De voorbereiding en organisatie van een programmastart-up;
  • Het opstellen van een programmaplan & contract (samen met programmamanager);
  • Het organiseren van het bestuurlijke afstemmingsproces om een programma op te richten;
  • Je netwerk en ervaring inzetten om kennis over programma's binnen DI te verbreden.
  • Invulling geven aan de programmamanagementtaken binnen het nieuwe programma in oprichting. Daarbij worden de volgende verantwoordelijkheden, taken en bevoegdheden voorzien:
  • Het organiseren en faciliteren van Programma Start Up, Project Start-ups en programma- / kennis bijeenkomsten;
  • Het vormgeven van de P&C structuur van b.v. het programma LDN, zoals het monitoren en rapporteren over de KPI's;
  • Het monitoren van de voortgang van de projecten en beleidstrajecten binnen programma's.

Gewenste profiel en vaardigheden

1) Organisatievaardigheden: het betreft een nieuwe organisatie die vorm gegeven moet worden in reeds bestaande structuren;2) Communicatieve vaardigheden: het programmamanagement vormt de verbinding tussen het bestuur, beleid en de technische uitvoering. Op al deze niveaus moet je meekunnen praten.3) Planningsvaardigheden: als secretaris krijg je een belangrijke rol bij het volgen van de resultaten en plannen van de verschillende projecten en (beleids)activiteiten in het programma.4) Stressbestendigheid: de politieke en bestuurlijke verwachtingen zijn ontzetten hoog, terwijl de organisatie nog moet worden opgetuigd. Je moet de druk van de hoge verwachtingen kunnen weerstaan en de snel veranderende omgeving aankunnen.

Gevraagd

Minimaal Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde Hbo opleiding/diplomaErvaring met politiek-bestuurlijk complexe digitaliseringsprojecten bij voorkeur binnen de Rijksoverheid en/of binnen het zorgdomeinAantoonbare ervaring met adviesopdrachten en implementatietrajecten van digitale oplossingen/applicaties bij voorkeur met AI binnen het zorgdomein

Gewenst

Ervaring met politiek bestuurlijke projecten of programma's.Ervaring met informatiebehoefte op tactisch/strategisch niveau in combinatie met stakeholdermanagementJe bent analytisch sterk en in staat om digitale hulpvragen snel te identificerenErvaring met het werken in dynamische complexe omgevingen met IT-innovatie en digitaliseringstrajectenErvaring met het parlementaire processenErvaring met lokale overheden en/of het zorgdomein is een preUitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel Engels als Nederlands

Eisen

  • Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het ondersteunen van ICT gerelateerde projecten
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met advies- en onderzoeksopdrachten

Wensen

  • Mate waarin de kandidaat kennis beschikt over aantoonbare ervaring met projecten en/of programma's
  • Mate waarin de kandidaat kennis heeft van IT-organisaties en stakeholder-management richting ketenpartners en leveranciers
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring met beheren van IT-administraties

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Michelle Wassmer

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.