Opdrachten
Info
Functie
Process CoordinatorLocatie
Den HaagUren per week
36 uren per weekLooptijd
31.05.2023 - 29.11.2023Opdrachtnummer
136595Sluitingsdatum
Opdrachtbeschrijving
In jouw rol als procescoördinator zie je erop toe dat werkzaamheden voor aanvragen, wijzigingen en updates via de vastgestelde ITILprocessen verlopen. Belangrijk, omdat we onderdeel zijn van een keten in een grote organisatie waarin we onder meer samenwerken met facilitaire diensten en het Rijksvastgoedbedrijf.
Ook zorg je voor adequaat incidentmanagement, zodat de gebruikers snel en juist geïnformeerd worden bij verstoringen aan bijvoorbeeld een netwerk. Op regelmatige basis rapporteer je over de continuïteit van de processen aan de teammanager en de procesmanagers. Signaleer je trends of mogelijkheden om de processen te verbeteren, dan adviseer je daar gevraagd en ongevraagd de procesmanagers over in overleggen of via rapportages. En als het nodig is, zorg je voor een interventie of escalatie.
Met andere woorden: jij slaat de brug tussen de medewerkers van het team, procescoördinatoren en de (proces)managers. Het team ondersteun je ook met ICT-aanvragen en het opstellen, bijwerken en centraal vastleggen van documentatie zoals procesbeschrijvingen, werkafspraken en instructies. Ook verdeel je werkzaamheden vanuit de verschillende processen – bijvoorbeeld problemmanagement – naar de juiste specialist(en) binnen het team.
Achtergrond opdracht
Het team Unified Communications is een team van totaal zo'n 40 medewerkers. Binnen het teanm zijn er verschillende diciplines:
Vaste telefonie, mobiele abonnementen beheer, Outlook / Exchange, portofonie en sateliet telefonie.
Organisatorische context en cultuur
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We
zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons
shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld.
Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden ITdiensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EUvoorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.
Eisen
Opleiding, Certificaten, Kennisniveau
HBO-opleiding
Werk- en denkniveau
Wensen
Competenties:
Je kunt beleid en tactische oplosrichtingen vertalen naar praktische handvatten.
Je kunt rapportages maken, trends signaleren en adviseren vanuit het perspectief van kaders en richtlijnen.
Je vraagt door en pakt door en neemt zo je verantwoordelijkheid om processen zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Je kunt goed kennis overbrengen op collega’s en hen overtuigen van jouw visie en oplossingen.
Je bewaart in elke situatie de rust en het overzicht en kunt inschatten of standvastig zijn of juist meebewegen de juiste weg is om je doel te bereiken.
Je kunt collega’s motiveren en de processen uitdragen.
Je hebt goede mondelingen en schriftelijke communicatievaardigheden.
Aanvullende kennis
1. Je hebt bij voorkeur certificaten Prince 2.
2. Ervaring met scrum- en lean-methodieken.
3. Kennis en ervaring van ITIL processen en Topdesk.
Overige functiewensen
Shared Service Center-ICT (SSC-ICT)
Opdrachtbeschrijving
In jouw rol als procescoördinator zie je erop toe dat werkzaamheden voor aanvragen, wijzigingen en updates via de vastgestelde ITILprocessen verlopen. Belangrijk, omdat we onderdeel zijn van een keten in een grote organisatie waarin we onder meer samenwerken met facilitaire diensten en het Rijksvastgoedbedrijf.
Ook zorg je voor adequaat incidentmanagement, zodat de gebruikers snel en juist geïnformeerd worden bij verstoringen aan bijvoorbeeld een netwerk. Op regelmatige basis rapporteer je over de continuïteit van de processen aan de teammanager en de procesmanagers. Signaleer je trends of mogelijkheden om de processen te verbeteren, dan adviseer je daar gevraagd en ongevraagd de procesmanagers over in overleggen of via rapportages. En als het nodig is, zorg je voor een interventie of escalatie.
Met andere woorden: jij slaat de brug tussen de medewerkers van het team, procescoördinatoren en de (proces)managers. Het team ondersteun je ook met ICT-aanvragen en het opstellen, bijwerken en centraal vastleggen van documentatie zoals procesbeschrijvingen, werkafspraken en instructies. Ook verdeel je werkzaamheden vanuit de verschillende processen – bijvoorbeeld problemmanagement – naar de juiste specialist(en) binnen het team.
Achtergrond opdracht
Het team Unified Communications is een team van totaal zo'n 40 medewerkers. Binnen het teanm zijn er verschillende diciplines:
Vaste telefonie, mobiele abonnementen beheer, Outlook / Exchange, portofonie en sateliet telefonie.
Organisatorische context en cultuur
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We
zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons
shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld.
Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden ITdiensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EUvoorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.
Eisen
Opleiding, Certificaten, Kennisniveau
HBO-opleiding
Werk- en denkniveau
Wensen
Competenties:
Je kunt beleid en tactische oplosrichtingen vertalen naar praktische handvatten.
Je kunt rapportages maken, trends signaleren en adviseren vanuit het perspectief van kaders en richtlijnen.
Je vraagt door en pakt door en neemt zo je verantwoordelijkheid om processen zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Je kunt goed kennis overbrengen op collega’s en hen overtuigen van jouw visie en oplossingen.
Je bewaart in elke situatie de rust en het overzicht en kunt inschatten of standvastig zijn of juist meebewegen de juiste weg is om je doel te bereiken.
Je kunt collega’s motiveren en de processen uitdragen.
Je hebt goede mondelingen en schriftelijke communicatievaardigheden.
Aanvullende kennis
1. Je hebt bij voorkeur certificaten Prince 2.
2. Ervaring met scrum- en lean-methodieken.
3. Kennis en ervaring van ITIL processen en Topdesk.
Overige functiewensen
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.