Opdrachten
Info
Functie
Controller - Veiligheidsregio UtrechtLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
31.05.2025 - 28.02.2026Opdrachtnummer
233277Sluitingsdatum
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.
Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.
Opdracht
Controller voor de tijdelijke taken voor de opvang van asielzoekers, aangevuld met andere controlwerkzaamheden binnen de organisatie.
- Je stelt in samenwerking met de managers financiële budgetten en prognoses op en beheert en bewaakt deze;
- Je stelt financiële rapportages en analyses op. Je identificeert op basis daarvan trends, kansen en risico’s en adviseert daarover;
- Je stelt de begroting en verantwoording op voor de bevoorschotting, declaratie/afrekening van de middelen voor de tijdelijke taken in opdracht van het rijk en stemt dit af met de betrokken partijen;
- Je hebt een toetsende en adviserende rol ten aanzien van plannen, investerings- en beleidsvoorstellen en weet inhoud en geld goed te verbinden;
- Je stelt financiële rapportages en analyses op. Je identificeert op basis daarvan trends, kansen en risico’s en adviseert daarover;
-Samen met je collega’s zorg je voor de totstandkoming van de organisatie brede P&C producten, zoals de begroting, de jaarstukken, de jaarplannen en de tussentijdse rapportages voor het managementteam en het bestuur;
- Je ziet toe op de naleving van wet- en regelgeving en de juiste administratieve verwerking van financiële mutaties;
- Je voert interne controles uit en adviseert over het verbeteren van de interne beheersing.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie of accountancy;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als controller bij een overheidsorganisatie;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2025 voor minimaal 32 uur per week.
Gunningscriteria
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als business controller bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling zoals veiligheidsregio (30 punten);
5. Aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar met (subsidie)verantwoording richting rijk (15 punten);
6. Aantoonbare kennis van Wet- en regelgeving Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) provincies en gemeenten (10 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau in de richting van bedrijfseconomie of accountancy (10 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Praktisch/hands-on ingesteld;
Sterk analytisch vermogen;
Oplossingsgericht;
In staat om gestructureerd/projectmatig te werken;
Teamspeler; verbindend en gericht op samenwerking;
Strategisch denkvermogen;
Uitstekende communicatieve vaardigheden.
StarApple
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.
Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.
Opdracht
Controller voor de tijdelijke taken voor de opvang van asielzoekers, aangevuld met andere controlwerkzaamheden binnen de organisatie.
- Je stelt in samenwerking met de managers financiële budgetten en prognoses op en beheert en bewaakt deze;
- Je stelt financiële rapportages en analyses op. Je identificeert op basis daarvan trends, kansen en risico’s en adviseert daarover;
- Je stelt de begroting en verantwoording op voor de bevoorschotting, declaratie/afrekening van de middelen voor de tijdelijke taken in opdracht van het rijk en stemt dit af met de betrokken partijen;
- Je hebt een toetsende en adviserende rol ten aanzien van plannen, investerings- en beleidsvoorstellen en weet inhoud en geld goed te verbinden;
- Je stelt financiële rapportages en analyses op. Je identificeert op basis daarvan trends, kansen en risico’s en adviseert daarover;
-Samen met je collega’s zorg je voor de totstandkoming van de organisatie brede P&C producten, zoals de begroting, de jaarstukken, de jaarplannen en de tussentijdse rapportages voor het managementteam en het bestuur;
- Je ziet toe op de naleving van wet- en regelgeving en de juiste administratieve verwerking van financiële mutaties;
- Je voert interne controles uit en adviseert over het verbeteren van de interne beheersing.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie of accountancy;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als controller bij een overheidsorganisatie;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2025 voor minimaal 32 uur per week.
Gunningscriteria
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als business controller bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling zoals veiligheidsregio (30 punten);
5. Aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar met (subsidie)verantwoording richting rijk (15 punten);
6. Aantoonbare kennis van Wet- en regelgeving Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) provincies en gemeenten (10 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau in de richting van bedrijfseconomie of accountancy (10 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Praktisch/hands-on ingesteld;
Sterk analytisch vermogen;
Oplossingsgericht;
In staat om gestructureerd/projectmatig te werken;
Teamspeler; verbindend en gericht op samenwerking;
Strategisch denkvermogen;
Uitstekende communicatieve vaardigheden.
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.