Opdrachten

Stichting ICTU Adviseur GGZ Vraagarticulatie en Samenwerking ICT-leveranciers

Adviseur GGZ Vraagarticulatie en Samenwerking ICT-leveranciers

Info

Functie

Adviseur GGZ Vraagarticulatie en Samenwerking ICT-leveranciers

Locatie

Den Haag

Uren per week

16 uren per week

Looptijd

30.04.2023 - 30.12.2023

Opdrachtnummer

134505

Sluitingsdatum

date-icon14.04.2023 clock-icon14:07
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

Over ICTU
ICTU werkt aan een betere digitale overheid.
Samen met onze opdrachtgevers realiseren we kwalitatief hoogwaardige digitale dienstverlening. We verbinden kennis aan kunde, en oplossingen aan vraagstukken. Met oog voor de balans tussen techniek en gebruik, tussen innovatie en werkbare oplossingen. Zodat burgers en bedrijven zaken die ze doen met de overheid veilig en makkelijk digitaal kunnen afhandelen.

ICTU zoekt per direct voor een van haar opdrachtgevers (senior-)adviseurs (‘helper’s) voor het onderzoeken van de huidige en toekomstige wijze van sectorale vraagarticulatie/-bundeling en samenwerking met ICT-leveranciers, binnen meerdere sectoren in de zorg.

Achtergrond opdracht
Het Informatieberaad is een bestuurlijke samenwerking tussen deelnemers uit het zorgveld en het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport (VWS). Gezamenlijk werken de leden van het Informatieberaad aan een duurzaam informatiestelsel voor de zorg. Meer informatie over het Informatieberaad vindt u bij: https://www.informatieberaadzorg.nl/
Het programma Ondersteuning Koepelorganisaties Zorg (OKZ) van ICTU ondersteunt de organisaties die zijn vertegenwoordigd in het Informatieberaad bij de implementatie van het duurzaam informatiestelsel. Dit doet het programma in opdracht van VWS. Implementatie-adviseurs en kwartiermakers met ruime ervaring in de zorginformatisering helpen deze organisaties bij het vertalen van de landelijke ambities van de sector/koepelorganisatie naar gerichte programma’s en activiteiten.

Contextinformatie over de opdracht
De ambitie van het programma is om in 2023 ondersteuning te bieden aan de (samenwerkende) koepelorganisaties in de zorg bij de inrichting en realisatie van vraagarticulatie en -bundeling en de organisatie van de samenwerking met leveranciers. Deze organisatie van de vraagarticulatie en samenwerking met leveranciers is op sectoraal niveau, in aansluiting op de landelijke ontwikkelingen in de zorg. Afhankelijk van de uitgangspositie en de fase van ontwikkeling van de koepel kan het OKZ-programma in 2023 ondersteuning bieden bij:

o    De ontwikkeling van een sectorale ICT-ontwikkelkalender en hierbij de ontwikkeling van de landelijke meerjarenagenda ICT-portfolio zorg te volgen, het in kaart brengen van de manier waarop vraagbundeling en vraagarticulatie in de sector is georganiseerd en hoe deze vraagbundeling en vraagarticulatie beter kan aansluiten op de behoefte van de zorgaanbieders en zorgprofessionals,
o    Het onderzoeken van de (mogelijke) rol van de koepel- of brancheorganisatie in relatie tot vraagarticulatie en -bundeling,
o    Het organiseren, inrichten en uitvoeren van de sectorale vraagbundeling richting ICT-leveranciers.
De specifieke ondersteuningsbehoefte is aangegeven door deze organisaties zelf, in aansluiting op de landelijke beleidsthema’s. De focus van het OKZ-programma ligt op de ondersteuning aan de sector/koepelorganisaties.

Hoe gaan we dit doen?
De sector respectievelijk koepelorganisatie(s) heeft een (nog te ontwikkelen) ambitie op het gebied van vraagarticulatie, vraagbundeling en/of de inrichting van de samenwerking met leveranciers. De helper versnelt om deze ambitie te realiseren of indien nog niet aanwezig de (scenario's voor) ambities versneld te verkennen en formuleren. Om deze ambitie te helpen formuleren/realiseren ondersteunt de helper vanuit het OKZ-programma. De inhoudelijke aansturing wordt gedaan vanuit de sector/koepel, waarbij de verantwoording richting het Informatieberaad vanuit de deelnemende organisatie(s) wordt afgelegd.

Het OKZ-programma ondersteunt koepel-/sectorspecifieke vraagstukken, in de vorm van een adviseur (‘helper’) die voor dit vraagstuk de juiste kennis en ervaring meebrengt. De helper wordt ondersteund door de centrale virtuele backoffice voor de specifieke opdracht, voor sector overstijgende vragen en voor de verbinding met VWS. De virtuele backoffice bestaat uit een klein team senior medewerkers. De adviseur/helper werkt hierbij het merendeel bij de koepel en biedt de ondersteuning op maat. De virtuele backoffice denkt en werkt mee op de achtergrond.

Opdracht
De opdracht bestaat uit het ondersteunen van de (samenwerkende) koepelorganisatie bij hun specifieke opdracht om voortgang te boeken op het gebied van vraagarticulatie en-bundeling van ICT-gerelateerde vraagstukken binnen de sector en de samenwerking met ICT-leveranciers. Dit begint met het inventariseren van de huidige inrichting en organisatie van de vraagarticulatie binnen de landelijke koepel(s) en de organisatie van de samenwerking met ICT-leveranciers, door bijvoorbeeld gebruikersverenigingen of gezamenlijke gremia binnen een sector, mogelijk in samenwerking met leveranciers. Deze inventarisatie zal voor meerdere koepelorganisaties worden uitgevoerd, waarbij de adviseurs en koepelvertegenwoordiging van elkaar kunnen leren.

De ondersteuningsvraag van koepelorganisatie ‘de Nederlandse GGZ’ (geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg www.denederlandseggz.nl) is om een advies uit te brengen over:
-    De behoefte aan ggz-brede specificaties (dus ook voor vrijgevestigden)
-    De bevordering van de inbouw van deze specificaties in EPD- en EVS-systemen
-    Het verbeteren van gebruikersvriendelijkheid van EPD- en EVS-systemen
Het advies moet daarnaast bevatten:
- een indicatie van het soort bezetting/formatie dat de functie vraagarticulatie kan invullen;
- een indicatie van de jaarlijkse begroting;
- opties waar zo’n functie organisatorisch belegd kan worden;
- randvoorwaarden voor het succesvol kunnen uitvoeren van zo’n functie.

De Nederlandse GGZ verwacht in het advies antwoord op de volgende vragen:
•    Hoe is vraagarticulatie in de sector nu georganiseerd?
•    Welke knelpunten komen we tegen in de samenwerking tussen ICT-leveranciers en ggz-instellingen?
•    Op welke manier(-en) zou vanuit een ggz-brede functie vraag-articulatie daar invulling aan gegeven kunnen worden?
•    Hoe ziet de bezetting van zo’n functie eruit? Wat zijn de jaarlijkse kosten?
•    Waar in het (ggz-)veld zou zo’n functie ondergebracht kunnen worden?
•    Hoe kan het advies meerjarig geborgd worden in de sector?


Om de Nederlandse GGZ te ondersteunen in het benoemde vraagstuk zoekt ICTU een Adviseur GGZ Vraagarticulatie en Samenwerking ICT-leveranciers voor maximaal 350 uur voor de periode van 01-05-2023 tot en met 31-12-2023.

Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan uit het ondersteunen van de Nederlandse GGZ bij het in beeld brengen van de huidige wijze van vraagarticulatie en -bundeling en de samenwerking met leveranciers binnen de sector en het maken van een adviesrapport en presentatie met verbetervoorstellen, ontwikkelen van scenario’s en waar mogelijk starten van de verbetering van de benoemde thema’s op sectoraal niveau.

De activiteiten bestaan uit:
o    Voorbereiding
o    Inventarisatie van de huidige wijze van landelijke vraagarticulatie en -bundeling en leverancierssamenwerking binnen de koepels, in aansluiting en samenwerking met de andere deelnemende sectoren/koepels in het OKZ-programma
o    Inventarisatie van de sectorale strategische ICT-vraagstukken
o    Opstellen plan van aanpak voor de uitvoering van de opdracht.
o    Uitvoering
o    Evaluatie van het huidige proces en wijze van vraagarticulatie en -bundeling en leverancierssamenwerking (gesprekken)
o    Overzicht van elementen die een daadwerkelijke implementatie van (verbetering van) vraagarticulatie en samenwerking met leveranciers mogelijk maken of juist in de weg staan
o    Onderzoeken van de rol die de koepel(s) wil, kan en mogelijk moet spelen bij de vraagarticulatie, -bundeling en de samenwerking met leveranciers
o    Maken van een plan van aanpak/roadmap voor de verbetering van vraagarticulatie en -bundeling en de samenwerking met leveranciers binnen de sector op basis van gesprekken binnen de sector met koepel en achterban
o    Ontwikkeling
o    Het maken van een advies, presenteren en realiseren van bestuurlijk draagvlak
o    Waar mogelijk, na bestuurlijke goedkeuring, doorvoeren van deze verbetervoorstellen voor vraagarticulatie en -bundeling binnen de sector
o    Maken van verbetervoorstellen en indien mogelijk, na goedkeuring, doorvoeren van deze verbetervoorstellen voor de samenwerking met leveranciers
o    Borging
o    Voorstel voor de duurzame borging van sectorale vraagarticulatie en leverancierssamenwerking in de koepel/sector, met de benodigde randvoorwaarden (organisatie, resources en financiering)
o    Delen van de opgebouwde kennis en ervaring met andere koepels en sectoren

Resultaten
Je levert de koepelorganisatie:
o    Een inventarisatie van de huidige organisatie en ervaringen bij de vraagarticulatie en -bundeling binnen de koepel/sector, en de organisatie van de samenwerking met ICT-leveranciers
o    Een overzicht van elementen die een daadwerkelijke implementatie van vraagarticulatie en samenwerking met leveranciers mogelijk maken of juist in de weg staan
o    Een bestuurlijk gedragen voorstel van de gewenste situatie van de organisatie van vraagarticulatie en-bundeling en/of de organisatie van de samenwerking met de ICT-leveranciers
o    Voorstel voor de borging van de verbetervoorstellen

Begeleiding
De inhoudelijke begeleiding voor deze opdracht ligt bij de (vertegenwoordiging van) sector/koepelorganisatie. Ter ondersteuning van de activiteiten werk je samen met de ‘virtuele backoffice’ van Ondersteuning Koepelorganisaties Zorg bij ICTU. In deze ‘virtuele backoffice’ zijn ervaren mensen beschikbaar om te fungeren als klankbord en meedenkers op het gebied van vraagarticulatie en -bundeling, leverancierssamenwerking, ICT & Architectuur, communicatie en implementatie. Via kennissessies en een gezamenlijke digitale werkomgeving met generieke implementatie-instrumenten/handreikingen worden kennis en ervaringen uitgewisseld met collega’s die met soortgelijke onderwerpen aan de slag zijn voor andere koepelorganisaties. De virtuele backoffice borgt de verbinding met VWS en andere stakeholders, zodat gericht kan worden gewerkt voor de sectorale opdracht.

Gewenste profiel


•    Je bent bekend met de huidige ontwikkelingen in het zorgveld, zoals de ambities uit het IZA-akkoord waarbij digitalisering een grote rol speelt.
•    Je schakelt soepel tussen de ambities van de (samenwerkende) koepelorganisaties en de landelijke ambities van de digitalisering van de zorg. Je kent de weg in de wereld van beleidsontwikkeling in de zorg en de wereld van ICT-voorzieningen. Je kan de vertaalslag maken van landelijke ambities naar een regio of zorgorganisatie.
•    Bij voorkeur heb je kennis van de actuele ICT-vraagstukken in de sector en ken je de onderlinge samenhang en afhankelijkheden. Je bent bekend met de stakeholders die een rol vervullen bij de vraagarticulatie in de geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg, de wijze waarop de vraagbundeling nu plaats vindt en bent bekend met de leveranciers in de sector. Je begrijpt de uitdagingen op het gebied van cross-sectorale gegevensuitwisseling hierbij.
•    Je kunt zelfstandig werken en begrijpt wat er van je verwacht wordt. Je beschikt daarbij over een goed analytisch vermogen en een hands-on werkmentaliteit.
•    Je hebt ervaring met het verkennen van strategische vraagstukken, het organiseren van interviews en kunt (zelfstandig) de juiste vragen stellen. Je gaat daarbij zorgvuldig en accuraat te werk. Je bent volhardend, kritisch en denkt/werkt doelgericht.
•    Je bent communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk). En in staat om informatie overzichtelijk en helder in een document weer te geven. Ook heb je goed zicht op hoe informatie visueel aantrekkelijk te presenteren is.
•    Je kunt goed plannen en organiseren. Je hebt de invulling van de opdracht grotendeels zelf in de hand, waarbij je zult samenwerken met de beleidsmedewerkers van de Nederlandse GGZ en hun achterban, en ICT-leveranciers. Vanuit het OKZ-programma werk je samen met andere adviseurs en de centrale virtuele backoffice voor gezamenlijke kennisontwikkeling en -deling.

Eisen

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

De kandidaat heeft;
1.    Minimaal 5 jaar aantoonbare (werk)ervaring in het speelveld van de GGZ, en informatisering en de veranderkundige component van informatisering vraagstukken. Deze ervaring is opgedaan in de afgelopen 7 jaar.
2.    Aantoonbare ervaring met de organisatie van vraagarticulatie van informatisering vraagstukken óf het organiseren van de samenwerking met ICT-leveranciers in een sector/ complex samenwerkingsverband/organisatie
3.    Onderbouwing motivatie en geschiktheid voor deze rol in een heldere motivatiebrief.
4.    Is uiterlijk beschikbaar per 01-05-2023 voor minimaal 8 uur per week.


Wensen

Aantoonbare kennis/ervaring van de organisatie van strategische samenwerking met leveranciers
Kennis/ervaring van actuele ontwikkelingen in de digitalisering van de GGZ
Aantoonbare ervaring van (cross-) sectorale gegevensuitwisseling in de zorg/sector
Aantoonbare ervaring met het succesvol ophalen van informatie bij diverse stakeholders in een politiek sensitieve context


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

Over ICTU
ICTU werkt aan een betere digitale overheid.
Samen met onze opdrachtgevers realiseren we kwalitatief hoogwaardige digitale dienstverlening. We verbinden kennis aan kunde, en oplossingen aan vraagstukken. Met oog voor de balans tussen techniek en gebruik, tussen innovatie en werkbare oplossingen. Zodat burgers en bedrijven zaken die ze doen met de overheid veilig en makkelijk digitaal kunnen afhandelen.

ICTU zoekt per direct voor een van haar opdrachtgevers (senior-)adviseurs (‘helper’s) voor het onderzoeken van de huidige en toekomstige wijze van sectorale vraagarticulatie/-bundeling en samenwerking met ICT-leveranciers, binnen meerdere sectoren in de zorg.

Achtergrond opdracht
Het Informatieberaad is een bestuurlijke samenwerking tussen deelnemers uit het zorgveld en het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport (VWS). Gezamenlijk werken de leden van het Informatieberaad aan een duurzaam informatiestelsel voor de zorg. Meer informatie over het Informatieberaad vindt u bij: https://www.informatieberaadzorg.nl/
Het programma Ondersteuning Koepelorganisaties Zorg (OKZ) van ICTU ondersteunt de organisaties die zijn vertegenwoordigd in het Informatieberaad bij de implementatie van het duurzaam informatiestelsel. Dit doet het programma in opdracht van VWS. Implementatie-adviseurs en kwartiermakers met ruime ervaring in de zorginformatisering helpen deze organisaties bij het vertalen van de landelijke ambities van de sector/koepelorganisatie naar gerichte programma’s en activiteiten.

Contextinformatie over de opdracht
De ambitie van het programma is om in 2023 ondersteuning te bieden aan de (samenwerkende) koepelorganisaties in de zorg bij de inrichting en realisatie van vraagarticulatie en -bundeling en de organisatie van de samenwerking met leveranciers. Deze organisatie van de vraagarticulatie en samenwerking met leveranciers is op sectoraal niveau, in aansluiting op de landelijke ontwikkelingen in de zorg. Afhankelijk van de uitgangspositie en de fase van ontwikkeling van de koepel kan het OKZ-programma in 2023 ondersteuning bieden bij:

o    De ontwikkeling van een sectorale ICT-ontwikkelkalender en hierbij de ontwikkeling van de landelijke meerjarenagenda ICT-portfolio zorg te volgen, het in kaart brengen van de manier waarop vraagbundeling en vraagarticulatie in de sector is georganiseerd en hoe deze vraagbundeling en vraagarticulatie beter kan aansluiten op de behoefte van de zorgaanbieders en zorgprofessionals,
o    Het onderzoeken van de (mogelijke) rol van de koepel- of brancheorganisatie in relatie tot vraagarticulatie en -bundeling,
o    Het organiseren, inrichten en uitvoeren van de sectorale vraagbundeling richting ICT-leveranciers.
De specifieke ondersteuningsbehoefte is aangegeven door deze organisaties zelf, in aansluiting op de landelijke beleidsthema’s. De focus van het OKZ-programma ligt op de ondersteuning aan de sector/koepelorganisaties.

Hoe gaan we dit doen?
De sector respectievelijk koepelorganisatie(s) heeft een (nog te ontwikkelen) ambitie op het gebied van vraagarticulatie, vraagbundeling en/of de inrichting van de samenwerking met leveranciers. De helper versnelt om deze ambitie te realiseren of indien nog niet aanwezig de (scenario's voor) ambities versneld te verkennen en formuleren. Om deze ambitie te helpen formuleren/realiseren ondersteunt de helper vanuit het OKZ-programma. De inhoudelijke aansturing wordt gedaan vanuit de sector/koepel, waarbij de verantwoording richting het Informatieberaad vanuit de deelnemende organisatie(s) wordt afgelegd.

Het OKZ-programma ondersteunt koepel-/sectorspecifieke vraagstukken, in de vorm van een adviseur (‘helper’) die voor dit vraagstuk de juiste kennis en ervaring meebrengt. De helper wordt ondersteund door de centrale virtuele backoffice voor de specifieke opdracht, voor sector overstijgende vragen en voor de verbinding met VWS. De virtuele backoffice bestaat uit een klein team senior medewerkers. De adviseur/helper werkt hierbij het merendeel bij de koepel en biedt de ondersteuning op maat. De virtuele backoffice denkt en werkt mee op de achtergrond.

Opdracht
De opdracht bestaat uit het ondersteunen van de (samenwerkende) koepelorganisatie bij hun specifieke opdracht om voortgang te boeken op het gebied van vraagarticulatie en-bundeling van ICT-gerelateerde vraagstukken binnen de sector en de samenwerking met ICT-leveranciers. Dit begint met het inventariseren van de huidige inrichting en organisatie van de vraagarticulatie binnen de landelijke koepel(s) en de organisatie van de samenwerking met ICT-leveranciers, door bijvoorbeeld gebruikersverenigingen of gezamenlijke gremia binnen een sector, mogelijk in samenwerking met leveranciers. Deze inventarisatie zal voor meerdere koepelorganisaties worden uitgevoerd, waarbij de adviseurs en koepelvertegenwoordiging van elkaar kunnen leren.

De ondersteuningsvraag van koepelorganisatie ‘de Nederlandse GGZ’ (geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg www.denederlandseggz.nl) is om een advies uit te brengen over:
-    De behoefte aan ggz-brede specificaties (dus ook voor vrijgevestigden)
-    De bevordering van de inbouw van deze specificaties in EPD- en EVS-systemen
-    Het verbeteren van gebruikersvriendelijkheid van EPD- en EVS-systemen
Het advies moet daarnaast bevatten:
- een indicatie van het soort bezetting/formatie dat de functie vraagarticulatie kan invullen;
- een indicatie van de jaarlijkse begroting;
- opties waar zo’n functie organisatorisch belegd kan worden;
- randvoorwaarden voor het succesvol kunnen uitvoeren van zo’n functie.

De Nederlandse GGZ verwacht in het advies antwoord op de volgende vragen:
•    Hoe is vraagarticulatie in de sector nu georganiseerd?
•    Welke knelpunten komen we tegen in de samenwerking tussen ICT-leveranciers en ggz-instellingen?
•    Op welke manier(-en) zou vanuit een ggz-brede functie vraag-articulatie daar invulling aan gegeven kunnen worden?
•    Hoe ziet de bezetting van zo’n functie eruit? Wat zijn de jaarlijkse kosten?
•    Waar in het (ggz-)veld zou zo’n functie ondergebracht kunnen worden?
•    Hoe kan het advies meerjarig geborgd worden in de sector?


Om de Nederlandse GGZ te ondersteunen in het benoemde vraagstuk zoekt ICTU een Adviseur GGZ Vraagarticulatie en Samenwerking ICT-leveranciers voor maximaal 350 uur voor de periode van 01-05-2023 tot en met 31-12-2023.

Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan uit het ondersteunen van de Nederlandse GGZ bij het in beeld brengen van de huidige wijze van vraagarticulatie en -bundeling en de samenwerking met leveranciers binnen de sector en het maken van een adviesrapport en presentatie met verbetervoorstellen, ontwikkelen van scenario’s en waar mogelijk starten van de verbetering van de benoemde thema’s op sectoraal niveau.

De activiteiten bestaan uit:
o    Voorbereiding
o    Inventarisatie van de huidige wijze van landelijke vraagarticulatie en -bundeling en leverancierssamenwerking binnen de koepels, in aansluiting en samenwerking met de andere deelnemende sectoren/koepels in het OKZ-programma
o    Inventarisatie van de sectorale strategische ICT-vraagstukken
o    Opstellen plan van aanpak voor de uitvoering van de opdracht.
o    Uitvoering
o    Evaluatie van het huidige proces en wijze van vraagarticulatie en -bundeling en leverancierssamenwerking (gesprekken)
o    Overzicht van elementen die een daadwerkelijke implementatie van (verbetering van) vraagarticulatie en samenwerking met leveranciers mogelijk maken of juist in de weg staan
o    Onderzoeken van de rol die de koepel(s) wil, kan en mogelijk moet spelen bij de vraagarticulatie, -bundeling en de samenwerking met leveranciers
o    Maken van een plan van aanpak/roadmap voor de verbetering van vraagarticulatie en -bundeling en de samenwerking met leveranciers binnen de sector op basis van gesprekken binnen de sector met koepel en achterban
o    Ontwikkeling
o    Het maken van een advies, presenteren en realiseren van bestuurlijk draagvlak
o    Waar mogelijk, na bestuurlijke goedkeuring, doorvoeren van deze verbetervoorstellen voor vraagarticulatie en -bundeling binnen de sector
o    Maken van verbetervoorstellen en indien mogelijk, na goedkeuring, doorvoeren van deze verbetervoorstellen voor de samenwerking met leveranciers
o    Borging
o    Voorstel voor de duurzame borging van sectorale vraagarticulatie en leverancierssamenwerking in de koepel/sector, met de benodigde randvoorwaarden (organisatie, resources en financiering)
o    Delen van de opgebouwde kennis en ervaring met andere koepels en sectoren

Resultaten
Je levert de koepelorganisatie:
o    Een inventarisatie van de huidige organisatie en ervaringen bij de vraagarticulatie en -bundeling binnen de koepel/sector, en de organisatie van de samenwerking met ICT-leveranciers
o    Een overzicht van elementen die een daadwerkelijke implementatie van vraagarticulatie en samenwerking met leveranciers mogelijk maken of juist in de weg staan
o    Een bestuurlijk gedragen voorstel van de gewenste situatie van de organisatie van vraagarticulatie en-bundeling en/of de organisatie van de samenwerking met de ICT-leveranciers
o    Voorstel voor de borging van de verbetervoorstellen

Begeleiding
De inhoudelijke begeleiding voor deze opdracht ligt bij de (vertegenwoordiging van) sector/koepelorganisatie. Ter ondersteuning van de activiteiten werk je samen met de ‘virtuele backoffice’ van Ondersteuning Koepelorganisaties Zorg bij ICTU. In deze ‘virtuele backoffice’ zijn ervaren mensen beschikbaar om te fungeren als klankbord en meedenkers op het gebied van vraagarticulatie en -bundeling, leverancierssamenwerking, ICT & Architectuur, communicatie en implementatie. Via kennissessies en een gezamenlijke digitale werkomgeving met generieke implementatie-instrumenten/handreikingen worden kennis en ervaringen uitgewisseld met collega’s die met soortgelijke onderwerpen aan de slag zijn voor andere koepelorganisaties. De virtuele backoffice borgt de verbinding met VWS en andere stakeholders, zodat gericht kan worden gewerkt voor de sectorale opdracht.

Gewenste profiel


•    Je bent bekend met de huidige ontwikkelingen in het zorgveld, zoals de ambities uit het IZA-akkoord waarbij digitalisering een grote rol speelt.
•    Je schakelt soepel tussen de ambities van de (samenwerkende) koepelorganisaties en de landelijke ambities van de digitalisering van de zorg. Je kent de weg in de wereld van beleidsontwikkeling in de zorg en de wereld van ICT-voorzieningen. Je kan de vertaalslag maken van landelijke ambities naar een regio of zorgorganisatie.
•    Bij voorkeur heb je kennis van de actuele ICT-vraagstukken in de sector en ken je de onderlinge samenhang en afhankelijkheden. Je bent bekend met de stakeholders die een rol vervullen bij de vraagarticulatie in de geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg, de wijze waarop de vraagbundeling nu plaats vindt en bent bekend met de leveranciers in de sector. Je begrijpt de uitdagingen op het gebied van cross-sectorale gegevensuitwisseling hierbij.
•    Je kunt zelfstandig werken en begrijpt wat er van je verwacht wordt. Je beschikt daarbij over een goed analytisch vermogen en een hands-on werkmentaliteit.
•    Je hebt ervaring met het verkennen van strategische vraagstukken, het organiseren van interviews en kunt (zelfstandig) de juiste vragen stellen. Je gaat daarbij zorgvuldig en accuraat te werk. Je bent volhardend, kritisch en denkt/werkt doelgericht.
•    Je bent communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk). En in staat om informatie overzichtelijk en helder in een document weer te geven. Ook heb je goed zicht op hoe informatie visueel aantrekkelijk te presenteren is.
•    Je kunt goed plannen en organiseren. Je hebt de invulling van de opdracht grotendeels zelf in de hand, waarbij je zult samenwerken met de beleidsmedewerkers van de Nederlandse GGZ en hun achterban, en ICT-leveranciers. Vanuit het OKZ-programma werk je samen met andere adviseurs en de centrale virtuele backoffice voor gezamenlijke kennisontwikkeling en -deling.

Eisen

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

De kandidaat heeft;
1.    Minimaal 5 jaar aantoonbare (werk)ervaring in het speelveld van de GGZ, en informatisering en de veranderkundige component van informatisering vraagstukken. Deze ervaring is opgedaan in de afgelopen 7 jaar.
2.    Aantoonbare ervaring met de organisatie van vraagarticulatie van informatisering vraagstukken óf het organiseren van de samenwerking met ICT-leveranciers in een sector/ complex samenwerkingsverband/organisatie
3.    Onderbouwing motivatie en geschiktheid voor deze rol in een heldere motivatiebrief.
4.    Is uiterlijk beschikbaar per 01-05-2023 voor minimaal 8 uur per week.


Wensen

Aantoonbare kennis/ervaring van de organisatie van strategische samenwerking met leveranciers
Kennis/ervaring van actuele ontwikkelingen in de digitalisering van de GGZ
Aantoonbare ervaring van (cross-) sectorale gegevensuitwisseling in de zorg/sector
Aantoonbare ervaring met het succesvol ophalen van informatie bij diverse stakeholders in een politiek sensitieve context


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.