Opdrachten

Stichting ICTU Senior inkoopadviseur

Senior inkoopadviseur

Info

Functie

Senior inkoopadviseur

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

31.12.2022 - 29.06.2023

Opdrachtnummer

126898

Sluitingsdatum

date-icon22.12.2022 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)

DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Taakomschrijving

Organisatie
ICTU is op 11 april 2001 opgericht door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

Onze missie: ICTU werkt samen aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU is van en voor de overheid. En werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.

Team Inkoop
Je maakt deel uit van Team Inkoop, het centrale expertisecentrum binnen ICTU op het gebied van inkoop en inzet van externen, producten en overige diensten. Binnen ICTU wordt decentraal ingekocht (met uitzondering van de Europese Aanbestedingstrajecten).

Het inkoopteam bestaat uit een kern van ca. 8 interne en externe medewerkers, waaronder medewerkers inkoopadministratie, inkoopadviseurs (jij bent één van hen), een centrale contractmanager en een bedrijfsjurist. Een goede werksfeer wordt zeer belangrijk gevonden en er wordt regelmatig aan teambuilding gedaan.

Hoe ziet je werk eruit?
Jij snapt waar het om draait bij het inkopen voor de overheid. Je weet snel je weg te vinden binnen de organisatie en hebt kennis van de diverse inkoopprocessen (EVO, MVO, EA). Je staat interne opdrachtverantwoordelijken en projectsecretarissen (decentrale inkopers) met raad en daad bij, zodat zij snel én goed worden geholpen om hun inkoopvragen in te vullen: rechtmatig en doelmatig. Je adviseert over complexe dossiers, de aanpak van Europese aanbestedingen (waaronder voorbereiding, implementatie, nazorg) en begeleidt deze.

Je bent een vraagbaak voor het hele inkoopteam en draagt zorg voor een goede samenwerking met de inkoopadministratie (junior inkoopadviseurs), de centrale contractmanager en de bedrijfsjuristen. Je bent de sparring partner van het hoofd HR & Inkoop.

Je draagt samen met de medior inkoopadviseur zorg voor kwaliteitsborging binnen de afdeling. Samen controleren jullie de dagelijkse stroom aan uit te zetten contracten op juistheid vanuit inkoopperspectief. Tevens wordt maandelijks de spend geanalyseerd en coördineer je daaruit voortkomende acties.

Je bent een initiator en projectleider van diverse inkoopprofessionaliseringstrajecten. Hierbij zorg je dat er voortgang zit in de projecten, ben je een verbinder van de diverse belangen en zorg je voor een concreet eindresultaat. Dit zijn onder andere projecten voor het verbeteren/vereenvoudigen van inkoopprocessen, afstemming en kennisdeling met het primair proces, organisatie van informatiesessies, etc.
Tevens zal jouw input worden gevraagd bij het specificeren van functionele eisen en wensen vanuit de inkoopdiscipline ten behoeve van het aanbesteden van een centraal bedrijfsvoeringsplatform (nu worden nog diverse applicaties gebruikt). Denk hierbij aan de goedkeuringsflow van nieuwe inkopen/contracten.

Je bent contactpersoon voor inkoopgerelateerde zaken met betrekking tot de accountantscontrole.

Je komt terecht in een dynamische omgeving waarbij men al snel op jouw kennis en advies zal bouwen.

Gewenste profiel

Je hebt ruime ervaring met inhuur- en inkoopprocessen. Je hebt inhoudelijke kennis van aanbestedingswetgeving en ruime ervaring met het begeleiden van aanbestedingen en inkoopprofessionaliseringsprojecten.
Je hebt bij voorkeur ervaring binnen een (semi-) overheidsinstelling en bent bekend met de dynamiek van een projectorganisatie.
Verder ben je een sterke persoonlijkheid met natuurlijke overtuigingskracht. Je functioneert in hoge mate zelfstandig Je werkt zorgvuldig, doortastend en pragmatisch en je hebt een collegiale en flexibele instelling. Je bent goed benaderbaar.

Kerncompetenties:
•    Omgevingsbewustzijn/omgevingssensitief
•    Samenwerken – teamspeler
•    Resultaatgericht

Functie gerelateerde competenties:
•    Sterke communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
•    Initiatiefvol en creatief
•    Analytisch vermogen
•    Adviesvaardig
•    Assertief en extravert, maar tevens diplomatiek
•    Doorzettingsvermogen
•    Benaderbaar en klantgericht
•    Zakelijk en ondernemend
•    Pragmatisch
•    Netwerker

Eisen

Algemene eisen:
1.    Afgeronde relevante HBO/WO-opleiding
2.    NEVI 1 en NEVI 2 gecertificeerd
3.    Minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring als inkoopadviseur
4.    Goede inhoudelijke kennis van nationale en Europese wet- en regelgeving op het gebied van inkoop
5.    Goede kennis van Office 365 en werken in Sharepoint.

Tot slot beschikt de kandidaat over uitstekende communicatieve vaardigheden en beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen

- Aantoonbare inkoopervaring binnen een (semi) overheids- of projectorganisatie
- Ervaring met professionaliseringsprojecten van een inkoopafdeling
- Aantoonbare ervaring met uitvoering van Europese aanbestedingen in de afgelopen 4 jaar
- Ervaring met accountancycontrole op het gebied van Inkoop

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)

DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Taakomschrijving

Organisatie
ICTU is op 11 april 2001 opgericht door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

Onze missie: ICTU werkt samen aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU is van en voor de overheid. En werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.

Team Inkoop
Je maakt deel uit van Team Inkoop, het centrale expertisecentrum binnen ICTU op het gebied van inkoop en inzet van externen, producten en overige diensten. Binnen ICTU wordt decentraal ingekocht (met uitzondering van de Europese Aanbestedingstrajecten).

Het inkoopteam bestaat uit een kern van ca. 8 interne en externe medewerkers, waaronder medewerkers inkoopadministratie, inkoopadviseurs (jij bent één van hen), een centrale contractmanager en een bedrijfsjurist. Een goede werksfeer wordt zeer belangrijk gevonden en er wordt regelmatig aan teambuilding gedaan.

Hoe ziet je werk eruit?
Jij snapt waar het om draait bij het inkopen voor de overheid. Je weet snel je weg te vinden binnen de organisatie en hebt kennis van de diverse inkoopprocessen (EVO, MVO, EA). Je staat interne opdrachtverantwoordelijken en projectsecretarissen (decentrale inkopers) met raad en daad bij, zodat zij snel én goed worden geholpen om hun inkoopvragen in te vullen: rechtmatig en doelmatig. Je adviseert over complexe dossiers, de aanpak van Europese aanbestedingen (waaronder voorbereiding, implementatie, nazorg) en begeleidt deze.

Je bent een vraagbaak voor het hele inkoopteam en draagt zorg voor een goede samenwerking met de inkoopadministratie (junior inkoopadviseurs), de centrale contractmanager en de bedrijfsjuristen. Je bent de sparring partner van het hoofd HR & Inkoop.

Je draagt samen met de medior inkoopadviseur zorg voor kwaliteitsborging binnen de afdeling. Samen controleren jullie de dagelijkse stroom aan uit te zetten contracten op juistheid vanuit inkoopperspectief. Tevens wordt maandelijks de spend geanalyseerd en coördineer je daaruit voortkomende acties.

Je bent een initiator en projectleider van diverse inkoopprofessionaliseringstrajecten. Hierbij zorg je dat er voortgang zit in de projecten, ben je een verbinder van de diverse belangen en zorg je voor een concreet eindresultaat. Dit zijn onder andere projecten voor het verbeteren/vereenvoudigen van inkoopprocessen, afstemming en kennisdeling met het primair proces, organisatie van informatiesessies, etc.
Tevens zal jouw input worden gevraagd bij het specificeren van functionele eisen en wensen vanuit de inkoopdiscipline ten behoeve van het aanbesteden van een centraal bedrijfsvoeringsplatform (nu worden nog diverse applicaties gebruikt). Denk hierbij aan de goedkeuringsflow van nieuwe inkopen/contracten.

Je bent contactpersoon voor inkoopgerelateerde zaken met betrekking tot de accountantscontrole.

Je komt terecht in een dynamische omgeving waarbij men al snel op jouw kennis en advies zal bouwen.

Gewenste profiel

Je hebt ruime ervaring met inhuur- en inkoopprocessen. Je hebt inhoudelijke kennis van aanbestedingswetgeving en ruime ervaring met het begeleiden van aanbestedingen en inkoopprofessionaliseringsprojecten.
Je hebt bij voorkeur ervaring binnen een (semi-) overheidsinstelling en bent bekend met de dynamiek van een projectorganisatie.
Verder ben je een sterke persoonlijkheid met natuurlijke overtuigingskracht. Je functioneert in hoge mate zelfstandig Je werkt zorgvuldig, doortastend en pragmatisch en je hebt een collegiale en flexibele instelling. Je bent goed benaderbaar.

Kerncompetenties:
•    Omgevingsbewustzijn/omgevingssensitief
•    Samenwerken – teamspeler
•    Resultaatgericht

Functie gerelateerde competenties:
•    Sterke communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
•    Initiatiefvol en creatief
•    Analytisch vermogen
•    Adviesvaardig
•    Assertief en extravert, maar tevens diplomatiek
•    Doorzettingsvermogen
•    Benaderbaar en klantgericht
•    Zakelijk en ondernemend
•    Pragmatisch
•    Netwerker

Eisen

Algemene eisen:
1.    Afgeronde relevante HBO/WO-opleiding
2.    NEVI 1 en NEVI 2 gecertificeerd
3.    Minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring als inkoopadviseur
4.    Goede inhoudelijke kennis van nationale en Europese wet- en regelgeving op het gebied van inkoop
5.    Goede kennis van Office 365 en werken in Sharepoint.

Tot slot beschikt de kandidaat over uitstekende communicatieve vaardigheden en beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen

- Aantoonbare inkoopervaring binnen een (semi) overheids- of projectorganisatie
- Ervaring met professionaliseringsprojecten van een inkoopafdeling
- Aantoonbare ervaring met uitvoering van Europese aanbestedingen in de afgelopen 4 jaar
- Ervaring met accountancycontrole op het gebied van Inkoop

De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.