Opdrachten
Info
Functie
Stafadviseur Documentaire Informatievoorziening bij de afdeling Staf/IV – Koninklijke MarechausseeLocatie
Den HaagUren per week
36 uren per weekLooptijd
26.02.2023 - 29.06.2023Opdrachtnummer
130365Sluitingsdatum
LET OP: Screening is van toepassing: Veiligheidsonderzoek (B) Defensie
Gewenste aanvangsdatum: Direct na akkoord screening B
Locatie werkzaamheden: Normaliter Den Haag, PKC-complex, in voorkomende gevallen Uddel, Huis ter Duin of Badhoevedorp, verder Hybride
Taakomschrijving
ICTU zoekt per direct een stafadviseur Documentaire Informatievoorziening bij de afdeling Staf/IV van de Koninklijke Marechaussee (KMar).
ICTU werkt aan een betere digitale overheid in diverse projecten en programma’s, zie daarvoor www.ICTU.nl. Eén daarvan is het Team Strategische vraagstukken voor de Koninklijke Marechaussee (hierna KMar). Dit is een multidisciplinair ICTU-team dat naast het adviseren over strategische vraagstukken ook als sparringpartner fungeert voor de Staf/IV van de KMar.
De stafadviseur Documentaire Informatievoorziening werkt vanuit het ICTU-team voor de afdeling Staf KMar cluster IV, een militaire dienst die valt onder het ministerie van Defensie (zie ook https://www.defensie.nl/organisatie/marechaussee). Als politieorganisatie met een militaire status is de KMar een unieke partner in criminaliteitsbestrijding. De opsporing is een van de belangrijkste middelen die de KMar hierbij inzet.
Algemene omschrijving van de functie:
De informatieproducten van de KMar komen op allerlei plekken de organisatie binnen en worden ook via allerlei kanalen verzonden. Volgens de Archiefwet moeten de informatieproducten van de KMar worden opgeslagen en bewaard. Dit vraagt een grote faciliterende en adviserende rol van de CODIV (Coördinator Documentaire Informatievoorziening). Bovendien is er steeds minder sprake van documenten (analoog) en steeds meer van bestanden en data (digitaal). De Documentaire Informatievoorziening (DI) transformeert. Informatie moet vindbaar, beschikbaar, interpreteerbaar en authentiek en volledig zijn.
In het kader hiervan zal binnen de KMar een aantal trajecten starten die als doel hebben de interne bedrijfsvoering beter te laten aansluiten op de digitale transformatie.
De stafadviseur Documentaire Informatievoorziening zal een bijdrage leveren aan deze trajecten in de vorm van review, advies of processen inrichten of beschrijven en het maken van selectielijsten. Het gaat om de volgende trajecten in volgorde van prioriteit.
1. Bijdrage leveren aan het defensie brede programma voor de WOO (Wet open overheid)
2. Toekomstbestendige inrichting van Bureau Justitiële Archieven
3. WPG-selectielijst implementeren
4. Het toegankelijk maken van HOTSPOT-informatie binnen de KMar (procesinrichting)
5. Het updaten van de Generieke Selectielijst Defensie
6. Het uitfaseren van enkele verouderde systemen
7. Procesinrichting Afloopberichten
8. Bijdrage leveren aan de Standaard metadataset
9. Beschrijving van Digitale informatie processen
Gewenste profiel
Je hebt kennis van documentaire informatievoorziening. Daarnaast heb je een informatiekundige achtergrond. Je bent bekend met de Archiefwet en de WOO. Je beschikt over kennis van de bedrijfsvoering van Defensie of bent in staat dit je snel eigen te maken. Je gebruikt je ervaring en kennis om bij te dragen aan bovengenoemde trajecten, waarbij je de CODIV zal ontlasten en ondersteunen waar mogelijk.
Je kunt je boodschap niet alleen mondeling, schriftelijk maar ook visueel communiceren op
strategisch en tactisch niveau. Je spreekt de taal van zowel de business als die van de techniek. Je hebt aantoonbare inbreng en hands-on praktijkervaring met informatiestandaarden, infrastructuren en processen.
Verder:
• Heb je minimaal een afgeronde Hbo-opleiding bedrijfskunde, informatiemanagement of soortgelijke opleiding.
• Beschik je over minimaal 1,5 jaar werkervaring met documentaire informatie voorziening, waarbij informatiestandaarden, infrastructuren, processturing en analysemethodieken gebruikt zijn.
• Kun je projectmatig werken en ben je resultaatgericht.
• Heb je uitstekende communicatieve vaardigheden (mondeling, schriftelijk) en sociale vaardigheden.
• Heb je gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en ben je goed in het betrekken van belanghebbenden.
• Ervaring binnen de overheid
• Heb je interesse in het veiligheidsdomein.
Benodigde inzet:
• Voor deze functie is een veiligheidsonderzoek (B) benodigd, deze wordt na gesprek met de opdrachtgever uitgevraagd
• Maximaal 36 uur en minimaal 32 uur per week, z.s.m. (per direct na goedkeuring van het veiligheidsonderzoek) tot en met 30 juni 2023, met mogelijk uitzicht op verlenging. In het kader van flex/COVID is de stand-/werkplaats niet altijd Den Haag, maar in overleg met de leidinggevende en afhankelijk van de werkzaamheden.
Eisen
1. Minimaal afgeronde HBO-opleiding op gebied van bedrijfskunde, informatiemanagement of soortgelijke opleiding.
2. Minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van informatiestandaarden, infrastructuren, processturing en analysemethodieken
3. Minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring met projecten bij de overheid voor digitale informatie voorziening in relatie tot de archiefwet
Wensen
Ervaring in het werken in digitale informatievoorzienings projecten.
Ervaring in het werken op het gebied van documentaire informatievoorziening
Ervaring in werken binnen overheidsprojecten
Aantoonbare ervaring ophet gebied van communicatieve ensociale vaardigheden (schriftelijk, mondeling envisualisatie)
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Stichting ICTU
LET OP: Screening is van toepassing: Veiligheidsonderzoek (B) Defensie
Gewenste aanvangsdatum: Direct na akkoord screening B
Locatie werkzaamheden: Normaliter Den Haag, PKC-complex, in voorkomende gevallen Uddel, Huis ter Duin of Badhoevedorp, verder Hybride
Taakomschrijving
ICTU zoekt per direct een stafadviseur Documentaire Informatievoorziening bij de afdeling Staf/IV van de Koninklijke Marechaussee (KMar).
ICTU werkt aan een betere digitale overheid in diverse projecten en programma’s, zie daarvoor www.ICTU.nl. Eén daarvan is het Team Strategische vraagstukken voor de Koninklijke Marechaussee (hierna KMar). Dit is een multidisciplinair ICTU-team dat naast het adviseren over strategische vraagstukken ook als sparringpartner fungeert voor de Staf/IV van de KMar.
De stafadviseur Documentaire Informatievoorziening werkt vanuit het ICTU-team voor de afdeling Staf KMar cluster IV, een militaire dienst die valt onder het ministerie van Defensie (zie ook https://www.defensie.nl/organisatie/marechaussee). Als politieorganisatie met een militaire status is de KMar een unieke partner in criminaliteitsbestrijding. De opsporing is een van de belangrijkste middelen die de KMar hierbij inzet.
Algemene omschrijving van de functie:
De informatieproducten van de KMar komen op allerlei plekken de organisatie binnen en worden ook via allerlei kanalen verzonden. Volgens de Archiefwet moeten de informatieproducten van de KMar worden opgeslagen en bewaard. Dit vraagt een grote faciliterende en adviserende rol van de CODIV (Coördinator Documentaire Informatievoorziening). Bovendien is er steeds minder sprake van documenten (analoog) en steeds meer van bestanden en data (digitaal). De Documentaire Informatievoorziening (DI) transformeert. Informatie moet vindbaar, beschikbaar, interpreteerbaar en authentiek en volledig zijn.
In het kader hiervan zal binnen de KMar een aantal trajecten starten die als doel hebben de interne bedrijfsvoering beter te laten aansluiten op de digitale transformatie.
De stafadviseur Documentaire Informatievoorziening zal een bijdrage leveren aan deze trajecten in de vorm van review, advies of processen inrichten of beschrijven en het maken van selectielijsten. Het gaat om de volgende trajecten in volgorde van prioriteit.
1. Bijdrage leveren aan het defensie brede programma voor de WOO (Wet open overheid)
2. Toekomstbestendige inrichting van Bureau Justitiële Archieven
3. WPG-selectielijst implementeren
4. Het toegankelijk maken van HOTSPOT-informatie binnen de KMar (procesinrichting)
5. Het updaten van de Generieke Selectielijst Defensie
6. Het uitfaseren van enkele verouderde systemen
7. Procesinrichting Afloopberichten
8. Bijdrage leveren aan de Standaard metadataset
9. Beschrijving van Digitale informatie processen
Gewenste profiel
Je hebt kennis van documentaire informatievoorziening. Daarnaast heb je een informatiekundige achtergrond. Je bent bekend met de Archiefwet en de WOO. Je beschikt over kennis van de bedrijfsvoering van Defensie of bent in staat dit je snel eigen te maken. Je gebruikt je ervaring en kennis om bij te dragen aan bovengenoemde trajecten, waarbij je de CODIV zal ontlasten en ondersteunen waar mogelijk.
Je kunt je boodschap niet alleen mondeling, schriftelijk maar ook visueel communiceren op
strategisch en tactisch niveau. Je spreekt de taal van zowel de business als die van de techniek. Je hebt aantoonbare inbreng en hands-on praktijkervaring met informatiestandaarden, infrastructuren en processen.
Verder:
• Heb je minimaal een afgeronde Hbo-opleiding bedrijfskunde, informatiemanagement of soortgelijke opleiding.
• Beschik je over minimaal 1,5 jaar werkervaring met documentaire informatie voorziening, waarbij informatiestandaarden, infrastructuren, processturing en analysemethodieken gebruikt zijn.
• Kun je projectmatig werken en ben je resultaatgericht.
• Heb je uitstekende communicatieve vaardigheden (mondeling, schriftelijk) en sociale vaardigheden.
• Heb je gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en ben je goed in het betrekken van belanghebbenden.
• Ervaring binnen de overheid
• Heb je interesse in het veiligheidsdomein.
Benodigde inzet:
• Voor deze functie is een veiligheidsonderzoek (B) benodigd, deze wordt na gesprek met de opdrachtgever uitgevraagd
• Maximaal 36 uur en minimaal 32 uur per week, z.s.m. (per direct na goedkeuring van het veiligheidsonderzoek) tot en met 30 juni 2023, met mogelijk uitzicht op verlenging. In het kader van flex/COVID is de stand-/werkplaats niet altijd Den Haag, maar in overleg met de leidinggevende en afhankelijk van de werkzaamheden.
Eisen
1. Minimaal afgeronde HBO-opleiding op gebied van bedrijfskunde, informatiemanagement of soortgelijke opleiding.
2. Minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van informatiestandaarden, infrastructuren, processturing en analysemethodieken
3. Minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring met projecten bij de overheid voor digitale informatie voorziening in relatie tot de archiefwet
Wensen
Ervaring in het werken in digitale informatievoorzienings projecten.
Ervaring in het werken op het gebied van documentaire informatievoorziening
Ervaring in werken binnen overheidsprojecten
Aantoonbare ervaring ophet gebied van communicatieve ensociale vaardigheden (schriftelijk, mondeling envisualisatie)
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Myler
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.