Opdrachten

Stichting ICTU Webredacteur-adviseur Engelstalig

Webredacteur-adviseur Engelstalig

Info

Functie

Webredacteur-adviseur Engelstalig

Locatie

Den Haag

Uren per week

24 uren per week

Looptijd

31.07.2023 - 30.12.2023

Opdrachtnummer

139836

Sluitingsdatum

date-icon04.07.2023 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

Inleiding
ICTU is een onafhankelijke advies- en projectenorganisatie binnen de overheid. ICTU werkt aan een betere digitale overheid vanuit de overtuiging dat ICT de overheid vooruithelpt bij maatschappelijke vraagstukken. ICTU helpt overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT, in dienst van het openbaar bestuur. ICTU is in 2001 opgericht als overheidsstichting zonder winstdoel.

ICTU zoekt per direct tot en met het einde van 2023 voor ongeveer 24 uur per week een webredacteur/adviseur voor de Engelstalige website van het project Digitale Overheid: nldigitalgovernment.nl

Over Digitale Overheid
Het project Digitale Overheid informeert professionals die werken aan de digitale overheid en de digitale samenleving over actuele ontwikkelingen en achtergronden. Leidraad is het beleid dat het kabinet heeft geformuleerd in de Kamerbrief hoofdlijnen digitalisering en de uitwerking daarvan in de Werkagenda Waarden gedreven Digitaliseren van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en de aankomende versies en thematische agenda’s NLCS en strategie digitale economie. Het uitgangspunt ‘waarden gedreven digitaliseren’ komt sterk terug in de manier waarop de opdrachtgever wil werken en communiceren: open, transparant en proactief. Dat komt ook tot uitdrukking in de uitvoering van het project Digitale Overheid en in de samenwerking tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer.

We vertellen het verhaal van de werkagenda, en sluiten aan bij de behoeftes van onze doelgroep: de professionals die werken aan een betere digitale overheid en samenleving. Dat gebeurt door zelf content te maken en door deze te ontsluiten uit andere bronnen. De communicatiekanalen die we gebruiken, zijn de websites digitaleoverheid.nl en nldigitalgovernment.nl, de nieuwsbrief en de Twitter- en LinkedInaccounts. Deze middelen dragen bij aan het realiseren van de communicatiedoelstellingen van de opdrachtgever als het gaat om de digitale samenleving en de digitale overheid.

De communicatiekanalen worden beheerd in opdracht van het ministerie van BZK. De actualisatie en doorontwikkeling van deze kanalen verzorgt ICTU in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en andere partners.

Werkzaamheden
Dagelijks werkt een betrokken team professionals vanuit ICTU aan informatieve, duidelijke, gebruiksvriendelijke en toegankelijke content voor de communicatiekanalen.
Momenteel is er ruimte voor een ervaren redacteur voor nldigitalgovernment.nl en eventueel nog verder te ontwikkelen Engelstalige communicatiekanalen. Samen met je collega’s geef je mede invulling aan de opdrachtgeverswensen vanuit de Werkagenda waarden gedreven digitalisering,

De opdracht
De website nldigitalgovernment.nl heeft een stevige inhoudelijke update nodig.
Een belangrijke stap daarin is het maken van een contentstrategie en vervolgens de uitwerking hiervan. De content wordt gepubliceerd in het Engels. Hiervoor wordt samengewerkt met de beleidsafdeling bij het ministerie van BZK. In overleg met de dossierhouders wordt invulling gegeven aan de inhoud van de dossiers. Daarnaast is het van belang dat de redacteur over ingewikkelde onderwerpen uit de dossiers goed leesbare en aantrekkelijke/populaire achtergrondartikelen en pakkende Engelstalige nieuwsberichten kan schrijven. De medewerker die we zoeken, dient hiervoor aantoonbare ervaring te hebben.

Een andere stap is het maken van een communicatieplan ten behoeve van de verdere digitalisering van de dienstverlening van Caribisch Nederland (Bonaire, Sint Eustatius en Saba) en de samenwerking met de landen in het Caribische deel van het koninkrijk (Aruba, Curaçao en Sint Maarten). Vanwege de focus op deze delen van het koninkrijk is bekendheid met de cultuur aldaar een pré.

Gewenste profiel

•    Je bent in staat om ingewikkelde inhoud vlot te verwoorden en snel tot de kern te komen.
•    Je hebt affiniteit met digitalisering van de overheid en de professionals die daaraan werken.
•    Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van pakkende, leesbare, aantrekkelijke/populaire artikelen voor een breed publiek.
•    Je hebt kennis van en ervaring met de cultuur op de eilanden van het Caribisch deel van het koninkrijk.
•    Je beheerst het Nederlands en Engels uitstekend, zowel in woord als in geschrift.
•    Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van berichten voor social media en met webcare.
•    Je hebt aantoonbare ervaring met het werken binnen overheidsorganisaties.
•    Je kent de digitale toegankelijkheidseisen (WCAG) en weet hoe je deze moet toepassen.
•    Je hebt ervaring met contentmanagementsystemen, bij voorkeur ook met WordPress.
•    Je bent organisatiesensitief en weet de balans te vinden tussen scherpe inhoud en de wensen van de opdrachtgever. Dit uit zich onder andere in het periodiek rapporteren van feedback en ontwikkelingen rond de dossiers waarvoor je verantwoordelijk bent en het adviseren over het aanpassen en creëren van content aan dossierhouders bij de opdrachtgever.
•    Je hebt ervaring met het verzorgen van communicatie voor professionals.

Eisen

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

•    Relevante, aantoonbare ervaring in een gelijksoortige functie als het gaat om communicatie over digitalisering van de overheidsdienstverlening.
•    Kennis van en ervaring met de cultuur op de eilanden van het Caribisch deel van het koninkrijk.
•    Uitstekende beheersing van het Nederlands en Engels, zowel in woord als in geschrift.
•    Motivatiebrief aanleveren, waarin minimaal wordt toegelicht hoe er een match is met het gevraagde profiel.
•    Het vooraf kunnen overleggen van twee actuele en passende schrijfproducten (als link of als bijlage meesturen).

Wensen

Aantoonbare ervaring met het schrijven van pakkende, leesbare, aantrekkelijke/ populaire artikelen voor een breed publiek.
Aantoonbare ervaring met het schrijven van berichten voor social media en met webcare
Je hebt aantoonbare ervaring met het werken binnen overheidsorganisaties. Je bent organisatiesensitief en weet de balans te vinden tussen scherpe inhoud en de wensen van de opdrachtgever.
Je kent de digitale toegankelijkheidseisen (WCAG) en weet hoe je deze moet toepassen.
Je hebt ervaring met contentmanagementsystemen, bij voorkeur ook met WordPress.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

Inleiding
ICTU is een onafhankelijke advies- en projectenorganisatie binnen de overheid. ICTU werkt aan een betere digitale overheid vanuit de overtuiging dat ICT de overheid vooruithelpt bij maatschappelijke vraagstukken. ICTU helpt overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT, in dienst van het openbaar bestuur. ICTU is in 2001 opgericht als overheidsstichting zonder winstdoel.

ICTU zoekt per direct tot en met het einde van 2023 voor ongeveer 24 uur per week een webredacteur/adviseur voor de Engelstalige website van het project Digitale Overheid: nldigitalgovernment.nl

Over Digitale Overheid
Het project Digitale Overheid informeert professionals die werken aan de digitale overheid en de digitale samenleving over actuele ontwikkelingen en achtergronden. Leidraad is het beleid dat het kabinet heeft geformuleerd in de Kamerbrief hoofdlijnen digitalisering en de uitwerking daarvan in de Werkagenda Waarden gedreven Digitaliseren van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en de aankomende versies en thematische agenda’s NLCS en strategie digitale economie. Het uitgangspunt ‘waarden gedreven digitaliseren’ komt sterk terug in de manier waarop de opdrachtgever wil werken en communiceren: open, transparant en proactief. Dat komt ook tot uitdrukking in de uitvoering van het project Digitale Overheid en in de samenwerking tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer.

We vertellen het verhaal van de werkagenda, en sluiten aan bij de behoeftes van onze doelgroep: de professionals die werken aan een betere digitale overheid en samenleving. Dat gebeurt door zelf content te maken en door deze te ontsluiten uit andere bronnen. De communicatiekanalen die we gebruiken, zijn de websites digitaleoverheid.nl en nldigitalgovernment.nl, de nieuwsbrief en de Twitter- en LinkedInaccounts. Deze middelen dragen bij aan het realiseren van de communicatiedoelstellingen van de opdrachtgever als het gaat om de digitale samenleving en de digitale overheid.

De communicatiekanalen worden beheerd in opdracht van het ministerie van BZK. De actualisatie en doorontwikkeling van deze kanalen verzorgt ICTU in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en andere partners.

Werkzaamheden
Dagelijks werkt een betrokken team professionals vanuit ICTU aan informatieve, duidelijke, gebruiksvriendelijke en toegankelijke content voor de communicatiekanalen.
Momenteel is er ruimte voor een ervaren redacteur voor nldigitalgovernment.nl en eventueel nog verder te ontwikkelen Engelstalige communicatiekanalen. Samen met je collega’s geef je mede invulling aan de opdrachtgeverswensen vanuit de Werkagenda waarden gedreven digitalisering,

De opdracht
De website nldigitalgovernment.nl heeft een stevige inhoudelijke update nodig.
Een belangrijke stap daarin is het maken van een contentstrategie en vervolgens de uitwerking hiervan. De content wordt gepubliceerd in het Engels. Hiervoor wordt samengewerkt met de beleidsafdeling bij het ministerie van BZK. In overleg met de dossierhouders wordt invulling gegeven aan de inhoud van de dossiers. Daarnaast is het van belang dat de redacteur over ingewikkelde onderwerpen uit de dossiers goed leesbare en aantrekkelijke/populaire achtergrondartikelen en pakkende Engelstalige nieuwsberichten kan schrijven. De medewerker die we zoeken, dient hiervoor aantoonbare ervaring te hebben.

Een andere stap is het maken van een communicatieplan ten behoeve van de verdere digitalisering van de dienstverlening van Caribisch Nederland (Bonaire, Sint Eustatius en Saba) en de samenwerking met de landen in het Caribische deel van het koninkrijk (Aruba, Curaçao en Sint Maarten). Vanwege de focus op deze delen van het koninkrijk is bekendheid met de cultuur aldaar een pré.

Gewenste profiel

•    Je bent in staat om ingewikkelde inhoud vlot te verwoorden en snel tot de kern te komen.
•    Je hebt affiniteit met digitalisering van de overheid en de professionals die daaraan werken.
•    Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van pakkende, leesbare, aantrekkelijke/populaire artikelen voor een breed publiek.
•    Je hebt kennis van en ervaring met de cultuur op de eilanden van het Caribisch deel van het koninkrijk.
•    Je beheerst het Nederlands en Engels uitstekend, zowel in woord als in geschrift.
•    Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van berichten voor social media en met webcare.
•    Je hebt aantoonbare ervaring met het werken binnen overheidsorganisaties.
•    Je kent de digitale toegankelijkheidseisen (WCAG) en weet hoe je deze moet toepassen.
•    Je hebt ervaring met contentmanagementsystemen, bij voorkeur ook met WordPress.
•    Je bent organisatiesensitief en weet de balans te vinden tussen scherpe inhoud en de wensen van de opdrachtgever. Dit uit zich onder andere in het periodiek rapporteren van feedback en ontwikkelingen rond de dossiers waarvoor je verantwoordelijk bent en het adviseren over het aanpassen en creëren van content aan dossierhouders bij de opdrachtgever.
•    Je hebt ervaring met het verzorgen van communicatie voor professionals.

Eisen

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

•    Relevante, aantoonbare ervaring in een gelijksoortige functie als het gaat om communicatie over digitalisering van de overheidsdienstverlening.
•    Kennis van en ervaring met de cultuur op de eilanden van het Caribisch deel van het koninkrijk.
•    Uitstekende beheersing van het Nederlands en Engels, zowel in woord als in geschrift.
•    Motivatiebrief aanleveren, waarin minimaal wordt toegelicht hoe er een match is met het gevraagde profiel.
•    Het vooraf kunnen overleggen van twee actuele en passende schrijfproducten (als link of als bijlage meesturen).

Wensen

Aantoonbare ervaring met het schrijven van pakkende, leesbare, aantrekkelijke/ populaire artikelen voor een breed publiek.
Aantoonbare ervaring met het schrijven van berichten voor social media en met webcare
Je hebt aantoonbare ervaring met het werken binnen overheidsorganisaties. Je bent organisatiesensitief en weet de balans te vinden tussen scherpe inhoud en de wensen van de opdrachtgever.
Je kent de digitale toegankelijkheidseisen (WCAG) en weet hoe je deze moet toepassen.
Je hebt ervaring met contentmanagementsystemen, bij voorkeur ook met WordPress.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.