Opdrachten

Zorginstituut Nederland PMO'er

PMO'er

Info

Functie

PMO'er

Locatie

Diemen

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.10.2022 - 30.12.2023

Opdrachtnummer

121438

Sluitingsdatum

date-icon14.10.2022 clock-icon08:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

1 Omschrijving opdracht

1.1 Beschrijving Zorginstituut Nederland
Iedereen die in Nederland woont of werkt is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Zorginstituut Nederland is een overheidsorganisatie met als belangrijkste taak het samenstellen van het basispakket van de zorgverzekering. Hierbij maken we ingewikkelde, maar noodzakelijke keuzes om ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland goede zorg kan krijgen. Nu en in de toekomst.

Het Zorginstituut is een zelfstandig bestuursorgaan dat functioneert onder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). We voeren werkzaamheden uit op basis van de twee wettelijke ziektekostenverzekeringen: de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz). Passende zorg is de rode draad in alle taken van het Zorginstituut. Wij zijn verantwoordelijk voor een aantal zaken:

• we adviseren van de minister van VWS over de inhoud van het verzekerde pakket;
• we zorgen voor eenduidige uitleg van de verzekerde zorg;
• we bevorderen de kwaliteit, betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg door het signaleren
van kansen voor vernieuwingen en verbeteringen in de zorg;
• we bevorderen digitale informatie-uitwisseling in de zorg, onder meer door het ontwikkelen van
informatiestandaarden;
• we voeren de risicoverevening uit, wat inhoudt dat we het premiegeld beheren en verdelen over
de zorgverzekeraars en zorgkantoren, zodat ze hun verzekeringsplicht kunnen nakomen;
• we beheren het Zorgverzekeringsfonds (Zvf) en het Fonds langdurige zorg (Flz) en verstrekken
informatie over de kosten in de zorg.

1.2 Beschrijving Programma Uitkomstgerichte Zorg
In het landelijke programma Uitkomstgerichte Zorg werken het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de koepels van de Federatie Medisch Specialisten (FMS), patiëntenorganisaties, verpleegkundigen, ziekenhuizen en zorgverzekeraars aan de volgende ambities die in het hoofdlijnenakkoord medisch-specialistische zorg (MSZ) zijn vastgelegd.
.
Partijen onderschrijven de ambitie dat in 2022 voor ruim 50% van de ziektelast de uitkomsten van zorg die er voor de patiënt toe doen inzichtelijk zijn en deze te gebruiken zijn voor:

i) Het bevorderen en ondersteunen van het lerend vermogen van zorgprofessionals (artsen, verpleegkundigen en verzorgenden) en instellingen door benchmarking;
ii) Het verstrekken van keuze-informatie voor patiënten ten behoeve van de keuze voor de spreekkamer (welke) en de keuze in de spreekkamer;
iii) Zorginkoop die aansluit bij de behoeften van de patiënt. Door uitloop in verband met de corona epidemie loopt het programma t/m december 2023.


1.3 Omschrijving van opdracht
Zorginstituut Nederland faciliteert in opdracht van het ministerie van VWS de programmaorganisatie van lijn 1 en ondersteunt de diverse aandoeningspecifieke werkgroepen. Voor de ondersteuning van deze werkgroepen zoekt het Zorginstituut één pmo’er (n=1) voor de periode van 1 november 2022 tot 31 december 2023, voor minimaal 32 uur per week (maximaal 36 uur per week). Geef in de motivatiebrief aan voor hoeveel uur de aangeboden kandidaat beschikbaar is in de hiervoor genoemde periode.

De pmo’er zal onderdeel zijn van de programmaorganisatie Uitkomstgerichte Zorg binnen het Zorginstituut. De pmo’er is (mede)verantwoordelijk voor (1) de overkoepelende taken en (2) de ondersteuning van de werkgroepen.

Samen met de andere teamleden (adviseurs) van het programma neemt de pmo’er verantwoordelijkheid voor:
• secretariële werkzaamheden(zoals (zeer) complex agenda- en emailbeheer.
• het verzamelen en bundelen van vergaderstukken, correspondentie en digitaal archief en dit koppelen aan de inhoud van het werk.
• (algemeen) voorbereidende werkzaamheden en vormgeven en evalueren van de werkwijze van de werkgroepen (o.a. overkoepelende formats, opdrachtomschrijvingen).
• het (mede-)organiseren van (grootschalige) en inhoudelijk vormgeven van bijeenkomsten met verschillende partijen en incidenteel notuleren bij deze bijeenkomsten.
• het zorgen voor overzicht, het leggen van verbindingen tussen de diverse werkgroepen en programmalijnen en de bijbehorende vertaling naar de consequenties voor de aanpak van het programma.
• diverse coördinerende activiteiten, zoals:
− het inventariseren van bestaande kennis, initiatieven en data van de verschillende aandoeningen over uitkomstgerichte zorg.
− het bewaken van de voortgang van de werkgroepen.
− het bijhouden en beschikbaar stellen van de relevante documentatie en besluiten van verschillende werkgroepen.


Daarnaast wordt de pmo’er ingezet als secretaris van een of meerdere werkgroepen. Hierin werkt de pmo’er nauw samen met de (technisch) voorzitter van de werkgroep, de methodoloog, de ICTexpert en andere secretarissen van de werkgroepen, en de deelnemers in de werkgroepen en is de pmo’er verantwoordelijk voor:
• De ambtelijke ondersteuning van de werkgroep (het voorbereiden, deelname en verslaglegging) met diverse vertegenwoordigers van de koepelpartijen in een dynamisch speelveld;
• het zorgdragen voor de afstemming tussen de verschillende werkgroepen en het bewaken van de samenhang tussen de verschillende werkgroepen;
• meewerken aan de ontwikkeling van eenduidige methodologie en bijstelling en verbetering van de werkwijze over de werkgroepen heen.

1.4 Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat
Gezien de aard van de opdracht is het niet toegestaan dat zzp-ers zichzelf uit eigen naam aanbieden. Inschrijvers die opereren als detacheerder en personeel uitlenen of tewerkstellen is het wel toegestaan zzp-ers aan te bieden voor deze opdracht. De overeenkomst wordt in dat geval gesloten met de uitlenende inschrijver en niet rechtstreeks met de zzp-er.

• Beschikbaarheid: De aangeboden kandida(a)t(en) is/zijn beschikbaar voor minimaal 32 uur per week gedurende de periode tussen 1 november 2022 en 31 december 2023 (gedeeltelijk werkzaam op locatie van Zorginstituut Nederland te Diemen). Geef in de motivatiebrief aan hoeveel uur de aangeboden kandidaat gedurende de genoemde periode beschikbaar is.
• Vormvereiste: Inschrijver levert 1 CV en 1 motivatiebrief per kandidaat en voegt dit toe aan de map 'mijn documenten' op het aanbestedingsplatform (maximaal 3 kandidaten).
• VOG: Bij aanstelling moet een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) worden overlegd.
• Kennis en expertise: Uit het CV en aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over:
 Academische werk- en denkniveau.
 Minimaal een half jaar aantoonbare kennis en ervaring om in een complexe bestuurlijke omgeving te opereren.
 Minimaal een half jaar aantoonbare ervaring met werken bij een overheidsorganisatie.

1.5 Wensen ten aanzien van de aangeboden kandidaat
De volgende competenties worden belangrijk geacht voor de functie en worden getoetst in de gespreksronde:
beschikt over goede uitdrukkingsvaardigheden, in woord en geschrift.
stressbestendig en oplossingsgericht.
goede plannings- en organisatorische vaardigheden is bestuurlijk sensitief.
heeft ervaring in het samenwerken met verschillende partijen.
kan complexe processen overzien en (visueel) weergeven.
is sterk in projectmanagement.
neemt initiatief, heeft een hands-on mentaliteit en is proactief.
werkt nauwkeurig en is flexibel.
werkt zelfstandig, maar zoekt overleg en samenwerking waar nodig.
Bij voorkeur heeft de aangeboden kandidaat relevante werkervaring opgedaan met het zorgstelsel.
Het is een pré als de aangeboden kandidaat beschikt over ervaring op gebied van: functioneren in de rol van ondersteuner.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Zorginstituut Nederland

Rolomschrijving en taakafspraken

1 Omschrijving opdracht

1.1 Beschrijving Zorginstituut Nederland
Iedereen die in Nederland woont of werkt is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Zorginstituut Nederland is een overheidsorganisatie met als belangrijkste taak het samenstellen van het basispakket van de zorgverzekering. Hierbij maken we ingewikkelde, maar noodzakelijke keuzes om ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland goede zorg kan krijgen. Nu en in de toekomst.

Het Zorginstituut is een zelfstandig bestuursorgaan dat functioneert onder het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). We voeren werkzaamheden uit op basis van de twee wettelijke ziektekostenverzekeringen: de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz). Passende zorg is de rode draad in alle taken van het Zorginstituut. Wij zijn verantwoordelijk voor een aantal zaken:

• we adviseren van de minister van VWS over de inhoud van het verzekerde pakket;
• we zorgen voor eenduidige uitleg van de verzekerde zorg;
• we bevorderen de kwaliteit, betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg door het signaleren
van kansen voor vernieuwingen en verbeteringen in de zorg;
• we bevorderen digitale informatie-uitwisseling in de zorg, onder meer door het ontwikkelen van
informatiestandaarden;
• we voeren de risicoverevening uit, wat inhoudt dat we het premiegeld beheren en verdelen over
de zorgverzekeraars en zorgkantoren, zodat ze hun verzekeringsplicht kunnen nakomen;
• we beheren het Zorgverzekeringsfonds (Zvf) en het Fonds langdurige zorg (Flz) en verstrekken
informatie over de kosten in de zorg.

1.2 Beschrijving Programma Uitkomstgerichte Zorg
In het landelijke programma Uitkomstgerichte Zorg werken het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de koepels van de Federatie Medisch Specialisten (FMS), patiëntenorganisaties, verpleegkundigen, ziekenhuizen en zorgverzekeraars aan de volgende ambities die in het hoofdlijnenakkoord medisch-specialistische zorg (MSZ) zijn vastgelegd.
.
Partijen onderschrijven de ambitie dat in 2022 voor ruim 50% van de ziektelast de uitkomsten van zorg die er voor de patiënt toe doen inzichtelijk zijn en deze te gebruiken zijn voor:

i) Het bevorderen en ondersteunen van het lerend vermogen van zorgprofessionals (artsen, verpleegkundigen en verzorgenden) en instellingen door benchmarking;
ii) Het verstrekken van keuze-informatie voor patiënten ten behoeve van de keuze voor de spreekkamer (welke) en de keuze in de spreekkamer;
iii) Zorginkoop die aansluit bij de behoeften van de patiënt. Door uitloop in verband met de corona epidemie loopt het programma t/m december 2023.


1.3 Omschrijving van opdracht
Zorginstituut Nederland faciliteert in opdracht van het ministerie van VWS de programmaorganisatie van lijn 1 en ondersteunt de diverse aandoeningspecifieke werkgroepen. Voor de ondersteuning van deze werkgroepen zoekt het Zorginstituut één pmo’er (n=1) voor de periode van 1 november 2022 tot 31 december 2023, voor minimaal 32 uur per week (maximaal 36 uur per week). Geef in de motivatiebrief aan voor hoeveel uur de aangeboden kandidaat beschikbaar is in de hiervoor genoemde periode.

De pmo’er zal onderdeel zijn van de programmaorganisatie Uitkomstgerichte Zorg binnen het Zorginstituut. De pmo’er is (mede)verantwoordelijk voor (1) de overkoepelende taken en (2) de ondersteuning van de werkgroepen.

Samen met de andere teamleden (adviseurs) van het programma neemt de pmo’er verantwoordelijkheid voor:
• secretariële werkzaamheden(zoals (zeer) complex agenda- en emailbeheer.
• het verzamelen en bundelen van vergaderstukken, correspondentie en digitaal archief en dit koppelen aan de inhoud van het werk.
• (algemeen) voorbereidende werkzaamheden en vormgeven en evalueren van de werkwijze van de werkgroepen (o.a. overkoepelende formats, opdrachtomschrijvingen).
• het (mede-)organiseren van (grootschalige) en inhoudelijk vormgeven van bijeenkomsten met verschillende partijen en incidenteel notuleren bij deze bijeenkomsten.
• het zorgen voor overzicht, het leggen van verbindingen tussen de diverse werkgroepen en programmalijnen en de bijbehorende vertaling naar de consequenties voor de aanpak van het programma.
• diverse coördinerende activiteiten, zoals:
− het inventariseren van bestaande kennis, initiatieven en data van de verschillende aandoeningen over uitkomstgerichte zorg.
− het bewaken van de voortgang van de werkgroepen.
− het bijhouden en beschikbaar stellen van de relevante documentatie en besluiten van verschillende werkgroepen.


Daarnaast wordt de pmo’er ingezet als secretaris van een of meerdere werkgroepen. Hierin werkt de pmo’er nauw samen met de (technisch) voorzitter van de werkgroep, de methodoloog, de ICTexpert en andere secretarissen van de werkgroepen, en de deelnemers in de werkgroepen en is de pmo’er verantwoordelijk voor:
• De ambtelijke ondersteuning van de werkgroep (het voorbereiden, deelname en verslaglegging) met diverse vertegenwoordigers van de koepelpartijen in een dynamisch speelveld;
• het zorgdragen voor de afstemming tussen de verschillende werkgroepen en het bewaken van de samenhang tussen de verschillende werkgroepen;
• meewerken aan de ontwikkeling van eenduidige methodologie en bijstelling en verbetering van de werkwijze over de werkgroepen heen.

1.4 Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat
Gezien de aard van de opdracht is het niet toegestaan dat zzp-ers zichzelf uit eigen naam aanbieden. Inschrijvers die opereren als detacheerder en personeel uitlenen of tewerkstellen is het wel toegestaan zzp-ers aan te bieden voor deze opdracht. De overeenkomst wordt in dat geval gesloten met de uitlenende inschrijver en niet rechtstreeks met de zzp-er.

• Beschikbaarheid: De aangeboden kandida(a)t(en) is/zijn beschikbaar voor minimaal 32 uur per week gedurende de periode tussen 1 november 2022 en 31 december 2023 (gedeeltelijk werkzaam op locatie van Zorginstituut Nederland te Diemen). Geef in de motivatiebrief aan hoeveel uur de aangeboden kandidaat gedurende de genoemde periode beschikbaar is.
• Vormvereiste: Inschrijver levert 1 CV en 1 motivatiebrief per kandidaat en voegt dit toe aan de map 'mijn documenten' op het aanbestedingsplatform (maximaal 3 kandidaten).
• VOG: Bij aanstelling moet een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) worden overlegd.
• Kennis en expertise: Uit het CV en aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over:
 Academische werk- en denkniveau.
 Minimaal een half jaar aantoonbare kennis en ervaring om in een complexe bestuurlijke omgeving te opereren.
 Minimaal een half jaar aantoonbare ervaring met werken bij een overheidsorganisatie.

1.5 Wensen ten aanzien van de aangeboden kandidaat
De volgende competenties worden belangrijk geacht voor de functie en worden getoetst in de gespreksronde:
beschikt over goede uitdrukkingsvaardigheden, in woord en geschrift.
stressbestendig en oplossingsgericht.
goede plannings- en organisatorische vaardigheden is bestuurlijk sensitief.
heeft ervaring in het samenwerken met verschillende partijen.
kan complexe processen overzien en (visueel) weergeven.
is sterk in projectmanagement.
neemt initiatief, heeft een hands-on mentaliteit en is proactief.
werkt nauwkeurig en is flexibel.
werkt zelfstandig, maar zoekt overleg en samenwerking waar nodig.
Bij voorkeur heeft de aangeboden kandidaat relevante werkervaring opgedaan met het zorgstelsel.
Het is een pré als de aangeboden kandidaat beschikt over ervaring op gebied van: functioneren in de rol van ondersteuner.

De recruiter

Emiel Schnell

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.