Opdrachten

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) Risicomanager PGB Z-Domein

Risicomanager PGB Z-Domein

Info

Functie

Risicomanager PGB Z-Domein

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

12.05.2024 - 11.11.2024

Opdrachtnummer

159600

Sluitingsdatum

date-icon22.05.2024 clock-icon13:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Opdrachtgever Programmadirectie pgb Een persoonsgebonden budget (pgb) is een bedrag waarmee iemand zelf zorg of ondersteuning inkoopt. Iemand die een pgb krijgt, bepaalt zelf welke zorgverleners zorg of ondersteuning geven, waar en wanneer. De programmadirectie pgb is verantwoordelijk voor de toekomstbestendigheid van het pgb, het bevorderen van de samenwerking in de keten, het bevorderen van continuïteit en rechtmatigheid in de uitvoering, de realisatie en implementatie van het PGB Portaal en is de coördinerend opdrachtgever voor de SVB namens VWS. Afdeling informatievoorziening De afdeling informatievoorziening (IV) binnen de programmadirectie pgb is verantwoordelijk voor het beheer en de doorontwikkeling van het PGB Portaal. Via het PGB Portaal kunnen veel zaken rond het pgb worden geregeld. Dit portaal is zowel bedoeld voor budgethouders en vertegenwoordigers als voor zorgverleners. Daarnaast ondersteunt het PGB2.0 systeem de Sociale Verzekeringsbank (SVB) en verstrekkers (gemeenten en zorgkantoren) in het uitvoeren van hun wettelijke taken. Opdrachtomschrijving Er moet een verbeterplan assurance worden opgesteld in samenwerking met de eerste lijn en in afstemming met de ADR om de assurance van het PGB2.0 Z-domein op orde te krijgen. De scope van het verbeterplan betreft zowel de application controls als de GITC. Daarnaast moet de tweedelijns functie, die zorgt voor het oplossen van de GITC-bevindingen, binnen de PdPGB worden ingericht. Er wordt hierbij gewerkt met een risico gebaseerde benadering, dus starten met het oplossen van de GITC-bevindingen met het hoogste risico. Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden

  • Je hebt aantoonbaar universitair werk- en denkniveau door een afgeronde WO-opleiding, aangevuld met een specifieke control- en /of IT-auditopleiding;
  • Je hebt meerdere jaren aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol als risicomanager;
  • Je hebt ervaring met risk management vanuit de 1e of 2e lijn of je bent met je ervaring vanuit de 3e lijn ambitieus om te groeien in de 1e/2e lijn;
  • Je hebt relevante kennis van risk management bij organisaties, denk aan ERM, project risk, ORM, information security risk en AVG/GDPR;
  • Je bent gesprekspartner voor alle niveaus binnen de organisatie, van de bestuurlijke top tot de medewerkers op de afdeling;
  • Je bent resultaatgericht, kunt goed prioriteren, neemt zelfstandig besluiten en komt je afspraken na;
  • Je hebt een positieve en pragmatische instelling en een groot probleemoplossend vermogen in het risk domein;

Voortijdige beëindiging Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen.


Eisen

  • Kandidaat beschikt over academisch werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als risicomanager
  • Kandidaat heeft ervaring binnen de Rijksoverheid
  • Wensen

  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft als risicomanager en met risk management vanuit de 1e of 2e lijn.
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Opdrachtgever Programmadirectie pgb Een persoonsgebonden budget (pgb) is een bedrag waarmee iemand zelf zorg of ondersteuning inkoopt. Iemand die een pgb krijgt, bepaalt zelf welke zorgverleners zorg of ondersteuning geven, waar en wanneer. De programmadirectie pgb is verantwoordelijk voor de toekomstbestendigheid van het pgb, het bevorderen van de samenwerking in de keten, het bevorderen van continuïteit en rechtmatigheid in de uitvoering, de realisatie en implementatie van het PGB Portaal en is de coördinerend opdrachtgever voor de SVB namens VWS. Afdeling informatievoorziening De afdeling informatievoorziening (IV) binnen de programmadirectie pgb is verantwoordelijk voor het beheer en de doorontwikkeling van het PGB Portaal. Via het PGB Portaal kunnen veel zaken rond het pgb worden geregeld. Dit portaal is zowel bedoeld voor budgethouders en vertegenwoordigers als voor zorgverleners. Daarnaast ondersteunt het PGB2.0 systeem de Sociale Verzekeringsbank (SVB) en verstrekkers (gemeenten en zorgkantoren) in het uitvoeren van hun wettelijke taken. Opdrachtomschrijving Er moet een verbeterplan assurance worden opgesteld in samenwerking met de eerste lijn en in afstemming met de ADR om de assurance van het PGB2.0 Z-domein op orde te krijgen. De scope van het verbeterplan betreft zowel de application controls als de GITC. Daarnaast moet de tweedelijns functie, die zorgt voor het oplossen van de GITC-bevindingen, binnen de PdPGB worden ingericht. Er wordt hierbij gewerkt met een risico gebaseerde benadering, dus starten met het oplossen van de GITC-bevindingen met het hoogste risico. Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden

    • Je hebt aantoonbaar universitair werk- en denkniveau door een afgeronde WO-opleiding, aangevuld met een specifieke control- en /of IT-auditopleiding;
    • Je hebt meerdere jaren aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol als risicomanager;
    • Je hebt ervaring met risk management vanuit de 1e of 2e lijn of je bent met je ervaring vanuit de 3e lijn ambitieus om te groeien in de 1e/2e lijn;
    • Je hebt relevante kennis van risk management bij organisaties, denk aan ERM, project risk, ORM, information security risk en AVG/GDPR;
    • Je bent gesprekspartner voor alle niveaus binnen de organisatie, van de bestuurlijke top tot de medewerkers op de afdeling;
    • Je bent resultaatgericht, kunt goed prioriteren, neemt zelfstandig besluiten en komt je afspraken na;
    • Je hebt een positieve en pragmatische instelling en een groot probleemoplossend vermogen in het risk domein;

    Voortijdige beëindiging Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen.


    Eisen

  • Kandidaat beschikt over academisch werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als risicomanager
  • Kandidaat heeft ervaring binnen de Rijksoverheid
  • Wensen

  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft als risicomanager en met risk management vanuit de 1e of 2e lijn.
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    De recruiter

    Agbor Eyongakpa

    HeadFirst

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.