Opdrachten

AFM Business Analist (Detavast)

Business Analist (Detavast)

Info

Functie

Business Analist (Detavast)

Locatie

Amsterdam

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

25.02.2024 - 25.02.2025

Opdrachtnummer

153644

Sluitingsdatum

date-icon23.02.2024 clock-icon08:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdracht: Business Analist - DETAVAST

Context
Voor de komende jaren heeft de AFM een ambitieuze IT-strategie opgesteld met als doel om “Fit for the Future” te zijn. Deze IT-strategie bestaat uit drie strategische pijlers:

•    Het verstevigen van het fundament;
•    Het versterken van het verandervermogen;
 •     Het vergroten van het absorptie vermogen.
Dit stelt de AFM nog beter in staat om nieuwe toezichtstaken tijdig te absorberen, marktconforme dienstverlening aan te bieden aan onder toezicht staande instellingen en projecten tijdig en binnen budget op te leveren.

Eén van de pijlers is het verstevigen van het fundament. Hierbij wordt legacy uit gefaseerd en een Cloud-migratie van twee kernsystemen uitgevoerd (CRM, SharePoint). Vanuit de pijler verandervermogen is een herinrichtingsvoorstel vastgesteld voor de afdeling Informatiemanagement (IM). De herinrichting zal met ingang van 2024 worden geeffectueerd. De herinrichting bevat o.a. een aantal nieuwe functies, een andere samenstelling van de teams en nieuwe manier van werken (gebaseerd op het agile gedachtegoed).

In de nieuwe inrichting van de afdeling is er sprake van twee verschillende teams met elk een eigen focus gebied, te weten Toezicht en Bedrijfsvoering. De focusgebieden van team toezicht sluiten aan op de toezichtsprocessen: zaakgericht werken en datacollectie.

Je komt in een nieuwe functie in een nieuw multidisciplinair team van enthousiaste collega’s en speelt een essentiële rol in de verdere ontwikkeling van de digitalisering van de organisatie. Organisatorisch maak je onderdeel uit van de afdeling Informatiemanagement (IM) Deze afdeling bestaat uit circa 35 collega's.

Het team heeft een groot aantal applicaties in beheer. De basis wordt gevormd door oplossingen van Microsoft; de belangrijkste kernapplicaties bij de AFM zijn gebouwd op en rondom Microsoft Dynamics CRM waarvan de overgang naar de Cloud in 2024 wordt afgerond.

De AFM
Op hoog niveau bijdragen aan een betere financiële wereld? Dat doe je bij de Autoriteit Financiële Markten. Samen met ruim 700 andere bevlogen professionals werk je aan het verbeteren van de sector. Je draagt bij aan het eerlijk, duidelijk en transparant functioneren van de financiële markten. Je werkt aan inhoudelijk complexe en actuele onderwerpen waarbij je een uniek inzicht krijgt in de sector. Je visie en inbreng zijn van waarde. Hiermee ben je een belangrijk onderdeel van het grote geheel. Dat is belangrijk voor de AFM en gunstig voor jouw eigen groei en verdere carrière. In hartje Amsterdam, aan de Vijzelgracht bevindt zich het kantoor van de AFM. De Noord-Zuidlijn stopt voor de deur. De combinatie van werken op kantoor en werken vanuit huis zorgt voor een gezonde balans tussen werk en privé.

Als maatschappelijke organisatie wil de AFM een afspiegeling zijn van de samenleving en een werkgever waar iedereen zichzelf kan zijn en geaccepteerd wordt. Dit vanuit een gemixt team qua ervaring, achtergrond en expertise met de gemeenschappelijke drive om de taak van de AFM voortdurend zo goed mogelijk uit te voeren. We erkennen het talent en potentieel van elke medewerker en benutten deze. Deze denkwijze zorgt ervoor dat we met een zo breed mogelijke blik de uitdagingen als gedragstoezichthouder elke dag opnieuw tegemoet kunnen treden.

Opdrachtomschrijving
Als business analist speel je een cruciale rol in het stroomlijnen en optimaliseren van businessprocessen. Je begrijpt de businessbehoeften en weet die te vertalen naar praktische oplossingen. Je zult verantwoordelijk zijn voor het analyseren van gegevens, het opstellen van rapporten en het geven van aanbevelingen die de operationele efficiëntie ondersteunen. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen en belanghebbenden om inzichten te genereren die leiden tot verbetering en vernieuwing.

Hieronder vind je een beknopt overzicht van de belangrijkste activiteiten en resultaten die bij deze functie horen:
•    Procesoptimalisatie: Je doet concrete voorstellen voor procesoptimalisatie en werkt daarbij nauw samen met de business.
•    Procesbeheer: Je legt organisatieprocessen vast in procesplaten (inclusief risicoanalyse), zodat deze als vertrekpunt kunnen dienen bij veranderingen.
•    Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert bedrijfsprocessen, gegevens en prestatieindicatoren om mogelijkheden voor verbetering te identificeren. Denk aan het stroomlijnen van workflows, het reduceren van (overbodige) processtappen (complexiteit reductie) en aanscherpen of toevoegen van controles (kwaliteitsverhoging).
•    ICT-behoeften identificeren: Je identificeert ICT-behoeften en verzamelt, documenteert en beheert functionele en niet-functionele vereisten voor IT-initiatieven.
•    Documentatie: Je zorgt voor actuele overzichten van businessdiensten, vastlegging van organisatieprocessen en de belangrijkste procesrisico’s. Je zorgt voor een eenduidig overzicht van IT-initiatieven om processen te optimaliseren.

Functie-eisen
•    Afgeronde opleiding HBO-opleiding
•    Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen financieel toezicht of de financiële sector
•    Aantoonbare ervaring met procesoptimalisatie aan de hand van de lean methodiek
•    Uitstekende analytische vaardigheden en ervaring met gegevensanalysetools (bijv. SQL, en/of Excel)
•    Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, met het vermogen om complexe concepten duidelijk uit te leggen
•    Proactieve houding, resultaatgericht en in staat om onder druk te werken
•    In staat om de logica in problemen bloot te leggen, je weet hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden. Beschikt over het vermogen om vooroordelen te doorgronden en je staat open voor andere perspectieven en ideeën 

Arbeidsvoorwaarden
Het betreft een detavast opdracht voor 36 uur per week. De beoogde startdatum is per z.s.m. voor een looptijd van maximaal 12 maanden.

Ko-criteria;

Afgeronde opleiding HBO-opleiding
Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen financieel toezicht of de financiële sector
Aantoonbare ervaring met procesoptimalisatie aan de hand van de lean methodiek
    



Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

AFM

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdracht: Business Analist - DETAVAST

Context
Voor de komende jaren heeft de AFM een ambitieuze IT-strategie opgesteld met als doel om “Fit for the Future” te zijn. Deze IT-strategie bestaat uit drie strategische pijlers:

•    Het verstevigen van het fundament;
•    Het versterken van het verandervermogen;
 •     Het vergroten van het absorptie vermogen.
Dit stelt de AFM nog beter in staat om nieuwe toezichtstaken tijdig te absorberen, marktconforme dienstverlening aan te bieden aan onder toezicht staande instellingen en projecten tijdig en binnen budget op te leveren.

Eén van de pijlers is het verstevigen van het fundament. Hierbij wordt legacy uit gefaseerd en een Cloud-migratie van twee kernsystemen uitgevoerd (CRM, SharePoint). Vanuit de pijler verandervermogen is een herinrichtingsvoorstel vastgesteld voor de afdeling Informatiemanagement (IM). De herinrichting zal met ingang van 2024 worden geeffectueerd. De herinrichting bevat o.a. een aantal nieuwe functies, een andere samenstelling van de teams en nieuwe manier van werken (gebaseerd op het agile gedachtegoed).

In de nieuwe inrichting van de afdeling is er sprake van twee verschillende teams met elk een eigen focus gebied, te weten Toezicht en Bedrijfsvoering. De focusgebieden van team toezicht sluiten aan op de toezichtsprocessen: zaakgericht werken en datacollectie.

Je komt in een nieuwe functie in een nieuw multidisciplinair team van enthousiaste collega’s en speelt een essentiële rol in de verdere ontwikkeling van de digitalisering van de organisatie. Organisatorisch maak je onderdeel uit van de afdeling Informatiemanagement (IM) Deze afdeling bestaat uit circa 35 collega's.

Het team heeft een groot aantal applicaties in beheer. De basis wordt gevormd door oplossingen van Microsoft; de belangrijkste kernapplicaties bij de AFM zijn gebouwd op en rondom Microsoft Dynamics CRM waarvan de overgang naar de Cloud in 2024 wordt afgerond.

De AFM
Op hoog niveau bijdragen aan een betere financiële wereld? Dat doe je bij de Autoriteit Financiële Markten. Samen met ruim 700 andere bevlogen professionals werk je aan het verbeteren van de sector. Je draagt bij aan het eerlijk, duidelijk en transparant functioneren van de financiële markten. Je werkt aan inhoudelijk complexe en actuele onderwerpen waarbij je een uniek inzicht krijgt in de sector. Je visie en inbreng zijn van waarde. Hiermee ben je een belangrijk onderdeel van het grote geheel. Dat is belangrijk voor de AFM en gunstig voor jouw eigen groei en verdere carrière. In hartje Amsterdam, aan de Vijzelgracht bevindt zich het kantoor van de AFM. De Noord-Zuidlijn stopt voor de deur. De combinatie van werken op kantoor en werken vanuit huis zorgt voor een gezonde balans tussen werk en privé.

Als maatschappelijke organisatie wil de AFM een afspiegeling zijn van de samenleving en een werkgever waar iedereen zichzelf kan zijn en geaccepteerd wordt. Dit vanuit een gemixt team qua ervaring, achtergrond en expertise met de gemeenschappelijke drive om de taak van de AFM voortdurend zo goed mogelijk uit te voeren. We erkennen het talent en potentieel van elke medewerker en benutten deze. Deze denkwijze zorgt ervoor dat we met een zo breed mogelijke blik de uitdagingen als gedragstoezichthouder elke dag opnieuw tegemoet kunnen treden.

Opdrachtomschrijving
Als business analist speel je een cruciale rol in het stroomlijnen en optimaliseren van businessprocessen. Je begrijpt de businessbehoeften en weet die te vertalen naar praktische oplossingen. Je zult verantwoordelijk zijn voor het analyseren van gegevens, het opstellen van rapporten en het geven van aanbevelingen die de operationele efficiëntie ondersteunen. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen en belanghebbenden om inzichten te genereren die leiden tot verbetering en vernieuwing.

Hieronder vind je een beknopt overzicht van de belangrijkste activiteiten en resultaten die bij deze functie horen:
•    Procesoptimalisatie: Je doet concrete voorstellen voor procesoptimalisatie en werkt daarbij nauw samen met de business.
•    Procesbeheer: Je legt organisatieprocessen vast in procesplaten (inclusief risicoanalyse), zodat deze als vertrekpunt kunnen dienen bij veranderingen.
•    Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert bedrijfsprocessen, gegevens en prestatieindicatoren om mogelijkheden voor verbetering te identificeren. Denk aan het stroomlijnen van workflows, het reduceren van (overbodige) processtappen (complexiteit reductie) en aanscherpen of toevoegen van controles (kwaliteitsverhoging).
•    ICT-behoeften identificeren: Je identificeert ICT-behoeften en verzamelt, documenteert en beheert functionele en niet-functionele vereisten voor IT-initiatieven.
•    Documentatie: Je zorgt voor actuele overzichten van businessdiensten, vastlegging van organisatieprocessen en de belangrijkste procesrisico’s. Je zorgt voor een eenduidig overzicht van IT-initiatieven om processen te optimaliseren.

Functie-eisen
•    Afgeronde opleiding HBO-opleiding
•    Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen financieel toezicht of de financiële sector
•    Aantoonbare ervaring met procesoptimalisatie aan de hand van de lean methodiek
•    Uitstekende analytische vaardigheden en ervaring met gegevensanalysetools (bijv. SQL, en/of Excel)
•    Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, met het vermogen om complexe concepten duidelijk uit te leggen
•    Proactieve houding, resultaatgericht en in staat om onder druk te werken
•    In staat om de logica in problemen bloot te leggen, je weet hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden. Beschikt over het vermogen om vooroordelen te doorgronden en je staat open voor andere perspectieven en ideeën 

Arbeidsvoorwaarden
Het betreft een detavast opdracht voor 36 uur per week. De beoogde startdatum is per z.s.m. voor een looptijd van maximaal 12 maanden.

Ko-criteria;

Afgeronde opleiding HBO-opleiding
Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen financieel toezicht of de financiële sector
Aantoonbare ervaring met procesoptimalisatie aan de hand van de lean methodiek
    



De recruiter

Mandy Hoogland

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.