Opdrachten

Kadaster Project Controller

Project Controller

Info

Functie

Project Controller

Locatie

Apeldoorn

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

14.04.2025 - 13.04.2026

Opdrachtnummer

231017

Sluitingsdatum

date-icon28.03.2025 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Let op; deze functie is enkel geschikt voor medewerkers in loondienst van leveranciers, geintresseerde zzp'ers kunnen zich alleen aan laten bieden door middel van op de payroll bij StarApple Interim te komen.

Max tarief; 80,- per uur


De eisen Knock-out criteria, en worden profielen die hier niet aan voldoen direct terzijde gelegd door de klant, en heeft aanbieden zonder deze deze criteria geen zin. Bij twijfel over een eis vernemen we graag waar de twijfel in zit, per e-mail zodat we daarin kunnen adviseren.

___________________________________________________________________________________________________________

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving werkzaamheden
Het Kadaster kent een aantal grote programma’s en projecten. Het in control zijn wat betreft deze programma’s is een belangrijke voorwaarde om deze succesvol te kunnen realiseren. Een goede projectcontrol speelt hierbij een belangrijke rol. Daarom zoeken we een projectcontroller.

In een notendop: met jouw kennis zorg je ervoor dat we in control zijn wat betreft een (op dit moment) 3 grote programma’s en projecten van het Kadaster. Je bent van deze grote programma’s en projecten de dedicated project controller. Je werkt binnen de natuurlijke driehoek van (gedelegeerd) opdrachtgever, projectleider en controllers.

Je adviseert, challenged en faciliteert de projectleider en gedelegeerd opdrachtgever. Ook heb je contact met het CIO office. Je hebt zitting in de stuurgroepen van deze grote programma’s en projecten. Je draagt er aan bij dat we achteraf niet verrast worden, bijvoorbeeld door uitloop of door onvoorziene kosten.

Belangrijkste technieken, methoden en tools
Prince 2
Agile/scrum
SAP (het Kadaster bereidt zich voor op een overgang naar AFAS)
FCC
Jira
Service Now

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Je verzorgt het beheer van de projectadministratie.
- Je analyseert en bewaakt het budget en planning, in relatie tot het beoogde resultaat.
- Je monitoort de planning en stel je rapportages op over de voortgang.
- Je verzorgt de data analyse.
- Je draagt bij aan het riskmanagement en batenmanagement van het project.
- Je draagt bij aan het realiseren van een hogere volwassenheid van projectbeheersing en projectmanagement.


Eisen
- Minimaal een afgeronde financiële hbo-opleiding. Bij voorkeur een opleiding in de richting van bedrijfskunde, bedrijfseconomie, accountancy of control(ling).
- Minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke positie, in een overheidsomgeving. Werkervaring bij een ZBO
- Aantoonbare kennis van Excel en ERP software.
- Kennis van project tooling (FCC)

- Ervaring met; Prince 2 / Scrum / SAP / Jira / Servicenow
- Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • in staat zijn om complexe zaken eenvoudig te maken; • een kritische en analytische instelling gericht op het leveren van kwaliteit; • een onafhankelijke en positieve houding; • goede samenwerkvaardigheden maar ook het kunnen afgeven van stevige signalen; • hoofd en bijzaken kunnen scheiden; • lastige onderwerpen bespreekbaar maken en indien nodig escaleren; • Zelfstandigheid; • professioneel kritische houding.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Kadaster

Rolomschrijving en taakafspraken

Let op; deze functie is enkel geschikt voor medewerkers in loondienst van leveranciers, geintresseerde zzp'ers kunnen zich alleen aan laten bieden door middel van op de payroll bij StarApple Interim te komen.

Max tarief; 80,- per uur


De eisen Knock-out criteria, en worden profielen die hier niet aan voldoen direct terzijde gelegd door de klant, en heeft aanbieden zonder deze deze criteria geen zin. Bij twijfel over een eis vernemen we graag waar de twijfel in zit, per e-mail zodat we daarin kunnen adviseren.

___________________________________________________________________________________________________________

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving werkzaamheden
Het Kadaster kent een aantal grote programma’s en projecten. Het in control zijn wat betreft deze programma’s is een belangrijke voorwaarde om deze succesvol te kunnen realiseren. Een goede projectcontrol speelt hierbij een belangrijke rol. Daarom zoeken we een projectcontroller.

In een notendop: met jouw kennis zorg je ervoor dat we in control zijn wat betreft een (op dit moment) 3 grote programma’s en projecten van het Kadaster. Je bent van deze grote programma’s en projecten de dedicated project controller. Je werkt binnen de natuurlijke driehoek van (gedelegeerd) opdrachtgever, projectleider en controllers.

Je adviseert, challenged en faciliteert de projectleider en gedelegeerd opdrachtgever. Ook heb je contact met het CIO office. Je hebt zitting in de stuurgroepen van deze grote programma’s en projecten. Je draagt er aan bij dat we achteraf niet verrast worden, bijvoorbeeld door uitloop of door onvoorziene kosten.

Belangrijkste technieken, methoden en tools
Prince 2
Agile/scrum
SAP (het Kadaster bereidt zich voor op een overgang naar AFAS)
FCC
Jira
Service Now

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Je verzorgt het beheer van de projectadministratie.
- Je analyseert en bewaakt het budget en planning, in relatie tot het beoogde resultaat.
- Je monitoort de planning en stel je rapportages op over de voortgang.
- Je verzorgt de data analyse.
- Je draagt bij aan het riskmanagement en batenmanagement van het project.
- Je draagt bij aan het realiseren van een hogere volwassenheid van projectbeheersing en projectmanagement.


Eisen
- Minimaal een afgeronde financiële hbo-opleiding. Bij voorkeur een opleiding in de richting van bedrijfskunde, bedrijfseconomie, accountancy of control(ling).
- Minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke positie, in een overheidsomgeving. Werkervaring bij een ZBO
- Aantoonbare kennis van Excel en ERP software.
- Kennis van project tooling (FCC)

- Ervaring met; Prince 2 / Scrum / SAP / Jira / Servicenow
- Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • in staat zijn om complexe zaken eenvoudig te maken; • een kritische en analytische instelling gericht op het leveren van kwaliteit; • een onafhankelijke en positieve houding; • goede samenwerkvaardigheden maar ook het kunnen afgeven van stevige signalen; • hoofd en bijzaken kunnen scheiden; • lastige onderwerpen bespreekbaar maken en indien nodig escaleren; • Zelfstandigheid; • professioneel kritische houding.

De recruiter

Anne Lekkerkerker

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.