Opdrachten

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV) Consultant Topdesk (integraties)

Consultant Topdesk (integraties)

Info

Functie

Consultant Topdesk (integraties)

Locatie

Den Haag

Uren per week

10 uren per week

Looptijd

30.09.2024 - 30.12.2024

Opdrachtnummer

214124

Sluitingsdatum

date-icon03.10.2024 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Het Topdesk project zoekt een consultant die kan helpen met het koppelen van de nieuwe Topdesk omgeving met andere Topdesk omgevingen en met een IAM systeem. Dit op basis van het principe Voordoen - Samen doen - Zelf doen. Hierbij ligt de nadruk op het uitvoeren van werkzaamheden om deze koppelingen te definieren (ook procesmatig), te bouwen en te testen. Dit doe je in samenwerking met medewerkers van het SSC-ICT (Ministerie van Binnenlandse Zaken) en met de Justitiele ICT Organisatie (JIO). Zoals gezegd gaat dit over benodigde API-koppelingen met andere Topdesk systemen en 1 bestaande om te hangen koppeling tussen Topdesk en SIMS (de IAM tool van J en V). Het naar aanleiding hiervan bouwen van (in eerste instantie 2 koppelingen Topdesk<>Topdesk en 1 koppeling Topdesk <> SIMS. Mogelijk dat hier ook nog andere koppelingen bij komen. De consultant heeft een proactieve houding en signaleert uit eigen beweging risico's en potentiele fouten of onhandigheden bij het inrichten van de Topdesk omgeving. In goed overleg bestaat de mogelijkheid dat we binnen het bestaande urenbudget komen tot een go live met een minimale functionaliteit (en integratie) waarna het project nog doorloopt na deze livedatum.

Achtergrond opdracht

Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Dienstencentrum van JenV zorgt ervoor dat medewerkers ongestoord kunnen werken. Centraal staat ondersteuning bij en advisering over verschillende dienstverleningsdomeinen zodat er geen zorgen zijn over ict, inkoop, informatievoorziening, huisvesting, meubilair, catering, reprografie, post of een schone werkomgeving. Binnen het Dienstencentrum ondersteunt de afdeling Klant Ondersteuning medewerkers van JenV met Functioneel Beheer op informatiesystemen die relevant zijn voor de gecontroleerde en geautoriseerde fysieke en digitale toegang tot de werkplek en relevante applicaties die op die werkplek worden gebruikt. Denk bij dat laatste aan het documentbeheer systeem DigiJust, Ibabs, inkoopsystemen, rapportageplatformen en document (huisstijl) genererende applicaties. De afdeling KO werkt samen met andere directoraten generaal (DG's) en uitvoeringsorganisaties (o.a. JIO, JustID) van J en V voor dit beheer. Daarvoor is er regelmatig operationeel contact met deze afdelingen.

Eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding van minimaal HBO niveau
  • De kandidaat heeft minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring met Topdesk als functioneel beheerder of implementatieadviseur
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met opdrachtgevers binnen de publieke sector waarvan minimaal 1 jaar binnen de Rijksoverheid
  • De kandidaat heeft minimaal 1,5 jaar ervaring met het bouwen van API-koppelingen obv de standaard API portal van Topdesk
  • Wensen

  • de kandidaat heeft binnen de Rijksoverheid de kandidaat heeft met Topdesk als functioneel beheerder of implementatieadviseur
  • De kandidaat heeft ervaring met het koppelen van een LDAP-directory (niet zijnde AD), bij voorkeur aan de Topdesk Personeelskaart.
  • Competenties

  • analyseren
  • creativiteit
  • netwerken
  • omgevingsbewustzijn
  • organisatiesensitiviteit
  • overtuigingskracht
  • plannen en organiseren

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Het Topdesk project zoekt een consultant die kan helpen met het koppelen van de nieuwe Topdesk omgeving met andere Topdesk omgevingen en met een IAM systeem. Dit op basis van het principe Voordoen - Samen doen - Zelf doen. Hierbij ligt de nadruk op het uitvoeren van werkzaamheden om deze koppelingen te definieren (ook procesmatig), te bouwen en te testen. Dit doe je in samenwerking met medewerkers van het SSC-ICT (Ministerie van Binnenlandse Zaken) en met de Justitiele ICT Organisatie (JIO). Zoals gezegd gaat dit over benodigde API-koppelingen met andere Topdesk systemen en 1 bestaande om te hangen koppeling tussen Topdesk en SIMS (de IAM tool van J en V). Het naar aanleiding hiervan bouwen van (in eerste instantie 2 koppelingen Topdesk<>Topdesk en 1 koppeling Topdesk <> SIMS. Mogelijk dat hier ook nog andere koppelingen bij komen. De consultant heeft een proactieve houding en signaleert uit eigen beweging risico's en potentiele fouten of onhandigheden bij het inrichten van de Topdesk omgeving. In goed overleg bestaat de mogelijkheid dat we binnen het bestaande urenbudget komen tot een go live met een minimale functionaliteit (en integratie) waarna het project nog doorloopt na deze livedatum.

Achtergrond opdracht

Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Dienstencentrum van JenV zorgt ervoor dat medewerkers ongestoord kunnen werken. Centraal staat ondersteuning bij en advisering over verschillende dienstverleningsdomeinen zodat er geen zorgen zijn over ict, inkoop, informatievoorziening, huisvesting, meubilair, catering, reprografie, post of een schone werkomgeving. Binnen het Dienstencentrum ondersteunt de afdeling Klant Ondersteuning medewerkers van JenV met Functioneel Beheer op informatiesystemen die relevant zijn voor de gecontroleerde en geautoriseerde fysieke en digitale toegang tot de werkplek en relevante applicaties die op die werkplek worden gebruikt. Denk bij dat laatste aan het documentbeheer systeem DigiJust, Ibabs, inkoopsystemen, rapportageplatformen en document (huisstijl) genererende applicaties. De afdeling KO werkt samen met andere directoraten generaal (DG's) en uitvoeringsorganisaties (o.a. JIO, JustID) van J en V voor dit beheer. Daarvoor is er regelmatig operationeel contact met deze afdelingen.

Eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding van minimaal HBO niveau
  • De kandidaat heeft minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring met Topdesk als functioneel beheerder of implementatieadviseur
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met opdrachtgevers binnen de publieke sector waarvan minimaal 1 jaar binnen de Rijksoverheid
  • De kandidaat heeft minimaal 1,5 jaar ervaring met het bouwen van API-koppelingen obv de standaard API portal van Topdesk
  • Wensen

  • de kandidaat heeft binnen de Rijksoverheid de kandidaat heeft met Topdesk als functioneel beheerder of implementatieadviseur
  • De kandidaat heeft ervaring met het koppelen van een LDAP-directory (niet zijnde AD), bij voorkeur aan de Topdesk Personeelskaart.
  • Competenties

  • analyseren
  • creativiteit
  • netwerken
  • omgevingsbewustzijn
  • organisatiesensitiviteit
  • overtuigingskracht
  • plannen en organiseren

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Else Krijgsman

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.