Opdrachten

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV) Projectleider actieve openbaarmaking en PLOOI-WOO-index

Projectleider actieve openbaarmaking en PLOOI-WOO-index

Info

Functie

Projectleider actieve openbaarmaking en PLOOI-WOO-index

Locatie

Den Haag

Uren per week

27 uren per week

Looptijd

30.04.2024 - 30.12.2024

Opdrachtnummer

157999

Sluitingsdatum

date-icon22.04.2024 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Kandidaat is in staat om op directieniveau te opereren, is politiek sensitief en weet in een omgeving met diverse belangen consensus te bereiken. Kandidaat is in staat om realistische ramingen m.b.t. budget, capaciteit en looptijd van het project. Kandidaat is in staat om - in afstemming met de betreffende taakorganisaties - gerichte verbetertrajecten op te starten. Kandidaat is in staat om alle zaken te regelen die noodzakelijk zijn om vliegwieleffect in lijn te creëren en op termijn de resultaten te kunnen borgen in de lijn. Kandidaat is in staat om te bepalen welke capaciteit wanneer nodig is voor het project (resourceplanning). Kandidaat is in staat om risico's te identificeren, de impact hiervan te bepalen, te zorgen voor alternatieven en het nemen van maatregelen als deze het beoogde resultaat of de gedefinieerde doelen verstoren. Kandidaat is in staat om doelen, wensen, prioriteiten van stakeholders op te halen en gericht te sturen op de realisatie daarvan (e.e.a. middels zogeheten 8-quarter roadmaps). Kandidaat stelt de programmadoelen als ook de daaraan gelieerde resultaten centraal, weet overzicht te houden en kan het programmamanagement bondig en ter zake informeren over de stand van zaken (o.a. middels zogeheten Highlight Reports). Kandidaat is zich bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken in- en externe organisaties en partijen en stemt aanpak hierop af. Kandidaat legt en onderhoudt contacten met relevante stakeholders, belanghebbenden en leveranciers, die zowel voor de eigen taskforce als de realisatie van de beoogde doelen relevant zijn. Kandidaat stelt voor zijn/haar project een helder plan van aanpak op met daarin een helder overzicht van het portfolio van trajecten dat onder het project vorm zal krijgen als ook een toelichting over hoe hij/zij vliegwieleffect denkt te kunnen ontwikkelen en hoe e.e.a. op termijn aan de lijn overgedragen kan worden. Kandidaat draagt zorg er voor dat de trajecten die gestart worden onder het project kwalitatief goed en binnen planning en budget uitgevoerd worden. Afronding van een dergelijk traject vind altijd plaats middels een protocol van oplevering. Kandidaat is verantwoordelijk voor de sturing, management en oplevering van de trajecten die onder het project vorm moeten krijgen. Kandidaat kan in samenwerking met de JenV inkooporganisatie, aanbestedingstrajecten en functionele uitvragen in de markt uitzetten. E.e.a. conform het

Achtergrond opdracht
Beschrijving directie/dienst/afdeling: innen de Rijksoverheid langs vier actielijnen een versnelling willen bereiken in het op orde krijgen van de informatiehuishouding. Elk departement moet hiertoe een eigen actieplan opstellen. Het ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV) is verantwoordelijk voor de eigen informatiehuishouding en het aanpakken van specifieke knelpunten en opgaven daarbinnen. Het actieplan voor JenV beschrijft hoe de informatiehuishouding van JenV er uitziet en met welke verbeterinitiatieven JenV beoogt de Rijksbrede doelen uit het overkoepelende actieplan te bereiken.
Bij de totstandkoming van het actieplan JenV zijn meer dan 20 organisaties betrokken. Om deze majeure inspanning te coördineren is binnen de Directie Informatievoorziening en Inkoop een programmateam Informatiehuishouding op Orde (IHHOO) gecreëerd. Een van de speerpunten van dit team is de werving van specialisten binnen en op het snijvlak van de domeinen Informatiehuishouding (IHH), Informatievoorziening (IV) en ICT en een aantal generieke ondersteunende en coördinerende rollen.
Deze aanvraag vloeit hier uit voort.

Eisen

  • Kandidaat dient een motivatiebrief aan te leveren: In de motivatiebrief staat duidelijk omschreven waarom de kandidaat bij DI&I wilt werken en waarom de functie bij hem/haar past. De motivatiebrief bestaat uit maximum 1 A-4.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als projectmanager/ coordinator binnen een overheidscontext.
  • Kandidaat heeft hbo/wo niveau en ervaring met - of opleidingen gevolgt op het gebied van - projectmanagement (conform PRINCE2 IPMA of vergelijkbaar).
  • Kandidaat heeft ervaring met opereren in politiek bestuurlijke omgeving, leidinggeven aan multidisciplinaire projectteams, aanbestedingen en financieel projectmanagement.
  • Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring met opereren in politiek bestuurlijke omgeving
  • Kandidaat heeft ervaring met leidinggeven aan multidisciplinaire projectteams
  • Kandidaat heeft ervaring met aanbestedingen en financieel projectmanagement
  • Kandidaat is een netwerker pur sang
  • Kandidaat heeft een goed inlevingsvermogen
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Kandidaat beschikt aanwijsbaar het vermogen om van planvorming tot implementatie te komen
  • Kandidaat kan concrete voorbeelden geven van abstracties
  • Competenties

  • Bestuurssensitiviteit
  • Plannen en organiseren
  • Resultaatgerichtheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Netwerken
  • Aansturen organisatie
  • Motiveren
  • Creativiteit

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Justitie & Veiligheid (JenV)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Kandidaat is in staat om op directieniveau te opereren, is politiek sensitief en weet in een omgeving met diverse belangen consensus te bereiken. Kandidaat is in staat om realistische ramingen m.b.t. budget, capaciteit en looptijd van het project. Kandidaat is in staat om - in afstemming met de betreffende taakorganisaties - gerichte verbetertrajecten op te starten. Kandidaat is in staat om alle zaken te regelen die noodzakelijk zijn om vliegwieleffect in lijn te creëren en op termijn de resultaten te kunnen borgen in de lijn. Kandidaat is in staat om te bepalen welke capaciteit wanneer nodig is voor het project (resourceplanning). Kandidaat is in staat om risico's te identificeren, de impact hiervan te bepalen, te zorgen voor alternatieven en het nemen van maatregelen als deze het beoogde resultaat of de gedefinieerde doelen verstoren. Kandidaat is in staat om doelen, wensen, prioriteiten van stakeholders op te halen en gericht te sturen op de realisatie daarvan (e.e.a. middels zogeheten 8-quarter roadmaps). Kandidaat stelt de programmadoelen als ook de daaraan gelieerde resultaten centraal, weet overzicht te houden en kan het programmamanagement bondig en ter zake informeren over de stand van zaken (o.a. middels zogeheten Highlight Reports). Kandidaat is zich bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken in- en externe organisaties en partijen en stemt aanpak hierop af. Kandidaat legt en onderhoudt contacten met relevante stakeholders, belanghebbenden en leveranciers, die zowel voor de eigen taskforce als de realisatie van de beoogde doelen relevant zijn. Kandidaat stelt voor zijn/haar project een helder plan van aanpak op met daarin een helder overzicht van het portfolio van trajecten dat onder het project vorm zal krijgen als ook een toelichting over hoe hij/zij vliegwieleffect denkt te kunnen ontwikkelen en hoe e.e.a. op termijn aan de lijn overgedragen kan worden. Kandidaat draagt zorg er voor dat de trajecten die gestart worden onder het project kwalitatief goed en binnen planning en budget uitgevoerd worden. Afronding van een dergelijk traject vind altijd plaats middels een protocol van oplevering. Kandidaat is verantwoordelijk voor de sturing, management en oplevering van de trajecten die onder het project vorm moeten krijgen. Kandidaat kan in samenwerking met de JenV inkooporganisatie, aanbestedingstrajecten en functionele uitvragen in de markt uitzetten. E.e.a. conform het

Achtergrond opdracht
Beschrijving directie/dienst/afdeling: innen de Rijksoverheid langs vier actielijnen een versnelling willen bereiken in het op orde krijgen van de informatiehuishouding. Elk departement moet hiertoe een eigen actieplan opstellen. Het ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV) is verantwoordelijk voor de eigen informatiehuishouding en het aanpakken van specifieke knelpunten en opgaven daarbinnen. Het actieplan voor JenV beschrijft hoe de informatiehuishouding van JenV er uitziet en met welke verbeterinitiatieven JenV beoogt de Rijksbrede doelen uit het overkoepelende actieplan te bereiken.
Bij de totstandkoming van het actieplan JenV zijn meer dan 20 organisaties betrokken. Om deze majeure inspanning te coördineren is binnen de Directie Informatievoorziening en Inkoop een programmateam Informatiehuishouding op Orde (IHHOO) gecreëerd. Een van de speerpunten van dit team is de werving van specialisten binnen en op het snijvlak van de domeinen Informatiehuishouding (IHH), Informatievoorziening (IV) en ICT en een aantal generieke ondersteunende en coördinerende rollen.
Deze aanvraag vloeit hier uit voort.

Eisen

  • Kandidaat dient een motivatiebrief aan te leveren: In de motivatiebrief staat duidelijk omschreven waarom de kandidaat bij DI&I wilt werken en waarom de functie bij hem/haar past. De motivatiebrief bestaat uit maximum 1 A-4.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als projectmanager/ coordinator binnen een overheidscontext.
  • Kandidaat heeft hbo/wo niveau en ervaring met - of opleidingen gevolgt op het gebied van - projectmanagement (conform PRINCE2 IPMA of vergelijkbaar).
  • Kandidaat heeft ervaring met opereren in politiek bestuurlijke omgeving, leidinggeven aan multidisciplinaire projectteams, aanbestedingen en financieel projectmanagement.
  • Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring met opereren in politiek bestuurlijke omgeving
  • Kandidaat heeft ervaring met leidinggeven aan multidisciplinaire projectteams
  • Kandidaat heeft ervaring met aanbestedingen en financieel projectmanagement
  • Kandidaat is een netwerker pur sang
  • Kandidaat heeft een goed inlevingsvermogen
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Kandidaat beschikt aanwijsbaar het vermogen om van planvorming tot implementatie te komen
  • Kandidaat kan concrete voorbeelden geven van abstracties
  • Competenties

  • Bestuurssensitiviteit
  • Plannen en organiseren
  • Resultaatgerichtheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Netwerken
  • Aansturen organisatie
  • Motiveren
  • Creativiteit

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Dennis Vesters

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.