Opdrachten
Info
Functie
Business analistLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
28.02.2025 - 05.04.2025Opdrachtnummer
228306Sluitingsdatum
Opdrachtomschrijving
Programma verbeteren InformatiehuishoudingVoor een transparante overheid is het van belang hoe we onze informatie vastleggen en voor iedereen snel beschikbaar maken. Een goede Informatiehuishouding is rand voorwaardelijk. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) moet de Informatiehuishouding verder professionaliseren. De kabinetsreactie op het parlementaire onderzoek naar de kinderopvangtoeslagaffaire heeft de aandacht hiervoor nog eens vergroot. De IGJ sluit aan op het programma Open op Orde van het Rijk dat de informatiehuishouding wil verbeteren en transparanter maken. De IGJ wil voldoen aan archiefwet, AVG/Woo en aanpalende wet- en regelgeving voor zaakgebonden en niet-zaakgebonden informatie. Het programma Informatiehuishouding is binnen de IGJ een tijdelijk programma dat tot 2026 zal lopen en tot doel heeft de informatiehuishouding van de IGJ blijvend te verbeteren. De manier om dit op orde te krijgen is het (gaan) is het in beweging zetten van de organisatie. Dit betekent dat het goed omgaan met informatie wordt geïmplementeerd. Met daarbij ondersteunende schoningstooling dat ingericht en geïmplementeerd moet worden. Het uitvoeren van gerichte analyses om de toepassing en integratie van deze tooling binnen bestaande processen te bepalen, is daarbij cruciaal.Toelichting opdrachtEen goede informatiehuishouding is onmisbaar voor ons dagelijkse werk, voor het functioneren van de overheid en is van doorslaggevend belang voor de betrouwbaarheid van ons inspectiewerk. We willen onze documenten en informatie goed bewaren, weggooien en vernietigen. Onze besluitvorming moet snel te reconstrueren zijn zodat we verantwoording kunnen afleggen. Het programma Informatiehuishouding heeft een veranderaanpak ontwikkeld, waarbij in samenwerking met de afdelingen wordt gewerkt aan een duurzame verbetering van de informatiehuishouding. Dit wordt bereikt door het volwassenheidsniveau van afdelingen te verhogen en hen zowel organisatorisch als technisch te ondersteunen. Naast organisatorische veranderingen wordt er ook gekeken naar de inzet van tooling om de informatiehuishouding efficiënter en beheersbaarder te maken. Je voert analyses uit op afdelingsniveau om inzicht te krijgen in de huidige manier van werken en te bepalen waar verbeteringen nodig zijn. Op basis hiervan adviseer je over gerichte aanpassingen. Je richt de benodigde tooling in en implementeert deze om de schoning van documenten efficiënt en gecontroleerd uit te voeren. Daarnaast zorg je ervoor dat de tooling goed aansluit bij de nieuwe werkwijzen en de behoeften van de organisatie. Het leveren van een bijdrage aan de implementatie van het goed omgaan met informatie binnen de IGJ. Hierbij ondersteun je de verander coördinator. Je geeft presentaties en workshops over goed informatiehuishouding.Het concrete resultaat van de opdracht is:De benodigde analyses zijn uitgevoerd om gericht het aantal documenten te verminderen.De netwerkschijven zijn geautomatiseerd opgeschoond, waardoor IGJ beter voldoet aan wetgeving zoals de Archiefwet en AVG.Het aantal documenten op de netwerkschijf is door de geïmplementeerde tooling met 70% gereduceerd.Medewerkers van IGJ hanteren een verantwoorde en efficiënte informatiehuishouding volgens de geïmplementeerde werkwijze.Kennis, ervaring, competenties en vaardighedenWij zoeken een analist die ons kan helpen bij het invullen van actielijnen van het programma Open op Orde. Je maakt deel uit van verschillende projecten die binnen het programma lopen. Je biedt ondersteuning bij de implementaties van verbeteringen. Je ziet op basis van de analyses de issues die spelen binnen de informatiehuishouding van IGJ. Op basis van je analyses signaleer je knelpunten in de informatiehuishouding van IGJ en breng je de samenhang in kaart tussen bedrijfsprocessen, informatiebeheer en IV-oplossingen. In jouw rol denk je proactief mee in het professionaliseren en verbeteren van onze dienstverlening en onze generieke oplossingen voor een duurzaam toegankelijke informatiehuishouding. Je helpt afdelingen bij het verbeteren van hun informatiebeheer en weet hoe je hen hierin effectief begeleidt. Je hebt kennis van informatiehuishouding en bent in staat om op een constructieve manier om te gaan met eventuele weerstand binnen de organisatie. Je bent een goede gesprekspartner voor zowel de inspecteurs en medewerkers toezicht als I - specialisten en zoek je naar de werkwijze die het beste past binnen IGJ.Gewenst profielJe hebt minimaal WO werk- en denkniveau en minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring waarvan minimaal 2 jaar binnen het domein van informatiebeheer en -huishouding.Je hebt minimaal drie jaar ervaring als business analist binnen de (rijks)overheid.Je hebt ervaring met het werken in veranderprogramma's en begrijpt de transities binnen overheidsorganisaties.Je hebt inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur.Kennis van en ervaring met de Archiefwet en daaraan gerelateerde wet- en regelgeving (zoals de Wet open overheid en de AVG).Kennis van het meerjarenplan verbetering informatiehuishouding Rijk en het programma Open op Orde.Je hebt inzicht van de inrichting op het vlak van informatiehuishouding en deze kun je relateren aan het programma Open op Orde en omzetten naar verbetervoorstellen die passen binnen IGJ.Je bent breed inzetbaar, werkt zelfstandig en bent proactief in het betrekken van stakeholders.Je bent een teamspeler die samen met het team werkt aan een gezamenlijke en effectieve inrichting van de informatiehuishouding.
Achtergrond opdracht
Opdrachtgever Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Iedereen in Nederland moet kunnen vertrouwen op goede gezondheidszorg en jeugdhulp. Zorg die je jezelf en je naasten gunt, in alle situaties en in elke fase van het leven. Daarom waken wij over de gezondheidszorg en jeugdhulp in Nederland en de internationale markt voor geneesmiddelen en medische hulpmiddelen. We handelen vanuit het publieke belang en streven naar toezicht met effect. Daarom kiezen we in ons toezicht voor thema's en activiteiten die het meest opleveren voor mensen die zorg of jeugdhulp nodig hebben. We gaan uit van gezond vertrouwen in de zorg - en hulpverleners. Als het nodig is grijpen we in. We zijn open en eerlijk over hoe we die kwaliteit beoordelen, de dilemma's die we tegenkomen en de keuzes die we dan maken. We verstaan ons vak, kennen de praktijk en spelen in op ontwikkelingen in zorg en samenleving. We werken samen waar dat kan, maar ons oordeel is altijd onafhankelijk. Zo maken wij onze verantwoordelijkheid als rijksinspectie waar. Ons motto is Duidelijk. Onafhankelijk. Eerlijk.
Wij zijn de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) met ruim 900 medewerkers, onderdeel van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Meer informatie over de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
Eisen
Wensen
Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)
Opdrachtomschrijving
Programma verbeteren InformatiehuishoudingVoor een transparante overheid is het van belang hoe we onze informatie vastleggen en voor iedereen snel beschikbaar maken. Een goede Informatiehuishouding is rand voorwaardelijk. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) moet de Informatiehuishouding verder professionaliseren. De kabinetsreactie op het parlementaire onderzoek naar de kinderopvangtoeslagaffaire heeft de aandacht hiervoor nog eens vergroot. De IGJ sluit aan op het programma Open op Orde van het Rijk dat de informatiehuishouding wil verbeteren en transparanter maken. De IGJ wil voldoen aan archiefwet, AVG/Woo en aanpalende wet- en regelgeving voor zaakgebonden en niet-zaakgebonden informatie. Het programma Informatiehuishouding is binnen de IGJ een tijdelijk programma dat tot 2026 zal lopen en tot doel heeft de informatiehuishouding van de IGJ blijvend te verbeteren. De manier om dit op orde te krijgen is het (gaan) is het in beweging zetten van de organisatie. Dit betekent dat het goed omgaan met informatie wordt geïmplementeerd. Met daarbij ondersteunende schoningstooling dat ingericht en geïmplementeerd moet worden. Het uitvoeren van gerichte analyses om de toepassing en integratie van deze tooling binnen bestaande processen te bepalen, is daarbij cruciaal.Toelichting opdrachtEen goede informatiehuishouding is onmisbaar voor ons dagelijkse werk, voor het functioneren van de overheid en is van doorslaggevend belang voor de betrouwbaarheid van ons inspectiewerk. We willen onze documenten en informatie goed bewaren, weggooien en vernietigen. Onze besluitvorming moet snel te reconstrueren zijn zodat we verantwoording kunnen afleggen. Het programma Informatiehuishouding heeft een veranderaanpak ontwikkeld, waarbij in samenwerking met de afdelingen wordt gewerkt aan een duurzame verbetering van de informatiehuishouding. Dit wordt bereikt door het volwassenheidsniveau van afdelingen te verhogen en hen zowel organisatorisch als technisch te ondersteunen. Naast organisatorische veranderingen wordt er ook gekeken naar de inzet van tooling om de informatiehuishouding efficiënter en beheersbaarder te maken. Je voert analyses uit op afdelingsniveau om inzicht te krijgen in de huidige manier van werken en te bepalen waar verbeteringen nodig zijn. Op basis hiervan adviseer je over gerichte aanpassingen. Je richt de benodigde tooling in en implementeert deze om de schoning van documenten efficiënt en gecontroleerd uit te voeren. Daarnaast zorg je ervoor dat de tooling goed aansluit bij de nieuwe werkwijzen en de behoeften van de organisatie. Het leveren van een bijdrage aan de implementatie van het goed omgaan met informatie binnen de IGJ. Hierbij ondersteun je de verander coördinator. Je geeft presentaties en workshops over goed informatiehuishouding.Het concrete resultaat van de opdracht is:De benodigde analyses zijn uitgevoerd om gericht het aantal documenten te verminderen.De netwerkschijven zijn geautomatiseerd opgeschoond, waardoor IGJ beter voldoet aan wetgeving zoals de Archiefwet en AVG.Het aantal documenten op de netwerkschijf is door de geïmplementeerde tooling met 70% gereduceerd.Medewerkers van IGJ hanteren een verantwoorde en efficiënte informatiehuishouding volgens de geïmplementeerde werkwijze.Kennis, ervaring, competenties en vaardighedenWij zoeken een analist die ons kan helpen bij het invullen van actielijnen van het programma Open op Orde. Je maakt deel uit van verschillende projecten die binnen het programma lopen. Je biedt ondersteuning bij de implementaties van verbeteringen. Je ziet op basis van de analyses de issues die spelen binnen de informatiehuishouding van IGJ. Op basis van je analyses signaleer je knelpunten in de informatiehuishouding van IGJ en breng je de samenhang in kaart tussen bedrijfsprocessen, informatiebeheer en IV-oplossingen. In jouw rol denk je proactief mee in het professionaliseren en verbeteren van onze dienstverlening en onze generieke oplossingen voor een duurzaam toegankelijke informatiehuishouding. Je helpt afdelingen bij het verbeteren van hun informatiebeheer en weet hoe je hen hierin effectief begeleidt. Je hebt kennis van informatiehuishouding en bent in staat om op een constructieve manier om te gaan met eventuele weerstand binnen de organisatie. Je bent een goede gesprekspartner voor zowel de inspecteurs en medewerkers toezicht als I - specialisten en zoek je naar de werkwijze die het beste past binnen IGJ.Gewenst profielJe hebt minimaal WO werk- en denkniveau en minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring waarvan minimaal 2 jaar binnen het domein van informatiebeheer en -huishouding.Je hebt minimaal drie jaar ervaring als business analist binnen de (rijks)overheid.Je hebt ervaring met het werken in veranderprogramma's en begrijpt de transities binnen overheidsorganisaties.Je hebt inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur.Kennis van en ervaring met de Archiefwet en daaraan gerelateerde wet- en regelgeving (zoals de Wet open overheid en de AVG).Kennis van het meerjarenplan verbetering informatiehuishouding Rijk en het programma Open op Orde.Je hebt inzicht van de inrichting op het vlak van informatiehuishouding en deze kun je relateren aan het programma Open op Orde en omzetten naar verbetervoorstellen die passen binnen IGJ.Je bent breed inzetbaar, werkt zelfstandig en bent proactief in het betrekken van stakeholders.Je bent een teamspeler die samen met het team werkt aan een gezamenlijke en effectieve inrichting van de informatiehuishouding.
Achtergrond opdracht
Opdrachtgever Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Iedereen in Nederland moet kunnen vertrouwen op goede gezondheidszorg en jeugdhulp. Zorg die je jezelf en je naasten gunt, in alle situaties en in elke fase van het leven. Daarom waken wij over de gezondheidszorg en jeugdhulp in Nederland en de internationale markt voor geneesmiddelen en medische hulpmiddelen. We handelen vanuit het publieke belang en streven naar toezicht met effect. Daarom kiezen we in ons toezicht voor thema's en activiteiten die het meest opleveren voor mensen die zorg of jeugdhulp nodig hebben. We gaan uit van gezond vertrouwen in de zorg - en hulpverleners. Als het nodig is grijpen we in. We zijn open en eerlijk over hoe we die kwaliteit beoordelen, de dilemma's die we tegenkomen en de keuzes die we dan maken. We verstaan ons vak, kennen de praktijk en spelen in op ontwikkelingen in zorg en samenleving. We werken samen waar dat kan, maar ons oordeel is altijd onafhankelijk. Zo maken wij onze verantwoordelijkheid als rijksinspectie waar. Ons motto is Duidelijk. Onafhankelijk. Eerlijk.
Wij zijn de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) met ruim 900 medewerkers, onderdeel van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Meer informatie over de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
Eisen
Wensen
Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.