Opdrachten

Openbaar Ministerie (OM) Technisch Projectleider

Technisch Projectleider

Info

Functie

Technisch Projectleider

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

29.05.2025 - 29.01.2026

Opdrachtnummer

233772

Sluitingsdatum

date-icon12.05.2025 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Beschrijving directie/dienst/afdeling:
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan.
Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel.
De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl

Achtergrond opdracht

Je komt te werken bij de Informatievoorziening Openbaar Ministerie (IVOM). Als OM hebben we behoefte aan een toekomstbestendige en duurzame ICT en Informatievoorziening. Dit brengt veel uitdagingen met zich mee, daarom is in 2021 het nieuwe OM-onderdeel IVOM opgericht. Centraal in de opgave van IVOM staan drie strategische pijlers. We richten ons de komende jaren op het verbeteren van de performance en stabiliteit van de huidige systemen, het professionaliseren van de IV-organisatie en het vernieuwen van de werkprocessen en het ICT-landschap. Dit doen we met meer dan 200 professionals, die zorgen dat onze ruim 5.000 OM collega’s probleemloos kunnen werken, elke dag opnieuw. Je zult meewerken aan twee projecten van elk 18 uur per week, samen goed voor een totaal van 36 uur per week.

Project Effectieve IV-Keten FO (0,5 FTE)
Een van de projecten is Effectieve IV-Keten FO, waarbij FO staat voor forensische opsporing. Het is een meerjarig Ketenprogramma met een centraal Ketenteam en participerende ketenpartners met naast het OM, de Politie, het NFI en het lab TMFI. Scope is de informatie-uitwisseling rondom DNA-onderzoeken, doel is dit verder te digitaliseren en te versnellen. Hiertoe heeft het centrale ketenteam onder andere standaarden opgesteld voor de berichtenuitwisseling. Iedere ketenpartner bouwt de zogenaamde Keten Integratie Componenten. Voor het OM gebeurt het merendeel door aanpassingen in een bestaande applicatie in de Microsoft 365 omgeving, maar deels ook in andere omgevingen. Er is een projectgroep met een businessprojectleider, participanten uit de business en uit de IVOM-organisatie, met van deze onder andere een informatie-analist en de betrokken productowners. architecten en implementatiebegeleiders. De beoogd technisch projectleider wordt ingehuurd door IVOM, zal deel uitmaken van de OM projectgroep.

  1. Verdelen/beleggen taken binnen de IVOM-organisatie en bij de verschillende disciplines (informatie-analisten, domeinarchitecten, solution architecten, testers, implementatiebegeleiders)
  2. Coördineren realisatie sprints, tests en sprintsplanning, zowel OM intern en in relatie tot de planning van de keten en ketenpartijen (Politie, NFI, TMFI)
  3.  Namens het OM deelnemen in Ketenplanningsoverleggen
  4.  Coördineren partijen binnen IVOM (bouw/testen/implementeren/overdracht naar beheer) en in relatie tot de businessprojectgroep.

Programma Beslag Informatie Systeem (0,5 FTE)

De ombudsman heeft aan de minister gerapporteerd dat in beslaggenomen goederen zoekraken en dat de chain of custody onvoldoende is geborgd. Ook de Auditdienst Rijk rapporteert dat het OM en de keten onvoldoende in control is over het beslagproces. De samenleving verwacht van de keten dat in beslag genomen goederen ordelijk worden beheerd, en dat besluiten hierover altijd kunnen worden verantwoord. Verder heeft de Algemene Rekenkamer ook meerdere malen de problematiek benoemd en aangedrongen op een grote verbeterslag. Dit heeft uiteindelijk geleid tot toezeggingen van de Minister in de Tweede Kamer hierop te gaan acteren. Nu ontbreekt de mogelijkheid om de logistieke en juridische afhandeling van in beslag genomen voorwerpen op correcte wijze te registreren en verwerken. Zowel de ADR en de ARK hebben het OM hier meermaals kritisch op bevraagd en hebben met rapporten de noodzaak tot verbetering onderbouwd. Programma BIS (Beslag Informatie Systeem) is gestart om problemen ketenbreed aan te pakken.

Programma Beslag Informatie Systeem
Samen met de programmamanager BIS, projectleiders van de verschillende ketenpartners (Politie, CJIB, Domeinen Roerende Zaken, Bijzonder Opsporingsdiensten) en OM collega’s uit met name de Informatievoorziening OM (IVOM) organisatie werk je aan het technisch realiseren van een Ketensteunpunt Voorziening Beslag en het koppelen van de ketenpartners op dit ketensteunpunt met berichtenverkeer. Allereerst betekent dit dat je helpt om ervoor te zorgen dat er op korte termijn een rijksdienstverlener wordt geselecteerd om de Ketensteunpunt te ontwerpen, te bouwen, te testen en in gebruik te nemen. Dit vraagt dat je enerzijds snel schakelt met zowel interne OM deskundigen op verschillende vlakken zoals architectuur, infrastructuur, leveranciersmanagement inkoop, privacy en security, data en netwerken, applicatiebeheer en ontwikkeling enzovoort en anderzijds met de verschillende ketenpartners en de toekomstige rijksdienstverlener.
Je hebt inzicht en overzicht over het vraagstuk en weet welke acties ondernomen moeten worden om te komen tot de selectie, ontwerp en bouw en testen van een dergelijke ketenvoorzieningen en wat nodig is om ketenpartners hierop aan te kunnen laten sluiten. Het is jouw rol om zowel binnen het OM als in de keten hierop de regie te nemen, de noodzakelijke activiteiten te plannen en te coördineren en ook de diverse afhankelijkheden en risico’s scherp te bewaken en daarbij aan te sturen op de tijdige oplevering van het ketensteunpunt, die naadloos en betrouwbaar functioneert met koppelingen op de verschillende bronsystemen.
Een extra uitdaging daarin is dat de IT-omgeving van het Openbaar Ministerie en ketenpartners voortdurend in beweging is en verouderde systemen gefaseerd worden vervangen door nieuw te ontwikkelen applicaties waardoor een complex (data-) migratiepad ontstaat. Je draagt bij aan de kwaliteit en samenwerking van de verschillende organisaties. Je hebt een sterke affiniteit met techniek en bent in staat om de technische oplossingen die nodig zijn te begrijpen en op te leveren. Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden, bent flexibel, creatief, nauwkeurig en beschikt over empathisch vermogen.


 Je taken en verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:

  • Ondersteunen met selectie rijksdienstverlener voor bouw van KSVB onder OM verantwoordelijkheid.
  • Aansturen en coördineren analyse, ontwerp, bouw, technische implementatie van KSVB en overdracht naar beheerfase. O.a. bestaande uit zorgdragen voor technische analyses en ontwikkelen benodigde architectuur uitwerkingen en op basis daarvan realiseren benodigde infra, koppelingen, security, autorisatie, beheer van OM koppeling met KSVB.
  • Fungeren als het centrale aanspreekpunt voor alle zaken met betrekking tot ketenkoppelingen.
  • Ontwikkelen en beheren van gedetailleerde projectplannen voor de implementatie van ketenkoppelingen.
  • Bewaken van tijdlijnen, budgetten en resources om ervoor te zorgen dat onderdelen tijdig en binnen scope worden opgeleverd.
  • Opbouwen en onderhouden van sterke relaties met interne en externe stakeholders, inclusief ketenpartners en technische teams.
  • Effectief communiceren met alle betrokken partijen over de voortgang, risico's en resultaten van koppelingen.
  • Coördineren van technische teams bij het ontwerpen, ontwikkelen en testen van koppelingen om ervoor te zorgen dat deze voldoen aan de functionele en technische eisen.
  • Problemen en knelpunten identificeren en oplossen om een soepele implementatie te waarborgen.
  • Zorgen voor grondige testen en kwaliteitscontroles van de ketenkoppelingen.
  • Implementeren van best practices en procesverbeteringen om de performance en betrouwbaarheid van koppelingen te optimaliseren.

Eisen

  • De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare, recente en relevante werkervaring in IT- projectmanagement met focus op systeemintegratie, bij voorkeur binnen de Rijksoverheid. Dit dient te blijken uit het CV.
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis, recente en relevante werkervaring met systeemintegratie, API's, middleware en andere koppelingstechnologieën. Dit dient te blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft aantoonbare, recente en relevante werkervaring met het aansturen van multidisciplinaire technische projecten. Dit dient te blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare, recente en relevante werkervaring binnen de Rijksoverheid. Dit dient te blijken uit het CV.

Wensen

  • De kandidaat is beschikbaar binnen 'X' weken na gunning.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met systeemintegratie, API's, middleware en andere koppelingstechnologieën.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met projectmanagementmethodologieën zoals PRINCE2, PMP of vergelijkbaar.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met het coordineren en effectief aansturen van multidisicplinaire teams.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met het aansturen van multidisciplinaire technische projecten.

Competenties

  • bestuurssensitiviteit
  • plannen en organiseren
  • resultaatgerichtheid
  • omgevingsbewustzijn
  • netwerken
  • aansturen organisatie
  • motiveren
  • creativiteit

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Openbaar Ministerie (OM)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

Beschrijving directie/dienst/afdeling:
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan.
Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel.
De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl

Achtergrond opdracht

Je komt te werken bij de Informatievoorziening Openbaar Ministerie (IVOM). Als OM hebben we behoefte aan een toekomstbestendige en duurzame ICT en Informatievoorziening. Dit brengt veel uitdagingen met zich mee, daarom is in 2021 het nieuwe OM-onderdeel IVOM opgericht. Centraal in de opgave van IVOM staan drie strategische pijlers. We richten ons de komende jaren op het verbeteren van de performance en stabiliteit van de huidige systemen, het professionaliseren van de IV-organisatie en het vernieuwen van de werkprocessen en het ICT-landschap. Dit doen we met meer dan 200 professionals, die zorgen dat onze ruim 5.000 OM collega’s probleemloos kunnen werken, elke dag opnieuw. Je zult meewerken aan twee projecten van elk 18 uur per week, samen goed voor een totaal van 36 uur per week.

Project Effectieve IV-Keten FO (0,5 FTE)
Een van de projecten is Effectieve IV-Keten FO, waarbij FO staat voor forensische opsporing. Het is een meerjarig Ketenprogramma met een centraal Ketenteam en participerende ketenpartners met naast het OM, de Politie, het NFI en het lab TMFI. Scope is de informatie-uitwisseling rondom DNA-onderzoeken, doel is dit verder te digitaliseren en te versnellen. Hiertoe heeft het centrale ketenteam onder andere standaarden opgesteld voor de berichtenuitwisseling. Iedere ketenpartner bouwt de zogenaamde Keten Integratie Componenten. Voor het OM gebeurt het merendeel door aanpassingen in een bestaande applicatie in de Microsoft 365 omgeving, maar deels ook in andere omgevingen. Er is een projectgroep met een businessprojectleider, participanten uit de business en uit de IVOM-organisatie, met van deze onder andere een informatie-analist en de betrokken productowners. architecten en implementatiebegeleiders. De beoogd technisch projectleider wordt ingehuurd door IVOM, zal deel uitmaken van de OM projectgroep.

  1. Verdelen/beleggen taken binnen de IVOM-organisatie en bij de verschillende disciplines (informatie-analisten, domeinarchitecten, solution architecten, testers, implementatiebegeleiders)
  2. Coördineren realisatie sprints, tests en sprintsplanning, zowel OM intern en in relatie tot de planning van de keten en ketenpartijen (Politie, NFI, TMFI)
  3.  Namens het OM deelnemen in Ketenplanningsoverleggen
  4.  Coördineren partijen binnen IVOM (bouw/testen/implementeren/overdracht naar beheer) en in relatie tot de businessprojectgroep.

Programma Beslag Informatie Systeem (0,5 FTE)

De ombudsman heeft aan de minister gerapporteerd dat in beslaggenomen goederen zoekraken en dat de chain of custody onvoldoende is geborgd. Ook de Auditdienst Rijk rapporteert dat het OM en de keten onvoldoende in control is over het beslagproces. De samenleving verwacht van de keten dat in beslag genomen goederen ordelijk worden beheerd, en dat besluiten hierover altijd kunnen worden verantwoord. Verder heeft de Algemene Rekenkamer ook meerdere malen de problematiek benoemd en aangedrongen op een grote verbeterslag. Dit heeft uiteindelijk geleid tot toezeggingen van de Minister in de Tweede Kamer hierop te gaan acteren. Nu ontbreekt de mogelijkheid om de logistieke en juridische afhandeling van in beslag genomen voorwerpen op correcte wijze te registreren en verwerken. Zowel de ADR en de ARK hebben het OM hier meermaals kritisch op bevraagd en hebben met rapporten de noodzaak tot verbetering onderbouwd. Programma BIS (Beslag Informatie Systeem) is gestart om problemen ketenbreed aan te pakken.

Programma Beslag Informatie Systeem
Samen met de programmamanager BIS, projectleiders van de verschillende ketenpartners (Politie, CJIB, Domeinen Roerende Zaken, Bijzonder Opsporingsdiensten) en OM collega’s uit met name de Informatievoorziening OM (IVOM) organisatie werk je aan het technisch realiseren van een Ketensteunpunt Voorziening Beslag en het koppelen van de ketenpartners op dit ketensteunpunt met berichtenverkeer. Allereerst betekent dit dat je helpt om ervoor te zorgen dat er op korte termijn een rijksdienstverlener wordt geselecteerd om de Ketensteunpunt te ontwerpen, te bouwen, te testen en in gebruik te nemen. Dit vraagt dat je enerzijds snel schakelt met zowel interne OM deskundigen op verschillende vlakken zoals architectuur, infrastructuur, leveranciersmanagement inkoop, privacy en security, data en netwerken, applicatiebeheer en ontwikkeling enzovoort en anderzijds met de verschillende ketenpartners en de toekomstige rijksdienstverlener.
Je hebt inzicht en overzicht over het vraagstuk en weet welke acties ondernomen moeten worden om te komen tot de selectie, ontwerp en bouw en testen van een dergelijke ketenvoorzieningen en wat nodig is om ketenpartners hierop aan te kunnen laten sluiten. Het is jouw rol om zowel binnen het OM als in de keten hierop de regie te nemen, de noodzakelijke activiteiten te plannen en te coördineren en ook de diverse afhankelijkheden en risico’s scherp te bewaken en daarbij aan te sturen op de tijdige oplevering van het ketensteunpunt, die naadloos en betrouwbaar functioneert met koppelingen op de verschillende bronsystemen.
Een extra uitdaging daarin is dat de IT-omgeving van het Openbaar Ministerie en ketenpartners voortdurend in beweging is en verouderde systemen gefaseerd worden vervangen door nieuw te ontwikkelen applicaties waardoor een complex (data-) migratiepad ontstaat. Je draagt bij aan de kwaliteit en samenwerking van de verschillende organisaties. Je hebt een sterke affiniteit met techniek en bent in staat om de technische oplossingen die nodig zijn te begrijpen en op te leveren. Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden, bent flexibel, creatief, nauwkeurig en beschikt over empathisch vermogen.


 Je taken en verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:

  • Ondersteunen met selectie rijksdienstverlener voor bouw van KSVB onder OM verantwoordelijkheid.
  • Aansturen en coördineren analyse, ontwerp, bouw, technische implementatie van KSVB en overdracht naar beheerfase. O.a. bestaande uit zorgdragen voor technische analyses en ontwikkelen benodigde architectuur uitwerkingen en op basis daarvan realiseren benodigde infra, koppelingen, security, autorisatie, beheer van OM koppeling met KSVB.
  • Fungeren als het centrale aanspreekpunt voor alle zaken met betrekking tot ketenkoppelingen.
  • Ontwikkelen en beheren van gedetailleerde projectplannen voor de implementatie van ketenkoppelingen.
  • Bewaken van tijdlijnen, budgetten en resources om ervoor te zorgen dat onderdelen tijdig en binnen scope worden opgeleverd.
  • Opbouwen en onderhouden van sterke relaties met interne en externe stakeholders, inclusief ketenpartners en technische teams.
  • Effectief communiceren met alle betrokken partijen over de voortgang, risico's en resultaten van koppelingen.
  • Coördineren van technische teams bij het ontwerpen, ontwikkelen en testen van koppelingen om ervoor te zorgen dat deze voldoen aan de functionele en technische eisen.
  • Problemen en knelpunten identificeren en oplossen om een soepele implementatie te waarborgen.
  • Zorgen voor grondige testen en kwaliteitscontroles van de ketenkoppelingen.
  • Implementeren van best practices en procesverbeteringen om de performance en betrouwbaarheid van koppelingen te optimaliseren.

Eisen

  • De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare, recente en relevante werkervaring in IT- projectmanagement met focus op systeemintegratie, bij voorkeur binnen de Rijksoverheid. Dit dient te blijken uit het CV.
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis, recente en relevante werkervaring met systeemintegratie, API's, middleware en andere koppelingstechnologieën. Dit dient te blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft aantoonbare, recente en relevante werkervaring met het aansturen van multidisciplinaire technische projecten. Dit dient te blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare, recente en relevante werkervaring binnen de Rijksoverheid. Dit dient te blijken uit het CV.

Wensen

  • De kandidaat is beschikbaar binnen 'X' weken na gunning.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met systeemintegratie, API's, middleware en andere koppelingstechnologieën.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met projectmanagementmethodologieën zoals PRINCE2, PMP of vergelijkbaar.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met het coordineren en effectief aansturen van multidisicplinaire teams.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met het aansturen van multidisciplinaire technische projecten.

Competenties

  • bestuurssensitiviteit
  • plannen en organiseren
  • resultaatgerichtheid
  • omgevingsbewustzijn
  • netwerken
  • aansturen organisatie
  • motiveren
  • creativiteit

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Else Krijgsman

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.